آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
برای کاهش اوره چه بخوریم
تغذیه سالم
3.9/5 - (27 امتیاز)
34

خوراکی های مناسب برای کاهش اوره چیست؟

زهرا دهقان 20 تیر 1402 11 دقیقه

یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در بروز بیماری نقرس، اسید اوریک بالا است که موجب درد پا و ورم مفاصل در اندام تحتانی و شست پا می‌‌شود. بالا رفتن میزان اسید اوریک در خون، علاوه بر درگیر کردن مفاصل، سنگ‌ کلیه هم ایجاد می‌کند. بنابراین، دانستن اینکه برای کاهش اوره خون چه بخوریم و چه کارهایی انجام دهیم، اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله، ضمن بررسی خوراکی‌های مفید و مضر برای مبتلایان به اوره، به بررسی رژیم غذایی این افراد و درمان‌های خانگی این مشکل می‌پردازیم. همچنین خواهیم گفت که پایین آوردن اوره خون در طب سنتی با دمنوش‌های گیاهی چگونه است. با ما همراه باشید.

برای کاهش اوره چه بخوریم ؟

غذاهایی که برای اوره بالا مفیدند کدامند؟ پیش از آنکه میزان اسید اوریک خون به سطح هشدار برسد، به آنچه که می‌خورید توجه کنید. از آنجا که ذکر نام تمام خوراکی‌ها در این مجال اندک ممکن نیست، با یک دسته‌بندی کلی، به سراغ معرفی خوراکی‌های مفید برای پایین آوردن اوره خون می‌رویم:

خوراکی‌ هایی که غنی از آهن هستند

خوراکی‌ هایی که غنی از آهن هستند

خوردن اسفناج و انواع کلم در کاهش اوره نقش بسزایی دارند.

آهن، یکی از مواد ضروری برای بدن است و طبق توصیه پزشکان، مصرف آن برای مبتلایان به اوره نیز بسیار مفید است. بنابراین، خوراکی‌هایی مانند اسفناج، جوی دو سر، توفو، کلم بروکلی، عدس، نان‌های سبوس‌دار و چغندر را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

مواد غذایی که سدیم پایینی دارند

میزان نیاز روزانه بدن به سدیم 2 گرم است و بیش از این مقدار، از طریق ادرار دفع می‌شود. بنابراین، اگر میزان اوره خون شما بالا است، بار اضافی کلیه‌ها را با مصرف بی‌رویه نماینده‌های سدیم، بخصوص نمک خوراکی، بیشتر نکنید! به علاوه، برچسب غذاهای کنسروی، سس‌های صنعتی و فست‌فودها را چک کنید تا میزان استاندارد سدیم در آن‌ها رعایت شده باشد.

خوراکی هایی که پتاسیم پایینی دارند

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات حاوی پتاسیم هستند. بنابراین، شناخت جایگزین‌های مناسب که سطح پتاسیم پایین‌تری دارند، به شما برای پایین آوردن اوره خون کمک می‌کند. این جایگزین‌ها، خوراکی‌هایی مانند انواع توت‌ها، تمشک، آلو، آناناس، هلو، کرفس، خیار، کرن بری، زغال اخته و آبمیوه آن، توت فرنگی و کلم هستند. ضمنا، از خواص سیب و آب سیب هم غافل نشوید.

مواد غذایی که پروتئین پایینی دارند

پایین آوردن اوره خون

برای کنترل و کاهش اوره حتما به دکتر مراجعه کنید.

کاهش جدی مصرف پروتئین، بیشتر شامل حال افرادی است که سطح اوره خون آن‌ها بیش از اندازه بالا است یا دچار مشکلات شدید کلیوی هستند. در چنین شرایطی، مصرف پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت قرمز، آجیل، غلات، غذاهای دریایی و محصولات لبنی، در یک دوره درمانی مشخص به طور کامل محدود می‌شود. اما مصرف خوراکی‌های دارای پروتئین کم، با مقدار توصیه شده از سوی پزشک مانعی ندارد. برخی از این خوراکی‌ها عبارتند از:

  • چربی‌های گیاهی مانند روغن آووکادو یا روغن زیتون
  • میوه‌های تازه (میوه‌هایی را انتخاب کنید که پتاسیم زیادی نداشته باشند.)
  • حبوبات به غیر از نخود و لوبیا
  • چای و قهوه
  • ترشی و مربا

البته، خوراکی‌هایی هم وجود دارند که سطح پروتئین آن‌ها در حدی نیست که بتواند اوره خون را تحت تاثیر قرار دهد و بنابراین، مصرف آن‌ها برای مبتلایان به اوره، مشکلی ایجاد نمی‌کند. از این دست مواد غذایی می‌توان به برنج، جوی دو سر، غلات صبحانه، ذرت و پاستا اشاره کرد.

خوراکی هایی که فسفر و کلسیم پایینی دارند

عملکرد ضعیف کلیه‌ها در مبتلایان به اوره خون باعث می‌شود که مازاد فسفر و کلسیم دریافت شده از مواد غذایی به درستی دفع نشود و در خون باقی بماند. برای پیشگیری از این شرایط، مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه بدون پورین را افزایش دهید و نوشیدنی‌های طبیعی دارای رنگ روشن، مانند لیموناد بدون گاز بنوشید. مصرف ذرت و برنج مانعی ندارد، اما در مورد لبنیات، گونه‌هایی را انتخاب کنید که درصد فسفر و کلسیم کمتری دارند. برخی از انتخاب‌های رایج عبارتند از:

  • پنیر خامه‌ای معمولی یا کم چرب
  • پنیر سوئیسی
  • خامه ترش
  • بستنی میوه‌ای
  • پنیر بری

نکته: پورین‌ها یکی از ترکیبات شیمیایی رایج هستند که می‌توانند به واسطه غذاها یا از طریق خود بدن تولید شوند. این مواد، سطح اسید اوریک خون را بالا می‌برند و باید میزان مصرف آن‌ها را در مبتلایان به اوره خون کنترل کرد.

رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره

رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره

با آگاهی از مضرات میزان اوره را کاهش دهید

طبق نظریه‌های متخصصین تغذیه، با رژیم غذایی مناسب و صحیح می‌توان به کاهش سطح اسید اوریک خون کمک کرد. بنابراین، باید در رژیم غذایی مبتلایان به اوره، موارد زیر رعایت شود.

1. پرهیز از مصرف تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پورین بوده و اسید اوریک خون را افزایش می‌دهد. به علاوه، به شکل عجیبی موجب افزایش دردهای ناشی از نقرس می‌شود. میزان درد در بیماری نقرس، با اسیدیته غذا رابطه مستقیمی دارد. به این صورت که هر چه قدر میزان اسیدیته غذا بیشتر باشد، درد در این دسته از بیماران افزایش می‌یابد.

بر اساس تحقیقات انجام شده روی تخم مرغ، زرده تخم مرغ اسیدی‌تر از سفیده آن است. بنابراین، به مبتلایان اوره توصیه می‌شود مصرف زرده تخم مرغ را محدود کرده و از سفیده تخم مرغ استفاده کنند. زرده تخم اردک، بلدرچین، بوقلمون و غاز نیز اسیدی‌تر از تخم مرغ است. بنابراین، در این بیماران، مصرف تخم مرغ و سایر ماکیان توصیه نمی‌شود. برای پایین اوردن اوره مصرف تخم مرغ باید کنترل شود.

2. اجتناب از مصرف پورین

در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره، مصرف غذاهای سرشار از پورین ممنوع است؛ زیرا این دسته از غذاها موجب تولید اسید اوریک زیاد در خون می‌شود و بیماری نقرس را تشدید می‌کند. بنابراین، از مصرف غذاهایی نظیر گوشت قرمز، ماهی، صدف، میگو، کله پاچه، مغز، جگر، دنبلان و ماکیان خودداری کنید.

همچنین، در وعده‌های غذایی، استفاده از موادی نظیر مارچوبه، گل کلم، اسفناج، ریواس، نخود سبز، لوبیا، قارچ و عدس که مقدار متوسطی پورین دارند را کاهش دهید.

نکته: هرچند که مارچوبه، سطح پتاسیم پایینی دارد، اما بهتر است مقدار مصرف آن به خاطر داشتن مقادیر متوسطی از پورین، کاهش پیدا کند.

3. کاهش مصرف چربی

مصرف زیاد چربی‌ها مانع از دفع اسید اوریک خون شده و در نتیجه، درد بیماری نقرس افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، مصرف چربی را در طول روز کاهش دهید. در این راستا استفاده از محصولات لبنی پر چرب، خصوصاً شیر و انواع پنیر را کاهش دهید، زیرا این مواد غذایی از دسته پروتئین‌ها بوده و مصرف آن‌ها سطح اوره خون را افزایش می‌دهد.

4. محدود کردن مصرف گوجه فرنگی در رژیم

محدود کردن مصرف گوجه فرنگی در رژیم

برای درمان و کاهش اوره مصرف گوجه فرنگی را کم‌تر کنید.

مصرف موادی مانند گوجه فرنگی و توت فرنگی را در رژیم غذایی خود محدود کنید، زیرا این دسته از مواد غذایی موجب اسیدی‌تر شدن خون می‌شوند. همچنین، این مواد خوراکی سبب تشکیل کریستال‌های اوره شده و موجب افزایش درد در افراد مبتلا به اوره می‌شوند.

5. حضور میوه در رژیم غذایی

مصرف روزانه میوه گیلاس به کاهش سطح اسید اوریک خون کمک فراوانی کرده و نقش مهمی در رفع درد و حملات نقرس دارد. شما می‌توانید از قسمت سفارش آنلاین میوه ، گیلاس را خریداری کرده و برای کاهش اوره از آن کمک بگیرید.

6. اهمیت سرکه سیب در رژیم

محلول رقیق شده سرکه سیب، در کاهش درد این بیماری بسیار موثر است. بنابراین، محلول سرکه سیب را به صورت روزانه در رژیم غذایی مبتلایان به اوره قرار دهید.

7. تأمین آب مورد نیاز بدن

در رژیم غذایی مبتلایان به اوره، مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب توصیه می‌شود. دلیل این امر آن است که آب به خروج اسید اوریک خون کمک کرده و جلوی تشکیل سنگ کلیه را می‌گیرد. همچنین، درد نقرس را کاهش داده و از خشکی مفاصل جلوگیری می‌کند.

از مصرف ماءالشعیر و نوشیدنی‌های گازدار همراه با غذا خودداری کنید، زیرا تولید اوره و کراتینین خون در بدن را افزایش می‌دهند. همچنین استفاده از الکل، علاوه بر ضررهایی که برای کبد، مغز و کلیه دارد، مانع از دفع اسید اوریک خون از کلیه‌ها شده و بیماری نقرس را شدیدتر می‌کند.

8. ورزش منظم، مهم‌ترین بخش برنامه روزانه

ورزش منظم، مهم‌ترین بخش برنامه روزانه

ورزش را در روتین خود حتما جای دهید.

توصیه می‌شود مبتلایان به اوره خون، از یک برنامه ورزشی منظم و سبک پیروی کنند. معمولا یک ورزش نیم ساعته به تعداد 3 بار در هفته، برای این افراد بسیار مناسب است. ضمنا توجه داشته باشید که ورزش‌های سنگین و زیاد موجب افزایش اسید اوریک در خون می‌شود. بنابراین، بیماران مبتلا به نقرس نباید ورزش سنگین انجام دهند. یکی از ورزش‌های توصیه شده برای این بیماران، شنا است.

9. تنظیم مصرف حبوبات و سبزیجات

ببرای اوره بالا چی نخوریم؟ عضی از حبوبات و سبزیجات مانند لوبیا، عدس، مارچوبه و گل کلم، سطح اسید اوریک خون را بالا می‌برند و محدود کردن مصرف این مواد غذایی به کاهش اوره خون کمک می‌کند. در حالی که استفاده از آب سبزیجات تازه موجب تأمین آب و املاح مورد نیاز بدن می‌شود.

10. بیماری چاقی و کاهش اسید اوریک

افزایش وزن و چاقی نیز موجب افزایش اسید اوریک خون می‌شود. بنابراین، با کمک متخصصین تغذیه، یک رژیم غذایی مناسب را دنبال کرده و به کاهش وزن خود کمک کنید. ورزش و تغذیه مناسب و اصولی از عوارض بیماری نقرس جلوگیری کرده و موجب کاهش اوره خون می‌شود.

داروها و مکمل‌ های نامناسب برای مبتلایان به اوره

برخی از داروها و مکمل‌‌ها منجر به افزایش اسید اوریک خون می‌شوند. بنابراین، مصرف بعضی از داروها و مکمل‌ها را در این دسته از بیماران باید کنترل کرد. تعدادی از این داروها عبارتند از:

  • آسپرین
  • ویتامین B3 (نیاسین)
  • داروهای ادرارآور
  • داروهای سرکوب‌کننده‌ سیستم ایمنی بدن
  • داروهای شیمی‌ درمانی

اگر از هر کدام از این داروها استفاده می‌کنید و اسید اوریک خون‌تان هم بالا است، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا داروهای جایگزین برای شما تجویز کند.

بهترین عناصر رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره

خوراکی های مفید برای کاهش اوره کدامند ؟با توجه به مطالبی که تا به حال ذکر کردیم، پاسخ به این سوال که برای کاهش اوره چه بخوریم، روشن‌تر می‌شود و می‌توان مواد غذایی زیر را در دسته بهترین انتخاب‌ها در رژیم غذایی مبتلایان به اوره قرار داد:

  • سیب
  • آلبالو
  • لیمو ترش
  • مواد غذایی غنی از ویتامین  C نظیر کیوی، پرتقال، گریپ‌ فروت، کلم‌ بروکلی و سبزیجات با برگ سبز مانند کرفس و برگ چغندر
  • مصرف روزانه چای سبز
  • مصرف اسیدهای چرب امگا 3 مانند تخم‌ کتان، دانه‌ سویا و گردو
  • کاهش مصرف سبزیجاتی نظیر مارچوبه، گل‌ کلم، اسفناج، قارچ و لوبیا سبز
  • مصرف غلات غنی شده نظیر غلات سبوس‌‌دار، محصولات لبنی کم‌ چرب، میوه و سبزیجات تازه (به غیر از مواردی مانند مارچوبه که حاوی پورین هستند.)
  • استفاده از چربی‌هایی مانند روغن زیتون و روغن تخم کتان در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره

نکات تکمیلی برای کاهش اسید اوریک خون

نکات تکمیلی برای کاهش اسید اوریک خون

برای درمان اوره از خوردن قند پرهیز کنید.

در کنار تمام موارد بالا، برای پایین آوردن اوره خون به این موارد هم توجه داشته باشید:

  1. خودداری از مصرف قند نظیر مواد غذایی شیرین یا نوشیدنی‌های شیرین در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره
  2. تنظیم سطح انسولین خون
  3. افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره
  4. کاهش استرس
  5. داشتن رژیم غذایی گیاهی برای افراد مبتلا به اسید اوریک بالا

درمان خانگی اوره خون

علاوه بر رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم، برخی اقدامات ساده دیگر هم وجود دارند که می‌توانند به پایین آوردن اوره خون کمک کنند. بنابراین، در این بخش، باز هم به این سوال برمی‌گردیم که برای کاهش اوره چه بخوریم؟ مصرف ترکیباتی که در ادامه می‌آیند، خاصیت درمانی دارند. این ترکیبات خوراکی، باعث دفع اوره از طریق ادرار شده و سلامت عمومی بدن را بالا می‌برند. به موارد زیر توجه کنید:

کاهش اوره خون با اسموتی توت فرنگی و لیمو

برای اسید اوریک بالا چی بخوریم؟ هم توت فرنگی و هم لیموترش، مدر هستند و می‌توانند باعث افزایش دفع اوره از بدن شوند. تهیه این اسموتی بسیار ساده است. کافیست توت فرنگی را بپزید و با استفاده از میکسر، آن را به صورت پوره‌ای یکدست درآورید. سپس، مقداری آب لیموترش تازه به آن اضافه کرده و میل کنید.

پایین آوردن اوره خون با جوش شیرین

برای اوره بالا چی بخوریم؟ شما می‌توانید برای دفع راحت‌تر اوره از کلیه‌ها، از جوش شیرین استفاده کنید. این ماده، به دلیل خاصیت قلیایی خود، اسید اوریک و اوره را در خود حل می‌کند. برای استفاده از این روش کافیست نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را داخل 1 لیوان آب حل کرده و 2 بار در روز مصرف کنید. طول این درمان خانگی 15 روزه است و افراد بالای 60 سال و کسانی که فشار خون بالایی دارند، مجاز به استفاده از آن نیستند.

استفاده از دم‌کرده‌ی کاکل ذرت و دم گیلاس

یکی دیگر از درمان‌های خانگی اوره خون، استفاده از دم‌کرده‌ی کاکل ذرت و دم گیلاس است. کافیست مقداری از این مواد را داخل مقداری آب جوش بریزید و مانند چای سیاه، به مدت نیم ساعت روی حرارت غیرمستقیم دم کنید. استفاده از این دم کرده ، به صورت روزانه و به تعداد 4 یا 5 بار، نقش موثری در کاهش اوره خون دارد.درمان خانگی اوره و کراتین بالا را دست کم نگیرید.

پایین آوردن اوره خون در طب سنتی با دمنوش‌های گیاهی

پایین آوردن اوره خون در طب سنتی با دمنوش‌های گیاهی

ریشه زنجبیل به درمان اوره کمک می‌کند

یکی از درمان‌های موثر طب سنتی برای کاهش اوره خون، استفاده از دمنوش‌های گیاهی است که برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

کنترل عوارض اوره خون با دمنوش زنجبیل

گفتیم که تجمع اوره در مفاصل، باعث بروز درد می‌شود و دمنوش زنجبیل، یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ترین دمنوش‌ها برای تسکین درد مفاصل است.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

برای آماده کردن دمنوش زنجبیل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • داخل یک قوری چند قاشق ریشه زنجبیل تازه و رنده شده و 1 لیوان آب جوش بریزید.
  • قوری را 20 دقیقه روی حرارت سماور یا کتری قرار دهید.
  • پس از این مدت، دمنوش را از صافی عبور داده و با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.
  • 15 روز از این دمنوش استفاده کنید و پس از یک وقفه زمانی کوتاه، دوباره درمان را از سر بگیرید.

کاهش اوره خون با دمنوش کرفس

مصرف کرفس باعث تحریک تولید ادرار می‌شود و جلوی تجمع مایعات در بدن را می‌گیرد. در نتیجه، مصرف این سبزی مفید، برای پایین آوردن اوره خون هم بسیار مفید است.

طرز تهیه دمنوش کرفس

برای تهیه این دمنوش مفید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1 لیوان آب جوشیده سرد شده آماده کنید و چند برگ کرفس خرد شده را داخل آن بریزید.
  • روی لیوان یک نعلبکی قرار دهید و 20 دقیقه صبر کنید تا دمنوش کرفس دم بکشد.

میزان استفاده از این دمنوش، 2 بار در طول روز است.

پایین آوردن اوره خون با دمنوش گزنه

پایین آوردن اوره خون با دمنوش گزنه

کاهش اوره با مصرف انواع دمنوش

گزنه یک سبزی ادرار‌آور است؛ در نتیجه، با مصرف دمنوش آن، اوره اضافی از طریق ادرار دفع می‌شود.

طرز تهیه دمنوش گزنه

برای تهیه این دمنوش، مطابق دستور زیر عمل کنید:

  • چند برگ گزنه را داخل یک قوری آب جوش بریزید.
  • قوری را به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • پس از این مدت، اجازه دهید دمنوش از حرارت بیفتد، سپس آن را از صافی عبور داده و میل کنید.

طول درمان طب سنتی به این روش، 15 روز به صورت متوالی است.

پایین آوردن اوره خون با دمنوش قاصدک

قاصدک، محرک کلیه‌ها است و با افزایش فعالیت آن‌ها و افزایش حجم ادرار، باعث دفع اوره اضافی از بدن می‌شود.

طرز تهیه دمنوش قاصدک

برای تهیه این دمنوش طبی، مطابق روش زیر عمل کنید:

  • مقداری گل قاصدک را داخل آب جوشیده قوری بریزید و مثل چای دم کنید.
  • دمنوش را از صافی عبور داده و به صورت ناشتا میل کنید.

دمنوش را 15 روز متوالی و روزانه 3 مرتبه میل کنید.

پایین آوردن اوره خون در طب سنتی با عرقیات گیاهی

در پاسخ به این سوال که برای کاهش اوره چه بخوریم؟ به عرقیجات گیاهی می‌رسیم. مهم‌ترین خاصیت این عرقیجات گیاهی، پایین آوردن اوره خون از طریق خاصیت ادرارآوری آن‌ها است. افزایش حجم ادرار، مانع از تجمع و رسوب اوره در خون می‌شود، اما به خاطر داشته باشید که طول درمان با این روش‌ها کمی زمان‌بر است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید کمی صبر کنید.

شما می‌توانید برای کاهش اوره خون از عرقیجاتی مانند عرق خارشتر، عرق شوید، عرق شاه تره، عرق خارخاسک یا عرق گزنه استفاده کنید و پس از تکمیل دروه درمان، اثرات معجزه‌آسای آن‌ها را ببینید.

در این مطلب در مورد بیماری نقرس و راه‌های طبیعی پایین آوردن اوره صحبت کردیم. همچنین مواد غذایی مه غنی از آهن هستند و پروتئین بالایی نیز دارند را به شما معرفی کردیم.اگر به دنبال رژیم غذایی برای کاهش اوره در بدن هستید پیش‌تر برایتان توضیح دادیم.

برای پایین آوردن اوره بهترین راه پرهیز از مصرف تخم مرغ، کاهش مصرف چربیريال محدود کردن گوجه فرنگی در رژیم غذایی، مصرف سرکه سیب و تامین آب مورد نیاز بدن در الویت قرار دارد.

حالا راهکارهای کاهش اوره خون را می‌دانید…

اسید اوریک از متابولیسم ترکیب‌های پروتئینی تولید می‌شود. بنابراین، در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره باید مصرف همه ترکیب‌های پروتئینی نظیر پروتئین‌های حیوانی و گیاهی کاهش یابد. در نهایت، مجموعه‌ای از اقدامات درمانی در کنار هم، پازل درمان اوره بالا را کامل می‌کنند. این اقدامات، شامل رژیم غذایی مناسب، ورزش ملایم روزانه، مصرف آب کافی، کاهش وزن و توجه به توصیه‌های پزشک متخصص است. فراموش نکنید که مصرف داروهای کاهنده اوره خون که توسط پزشک متخصص تجویز شده است را هم جدی بگیرید. آیا شما هم تجربه‌ای در زمینه کنترل این بیماری و درمان‌های خانگی آن دارید؟ اگر اینطور است، تجربیات خود را با ما و خوانندگان مجله در میان بگذارید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(33 دیدگاه)

eftekhari
30 آبان 1402

چطوری درمان خانگی اوره خون انجام بدم

  • snappfoodadmin
    30 آبان 1402

    سلام قبل از اینکه به درمان خانگی اوره به پردازیم باید بدانید که بهتره برای درمان اوره خون و کاهش اوره به پزشک مراجعه کنید بهتر است بعد درمان خانگی زیر نظر دکتر انجام دهید اما برای درمان خانگی اوره بهتر است استرس را کاهش دهید و داشتن رژیم غذایی گیاهی برای افراد مبتلا به اسید اوریک بالا لازم است .خودداری از مصرف قند نظیر مواد غذایی شیرین یا نوشیدنی‌های شیرین در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره.افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره رعایت شود

zakanirahmanie
23 آبان 1402

پایین آوردن اوره خون با طب سنتی و با دمنوش‌های گیاهی مثل دمنوش زنجبیل و دمنوش کرفس و دمنوش گزنه بهم پیشنهاد دادن میخواستم بدونم درست گفتن

  • snappfoodadmin
    23 آبان 1402

    سلام کی از درمان‌های موثر طب سنتی برای کاهش اوره خون، استفاده از دمنوش‌های گیاهی است.کنترل عوارض اوره خون با دمنوش زنجبیل امکان پذیر است نوشیدنی زنجبیل،یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ترین دمنوش‌ها برای تسکین درد مفاصل است.مصرف کرفس باعث تحریک تولید ادرار می‌شود و جلوی تجمع مایعات در بدن را می‌گیرد.در نتیجه،مصرف سبزی کرفس به پایین آوردن اوره خون کمک می کند. گزنه یک سبزی ادرار‌آور است؛ در نتیجه، با مصرف دمنوش گزنه، اوره اضافی از طریق ادرار دفع می‌شود.

parchin
07 آبان 1402

سلام به چی پورین میگویند و برای کاهش اوره خون مناسب هست

  • snappfoodadmin
    07 آبان 1402

    سلام پورین‌ها یکی از ترکیبات شیمیایی رایج هستند که می‌توانند به واسطه غذاها یا از طریق خود بدن تولید شوند.این مواد، سطح اسید اوریک خون را بالا می‌برند و باید میزان مصرف آن‌ها را در مبتلایان به اوره خون کنترل کرد.در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره، مصرف غذاهای سرشار از پورین ممنوع است

مطلبی بسیار جامع و آموزنده در مورد کنترل اسید اوریک. بسیار عالی بود. ممنون از ارائه ی این مقاله.
11 مهر 1402

ممنون از ارائه ی نوشته ی بسیار جامع و آموزنده اتان. تندرست باشید

تبریزی
08 مهر 1402

سلام اسید اوریک بالا چه ضررهای دارد

  • snappfoodadmin
    08 مهر 1402

    سلام یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در بروز بیماری نقرس، اسید اوریک بالا است که موجب درد پا و ورم مفاصل در اندام تحتانی و شست پا می‌‌شود. بالا رفتن میزان اسید اوریک در خون،مفاصل را درگیر و سنگ‌ کلیه ایجاد می‌کند

کامیار
11 شهریور 1402

مطلب های درباره اوره خون خیلی خوبه بود مرسی که سطح آگاهی را بالا میبرید

پیام صادقی
11 شهریور 1402

سلام چه عرقیجاتی برای پایین اوردن اوره خون مناسب هستند

  • snappfoodadmin
    11 شهریور 1402

    سلام از عرقیجات عرق خارشتر، عرق شوید، عرق شاه تره، عرق خارخاسک یا عرق گزنه برای کاهش اوره خون استفاده کنید

رقیه کرمانی
11 شهریور 1402

سلام کدام غذاها مواد پروتینی پایین دارند و برای کاهش اوره مناسب هستند

  • snappfoodadmin
    11 شهریور 1402

    سلام مواد غذایی که پروتئین پایینی دارند و برای کاهش اوره مناسب هستند چربی‌های گیاهی مانند روغن آووکادو یا روغن زیتون میوه‌های تازه (میوه‌هایی را انتخاب کنید که پتاسیم زیادی نداشته باشند.)حبوبات به غیر از نخود و لوبیا ، چای و قهوه،ترشی و مربا و برنج، جوی دو سر، غلات صبحانه، ذرت و پاستا ،مبتلایان به اوره میتوانید مصرف کنند

جعفر رجب زاده
08 شهریور 1402

تشکر از نگارنده این مقاله مفید که با حوصله خاصی تمام موارد علمی مسئله را به شکل زیبایی بیان کرده است

جمشید ملازاده یزدی
25 مرداد 1402

سلام افرادی که دارای اوره خون هستند بهتر چه خوراکی های را بخورند مرسی

  • snappfoodadmin
    25 مرداد 1402

    سلام برای کاهش اوره خون از عرقیجاتی مثل عرق خارشتر، عرق شوید، عرق شاه تره، عرق خارخاسک یا عرق گزنه استفاده کنید.خوراکی های که آهن دارند اسفناج، جوی دو سر، توفو، کلم بروکلی، عدس، نان‌های سبوس‌دار و چغندر،خوردن این خوراکی ها خوب است و خوردن نمک و خوراکی های سدیم دار خوب نیست. خوراکی‌هایی مانند انواع توت‌ها، تمشک، آلو، آناناس، هلو، کرفس، خیار، کرن بری، زغال اخته و آبمیوه آن، توت فرنگی و کلم و سیب و آب سیب که برای بدن خواص دارند به کاهش اوره خون کمک میکند.خوراکی‌های دارای پروتئین کم هستند : برنج، جوی دو سر، غلات صبحانه، ذرت و پاستا ، چربی‌های گیاهی مانند روغن آووکادو یا روغن زیتون، میوه‌های تازه (میوه‌هایی را انتخاب کنید که پتاسیم زیادی نداشته باشند.) حبوبات به غیر از نخود و لوبیا ،چای و قهوه ،ترشی و مربا خوراکی های خوب هستند که میتواند افراد دارای اوره خون مصرف کنند

کسرا مودتی
21 مرداد 1402

سلام چه خوراکی های در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره خوب یا بد است

  • snappfoodadmin
    21 مرداد 1402

    سلام غذاها و خوراکی های که افراد مبتلا به اوره باید بدانند تا در رژیم غذایی خود بزارند رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره : پرهیز از مصرف تخم مرغ تخم مرغ حاوی پورین بوده و اسید اوریک خون را افزایش می‌دهد.اجتناب از مصرف پورین در رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره، مصرف غذاهای سرشار از پورین ممنوع است؛ زیرا این دسته از غذاها موجب تولید اسید اوریک زیاد در خون می‌شود و بیماری نقرس را تشدید می‌کند. کاهش مصرف چربی مصرف زیاد چربی‌ها مانع از دفع اسید اوریک خون شده و در نتیجه، درد بیماری نقرس افزایش پیدا می‌کند.استفاده از محصولات لبنی پر چرب، خصوصاً شیر و انواع پنیر را کاهش دهید، زیرا این مواد غذایی از دسته پروتئین‌ها بوده و مصرف آن‌ها سطح اوره خون را افزایش می‌دهد.مصرف چربی را در طول روز کاهش دهید.مارچوبه، گل کلم، اسفناج، ریواس، نخود سبز، لوبیا، قارچ و عدس که مقدار متوسطی پورین دارند را کاهش دهید.محدود کردن مصرف گوجه فرنگی در رژیم گوجه فرنگی سبب تشکیل کریستال‌های اوره شده و موجب افزایش درد در افراد مبتلا به اوره می‌شوند

مهتاب چاوشی زاده
21 مرداد 1402

سلام چطوری کنترل عوارض اوره خون با دمنوش زنجبیل انجام بدم مرسی

  • snappfoodadmin
    21 مرداد 1402

    سلام تجمع اوره در مفاصل، باعث بروز درد می‌شود و دمنوش زنجبیل، یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ترین دمنوش‌ها برای تسکین درد مفاصل است.یکی از درمان‌های موثر طب سنتی برای کاهش اوره خون، استفاده از دمنوش‌های گیاهی است که یکی از این دمنوش ها،دمنوش زنجبیل است . 15روز از دمنوش زنجبیل استفاده کنید و پس از یک وقفه زمانی کوتاه، دوباره درمان اروه خون را از سر بگیرید

یلندا اکبری
21 مرداد 1402

سلام برای کاهش اوره چه خوراکی های بخورم بهتر است ؟

  • snappfoodadmin
    21 مرداد 1402

    سلام پیش اینکه میزان اسید اوریک خون به سطح هشدار برسد باید بدانیم برای کاهش اوره چه بخوریم.خوراکی های که اوره را کاهش میدن بشناسیم : خوراکی‌ هایی که از آهن غنی هستند.خوراکی‌هایی مثل اسفناج، جوی دو سر، توفو، کلم بروکلی، عدس، نان‌های سبوس‌دار و چغندر که آهن دارند میل شوند.مواد غذایی که سدیم پایینی دارند. برای کاهش اوره خوبه مصرف بی‌رویه سدیم، بخصوص نمک خوراکی، بیشتر نکنید.برچسب غذاهای کنسروی، سس‌های صنعتی و فست‌فودها را چک کنید تا میزان استاندارد سدیم در آن‌ها رعایت شده باشد.خوراکی هایی که پتاسیم پایینی دارند برای کاهش اوره خوب هستند بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات حاوی پتاسیم هستند.خوراکی‌هایی مثل انواع توت‌ها، تمشک، آلو، آناناس، هلو، کرفس، خیار، کرن بری، زغال اخته و آبمیوه آن، توت فرنگی و کلم و سیب و آب سیب هستند.

فرانک ارزم
23 تیر 1402

سلام با اینکه از مزه کرفس بدم میاد اما کاهش اوره خون با دمنوش کرفس امتحان کردم جدا جواب میده

  • snappfoodadmin
    23 تیر 1402

    سلام مصرف کرفس باعث تحریک تولید ادرار می‌شود و جلوی تجمع مایعات در بدن را می‌گیرد. در نتیجه، مصرف این سبزی مفید، برای پایین آوردن اوره خون هم بسیار مفید است میتونید برای اینکه مزه کرفس بهتر کنید بعد از میل کردن کرفس از میوه سیب و موز استفاده کنید تا مزه دهان شما هم تغییر کند هم ویتامین بیشتری به بدن بدهید

liyan
23 تیر 1402

سلام واقعا این پایین آوردن اوره خون با دمنوش گزنه راست هستش من همیشه استفاده میکنم خیلی راضی هستم

  • snappfoodadmin
    23 تیر 1402

    سلام گزنه یک سبزی ادرار‌آور است؛ در نتیجه، با مصرف دمنوش آن، اوره اضافی از طریق ادرار دفع می‌شود برای تهیه این دمنوش: چند برگ گزنه را داخل یک قوری آب جوش بریزید.قوری را به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.پس از این مدت، اجازه دهید دمنوش از حرارت بیفتد، سپس آن را از صافی عبور داده و میل کنید. طول درمان طب سنتی به این روش، 15 روز به صورت متوالی است

مرضیه
21 تیر 1402

با سپاس از اطلاعات مفیدتان

  • حسین
    21 تیر 1402

    دمنوش سماق و استفاده پودر سماق همراه غذا....خربزه و پودر تخم خربزه...خیار و کاهو روغن زیتون بصورت سالاد...آب انگور وآب سیب

  • snappfoodadmin
    21 تیر 1402

    سلام خوشحالیم که مقاله خوراکی های مناسب برای کاهش اوره مورد توجه شما قرار گرفته است

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود