آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کیک زبرا
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه کیک زبرا + رازهای خوشمزه شدن کیک گورخری

زهرا دهقان 06 اسفند 1400 5 دقیقه

کیک زبرا یکی از کیک‌های خوشمزه و جذاب برای کودکان است، اما بزرگسالان هم نمی‌توانند از این کیک خوشمزه چشم پوشی کنند. این کیک فوق العاده از ترکیب پودر شکلات و پودر وانیل تهیه می‌شود. کیک گورخری دارای بافتی لطیف و پنبه‌ای بوده و به کیک مرمری هم معروف است. کیک زبرا دو رنگ را برای وعده‌های صبحانه، دورهمی های خانوادگی و دوستانه می‌توانید تهیه و نوش جان کنید. در این مقاله درباره طرز تهیه کیک زبرا با فر و بدون فر می‌پردازیم.

کیک زبرا

تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 45 دقیقه
میزان سختی متوسط

کیک زبرا یا مرمری

در ادامه مقاله به مواد لازم برای تهیه کیک زبرا دو رنگ اشاره خواهیم کرد. دقت داشته باشید که برای تهیه هر چه حرفه‌ای‌تر این کیک، حتما باید مراحل آن را با دقت دنبال کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک گورخری

کیک زبرا برای ۸ نفر

برای طرز تهیه کیک خانگی دو رنگ، به مواد اولیه زیر نیاز دارید. البته شما می‌توانید با سفارش آنلاین شیرینی نیز این شیرینی خوشمزه را به راحتی از اسنپ فود، خریداری کرده و درب منزل یا محل کار خود دریافت کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ 3 عدد
بیکینگ پودر 3 قاشق مربا خوری
آرد 3 پیمانه
وانیل 4/1 قاشق چای خوری
شکر 1 پیمانه
شیر 1 پیمانه
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع 2/1 پیمانه
شکلات تلخ به مقدار دلخواه
جوش شیرین به مقدار دلخواه
کره به مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک گورخری به صورت مرحله به مرحله

آموزش کیک زبرا

در ادامه روش پخت کیک زبرا دو رنگ یا گورخری را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد:

  • مرحله اول: در مرحله اول فر را بر روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار داده تا داغ شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله آرد را 3 بار الک می‌کنیم. در نظر داشته باشید که الک کردن آرد بسیار مهم است، زیرا در کیفیت کیک تأثیر فراوانی خواهد داشت. سپس بیکینگ پودر را به آرد الک شده اضافه کنید.
  • مرحله سوم: در مرحله بعد در ظرف دیگری تخم مرغ، شکر و وانیل را باهم ترکیب کرده و با همزن مخلوط کنید، به اندازه‌ای که حالت مواد کشدار شده و رنگ آن سفید شود.
  • مرحله چهارم: روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کرده و کمی مواد را با همزن مخلوط کنید و در ادامه شیر را به آن اضافه کرده و دوباره به خوبی هم بزنید.
  • مرحله پنجم: در ادامه 2 قاشق غذاخوری از آرد را جدا کرده و باقی مانده آرد را به ترکیب بالا که تهیه شده اضافه کنید. سپس لازم است که این مواد را به شکل دورانی با هم مخلوط کنید. پس از آن مواد را کنار گذاشته و اجازه دهید که برای ساعتی استراحت کند تا حالت پف کرده و مضاعف به خود بگیرد.
  • مرحله ششم: در این مرحله لازم است که خمیر شکلات را تهیه کنید. درون قابلمه‌ای کوچک پودر کاکائو، 1 پیمانه شکر و آب را با هم به خوبی مخلوط کنید و روی شعله با حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد. در این حالت لازم است که مرتب و به طور منظم؛ مواد را هم بزنید تا مخلوط شده و یک بافت یکدست از آن حاصل شود.
  • مرحله هفتم: سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات تلخ را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات درون مواد آب شده و مواد باهم یکدست شوند.

طرز تهیه کیک گورخری

  • مرحله هشتم: در مرحله بعدی درون قالبی را چرب کرده و مواد شکلاتی و وانیلی را لایه لایه درون قالب بریزید. به این ترتیب که یک لایه خمیر شکلاتی و یک لایه خمیر وانیلی درون قالب ریخته و برای شکل دادن به خمیر کیک با استفاده از چنگال یا خلال دندان شیارهای را روی کیک ایجاد کنید.
  • مرحله نهم: در مرحله آخر قالب کیک را درون فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه دهید که کیک برای مدت 40 دقیقه داخل فر بماند.
  • مرحله دهم: برای مطمئن شدن از پخت کیک خلال دندان درون کیک فرو کنید و بیرون آورید، اگر کیک به خلال دندان نچسبیده باشد کیک شما حاضر است اما اگر کیک به خلال بچسبد به زمان بیشتری برای تهیه کیک لازم دارید.
  • مرحله یازدهم: بعد از آماده شدن کیک، آن را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و سپس با استفاده از شکلات داغ، پودر پسته، خلال بادام، انواع میوه مانند توت فرنگی کیک را تزئین کرده و در کنار دوستان و خانواده نوش جان بفرمایید.

طرز تهیه کیک زبرا بدون فر

در طرز تهیه کیک دو رنگ بدون فر نیز روش پخت مشابهی با طرز تهیه با فر داریم و همان طور که در بالا اشاره کردیم دستور پخت یکسانی دارند، تنها مرحله آخر کمی متفاوت است. برای پخت کیک بدون فر، باید مواد کیک را درون قابلمه‌ای چدن ریخته و روی شعله گاز با حرارت کم قرار دهید و اجازه دهید کیک پخته شود.

توجه داشته باشید که در هنگام پختن کیک درب قابلمه را باز نکنید، زیرا پف آن می‌خوابد. بعد از آماده شدن کیک، اجازه دهید در دمای محیط خنک شده و سپس کیک را درون ظرف دلخواه قرار داده و با شکلات داغ، مغزها و میوه‌هایی مانند توت فرنگی تزئین کنید و نوش جان کنید.

نکات کلیدی برای دستور کیک زبرا

طرز تهیه کیک زبرا خیس

در صورتی که نکات زیر را رعایت کنید می‌توانید یک کیک فوق العاده تهیه نمایید:

  • برای تزئین کیک می‌توانید از خامه استفاده کنید، روی خامه را با میوه‌های مختلف تزئین کنید و سپس سرو کنید
  • اگر می‌خواهید علاوه بر طعم وانیل و شکلات، طعم نسکافه یا قهوه هم داشته باشد، می‌توانید خمیری با طعم نسکافه یا قهوه را به مواد کیک اضافه کرده و سه طعم مختلف را نوش جان کنید.
  • برای تزئین کیک دو رنگ زبرا پودر قند را روی کیک الک کرده و با توت فرنگی روی آن را تزئین کنید. همین طور شما می‌توانید در طرز تهیه کیک دبل چاکلت نیز از توت فرنگی و دیگر میوه‌ها، برای تزئین استفاده کنید.

کیک گورخری را از اسنپ سفارش بده…

همان طور که در بالا مشاهده کردید، دستور پخت کیک زبرا، آن قدرها هم سخت نیست و با کمی دقت و توجه، می‌توانید این کیک خوشمزه را در منزل آماده کنید. اما در صورتی که شرایط پخت کیک زبرا در منزل را ندارید، می‌توانید سفارش آنلاین از کافه از طریق اسنپ فود را دنبال کرده و به راحتی یک قالب از این کیک خوشمزه را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود