آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه تارت نارگیلی؛ شیرینی لقمه‌ای خوشمزه

ترمه افضلی 20 اسفند 1401 5 دقیقه

دنیای شیرینی‌ها بسیار گسترده و متنوع است. به هر شهر و کشوری که در جهان سفر کنید، با یک شیرینی جدید مواجه خواهید شد. مواد اولیه‌ی بسیاری از شیرینی‌ها و دسرها یکسان است، اما طرز تهیه آن‌ها است که باعث تفاوت و این حجم از تنوع در سرتاسر جهان می‌شود.

تارت نارگیلی شیرینی خوشمزه و جذابی است که شما می‌توانید آن را در انواع قالب‌ها تهیه کنید.

طرز تهیه تارت نارگیلی

تارت‌ها را با اندازه‌های مختلفی درست می‌کنند. بعضی‌ها تارت را با اندازه‌های بزرگ و به عنوان کیک درست می‌کنند و بعضی با قالب‌های یک نفره که تبدیل به گزینه‌ی مناسبی برای پذیرایی در مهمانی‌ها می‌شود. تارت نارگیلی با قالب‌های کوچک یک شیرینی لقمه‌ ای خوشمزه است. با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه آن به روش بازاری و خوش طعم را به شما آموزش دهیم.

 

 

مواد لازم برای خمیر تارت

 

 

آرد سفید گندم حدود نصف لیوان
شکر سفید سه قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ یک عدد
کره ۷۵ گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری

 

مواد لازم داخل تارت

 

شکر سفید یا قهوه ای یک سوم پیمانه
آرد گندم یک قاشق غذاخوری
شیر یک چهارم پیمانه
تخم مرغ یک عدد
پودر نارگیل صد گرم
نمک نصف قاشق چای خوری
کره ۴۰ گرم
بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری

 

طرز تهیه تارت نارگیلی

 

۱. در ابتدا می‌بایست کره را در دمای محیط قرار دهید تا با محیط هم‌ دما شود.

۲. پودر نارگیل را که ترجیحا بهتر است چرب باشد، به همراه بکینگ پودر، آرد گندم، شیر، شکر سفید، وانیل و ۴۰ گرم کره همراه با نمک داخل همزن یا غذاساز بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه مخلوط شود. در نهایت باید یک ترکیب خمیری به دست بیاید.

۳. کره‌ای را که به دمای محیط رسیده و مواد دیگر شامل شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را در یک کاسه بزرگ ریخته و با دستگاه همزن روی دور تند به خوبی مخلوط کنید تا کرم رنگ و خامه‌ای دربیاید.

۴. آرد گندم را سه مرتبه الک ‌کنید و به آرامی به ترکیب مرحله قبل اضافه کنید. در حین اضافه کردن آرد مخلوط را هم بزنید به حدی که خمیری با بافت نرم و یکسان به دست بیاید.

۵. خمیر را درون یک کیسه مناسب به مدت نیم ساعت در یخچال قرار ‌دهید.

۶. فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن ‌کنید. اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه کاملا گرم شود.

۷. این خمیر را درون قالب‌های کوچک تارت به اندازه گلوله‌های کوچک قرار دهید و به کمک دست پهن ‌کنید.

تارت نارگیلی یک شیرینی مناسب برای پذیرایی در انواع مهمانی هاست. به راحتی می‌توانید برای هر مهمان یک تارت درست کنید.

۸. اجازه دهید تا تارت نارگیلی شما به مدت بیست دقیقه در فر بماند و کامل پخته شود. می‌توانید شعله گریل یا شعله بالایی فر را در دقایق آخر روشن کنید تا روی مواد طلایی شود.

تارت نارگیلی نوش جانتان!

 

نکات طرز تهیه تارت نارگیلی 

۱. اندازه قالب تارت به سلیقه شما بستگی دارد می‌توانید در اندازه‌های مختلف تارت را تهیه کنید. اما دقت کنید که ظرف‌های بزرگ‌تر نیاز به زمان پخت کمی بیشتری دارند.

۲. می‌توانید تارت‌های نارگیل را با پودر پسته تزئین کنید.

۳. طرز تهیه تارت نارگیلی بسیار خوشمزه و آسون است. اما برای نزدیک‌تر شدن به روش بازاری و خوش طعم شدن آن، از پودر نارگیل استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید خودتان از نارگیل تازه خرد شده در این تارت استفاده کنید.

۴. برای این که تارت نارگیلی شما براق شود و ظاهر درخشان‌تری داشته باشد، می‌توانید قبل از پخت از کمی زرده تخم مرغ استفاده کنید یا بعد از پخت با کمی روغن گیاهی این کار را انجام دهید.

۵. بعد از اینکه تارت‌های پخته شده، خنک شدند می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف دربسته داخل یخچال تا یک ماه نگهداری کنید.

 

جزئیات و اطلاعات طرز تهیه تارت نارگیلی

 

کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۴۰ کالری
زمان آماده‌سازی حدود ۴۵ دقیقه
زمان پخت حدود ۲۰ دقیقه
تعداد نفرات ۴ نفر

 

تارت نارگیلی همراه با مارمالاد

تارت نارگیلی یک شیرینی خشک است و علاوه بر نوشیدنی که همراه با آن میل می‌کنید می‌توانید از مارمالاد‌های میوه‌ای نیز استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما مارمالاد شاتوت و یا پرتقال است. خصوصا مارمالاد پرتقال به دلیل اینکه شیرینی کمتری دارد و کمی ترش است پس ترکیب مارمالاد و تارت نارگیل می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

برای اینکه بعد از پخت این شیرینی بتوانید بیشترین لذت را از طعم آن ببرید، پیشنهاد ما به شما چای تازه دم است. چای تازه دم ایرانی مکمل بسیار مناسبی برای تمام شیرینی‌هایی است که تهیه می‌کنید.

تارت نارگیلی را می‌توانید چندین روز نگه دارید. پس اگر یک آخر هفته تارت درست کنید، کل هفته می‌توانید میان وعده‌های خوشمزه بخورید.

همین حالا دست به کار شوید و مواد لازم برای طرز تهیه تارت نارگیلی را فراهم کنید. می‌توانید مارمالاد پرتقال را نیز تهیه کرده و حتی بستنی نیز گزینه‌ی خوبی برای همراهی است. در حین اینکه مواد تارت را آماده می‌کنید و بعد از این که تارت را در فر قرار دادید، چای را دم کرده تا بتوانید همراه با تارت نارگیلی گرم نوش جان کنید.

خواص شگفت‌انگیز نارگیل

نارگیل خواص بسیار زیادی دارد. پس برای پخت این تارت بهتر است اطلاعاتی درباره خواصی که ارائه می‌کند داشته باشید. میوه نارگیل دارای مقادیر قابل توجه‌ای از چربی‌های اشباع شده است. این چربی برای بدن ما ضرری ندارد. نارگیل حاوی فیبر است و باعث می‌شود دیابت کنترل شود.

این میوه به دلیل موادی مانند سیتوکین و کینتین‌هایی که دارد برای بدن ما خواص ضد‌پیری و ضد سرطانی دارد. همچنین نارگیل باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.

سعی کنید بعد از تهیه این شیرینی لقمه‌ای خوشمزه به عنوان یک میان وعده، حتما چای تازه دم و یا حتی شیر نارگیلی که از نارگیل طبیعی تازه تهیه شده باشد، میل کنید.

هر شیرینی زمان مناسب خود را دارد

تارت نارگیلی را می‌توانید در هر زمانی از سال تهیه کنید. اما این تارت برای نوروز بسیار مناسب است. می‌توانید این شیرینی خوشمزه و آسون را برای نوروز تهیه کنید و در ایام عید با تارت نارگیلی جذاب از مهمانان خود پذیرایی کنید.

در این طرز تهیه شیرینی نارگیلی ما از پودر نارگیل استفاده می‌کنیم که شما می‌توانید برای تنوع در شیرینی‌های عید خود به جای پودر نارگیل، از پودر پسته، پودر بادام یا حتی پودر فندق یا فندق خرد شده استفاده کرد.

 

تهیه تارت به روش‌های دیگر

طرز تهیه تارت نارگیلی را در این مقاله آموزش دادیم. اگر چه تارت نارگیلی یا پای نارگیلی شیرینی بسیار خوشمزه‌ای است اما شما می‌توانید همین ترکیبات را به اشکال مختلف تهیه کنید.

به طور مثال می‌توانید به جای تارت نارگیل، متن طرزتهیه تارت میوه را مطالعه کنید و یک تارت خوشمزه با میوه دلخواه خود را درست کنید. تارت میوه را می‌توانید در اندازه‌های مختلف تهیه کنید. برای این تارت دست شما باز است می‌توانید هر نوع میوه‌ای را که می‌خواهید برای تهیه تارت استفاده کنید.

علاوه بر تارت میوه پیشنهاد دیگری نیز برای شما داریم. طرز تهیه تارت حلوا در عین ساده بودن بسیار خوشمزه است. همان طعم‌های نوستالژی اما به روشی جدید که باعث می‌شود بتوانید نوع جدیدی از تارت را درست کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از تنوع در درست کردن تارت‌ها اجتناب نکنید تا تجربه‌های جدیدی کسب کنید.

تهیه تارت‌های مختلف همیشه جذابیت دارد اما ممکن است مواد اولیه را در اختیار نداشته باشید یا زمان کافی برای تهیه تارت نارگیلی یا پای نارگیل نداشته باشید. بهترین راه سفارش شیرینی آنلاین از اسنپ فود است. می‌توانید در زمان بسیاری کوتاهی هر نوع تارتی که می‌خواهید را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود