آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه تارت حلوا

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 5 دقیقه

تارت حلوا؛ یک دسر مجلسی و خوشمزه برای مناسبت‌های شما!

 

طرز تهیه تارت حلوا، یک دسر خوشمزه مجلسی

حلوا یکی از انواع دسرهای سنتی ایرانی است که کمتر کسی ممکن است دست رد به سینه آن بزند. یک دسر خوشمزه که می‌توان از آن برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس مختلف استفاده کرد. در شهرهای مختلف حلوا را به شکل‌ها و روش‌های متنوعی تهیه می‌کنند.

حلوا یک دسر شیرین است که مواد اولیه در دسترسی دارد و در مدت زمان کوتاهی پخته می‌شود. همچنین شما می‌توانید از روش‌های بسیاری برای سرو این دسر فوق العاده استفاده بکنید، پیشنهاد ما به شما طرز تهیه تارت حلوا است. چون هم به دسر شما جلوه بسیار زیبایی می‌دهد و هم باعث خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. پس اگر به حلوا علاقه دارید و دوست دارید یک روش جدید و مجلسی برای پخت آن یاد بگیرید با ما همراه باشید تا با یک تارت حلوای مجلسی فوق العاده درست کنیم.

طرز تهیه تارت حلوا

احتمالا تا به حال این جمله را شنیده‌اید که درست کردن حلوا که کار هر کسی نیست! بر خلاف تصوری که اکثر افراد دارند، پخت حلوا اصلا کار مشکلی نیست فقط فوت و فن‌هایی دارید که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. این مقاله هر چیزی را که برای طرز تهیه مینی تارت حلوا به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

میزان کالری در هر 100 گرم 400 کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت یک ساعت
تعداد نفرات 10 نفر

 

موادی که برای تهیه این دسر خوشمزه نیاز دارید:

مواد لازم میزان لازم
آرد گندم 3 پیمانه
زعفران نیم گرم
روغن 1.5 پیمانه
کره 40 گرم
شکر 2.5 پیمانه
گلاب ½ پیمانه
هل به میزان دلخواه
آب 3 لیوان

 

بعد از آماده سازی مواد اولیه حلوا به سراغ پخت آن می‌رویم:

  • مرحله اول

شکر را به همراه آب در یک قابلمه ریخته و آن را روی شعله ملایم قرار می‌دهیم. شکر و آب را هم می‌زنیم تا کاملا شکر حل شود. بعد از اینکه شکر به خوبی حل شد، گلاب را به قابلمه اضافه کرده و مواد را مجدد هم می‌زنیم.

  • مرحله دوم

زعفران پودر کرده را به همراه مقداری پودر هل به شربت اضافه کرده و مواد را هم می‌زنیم تا کاملا یکدست بشوند. بعد از اینکه شربت جوشید، قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم. از عطر شربتی که درست کرده‌اید حتما شگفت زده خواهید شد!

برای تیره‌تر شدن حلوا، مدت زمان بیشتری آرد را تفت بدهید.

 

  • مرحله سوم

روغن و کره را داخل یک قابلمه دیگر ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا کره ذوب شده و با روغن مخلوط شود. سپس روغن را با شربتی که آماده کردیم مخلوط کرده و آن را مدام هم می‌زنیم.

  • مرحله چهارم

آرد را چهار بار الک کرده و سپس داخل یک تابه مناسب آن را تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. اگر دوست دارید حلوا تیره‌تری داشته باشید باید مدت زمان بیشتری به تفت دادن آرد بپردازید تا تیره‌تر شود.  بعد از اینکه آرد طلایی شد، شربت آماده شده را طی چند مرحله به آن اضافه کرده و آن را هم می‌زنیم. تا جایی هم زدن حلوا را ادامه می‌دهیم که یکدست شده و به قوام و غلظت مناسب برسد. بعد از اینکه حلوا خنک شد می‌توانید آن را در نان تارت بریزید.

 

تارت نارگیلی یا شیرینی پای نارگیلی یکی از انواع دسرهای بی‌نظیری است که با استفاده از نان تارت تهیه می‌شود و طعم فوق العاده‌ای را برای شما به همراه خواهد داشت. برای تهیه این دسر محبوب مقاله طرز تهیه تارت نارگیلی را از دست ندهید.

انواع نان تارت برای حلوا

شما برای تهیه تارت حلوای مجلسی می‌توانید از نان تارت‌های مختلفی استفاده کنید؛ اگر دوست دارید دسر شما سریع‌تر آماده شود یا اگر وقت زیادی ندارید می‌توانید از نان تارت‌های آماده استفاده کنید اما اگر زمان دارید می‌توانید نان تارت برای حلوا را نیز خودتان تهیه کنید. برای این کار نیاز به مواد زیر دارید:

مواد لازم میزان لازم
آرد(سه صفر) 400 گرم
زرده تخم مرغ 2 عدد
کره 300 گرم
وانیل نصف قاشق چای خوری
پودر قند 120 گرم
هل 1 قاشق چای خوری
نمک نوک قاشق چای خوری
زعفران نصف قاشق چای خوری

 

  • مرحله اول

زعفران را سابیده و کمی آب ولرم روی آن می‌ریزیم، سپس آن را روی حرارت کتری قرار می‌دهیم.

  • مرحله دوم

کره را در دمای محیط قرار داده و سپس آن را خرد می‌کنیم. پودر قند را الک کرده و به همراه نمک به کره اضافه می کنیم. مواد را با استفاده از همزن برقی یا همزن دستی هم می‌زنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند. سپس وانیل و هل را به مواد اضافه می‌کنیم.

  • مرحله سوم

زرده تخم مرغ و زعفران دم کشیده را به مواد اضافه کرده و مجدد مواد را باهم مخلوط می‌کنیم. در ادامه آرد الک شده را به بقیه مواد اضافه می‌کنیم.

  • مرحله چهارم

مواد را با دست ورز می‌دهیم تا کاملا خمیری شکل و نرم شوند. هنگام ورز دادن خمیر تارت سعی کنید با نوک انگشتانتان این کار را انجام دهید. همچنین حواستان باشد که ورز دادن خمیر باعث به روغن انداختن آن نشود چون نان بعد از پخت خشک خواهد شد. سپس روی خمیر یک سلفون کشیده و آن را حدود 40 دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا استراحت کند. پس از استراحت خمیر آن را از یخچال بیرون آورده و درون قالب‌های تارت دلخواه می‌ریزیم. باید توجه داشته باشید که ضخامت خمیر مناسب باشد. با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید تا نان تارت شما پخت بهتری داشته باشد.

  • مرحله پنجم

قالب‌ها را به مدت 50 دقیقه در یخچال بگذارید و سپس آن‌ها را داخل سینی فر چیده و در فری که با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید. حدود 40 دقیقه زمان لازم است تا نان تارت شما آماده شود. بعد از این زمان آن‌ها را از فر بیرون آورده و اجازه دهید تا کاملا خنک شوند. سپس آن‌ها را از قالب تارت بیرون بیاورید. تارت‌های جذاب ما آماده هستند! شما می‌توانید از این نان تارت خوشمزه در تهیه تارت میوه‌ای نیز استفاده کنید. اگر دوست دارید این دسر پرطرفدار را درست کنید مقاله طرز تهیه تارت میوه به شما کمک خواهد کرد.

غنچه گل سرخ عطر بی‌نظیری به تارت حلوا و خرما شما خواهد داد.

 

طرز تهیه تارت حلوا و خرما

اگر دوست دارید دسر شما متفاوت‌تر و جذاب‌تر بشود، تارت حلوا و خرما انتخاب درستی خواهد بود. با این طرز تهیه شما یک دسر شیک و مجلسی خواهید داشت که می‌توانید از آن در برنامه‌ها و مراسم‌های مذهبی و یا ختم و دیگر مراسم‌‌ها استفاده کنید.

خرماها را به خوبی شسته و اجازه دهید کاملا خشک بشوند. پیشنهاد می‌کنیم از خرماهای ریزتر و یکسانی استفاده کنید. خرما را در یک طرف نان تارت و حلوا را در کنار آن بریزید. برای ریختن حلوا، ماسوره بسیار به شما کمک خواهد کرد تا تارت‌های حلوا و خرمای شیک و جذابی را آماده کنید. در نهایت برای تزئین نیز می‌توانید از پودر نارگیل، پودر پسته، کنجد یا خلال بادام استفاده کنید.

 

و در آخر

ما در این مقاله طرز تهیه تارت حلوا را به طور مفصل و کامل بیان کردیم؛ شما با این دستور پخت می‌توانید یک دسر جذاب و فوق العاده برای مناسبت‌های مختلف تهیه کنید. همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید با سفارش شیرینی آنلاین در کوتاه‌ترین زمان از یک تارت حلوای مجلسی تازه و با کیفیت لذت ببرید. شما چه روشی را برای پخت حلوا و سرو آن استفاده می‌کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم این دستور پخت را حتما امتحان کنید و نظرات خودتان را در رابطه با آن با ما در میان بگذارید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود