آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
4.7/5 - (4 امتیاز)
2

طرز تهیه کیک کشمشی با طعم و سرزندگی بهار

ترمه افضلی 01 فروردین 1402 6 دقیقه

 

کیک و شیرینی پزی از نظر بعضی از مردم کار سخت و وقت‌گیری است. اما اگر تنها اشتیاق پخت کیک داشته باشید قطعا دستور پخت‌های متنوعی خواهید یافت. مجله اسنپ فود پر از دستور پخت‌ کیک و شیرینی راحت است که در کمترین زمان خواهید توانست تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه کیک کشمشی به چند روش متفاوت را در کنار هم یاد خواهیم گرفت.

همانطور که می‌دانید کیک کشمشی یکی از خاطره‌انگیزترین کیک‌هایی است که از دوران کودکی در خاطرمان باقی است. این کیک نوستالژیک به روش‌های مختلف قابل تهیه است که طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد.

حتی شما می‌توانید طرز تهیه کیک کشمشی در مایکروفر خانگی را هم آموزش ببینید و میان وعده سالم و راحت را برای کودکان خود تهیه کنید. همچنین طرز تهیه کیک چای هم می‌تواند تجربه کیک پزی شما را کامل کند.

 

جزئیات طرز تهیه کیک کشمشی و ارزش غذایی

 

کیک کشمشی به صورت آماده هم به فروش می‌رسد. اما تهیه این کیک با خاطر مواد اولیه در دسترس و مرحله پخت و آماده سازی سریع می‌تواند انگیزه کافی به وجود آورد که در یک بعد از ظهر بهاری آرامش و طعم خوشی را به خانه خود ببرید. یکی دیگر از کیک‌هایی که می‌توانید مانند طرز تهیه کیک کشمشی در خانه تهیه کنید طرز تهیه کیک سه شیر است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه آن را فراموش نکنید.

 

کیک کشمشی

338 کیلو کالری کالری در هر 100 گرم
15 دقیقه زمان آماده سازی
40 دقیقه زمان پخت
6 نفر تعداد نفرات

 

 

 

طرز تهیه انواع کیک کشمشی

 

کیک کشمشی در ههمه کشورها طرفدار خود را دارد و همین محبوبیت باعث شده که هر کس روش تهیه خود را داشته باشد. به طور مثال در بعضی جاها از زعفران در آن استفاده می‌کنند. همچنین طرز تهیه کیک کشمشی با ماست و طرز تهیه کیک کشمشی با شیر هم دستور تهیه خاص خود را دارد.

 

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی در فر با کمترین هزینه

 

مواد اولیه طرز تهیه کیک کشمشی با طعم و سرزندگی بهار

در طرز تهیه کیک کشمشی برای 6 نفر، نکته مهم انتخاب کشمش پلویی مناسب است. مراقب باشید کشمش‌ها خیلی خشک و سیاه نشده باشند. قبل از استفاده در کیک آن را به خوبی پاک کنید و بشویید. در فرآیند خشک کردن کشمش خاک زیادی روی این خوشمزه‌های کوچک می‌نشیند. همچنین می‌توانید چند دقیقه در ظرف آب بگذارید تا تازه شوند. پف کردن کشمش باعث می‌شود موقع پخت کیک آنها در قالب تهنشین نشوند.

 

میزان لازم مواد اولیه
2 پیمانه آرد گندم
1 قاشق چای خوری بکینگ پودر
1 پیمانه شکر
1 پیمانه کشمش پلویی
1 پیمانه شیر
2/1 پیمانه روغن مایع
4/1 پیمانه گردو
3 عدد تخم مرغ
4/1 قاشق چای خوری وانیل

 

 

مراحل طرز تهیه کیک کشمشی با شیر

 

در طرز تهیه کیک کشمشی، قبل از دست به کار شدن مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید که به دمای محیط برسد. گردوها را یکدست و نرم خرد کنید و همینطور کشمش‌ها را که از قبل شسته‌اید خشک کنید.

  • پف کردن کشمش باعث می‌شود موقع پخت کیک آنها در قالب تهنشین نشوند.

    برای مرحله اول فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

  • یک ظرف بزرگ و مناسب انتخاب کنید و تخم مرغ و وانیل را با دور متوسط همزن مخلوط کنید. سپس با استفاده از دور تند همزن به طورمرتب مواد را هم بزنید تا مایع پف کند و به رنگ کرم در بیاید.
  • در این مرحله یک لیوان شیر و روغن را هم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و برای یک دقیقه با دور متوسط هم بزنید.
  • آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه چند بار الک کنید تا آرد سبک شود. این کار به اسفنجی شدن بافت کیک کمک می‌کند.
  • سپس آرد را آرام آرام به دیگر مواد اضافه کنید. بهتر است اضافه کردن آرد طی چند مرحله صورت بگیرد. با یک لیسک مواد را به صورت دورانی هم بزنید.
  • گردو و کشمش را هم در آخرین مرحله به خمیر اضافه کنید و با همان لیسک مراقب باشید که گردو و کشمش به تمام مواد اضافه شود.
  • در این مرحله کف قالبی که انتخاب کردید را با کره چرب کنید و اگر مایل بودید می‌توانید کمی ارد هم بپاشید. خمیر را داخل قالب انتقال دهید اما با لیسک روی آن را فشار ندهید. برای یکدست شدن سطح خمیر چند بار کف قالب را روی کابینت بزنید تا حباب‌های بین خمیر هم خارج شود.
  • قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و چهل دقیقه اجازه دهید تا مراحل طرز تهیه کیک کشمشی با شیر کامل شود.
  • بعد از چهل دقیقه روی کیک باید طلایی شده باشد و همچنین برای اطمینان بیشتر یک خلال دندان را در بافت کیک فرو کنید. از بافت کیک نباید به خلال دندان بچسبد، این بهترین نشانه است تا از مغز پخت شدن کیک کشمشی مطمئن شوید.

 

نکته: در این دستور پخت یک پیمانه شیر را می‌توانید با یک پیمانه ماست عوض کنید. طرز تهیه کیک کشمشی با ماست فقط در همین یک مواد تفاوت دارد. بهتر است ماست پرچرب یا چیکیده استفاده کنید.

 

 

به همین راحتی طرز تهیه کیک کشمشی با شیر را فرا گرفتید در ادامه طرز تهیه کیک کشمشی شکلاتی را خواهید آموخت.

 

طرز تهیه کیک کشمشی شکلاتی برای طرفداران طعم کاکائو

طرز تهیه کیک کشمشی بدون گردو هم امکان پذیر است.

 

طرز تهیه کیک کشمشی شکلاتی تفاوت چندانی با مدل کلاسیک آن ندارد. همچنین می‌توانید گردو رو از آن حذف کنید و اصلا نگران نباشید. زیرا طرز تهیه کیک کشمشی بدون گردو هم بسیار پرطرفدار است.

 

طرز تهیه کیک کشمشی شکلاتی

میزان لازم مواد لازم
2 پیمانه آرد
1 پیمانه شیر
3 عدد تخم مرغ
4/1 قاشق چای خوری وانیل
1 پیمانه بکینگ پودر
1 پیمانه شکر
2/1 پیمانه پودرکاکائو
2/1 پیمانه شکلات تخته‌ای یا چیپسی
1 پیمانه کشمش پلویی
2/1 پیمانه روغن مایع

 

 

مواد را به ترتیب قبل آماده می‌کنیم و فقط پودر کاکائو رو به هنگام اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به مواد اضافه می‌کنیم. همچنین اگر به جای شکلات چیپسی، شکلات تخته‌ای اضافه می‌کنید شکلات را به قطعات کوچک به اندازه کشمش‌ها خورد کنید. شکلات را هم همزمان با کشمش به خمیر اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا کشمش‌ها و شکلات در بافت خمیر پخش باشند.

در طرز تهیه کیک شکلاتی کشمشی هم قالب را باید به مدت چهل دقیقه در دمای 180 درجه قرار دهید.

طرز تهیه کیک کشمش بدون فر چهل و پنج دقیقه زمان می‌برد.

 

طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر

برای پخت کیک کشمشی حتما نیاز نیست که فر داشته باشید. این کیک از قدیم بدون فر هم پخته میشد، به این صورت که یک قابلمه را چرب کنید و مواد کیک را داخل آن انتقال دهید. شعله پخش کن را روی شعله قرار دهید تا گرم شود. مطمئنن شوید که پارچه دم کنی به خوبی در قابلمه را بپوشاند. چهل تا چهل و پنج دقیقه روی شعله ضعیف اجازه دهید تا کیک پخته شود.

در آخر به همان ترتیب قبل ب خلال دندان از پخته شدن طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر اطمینان حاصل کنید.

 

طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی

تنها با اضافه کردن نصف قاشق چای خوری پودر زعفران به مخلوط تخم مرغ و وانیل می‌توانید از طعم بی‌نظیر زعفران در کیک کشمشی خود استفاده ببرید. از زعفران آب شده هم می‌توانید در طرز تهیه کیک کشمشی زعفرانی استفاده کنید.

 

طرز تهیه کیک کشمشی خاصه در بهار

 

اگر شما هم یک عصرانه خور حرفه‌ای باشید حتما با قسمت شیرینی فروشی آنلاین آشنا هستید. برای تست این کیک کشمشی برای عصرانه امروزتان می‌توانید همین الان به صورت آنلاین از شیرینی فروشی مورد علاقه خود اقدام کنید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

مهدیار
29 شهریور 1402

سلام تفاوت تهیه کیک کشمشی با ماست و شیر چی هستش

  • snappfoodadmin
    29 شهریور 1402

    سلام در تهیه کیک کشمشی با شیر از پیمانه شیر در مواد اولیه کیک استفاده میکنند اما در طرز تهیه کیک کشمشی با ماست دیگه شیر استفاده نمی شود در تهیه این کیک خوشمزه همین یک مورد تفاوت است.بهتر از ماست پرچرب یا چیکیده استفاده کنید.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود