آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ترشی انبه بندری
آموزش آشپزی
3.9/5 - (15 امتیاز)
6

طرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی و پیمودن راهی روی خط استوا

زهرا دهقان 24 تیر 1402 10 دقیقه

اسم ترشی انبه بندرعباسی که به میان می‌آيد، دیگر مهم نیست چقدر ترشی‌باز هستید؛ حتی اهمیت ندارد از انبه خوش‌تان می‌آید یا نه، کافی است که تنها یک بار طعم این ترشی خوشمزه و متفاوت را امتحان کنید. با در نظر گرفتن این موارد، یک شرط را فراموش نکنید؛ وقتی سراغ ترشی انبه بندرعباسی می‌روید، ابتدا خاطرجمع شوید خوب درست شده است. البته اگر اهل ترشی‌انداختن باشید، کار راحتی در پیش دارید.

با بلاگ اسنپ‌فود همراه باشید تا طرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی خوشمزه را با هم مرور کنیم. در ادامه، جدول مشخصات غذایی طرز تهیه ترشی انبه بندری آمده است:

طرز تهیه ترشی انبه بندری
تعداد نفرات 10 نفر
زمان آماده سازی 45 دقیقه
زمان تهیه 2 روز
میزان سختی متوسط

تاریخچه ترشی انبهعکس ترشی انبه

انبه و ترشی انبه بندرعباسی را می‌توانید بومی منطقه‌ جنوب حساب کنید، اما انبه اصالتا اهل هند و برمه و مالزی است. این میوه، از 4هزار سال پیش وجود داشته و اکنون مدت‌ها است از زادگاهش پا بیرون گذاشته و حالا در اغلب نواحی استوایی و حاره کشت می‌شود. انبه در حالت‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، درست کردن ترشی انبه است. برگ‌های درخت انبه، برخلاف شکل و شمایل برگ بسیاری از درختان استوایی، نیزه‌ای‌شکل هستند. درخت انبه گل هم می‌دهد و گل‌های آن خوشه‌ای است و رنگ زرد یا قرمز دارند. میوه‌ این درخت را انبه یا منگو می‌نامند و طعمی شیرین و هسته‌ای بزرگ دارد.

انواع ترشی انبه

ترشی انبه بندرعباس همان‌طور که از نام آن به نظر می‌رسد، خاص منطقه بندرعباس و جنوب کشور است. مناطق مختلف، بسته به ذائقه و فرهنگ‌شان، دستور ویژه‌ خود را برای تهیه‌ ترشی انبه دارند؛ در این میان، ممکن است ترشی انداخته‌شده با دستور خاص یک منطقه به ذائقه‌ افراد دیگر مناطق خوش نیاید. ترشی انبه پاکستان و ترشی انبه هند را به‌ راحتی می‌توانید تهیه کنید، اما اگر به‌دنبال ترشی انبه‌ای هستید که احتمالا بیشتر با ذائقه‌تان جور دربیاید، توصیه می‌کنیم که ترشی انبه بندرعباسی را نوش جان کنید.

ترشی انبه بندرعباسی، برخلاف انواع پاکستانی و هندی‌اش، شوری به مراتب کمتری داشته، بیشتر به ترشی می‌زند و تلخ یا تند هم نیست. در صورتی که به ‌محض چشیدن ترشی انبه پاکستانی و ترشی انبه هندی، با معجونی از شوری، ترشی، تلخی و البته تندی مواجه خواهید شد که کمی با چیزی که انتظار آن را دارید، فاصله دارد. البته این ترشی‌ها هم طرفداران خاص خود را دارند.

طرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی خوشمزهطرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی خوشمزه

این ترشی بندرعباسی طعمی ترش و البته لطیف دارد و این طعم حتما برای شما جذاب و اشتهاآور خواهد بود. خبر خوب این است که انداختن این ترشی بندرعباسی بسیار ساده است. خبر بهتر این که، به‌ فاصله اندکی پس از انداختن ترشی ابنه بندرعباسی می‌توانید آن را نوش جان کنید. به عبارت دیگر، آماده کردن این ترشی، زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. این ترشی، فقط دو روز پس از انداختن قابل‌ خوردن است و البته اگر به‌ دنبال طعم اصیل‌تری هستید، می‌توانید یک ماه صبر کنید. فقط فراموش نکنید که طعم اصیل‌تر را باید با استفاده از انبه نارس تهیه کنید.
به جز این، اگر به میوه انبه علاقه‌مند بوده و از طرفی عاشق طعم فلافل هم هستید، پیشنهاد می‌کنیم با طرز تهیه سس انبه آشنا شوید. این سس مخصوص فلافل است و حتما از تهیه چنین سس جذابی لذت خواهید برد.

مواد اولیه در طرز تهیه ترشی انبه بندری

مواد اولیه برای درست کردن این ترشی خوشمزه جنوبی در جدول زیر آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
انبه پوست کنده و خرد شده 4 عدد
سرکه سفید 2.5 پیمانه
سس تمبرهندی 5 قاشق غذاخوری
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
فلفل تند خشک شده 5 عدد
سیر درسته 5 حبه
گلپر 1 قاشق چایخوری
سیاهدانه 1 قاشق چایخوری
تخم گشنیز آسیاب شده 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه‌ ترشی انبه بندرعباسی

در طرز تهیه ترشی انبه بندری فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید:مراحل طرز تهیه‌ ترشی انبه بندرعباسی

  • مرحله اول: هر یک از انبه‌ها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هسته را جدا کرده و سپس قطعات را در اندازه‌ دلخواه‌تان خرد کنید. شما می‌توانید انبه‌ها را به تکه‌های بزرگ تقسیم کرده یا مانند سیب‌زمینی، آن‌ها را خلال کنید.

 

  • مرحله دوم: در ادامه طرز تهیه ترشی انبه با آبلیمو ، انبه‌ها را در یک ظرف متوسط با آبلیمو به خوبی مخلوط کنید؛ به شکلی که تمام قسمت‌های انبه به آبلیمو آغشته شود.
  • مرحله سوم: حالا سرکه را با حرارت کم بجوشانید. روی همان شعله‌ کم، سیر و سس تمرهندی را به سرکه اضافه کرده و اجازه دهید ۵ دقیقه روی شعله بماند.
  • مرحله چهارم :در ادامه، وقت اضافه ‌کردن ادویه ترشی به مخلوط سرکه است. پس از اضافه کردن ادویه‌ها، اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر هم مواد روی شعله بمانند.
  • مرحله پنجم: در آخر، انبه‌های خوابانده‌ شده در آبلیمو را به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید حدود یک دقیقه روی شعله بماند.
  • مرحله ششم :طرز تهیه ترشی انبه بندری به پایان رسید. مخلوط ترشی آماده شده را در شیشه‌ای تمیز بریزید و درب آن را محکم ببندید. دقت داشته باشید که شیشه تمیز و کاملا خشک باشد. مرطوب بودن شیشه، باعث می‌شود که ترشی خیلی زود کپک بزند. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، شما از همان فردای آماده‌ شدن، می‌توانید ترشی را چاشنی غذای خود کنید.

نکته: در خود بندرعباس رایج است که این ترشی را با انبه درسته تهیه کرده و تنها برش‌های عمیقی روی بدنه آن می‌زنند تا عمق برش‌ها به هسته انبه برسد.  پس از جا افتادن ترشی، هسته‌ انبه تلخی و سفتی خود را از دست می‌دهد و طعم بسیار دلچسبی خواهد داشت. این نوع ترشی انبه بندرعباسی، طعم و شکل خاص‌تری دارد.

مواد لازم و طرز تهیه ترشی انبه سیاه

برای تهیه ترشی انبه سیاه، به چاشنی‌هایی مانند رب انار شیرین یا ملس یا شیره خرما، تمبر هندی سیاه و شکر نیاز دارید. ادویه‌ها شامل سیاهدانه و مخلوط تفت خورده و پودر شده تخم گشنیز، تخم خردل و زیره سبز هستند. البته دو جزء اصلی ترشی انبه، یعنی انبه و سرکه هم فراموش نشود. با این توضیح که انبه‌ها باید کال باشند.

برای تهیه این ترشی، انبه‌ها را شسته، خشک کنید و برش بزنید. انبه‌ها باید بدون هسته اما با پوست باشند. در ادامه، انبه‌ها را با روغن کم یا بدون روغن مقداری تفد دهید و بعد، ادویه مخلوط تفت خورده و پودر شده را با آن ترکیب کنید. سپس، کمی تمبر هندی را با مقدار کمی سرکه رقیق کرده و با حرارت ملایم کمی بجوشانید. سپس، آن را صاف کرده و کنار بگذارید. سرکه را روی حرارت بگذارید تا بجوشد. مایه رقیق شده تمبر هندی را در سرکه بریزید. در ادامه، 2 مشت از تکه‌های انبه را داخل سرکه در حال جوش ریخته و بعد از حدود 8 دقیقه، رب انار یا شیره خرما را هم اضافه کنید.

سپس، بقیه انبه‌ها را بریزید و حرارت را خاموش کنید. این ترکیب باید حدود 1 شب تا صبح بماند و پس از آن می‌توانید سیاهدانه و سیر له شده را هم به آن اضافه کرده و داخل شیشه ترشی بریزید.

طرز تهیه ترشی انبه پاکستانیطرز تهیه ترشی انبه پاکستانی

طرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی به پایان رسید و حالا قرار است تهیه این ترشی به روش پاکستانی را آموزش دهیم. دستور تهیه ترشی انبه پاکستانی، شامل دو نکته مهم است. اول اینکه، در این دستور باید از انبه‌های کال استفاده کنید و دوم اینکه، نباید پوست انبه‌ها را جدا کرد.

مواد لازم در تهیه ترشی انبه پاکستانی

مواد لازم و طرز تهیه ترشی انبه کال به شرح جدول زیر است و شما با این مواد می‌توانید برای 20 نفر ترشی درست کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
انبه کال 5 کیلو
روغن زیتون 2/1 لیتر
ادویه ترشی 2/1 پیمانه
سیر 500 گرم
گلرنگ به مقدار لازم
فلفل قرمز به مقدار لازم
سرکه سفید 1 فنجان
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه ترشی انبه پاکستانی

برای تهیه این ترشی تند و تیز، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: انبه‌های کال را خوب بشویید و خشک کنید. سپس، با ایجاد یک برش کمربندی در وسط انبه‌ها و کمی فشار دست، هسته انبه‌ها را بیرون بیاورید.
  • مرحله دوم: هر نیمه انبه را به 2 قسمت تقسیم کرده و تکه‌های انبه را با استفاده از گلرنگ، زرد کنید.
  • مرحله سوم: انبه‌های رنگ شده را داخل یک آبکش ریخته و روی آن‌ها مقداری آب سرد بریزید. سپس، روی آبکش را بپوشانید و اجازه دهید انبه‌ها یک شب به همین حالت باقی بمانند.

نکته: با این کار، انبه‌ها مقداری آب پس می‌دهند که این آب باید دور ریخته شود. بنابراین، بهتر است زیر آبکش از یک قابلمه مناسب استفاده کنید.

  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه ترشی انبه سبز پاکستانی، سیرها را پوست گرفته، بشویید و خوب خشک کنید. سپس، سیرها را با استفاده از یک چاقوی تیز، به صورت کاملا ریز خرد کنید.
  • مرحله پنجم: با در نظر گرفتن حجم انبه‌ها، قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و روی حرارت ملایم شعله قرار دهید. حالا، درون قابلمه مقداری روغن زیتون بریزید و انبه‌ها را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا نرم شوند.
  • مرحله ششم: در ادامه کار، سیرهای خرد شده و نمک و فلفل را در قابلمه بریزید و همراه انبه‌ها، مقداری تفت دهید.
  • مرحله هفتم: در انتها، 1 فنجان سرکه را به مواد ترشی اضافه کرده و بعد از چند دقیقه، شعله زیر قابلمه را خاموش کنید.
  • مرحله هشتم: صبر کنید تا ترشی انبه کاملا سرد شود. سپس، آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز و درب‌دار بریزید و 3 روز، خارج از یخچال در محیطی خنک و تاریک نگهداری کنید.

پس از این مدت می‌توانید ترشی را به یخچال منتقل کرده و از آن به عنوان یک چاشنی خاص و متفاوت در کنار غذاها استفاده کنید.

نکات طرز تهیه ترشی انبه به روش پاکستانی

توجه به این نکات در طرز تهیه ترشی پاکستانی، حاصل کار شما را بهتر می‌کند:

  • گلرنگ یا هچک ادویه‌ای است که به آن زعفران تقلبی هم می‌گویند و زردی خوشرنگی به ترشی‌ها می‌دهد. می‌توانید این ادویه را از عطاری‌ها تهیه کنید.
  • در صورت عدم دسترسی به گلرنگ، زردچوبه مرغوب هم جایگزین مناسبی است.
  • میزان روغن این ترشی را زیاد نکنید؛ زمانی که ترشی برسد، نرم شده و روغن آن اندازه می‌شود.
  • شما می‌توانید به جای روغن زیتون، از روغن مایع مخصوص پخت و پز هم استفاده کنید.

طرز تهیه ترشی انبه هندیطرز تهیه ترشی انبه هندی

یکی از نکات غذاهای هندی، عطر و طعم ادویه‌های متنوع آن است و طرز تهیه ترشی‌های هندی هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه ترشی انبه هندی را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه ترشی انبه هندی

برای تهیه این ترشی معطر و تند و تیز، مواد اولیه زیر را آماده کیند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
انبه 1 کیلو
دانه خردل 1 قاشق غذاخوری
تخم گشنیز 1 قاشق غذاخوری
دانه شنبلیله 2 قاشق غذاخوری
دانه زیره سبز 1 قاشق غذاخوری
زنیان 1 قاشق غذاخوری
سیاهدانه 2 قاشق چایخوری
رازیانه 1 قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
روغن خردل 3 قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ترشی انبه هندی

برای تهیه این ترشی پر ادویه و خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: انبه‌ها را بشویید و کاملا خشک کنید. سپس، آن‌ها را با پوست به صورت چهار قاچ خرد کرده و هسته‌های آن‌ها را هم خارج کنید.
  • مرحله دوم: انبه‌ها را در یک سینی نسبتا بزرگ بریزید. آن‌ها را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه و 1 قاشق چایخوری نمک مخلوط کرده و با دست هم بزنید تا رنگ زرد زردچوبه روی تمام انبه‌ها بنشیند.
  • مرحله سوم: سینی انبه را به مدت 3 تا 4 ساعت مقابل نور خورشید قرار دهید. این کار، انبه‌ها را کمی چروکیده و خشک خواهد کرد. حالا انبه‌ها را داخل کاسه‌ای مناسب ریخته و کنار بگذارید.
  • مرحله چهارم: تابه‌ای مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که گرم شد، تخم گشنیز، دانه‌های خردل، شنبلیله و زیره سبز را داخل آن بریزید و با هم تفت دهید.
  • مرحله پنجم: اجازه دهید ادویه‌های تفت خورده کمی از حرارت بیفتند. سپس، آن‌ها را با استفاده از آسیاب برقی، به شکل پودری یکدست درآورید. به این ادویه ترکیبی، ادویه ماسالا هم می‌گویند.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه ترشی انبه هندی، یک تابه کوچک را روی حرارت قرار داده و روغن خردل را در آن گرم کنید. سپس، حرارت شعله را خاموش کنید و اجازه دهید روغن کاملا از حرارت بیفتد.
  • مرحله هفتم: در ادامه کار، ادویه ماسالا را داخل کاسه انبه‌ها ریخته و همه مواد را کاملا با هم ترکیب کنید.
  • مرحله هشتم: سپس، زنیان، سیاهدانه، رازیانه، نصف قاشق چایخوری زردچوبه و پودر فلفل قرمز را هم به انبه‌ها بیفزایید.
  • مرحله نهم: در انتها، کمی هم نمک اضافه کنید و البته توجه داشته باشید که درابتدای آماده‌سازی این ترشی هم از نمک استفاده کرده بودیم. بنابراین دقت کنید که ترشی شما بیش از اندازه شور نشود.
  • مرحله دهم: پس از اینکه همه ادویه‌ها و انبه را به خوبی با هم مخلوط کردید، روغن خردل سرد شده را در کاسه حاوی انبه و ادویه‌ها بریزید و مواد را هم بزنید.
  • مرحله یازدهم: حالا ترشی انبه هندی را در شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید و درب ظرف را با یک لایه پارچه نخی تمیز بپوشانید. سپس شیشه ترشی را برای 2 تا 3 روز در مکانی جلوی نور خورشید قرار دهید تا آماده مصرف شود.

طرز تهیه ترشی انبه عربی

ترشی انبه عربی، ادویه‌های کمتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد و در ترکیب آن باید از تخم گشنیز، سیاهدانه و فلفل سیاه و قرمز استفاده کنید. ابتدا باید تمام این ادویه‌ها را بو داده و آسیاب کنید. سپس، تکه‌های مکعبی انبه‌های زرد و پوست گرفته را در شیشه‌ای مناسب ریخته و لابه لای آن‌ها، مقداری از ادویه‌ها همراه با سیر له شده و روغن زیتون بریزید. در نهایت، روی همه مواد سرکه بریزید و درب ظرف را ببندید. این ظرف را به مدت 2 هفته در جای خنکی مثل یخچال قرار دهید تا ترشی خوش‌طعم شما آماده مصرف شود.

خواص دارویی انبه

انبه نزد اطبای سنتی طبعی خشک دارد؛ با این توضیح مهم که انبه‌ رسیده، گرم و خشک و انبه‌ نارس، سرد و خشک است. همچنین، انبه‌ نارس، بلغم‌زا و سوادازا به شمار می‌آید.
این میوه بسیار مقوی است و آن را برای ضعف عمومی بدن و حتی تقویت قوای جنسی تجویز می‌کنند. همچنین، برخی دیگر از خواص انبه عبارتند از:

  • خوشبو‌کننده دهان
  • درخشان‌‌کننده پوست
  • ضدعفونی‌‌کننده دستگاه گوارش
  • پایین‌ آورنده تب
  • رفع‌کننده سردرد، تنگی ‌نفس و سرفه
  • برطرف‌کننده عطش
  • تقویت‌کننده دندان و لثه

خواص ترشی انبهخواص ترشی انبه

در مورد طرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی ، هندی و پاکستانی صحبت کردیم و در اینجا قصد داریم خواص این ترشی‌ها را بیان کنیم. برای مثال به موارد زیر توجه کنید:

  • وجود خاصیت گندزدایی در ترشی و مواد جدیدی که در فرایند تخمیر آن به وجود می‌آیند، در جلوگیری از برخی سرطان‌ها موثرند.
  • ترکیب سرکه، بخصوص سرکه سیب با انبه، جذب کربوهیدرات‌ها را کند کرده و قند خون را کاهش می‌دهد.
  • به طور کلی، استفاده بسیار کم از ترشیجات مانند ترشی انبه می‌تواند میزان چربی خون را کاهش دهد.
  • روند تخمیر طبیعی در طرز تهیه ترشی انبه، مواد مغذی موجود در آن را حفظ می‌کند. اینگونه غذاها، میزان اسید معده و باکتری‌های روده را به تعادل می‌رسانند و باعث افزایش جذب مواد مغذی از طریق روده می‌شوند.

ترشی محبوب انبه را حتما تهیه کنید…

طرز تهیه ترشی انبه بندرعباسی ، هندی و پاکستانی را برای شما توضیح دادم و باید بگوییم که این ترشی‌ها جایگاه ویژه‌ای میان ترشی‌پسندها دارند. اگر شما هم از خیر هیچ نوع ترشی‌ نمی‌گذرید و خودتان اهل ترشی‌ انداختن هستید، همین حالا دست‌ به ‌کار شوید و یکی از انواع ترشی انبه را در منزل درست کنید. بعد از خوردن ترشی انبه، همه ترشی‌ها را کنار گذاشته و تنها این ترشی را در سفره‌تان جای می‌دهید.

راستی، اگر می‌خواهید این ترشی را تهیه کنید اما انبه در منزل ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. انبه را از قسمت سفارش آنلاین میوه اسپ فود سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. با خرید آنلاین میوه ، خیلی زودتر می‌توانید ترشی انبه را تهیه کنید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(6 دیدگاه)

farroughvahidi
07 آذر 1402

سلام مواد لازم برای طرز تهیه ترشی انبه سیاه چی هستش انبه رسیده بخرم یا انبه کال بهتر هستش میشه ترشی انلاین سفارش داد نمیریزه آش و ریخته شده ترشی و شور تحویل نمیدن!

  • snappfoodadmin
    07 آذر 1402

    سلام شما میتوانید انواع ترشی و شور و بخصوص ترشی انبه را از اسنپ فود انلاین سفارش دهید در بسته بندی عالی و قابل حمل تحمیل بگیرید مواد اولیه که برای تهیه ترشی انبه سیاه نیاز دارید،چاشنی‌هایی رب انار شیرین یا ملس یا شیره خرما،تمبر هندی سیاه و شکر و ادویه‌های سیاهدانه و مخلوط تفت خورده و پودر شده تخم گشنیز، تخم خردل و زیره سبز هستند.دو جزء اصلی ترشی انبه،یعنی انبه و سرکه هم فراموش نشود.انبه‌ها باید کال باشند.

zibashoruanghiz
06 آذر 1402

سلام مواد اولیه در طرز تهیه ترشی انبه بندری چیا هستش کاش آموزش تهیه سس انبه یاد میگرفتم

  • snappfoodadmin
    06 آذر 1402

    سلام برای درست کردن ترشی انبه مواد اولیه که لازم دارید را میتوانید از اسنپ فود خرید کنید و خوراکی های که این ترشی بندرعباسی خوشمزه را تشکیل میدهند: انبه پوست کنده و خرد شده و تخم گشنیز آسیاب شده،سرکه سفید ،سس تمبرهندی ،فلفل تند خشک شده، آبلیمو ، سیر درسته، گلپر و سیاهدانه و نمک است. آموزش تهیه سس انبه هم در بلاگ اسنپ فود هستش https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%B3-%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87/

رژیم غذایی لاغری سریع، مانند کارکنان جنرال‌موتورز! - مجله ی اسنپ فود - منبع کامل بررسی انواع غذا و رستوران
14 مهر 1397

[…] در روز سوم میل کنید، البته منهای موز، انگور، انبه و سیب‌زمینی. نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید؛ […]

خرید از شیرینی فروشی آنلاین را امتحان کنید - مجله ی اسنپ فود - منبع کامل بررسی انواع غذا و رستوران
14 مهر 1397

[…] لبنانی را هم از این شیرینی فروشی آنلاین تهیه کنید. ترشی انبه کال و رسیده، زیتون پرورده‌ی لبنانی با انبه‌ی کال یا […]

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود