آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه تارت میوه
انواع پای و تارت
4.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه تارت میوه ای؛ دسری جذاب و مجلسی

ترمه افضلی 18 فروردین 1403 8 دقیقه

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید از شیرینی فروشی‌های مختلف، تارت‌های رنگارنگ را در ویترین دیده باشید یا شاید از طرفداران پروپاقرص این شیرینی هستید و این سوال برای شما پیش آمده باشد که طرز تهیه تارت میوه ای چگونه است؟

در طرز تهیه تارت میوه ، باید ابتدا کره، تخم مرغ و وانیل و شکر سفید را هم بزنید و سپس آرد را اضافه کنید. خمیر را ورز دهید و سپس گلوله‌ای شکل کنید. هر گلوله خمیر را کف قالب تارت چرب شده با کره پهن کنید و آن را در فر بپزید. برای تهیه کرم داخل تارت هم شیر، شکر، زرده تخم مرغ، آرد گندم و نشاسته و مدتی پس از آن، کره را حرارت دهید و سپس کرم را از روی حرارت بردارد تا خنک شود. در نهایت پودر خامه یا کرم شانتی را بیفزایید و کرم را با همزن برقی هم بزنید. پس از فرم گرفتن کرم، آن را با قیف داخل تارت بریزید. در انتها میوه‌ها و پودر پسته را روی کرم قرار دهید.

در ادامه این مطلب و مسیر جذاب یادگیری طرز تهیه تارت میوه فرانسوی، همراه ما باشید تا با هم به دنیای شیرینی‌های خوش رنگ و لعاب سفر کنیم.

تارت میوه
تعداد نفرات ۶ نفر
زمان آماده‌سازی ۹۰ دقیقه
زمان پخت ۶۰ دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۵۵۰ کیلوکالری

طرز تهیه تارت میوه

طرز تهیه تارت میوه بسیار ساده است و می‌توانید خودتان این شیرینی محبوب را با هر میوه‌ای که در اختیار دارید، درست کنید. شیرینی تارت میوه ای برای پذیرایی در دورهمی‌ها یا حتی مهمانی‌های رسمی، ایده خوبی است. در ادامه این بخش طرز تهیه شیرینی تارت میوه ای را به طور کامل آموزش داده‌ایم تا تارت یلدایی یا مجلسی خود را آماده کنید.طرز تهیه تارت میوه خوشمزه

مواد لازم در طرز تهیه تارت ساده میوه

برای درست كردن تارت ميوه به مواد اولیه مختلفی نیاز دارید که برای سادگی کار، آن‌ها را به صورت جداگانه فهرست کرده‌ایم. مواد لازم برای تهیه خمیر تارت میوه به شرح جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد گندم دو و نیم پیمانه
کره ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر نصف پیمانه
وانیل ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای کرم تارت یا مواد داخل تارت را نیز مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد گندم ۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ۴ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۴ پیمانه
پودر خامه یا کرم شانتی ۱ بسته مساوی (۷۵ گرم)

در نهایت مواد لازم برای روکش تارت را نیز می‌توان از دیگر مواد تارت دانست که مطابق جدول زیر خواهد بود:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کیوی خرد شده یک سوم پیمانه
توت فرنگی خرد شده یک سوم پیمانه
موز یک سوم پیمانه
پودر پسته به مقدار لازم

دستور پخت تارت میوه فرانسوی

طرزتهیه تارت میوه ای را مطابق مراحل زیر دنبال کنید.

دستور پخت تارت میوه فرانسوی

  • مرحله اول: در روش درست کردن تارت، ابتدا یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و کره را که از قبل به دمای محیط رسیده است، داخل آن بریزید. تخم مرغ، وانیل و شکر سفید را به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. هم زدن مواد را تا جایی ادامه دهید که بافت خمیر کاملا یک‌دست شود.
  • مرحله دوم: آرد را الک کرده و آرام آرام به ترکیب قبلی اضافه کنید. سپس خمیر را به خوبی ورز دهید تا یک خمیر نرم به دست آید. در ضمن دیگر نیازی به اضافه کردن آرد زیاد ندارید، افزودن آرد به اندازه‌ای که خمیر در حین ورز دادن دیگر به دست نچسبد، کافی است. در طرز تهیه تارت میوه آرد را بیش از اندازه اضافه نکنید و دقت داشته باشید که باید در افزودن آرد محتاط بود.
  • مرحله سوم: خمیر را به قطعاتی تقریبا به اندازه یک گردو تقسیم کنید که با این مقدار از مواد، احتمالا ۱۰ تا ۱۲ عدد گلوله خمیر خواهید داشت.
  • مرحله چهارم: قالب‌های تارت را با کره چرب کرده و گلوله‌های خمیر را داخل آن قرار دهید. سپس با کمک دست خمیر را در کف و لبه‌های قالب پهن کنید.
  • مرحله پنجم: فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود. بعد از اینکه فر به خوبی گرم شد، قالب‌های تارت را درون فر قرار دهید. هنگامی که تارت کمی طلایی شد، زمان خارج کردن آن‌ها از فر است.
  • مرحله ششم: در طرز تهیه تارت میوه با کرم، به یک کرم خوشمزه نیاز دارید. برای درست کردن کرم تارت، یک قابلمه مناسب انتخاب کنید، مواد اولیه شامل شیر، شکر، زرده تخم مرغ، آرد گندم و نشاسته را داخل قابلمه بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا یک‌دست شود.
  • مرحله هفتم: در ادامه طرز تهیه کرم تارت میوه ای، قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. مواد را روی شعله متوسط به طور مداوم هم بزنید تا غلیظ شود. در ادامه طرز تهیه مواد داخل تارت، کره را اضافه کنید و بلافاصله بعد از اینکه مواد به جوش آمد، حرارت را خاموش کنید. سپس کرم را در یک محل سرد یا یخچال قرار دهید تا خنک شود.
  • مرحله هشتم: بعد از اینکه کرم تارت به خوبی سرد شد؛ کرم شانتی یا پودر خامه را به آن اضافه کنید و کرم را با همزن به خوبی هم بزنید تا فرم بگیرد.
  • مرحله نهم: در ادامه کرم را با قیف یا ماسوره داخل تارت‌ها ریخته و داخل هر تارت را با مواد کرمی پر کنید.
  • مرحله دهم: در انتها میوه‌ها شامل کیوی، توت فرنگی و موز را به اندازه‌های مساوی خرد کنید، بر روی کرم تارت‌ها قرار دهید و هر تارت را با پودر پسته تزیین کنید. تارت میوه نوش جان!

طرز تهیه تارت میوه بدون فر و به روشی ساده‌تر

همیشه در هنگام تهیه شیرینی‌های مختلف، محدودیت‌هایی وجود دارد. یکی از این محدودیت‌ها، در دسترس نبودن فر برای پخت خمیر تارت است. در طرز تهیه تارت میوه ای بدون فر تنها کاری که باید انجام دهید، عوض کردن وسیله پخت است و طرز تهیه تارت میوه ای بدون فر اصلا کار سختی نیست.طرز تهیه تارت میوه بدون فر و به روشی ساده‌تر

همه مراحل با توضیحاتی که داده شد یکسان است و فقط نحوه پخت تارت تفاوت دارد. خمیر را در یک قالب فلزی با ضخامت کم بریزید و اجازه دهید تا خمیر بر روی شعله بسیار کم و با درب بسته پخته شود. احتمالا تارت شما به اندازه فر طلایی نیست، اما در نهایت یک تارت خوشمزه خواهید داشت.

پخت انواع تارت میوه هیجان انگیز

تارت میوه یکی از انتخاب‌هایی است که می‌توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید. اما به جز تارت میوه می‌توان طرز تهیه انواع تارت را نیز دنبال کرد:

  • طرز تهیه تارت نارگیلی یکی از انواع جذاب تارت میوه محسوب می‌شود و برای شما تجربه پخت یک تارت بسیار خوشمزه و جدید خواهد بود.
  • از طرز تهیه تارت حلوا نیز غافل نشوید که در عین ساده بودن بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.

پخت انواع تارت میوه هیجان انگیز

  • می‌توانید تارت میوه را با مواد دیگری نیز امتحان کنید. به طور مثال در طرز تهیه تارت میوه با ژله تنها کافی است تا به جای کرم، از ژله خرد شده با طعم دلخواه استفاده کنید. طرز تهیه تارت میوه با ژله بسیار کم دردسر و حتی کم هزینه‌تر است. زمان کم تهیه تارت با ژله باعث می‌شود تا بتوانید در کمترین زمان و با کمترین مواد اولیه تارت ژله ای تهیه کنید.
  • اگر زمان یا مواد کافی برای پخت خمیر تارت را ندارید، می‌توانید طرز تهیه تارت میوه با بیسکویت را امتحان کنید. در طرز تهیه تارت میوه با بیسکویت، یک بسته بیسکویت را با وردنه به خوبی خرد کنید و با مقداری کره هم دمای محیط ورز دهید. خمیر به دست آمده از بیسکویت و کره را در کف قالب پهن کنید تا پایه تارت آماده شود. این نوع از تارت نیاز به پخت در فر ندارد و در عین سادگی بسیار خوشمزه و متفاوت است.

نکات مهم در طرز تهیه تارت میوه ای

در طرز تهیه تارت کوچک یا بزرگ، رعایت برخی نکات موجب می‌شود تا یک دسر مجلسی و هیجان‌انگیز داشته باشید:

  • برای تزیین تارت می‌توانید به جای پودر پسته از پودر بادام، گل محمدی، پودر لبو و یا هر چیز دیگری که آماده دارید، استفاده کنید.
  • در طرز تهیه ی تارت میوه، خنک شدن کرم تارت اهمیت زیادی دارد؛ پس می‌توانید کرم را از چند ساعت قبل یا حتی از روز قبل آماده کنید و در یخچال قرار دهید. البته در طرز تهیه تارت میوه خنک بودن همه مواد در هنگام پر کردن خمیر اهمیت زیادی دارد.

نکات مهم در طرز تهیه تارت میوه ای

  • در دستور تارت میوه، اندازه قالب تارت به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید تارت‌ها را در اندازه‌های کوچک‌تری تهیه کنید یا کل مواد را در یک قالب بزرگ بریزید.
  • با کوچک کردن قالب، شما طرز تهیه تارت میوه ای تک نفره را انجام داده‌اید. طرز تهیه تارت میوه تک نفره تفاوتی با تارتی که آموزش داده شد، ندارد و فقط در تارت تک نفره، اندازه قالب‌ها متفاوت است.

روش نگهداری تارت میوه ای

پس از آشنایی با آموزش درست کردن تارت میوه‌ای، آگاهی از روش نگهداری از آن نیز اهمیت زیادی دارد. تفاوتی نمی‌کند که تارت میوه ای کوچک تهیه کنید یا تارت میوه ای بزرگ، در هر حال این دسر را نمی‌توان برای مدت زیادی نگهداری کرد. خود تارت میوه حداکثر ۵ روز ماندگاری دارد، اما کرم داخل تارت سریع خراب می‌شود و نباید آن را بیش از ۲ روز در یخچال نگهداری کرد. همچنین میوه‌ها پس از برش و قرار گرفتن روی تارت خشک می‌شوند.روش نگهداری تارت میوه ای

جلوگیری از خراب شدن تارت میوه ای

برای جلوگیری از خراب شدن تارت میوه، آن را داخل یخچال قرار دهید. تارت و خمیر را به صورت جداگانه در یخچال بگذارید تا خراب نشوند و برش‌های میوه و کرم را در زمان سرو، روی تارت بریزید. همچنین درب ظرف نگهداری از تارت میوه‌ای باید محکم باشد تا بافت آن در معرض هوای آزاد تغییر نکند.

تارت میوه ای، انتخابی مناسب برای مهمانی‌ها

عکس تارت میوه

طرز تهيه تارت ميوه بسیار ساده است، اما به زمان زیادی برای خنک شدن مواد نیاز دارید. زمانی که تصمیم به درست کردن تارت میوه می‌گیرید، ممکن است همه مواد اولیه در آموزش تارت میوه ای را در اختیار نداشته باشید یا زمان کافی برای پخت تارت فراهم نشود.

به این منظور، در صورتی که می‌خواهید برای پذیرایی از مهمانان تارت میوه داشته باشید یا هوس تارت میوه کرده‌اید، اما به هر دلیلی امکان دنبال کردن این اموزش تارت تک نفره را ندارید، می‌توانید به راحتی از سفارش آنلاین شیرینی در اسنپ فود استفاده کنید. با اسنپ فود، پس از مدت کوتاهی تارت میوه ارسال شده و می‌توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

کرم داخل تارت از چه مواد اولیه‌ای تهیه می‌شود؟

در روش تهیه کرم تارت از آرد گندم، نشاسته، کره، شکر، زرده تخم مرغ، شیر و پودر خامه یا کرم شانتی استفاده می‌شود تا در نهایت یک کرم خوشمزه و شیرین به دست آید.

چگونه تارت میوه با ژله تهیه کنیم؟

در روش درست کردن تارت میوه ژله‌ای، باید ژله را با کرم داخل تارت جایگزین کنید. استفاده از ژله در تارت میوه‌ای را می‌توان یک ایده جذاب و سریع برای درست کردن تارت دانست.

چرا تارت پس از خروج از فر بیش از حد خشک شد؟

اگر درجه حرارت فر یا زمان قرار دادن تارت داخل فر زیاد باشد، بافت آن بیش از حد خشک می‌شود. در ضمن نشانه آماده شدن تارت در فر، طلایی شدن دور آن است.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود