معرفی خواص انبه برای سلامتی که نباید از دست بدهید

خواص انبه

انبه یک میوه‌ی تابستانی بسیار خوش‌طعم و شیرین است که با مصرف آن، از فواید و ویتامین‌های زیادی برخوردار خواهید شد. از آن جایی که خواص انبه و فواید عالی آن، فوق العاده بوده و ویتامین‌ها و مواد مغذی زیادی دارد؛ این میوه را به نام سلطان میوه‌ها نام گذاری کرده‌اند.

تاریخچه پیدایش میوه مانگو یا انبه به آفریقای جنوبی باز می‌گردد. بیش از 20 مدل انبه با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف در مناطق گوناگون وجود دارد. شما نه تنها از خود این میوه بلکه از پوست و برگ آن نیز می‌توانید استفاده کنید و از خواص آن بهره ببرید. در این مقاله قرار است به بررسی فواید انبه بپردازیم. پس اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

جدول ارزش غذایی انبه

جدول ارزش غذایی انبه

در جدول زیر ارزش غذایی انبه و همچنین میزان کالری انبه به ازای مصرف 165 گرم از این میوه قید شده‌است.

نوع ماده غذایی میزان در هر 165 گرم
کالری 99 گرم
کربوهیدرات 24 گرم
فیبر 2.65 گرم
چربی 0.625  گرم
فولات 71 میلی گرم
پروتئین 1.35 گرم
کلسیم 1.2 میلی گرم
ویتامین C 60 میلی گرم
آهن 0.24 میلی گرم

جدا از مواردی که درون جدول ذکر شده‌ بود، مقداری منیزیم، منگنز، فسفر و ویتامین A نیز در انواع انبه وجود دارد.

خواص انبه چیست؟

خواص انبه چیست؟

با توجه به مواردی که در جدول بالا ذکر کردیم؛ احتمالا متوجه شده‌اید، فواید انبه برای بدن بسیار زیاد است و با مصرف و قرار دادن آن در برنامه‌ی غذایی خود می‌توانید مواد مغذی که بدن به آن نیاز دارد را تامین کنید. در ادامه به بررسی فواید انبه و تاثیری که در سلامتی دارد، می‌پردازیم.

فواید انبه در کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی

شما با مصرف انبه می‌توانید تا حد زیادی از احتمال و درگیر شدن با بیماری‌های قلبی بکاهید، چرا که در این میوه کلسیم و پتاسیم وجود دارد. پتاسیم در نقش یک رگ گشا عمل می‌کند و فشاری که بر روی رگ‌های خونی وجود دارد را کاهش می‌دهد. همین طور مصرف انبه، می‌تواند به کاهش چربی خون و کنترل میزان قند خون در افراد عادی و بیماران دیابتی کمک کند. البته اگر داروهای کاهش قند خون استفاده می‌کنید، در خصوص قرار دادن انبه در رژیم غذایی روزانه خود، با دکتر مشورت داشته باشید.

خواص انبه برای اعصاب

خواص انبه برای اعصاب

انبه یکی از میوه‌های بسیار مفید و موثر برای تمدد اعصاب است. از این روی در افرادی که دچار استرس و اضطراب زیادی هستند یا به هر ترتیب از ضعف اعصاب رنج می‌برند، مصرف انبه می‌تواند مفید باشد. وجود تریپتوفان و همین طور اسیدهای آمینه فعال در میوه انبه، باعث می‌شود تا بتوان با مصرف آن، به آرامش اعصاب و به دست آوردن کنترل بیشتر روی آن، کمک کرد.

خواص انبه برای سلامتی سیستم گوارشی

درون انبه آنزیم‌هایی به اسم آمیلاز وجود دارد. نقش این آنزیم‌ها این است که کربوهیدرات‌های پیچیده را به قند ساده تجزیه می‌کنند. انجام این کار می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند و جدا از آن در تسکین و بروز مشکلاتی مانند بواسیر بسیار موثر باشد.

فواید انبه برای تشنج

جالب است بدانید که خواص انبه برای تشنج نیز ثابت شده و می‌توان از این جهت، از انبه بهره برد. البته زمانی که فرد دچار تشنج می‌شود، مصرف انبه کمکی نخواهد کرد؛ اما در افرادی که سابقه تشنج دارند، میل کردن انبه به صورت هفتگی و منظم، ریسک دچار شدن دوباره به آن را به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

خواص انبه برای کمر

در رفع مشکلات کمر از میوه انبه کمک بگیرید. انبه حاوی منیفول است و این ماده می‌تواند در کاهش اسپاسم عضلانی نقش موثری ایفا کند. همچنین، انبه حاوی فلاونوئیدهایی که التهابات بدن و التهابات کمر را کاهش می‌دهد. در رابطه با فواید انبه برای کمر باید بگوییم که می‌توانید روی خواص ضد درد آن نیز حساب کنید.

فواید انبه در تقویت بینایی

فواید انبه در تقویت بینایی

انبه خواص زیادی برای چشم دارد. وجود مقادیر بالا ویتامین A و همین طور بتا کاروتن در انبه، به تقویت بینایی کمک زیادی می‌کند. همانطور که اطلاع دارید ویتامین A  در بهبود بینایی تاثیر زیادی دارد و اگر کمبود آن در بدن وجود داشته باشد، ممکن است آسیب‌های زیادی به چشم وارد شود.

خاصیت انبه در کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان‌ها

در لیست خاصیت های انبه می‌توان به خاصیت ضد سرطانی نیز اشاره کرد. کاروتنوئید، اسید اسکوربیک و پلی‌فنول‌های موجود در آن می‌توانند در جلوگیری از ایجاد سرطان کمک کننده باشد. جدا از آن خواص آنتی اکسیدانی انبه نقش پررنگی در این خصوص دارد. پلی فنول موجود در انبه خطر ابتدا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد و جدا از آن از رشد سلول‌های سرطانی روده و کبد جلوگیری می‌کند.

خواص انبه برای تخمدان

اگر تصمیم به بارداری دارید، بهتر است که پیش از آن، به تقویت تخمدان‌های خود پرداخته و شانس داشتن تخمک‌های سالم را بالا ببرید. به این شکل شانس بارداری بیشتر شده و با داشتن تخمک‌های سالم، لقاح نیز با موفقیت بیشتری شکل می‌گیرد. خواص میوه انبه برای تخمدان‌ها و داشتن تخمک سالم و با قابلیت باروری، قابل توجه است. به علاوه جالب است بدانید که مصرف انبه، ریسک ابتلا به سرطان تخمدان و به طور کلی سرطان رحم را کاهش می‌دهد.

خاصیت انبه در درمان دیابت

مصرف انبه می‌‌تواند در درمان دیابت نیز نقش داشته باشد. برای اثبات این موضوع و بررسی خواص درمانی انبه در دیابت، آزمایشاتی صورت گرفته است. بر اساس این آزمایش‌ها به 20 نفر که با بیماری دیابت درگیر بودند روزانه نصف انبه به مدت 12 روز داده‌اند و بعد از گذشت این مدت زمان و آزمایشاتی که صورت گرفته‌است، متوجه شدند که سطح گلوکز خون آن‌ها کاهش یافته است. همچنین از خواص پوست انبه در درمان دیابت نیز می‌توان استفاده کرد. چرا که مقادیری منگی‌فردین در آن وجود دارد که بر روی دیابت نوع 2 اثر مفید دارد.

فواید انبه در درمان آنمی

فواید انبه در درمان آنمی

خواص انبه در درمان آنمی قابل توجه است و به ویژه در زنان باردار که بیشتر به این عارضه دچار می‌شوند، تاثیرگذاری زیادی دارد. انبه یک منبع غنی از آهن است و دریافت آهن در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتدا به آنمی را تا حد زیادی کاهش دهد.

خاصیت انبه در بهبود سلامت مغز

یکی از ویتامین‌هایی که درون انبه موجود است، ویتامین B6 می‌باشد. زمانی که این ویتامین همراه با سایر مواد مغذی به بدن برسد تا حد زیادی در بهبود عملکرد مغز تاثیر دارد و می‌تواند سبب بهتر شدن حافظه نیز شود. از این روی مصرف انبه در طول زندگی، به کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر در دوران کهنسالی کمک زیادی خواهد کرد. حتی اگر به خوردن خود میوه انبه آن قدرها علاقه مند نباشید، می‌توانید طرز تهیه سس انبه مخصوص فلافل یا دیگر غذاهایی که با آن سازگاری دارند را آموخته و به این شکل از فواید عالی این میوه بهره مند شوید.

فواید انبه در کاهش وزن

اگر بخواهیم به موارد دیگر انبه و خواص آن اشاره کنیم، کاهش وزن یکی از این موارد است. بسیاری از ما در زمان مصرف انبه پوست آن را دور می‌اندازیم، فارغ از این که بدانیم چه خواصی دارد. اگر شما انبه و پوست آن را مصرف کنید و یک رژیم غذایی سالم نیز داشته باشید می‌توانید تاثیر آن را در مدت زمان کوتاهی در لاغری خود متوجه شوید. چرا که سبب کاهش سلول‌های چربی می‌شود و از تشکیل آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

همچنین یکی دیگر از روابط انبه و لاغری، داشتن فیبر در انبه است که تا مدتی احساس سیری را در فرد ایجاد می‌کند و در کمتر شدن وعده‌های غذایی اثر گذار است. با این حساب شما می‌توانید از خواص انبه گیلانی، به طور خاص، برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود کمک بگیرید. به ویژه اگر طرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی را دنبال کرده و این ترشی خوشمزه را در منزل آماده کنید، بهتر می‌توانید از این میوه برای کاهش وزن خود کمک بگیرید.

خواص انبه برای کودکان

با توجه به ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در انبه، می‌توان این میوه را برای کودکان نیز بسیار موثر دانست. فواید انبه برای کودکان ثابت شده و برای رشد کودکان و همین طور عملکرد بهتر ذهنی، یک میوه عالی به حساب می‌آید. از این روی برای کمک به رشد کودک خود، نباید از خواص انبه سبز غافل شوید.

خاصیت انبه در سلامت پوست

خاصیت انبه در سلامت پوست

بیشتر میوه‌ها هرچند کم، اما تاثیراتی در سلامت پوست دارند. انبه نیز یکی میوه‌هایی است که هم مصرف کردن و خوردن آن و هم استفاده موضعی آن می‌تواند نقش به سزایی در سلامت پوست داشته باشد.

عصاره موجود در انبه از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند و از پیری زودرس و چین و چروک نیز تا حدی جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص انبه برای پوست می‌توان به وجود بتاکاروتن موجود در آن اشاره کرد که از بروز سرطان پوست جلوگیری و همچنین جوش و آکنه را بسیار کم می‌کند.

فواید انبه برای مو

استفاده از انبه در سلامت مو نیز نقش دارد. از آن جایی که درون انبه ویتامین A وجود دارد، این ویتامین بر روی فولیکول مو اثر می‌گذارد و به طور کلی استفاده از آن می‌تواند در بهبود مو و روند رشد آن اثر گذار باشد. همچنین برای کسانی که موهای چرب دارند بسیار مفید است، چرا که تولید سبوم که سبب ایجاد چربی در پوست سر می‌شود را تا حدی کاهش می‌دهد. به ویژه فواید انبه برای مردان که دچار ریزش مو شده و مسیر رسیدن به کچلی را به سرعت طی می‌کنند، بسیار موثر بوده و کم پشتی و نازکی موهای سر را به اندازه قابل توجهی جبران خواهد کرد.

خواص انبه برای مردان

در بالا به فواید مختلف انبه اشاره کردیم که بخش زیادی از آن‌ها نیز شامل حال آقایان می‌شود، اما به طور خاص خواص انبه برای آقایان قابل توجه است. انبه می‌تواند به تقویت اسپرم‌ها کمک کرده و در زوج‌هایی که قصد بچه دار شدن دارند، به عنوان یک میوه معجزه آسا عمل کند. وجود بتاکاروتن و همین طور ویتامین E در انبه، به تقویت اسپرم‌ها کمک می‌کند. همین طور این میوه برای درمان زودانزالی و دیگر مشکلات جنسی در آقایان نیز عالی خواهد بود. جالب است بدانید که خاصیت انبه برای اسپرم، در سال‌های اخیر باعث شده تا از عصاره این میوه در محصولات درمان ناباروری کمک گرفته شود.

خاصیت انبه برای رحم

خواص انبه برای رحم قابل توجه است. همان طور که می‌دانید گرم نگه داشتن رحم، به افزایش قدرت بارداری و همین طور بهبود عملکرد رحم کمک می‌کند. انبه میوه‌ای گرمسیری و دارای طبعی گرم بوده و از این روی برای تقویت رحم، فوق العاده موثر است.

خواص انبه برای زنان باردار

خواص انبه برای زنان باردار

اگر بخواهیم به خواص و فوایدی که انبه برای زنان باردار دارد، اشاره کنیم موارد زیر از مهم‌ترین‌ها هستند.

  • جلوگیری از سرطان سینه: سرطان سینه از رایج ترین و شایع‌ترین انواع سرطان در بین زنان است. زنان باردار با مصرف این میوه و وارد کردن پلی فنول‌های آن، سلول‌های مسئول ایجاد سرطان سینه را تا حد زیادی کم می‌کنند.
  • کاهش یبوست در دوران بارداری: معمولا در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که صورت می‌گیرد امکان ابتلا به یبوست بیشتر است. زنان باردار با مصرف انبه می‌توانند به سلامت روده و کمتر شدن یبوست کمک کنند.
  • حفظ سلامت واژن: عفونت واژن از بیماری‌های شایع و عذاب آور دوران بارداری است که سبب التهاب، خارش و درد می‌شود. انبه به دلیل داشتن کوئرستین و اسید گالیک خاصیت ضدالتهابی دارد و در کاهش عفونت واژن تاثیر گذار می‌باشد.
  • کمتر شدن نقایص مادرزادی در نوزاد :انبه به دلیل داشتن فولات در ایجاد نقص در لوله عصبی جنین کمک کننده خواهد بود و باعث می‌شود ایرادات مادرزادی در تولید جنین به حداقل برسد.
  • افزایش شیردهی :از دیگر فواید انبه می‌توان به شیردهی در دوران پس از بارداری اشاره کرد. چرا که ویتامین C و A و همچنین پتاسیم موجود در انبه به حفظ سلامت مادر کمک کرده، از بروز کم خونی جلوگیری می‌کند و در افزایش شیر مادر نیز نقش دارد.

خواص میوه انبه به پایان رسید و به طور کلی خوب است بدانید که آشنایی با میوه های استوایی؛ سفر به مناطق گرمسیر کره زمین، به شما کمک می‌کند تا از فواید عالی آن‌ها به نفع سلامتی خود، کمک بگیرید.

خواص برگ انبه

خواص برگ انبه

انبه میوه‌ای است که علاوه بر گوشت و پوست، امکان استفاده از برگ آن نیز وجود دارد. امکان مصرف برگ انبه هم به صورت پودر شده و هم به صورت خشک شده وجود داشته و می‌توانید از آن در درست کردن دمنوش استفاده کنید. برگ این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به نوعی می‌توان آن را خواص دارویی انبه در نظر گرفت که در پزشکی نیز کاربرد دارد. از خواص درمانی برگ انبه می‌توان به جلوگیری از بروز دیابت، کاهش قند خون و تنظیم فشار خون اشاره کرد.

مضرات انبه

مضرات انبه

می‌توانیم به جرات بگوییم انبه جزو میوه‌هایی است که هیچگونه ضرری برای افراد ندارد، مگر این که شخصی به آن حساسیت داشته باشد. در این صورت ممکن است فرد دچار واکنش‌های آلرژیک و درماتیت شود. البته لازم است تا اضافه کنیم اگر در مصرف انبه زیاده رویی شود امکان ابتدا به اسهال وجود دارد.

نکات مهم در نگهداری میوه انبه

نکات مهم در نگهداری میوه انبه

تا اینجا به خواص انبه برای سلامتی اشاره داشتیم؛ اما نگهداری این میوه نیز داستان خود را دارد که حتما باید به آن توجه داشته باشید. بسته به این که انبه خریداری شده شما چه وضعیتی داشته باشد؛ نگهداری آن، شرایط خاص خود را دارد. به این ترتیب اگر انبه که تهیه کرده‌اید هنوز نارس است، باید آن را در محیط بیرون از یخچال و در دمای معمولی اتاق قرار دهید. البته نباید محیط نگهداری انبه مرطوب باشد و بهتر است که آن را در یک پوشش کاغذی یا مقوایی چون پاکت‌های آجیل قرار دهید.

در صورتی که انبه رسیده و به حد معمول نرم است، باید آن را در یخچال نگهداری کنید. مدت زمان تازه ماندن انبه در یخچال، معمولا بیش از یک هفته نخواهد بود.

اگر بخواهید میوه انبه را در فریزر نگهداری کنید، باید پوست آن را کنده و انبه را خرد کرده و در کیسه فریزر یا ظرف در بسته در دمای سردتر از منفی 4 درجه نگهداری کنید. به این شکل میوه انبه تا 6 ماه نیز داخل فریزر قابل نگهداری خواهد بود.

داستان انبه از مابقی میوه ها جدا است…

همانطور که در این مقاله خواندیم، انبه یکی از میوه‌هایی است که جدا از طعم خوب و خوشمزه، خواص زیادی اعم از درمانی و دارویی دارد که برای بدن و سلامتی بسیار مفید است. احتمالا با خواندن این مقاله به مصرف بیشتر این میوه ترغیب شده‌اید و می‌خواهید از خاصیت های انبه بهره‌مند شوید. در این مواقع پیشنهاد ما به شما خرید انلاین میوه و خرید انبه از سرویس اسنپ فود است. این سرویس به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن میوه‌هایی سالم و خوشرنگ را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

خاصیت و فواید مصرف میوه انبه برای سلامتی پوست ؟

انبه یکی از میوه‌هایی که مصرف کردن و خوردن آن و هم استفاده موضعی انبه
می‌تواند نقش به سزایی در سلامت پوست داشته باشد.عصاره موجود در انبه از پوست در برابر
آفتاب محافظت می‌کند و از پیری زودرس و چین و چروک نیز تا حدی جلوگیری می‌کند.
از خواص انبه برای پوست می‌توان به وجود بتاکاروتن اشاره کرد
که از بروز سرطان پوست جلوگیری و جوش و آکنه را بسیار کم می‌کند

رابطه انبه و لاغری، داشتن فیبر در انبه است که تا مدتی احساس سیری را در فرد
ایجاد می‌کند و در کمتر شدن وعده‌های غذایی اثر گذار است.می‌توانید از خواص انبه گیلانی،
برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل کمک بگیرید بسیاری از ما در زمان مصرف انبه پوست آن را دور می‌اندازیم،
فارغ از این که بدانیم چه خواصی دارد. اگر انبه و پوست آن را مصرف کنید و یک رژیم غذایی سالم
نیز داشته باشید می‌توانید تاثیر آن را در مدت زمان کوتاهی در لاغری خود متوجه شوید.
چرا که میوه انبه سبب کاهش سلول‌های چربی می‌شود و از تشکیل آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند

مصرف انبه می‌‌تواند در درمان دیابت نیز نقش داشته باشد.افرادی که با بیماری دیابت درگیر هستند
روزانه نصف انبه به مدت 12 روز استفاده کنند و بعد از گذشت این مدت زمان متوجه میشوند
که سطح گلوکز خون آن‌ها کاهش میابد از خواص پوست انبه در درمان دیابت نیز می‌توان استفاده کرد.
چرا که مقادیری منگی‌فردین در آن وجود دارد که بر روی دیابت نوع 2 اثر مفید دارد.

خواص میوه انبه برای تخمدان‌ها و داشتن تخمک سالم و با قابلیت باروری،
قابل توجه است.مصرف انبه،ریسک ابتلا به سرطان تخمدان و به طور کلی سرطان رحم را کاهش می‌دهد.

میتوانید در رفع مشکلات کمر از میوه انبه کمک بگیرید. انبه حاوی منیفول است و این ماده می‌تواند
در کاهش اسپاسم عضلانی نقش موثری ایفا کند.انبه حاوی فلاونوئیدهایی که
التهابات بدن و التهابات کمر را کاهش می‌دهد. در رابطه با فواید انبه برای کمر باید بگوییم
که می‌توانید روی خواص ضد درد آن نیز حساب کنید.

نظرات کاربران

نازیلا
10.تیر.1402

فوایده انبه برای مو خیلی خوب بود در تابستان هم که فصل میوه انبه هستش

    snappfoodadmin
    10.تیر.1402

    سلام استفاده از انبه در سلامت مو فایده خاصیت دارد.درون انبه ویتامین A وجود دارد، این ویتامین بر روی فولیکول مو اثر می‌گذارد و به طور کلی استفاده
    از آن می‌تواند در بهبود مو و روند رشد آن اثر گذار باشد.برای کسانی که موهای چرب دارند بسیار مفید است،چرا که تولید سبوم که سبب ایجاد چربی در پوست سر می‌شود
    را تا حدی کاهش می‌دهد.به ویژه فواید انبه برای مردان که دچار ریزش مو شده و مسیر رسیدن به کچلی را به سرعت طی می‌کنند،بسیار موثر بوده و کم پشتی و نازکی
    موهای سر را به اندازه قابل توجهی جبران خواهد کرد

سیده حوریه
26.تیر.1402

خواص درمانی برگ انبه این میوه انبه هم خودش خاصیت داره هم برگ انبه میشه خورد از این به بعد برگشو دور نمیریزم و دمنوش انبه درست میکنم

    snappfoodadmin
    27.تیر.1402

    سلام انبه میوه‌ای است که میتوان هم از گوشت و پوست، و از برگ انبه استفاده کرد امکان مصرف برگ انبه هم به صورت پودر شده و هم به صورت خشک شده
    وجود داشته و می‌توانید از آن در درست کردن دمنوش استفاده کنید. برگ این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به نوعی می‌توان آن را خواص دارویی انبه
    در نظر گرفت که در پزشکی نیز کاربرد دارد. از خواص درمانی برگ انبه می‌توان به جلوگیری از بروز دیابت، کاهش قند خون و تنظیم فشار خون اشاره کرد.

riyhaneh
26.تیر.1402

سلام حفظ سلامت واژن با انبه یعنی میوه انبه بخوریم
عفونت واژن از ببین میره

    snappfoodadmin
    27.تیر.1402

    سلام یکی از خواص انبه حفظ سلامت واژن: عفونت واژن از بیماری‌های شایع و عذاب آور دوران بارداری است که سبب التهاب،
    خارش و درد می‌شود.میوه انبه به دلیل داشتن کوئرستین و اسید گالیک خاصیت ضدالتهابی دارد و در کاهش عفونت واژن تاثیر گذار می‌باشد

محسن صابری
26.تیر.1402

میوه انبه که هنوز نارس هستش چطوری نگهش دارم ک انبه رسیده بشه اصلا میشه انبه نارس خورد

    snappfoodadmin
    27.تیر.1402

    سلام یک مسئله مهم بعد از خرید میوه ها رعایت سالم نگه داشتن میوه است . اگر انبه که تهیه کرده‌اید هنوز نارس است،
    باید آن را در محیط بیرون از یخچال و در دمای معمولی اتاق قرار دهید. البته نباید محیط نگهداری انبه مرطوب باشد و بهتر است
    که آن را در یک پوشش کاغذی یا مقوایی چون پاکت‌های آجیل قرار دهید.در صورتی که انبه رسیده و به حد معمول نرم است، باید آن را در یخچال نگهداری کنید.
    مدت زمان تازه ماندن انبه در یخچال،معمولا بیش از یک هفته نخواهد بود.

رامک
19.شهریور.1402

سلام میوه انبه و شیر انبه برای تقویت مو خوب هستند

    snappfoodadmin
    20.شهریور.1402

    سلام انبه در سلامت مو فایده خاصیت دارد. انبه ویتامین A دارد که این ویتامین روی فولیکول مو اثر می‌گذارد و در بهبود مو و روند رشد مو اثر میزارد .
    برای موهای چرب بسیار مفید است به ویژه فواید میوه انبه برای مردان که دچار ریزش مو شده و به کچلی میرسند بسیار موثر بوده و
    کم پشتی و نازکی موهای سر را به اندازه قابل توجهی جبران می کند

چگینی
19.شهریور.1402

نکته های نگهداری برای میوه انبه خیلی خوب بود

pariyehmah armanifar
22.آبان.1402

سلام خواص و خاصیت انبه برای کودکان چی هستش ؟طرز دستور تهیه ترشی انبه پاکستانی و طرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی میشه بگید یک بار این ترشی ها تو مهمانی خوردم خوشم امده