آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه تارت شیر؛ یک تارت ساده و خوشمزه.

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 5 دقیقه

شیر منبع خوبی برای املاح مورد نیاز بدن انسان‌ها چون کلسیم، فسفر، منیزیم و پتاسیم و ویتامین‌های آ، ب ۱، ب ۲، ب ۶، ب ۱۲، ث، د، کا، ئی، نیاسین، و اسیدفولیک است.

کلسیم یکی از مهم‌ترین مواد موجود در شیر است که نقش اساسی در شکل‌گیری و استحکام استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها دارد. همچنین فسفر موجود در شیر برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم است و برای رشد و ترمیم بافتی مهم است.

تارت شیر؛ یک راه خوشمزه برای استفاده از شیر در شیرینی.

 

همچنین جالب است بدانید که نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است نقش مفیدی دارد. با توجه به مواردی که گفته شد استفاده از این مایع مقوی در مواد غذایی ما نقش مهمی در سلامت تغذیه ما و مخصوصاً کودکان دارد. برای تهیه بسیاری از شیرینی‌ها از شیر استفاده می‌شود. انواع دسر با شیر وجود دارد که ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه تارت شیر می‌پردازیم.

همچنین اگر دلتان می‌خواهد با شیر یک دسر خوشمزه تهیه کنید؛ اما به آرد حساسیت دارید اصلاً نگران نباشید. انواع دسرها را می‌توان بدون آرد و با شیر تهیه کرد که ما در ادامه به آموزش یکی از این دسرها می‌پردازیم. با ما همره باشید.

 

طرز تهیه تارت شیر؛ یک تارت کرمی خوشمزه

تارت شیر یک دسر خوشمزه آفریقایی است که در ادامه طرز تهیه آسان آن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم مقدار لازم
شیر 4 پیمانه
آرد سفید دو پیمانه
نمک 1/3 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
وانیل 1 قاشق چای خوری
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
شکر دو پیمانه و نیم
تخم مرغ سه عدد
کره نیم پیمانه

 

جدول جزئیات تارت شیر

میزان کالری در هر 100 گرم 256 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

  • برای تهیه تارت شیر ابتدا باید ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا کاملاً گرم شود. یک پیمانه شکر و نیم پیمانه کره به دمای محیط رسیده را با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند.
  • یک عدد تخم مرغ به دمای محیط رسیده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مواد خشک خود یعنی آرد، نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و یکبار آنها را الک کنید. سپس همه مواد را با همزن برقی به خوبی هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند.
  • خمیر تارت خود را به دو قسمت تقسیم کنید و در دو قالب بریزید. قالب‌های خود را به مدت پانزده دقیقه در فر قرار دهید طوری که تقریباً خمیر قهوه‌ای‌رنگ شود.
  • برای تهیه کرم تارت ابتدا شیر، وانیل و یک قاشق غذاخوری کره را با هم مخلوط کنید. سپس ظرف مواد خود را روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. بلافاصله پس از اینکه مواد به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید.
  • سپس نشاسته، آرد و نیم پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید. دو عدد تخم‌ مرغ را نیز به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.
  • مواد آماده شده را در ظرف شیر بریزید و به آرامی هم بزنید و سپس روی حرارت شعله گاز بگذارید و حدود 10 دقیقه مواد را هم بزنید.
  • کرم تارت خود را روی تارت‌ها بریزید. می‌توانید روی کرم را به سلیقه خود تزیین کنید. سپس تارت شیر خود را درون یخچال بگذارید تا کرم کاملاً سفت شود.  سپس بعدازاین که کاملاً سفت شد می‌توانید تارت خود را برش بزنید و نوش جان کنید.

تارت شیر؛ یک عصرانه لذیذ با طرز تهیه ساده.

روش دوم تهیه تارت شیر؛ یک دسر محبوب آفریقای جنوبی

مواد لازم برای تهیه تارت شیر:

مواد لازم مقدار لازم
کره آب شده ½ پیمانه
شکر سفید 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
آرد 2 پیمانه
بیکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
نمک مقدار کمی
شیر 4 پیمانه
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
کره 1 قاشق غذاخوری
آرد 2 و ½ قاشق غذاخوری
نشاسته 2 و ½ قاشق غذاخوری
شکر سفید ½ پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
پودر دارچین ½ قاشق چای خوری

 

جدول جزئیات تارت شیر:

میزان کالری در هر 100 گرم 256 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

  • برای تهیه این دسر جذاب آفریقایی ابتدا فر را روی 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) گرم کنید. نصف پیمانه کره و 1 پیمانه شکر را با همزن هم بزنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
  • ۲ پیمانه آرد، بیکینگ پودر و نمک را در ظرف دیگری با هم مخلوط کنید. سپس آن را با مواد اولیه ترکیب کنید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند.
  • خمیر را کف و کناره‌های قالب‌های تارت صاف کنید. قالب‌ها را 10 الی 15 دقیقه داخل فر قرار دهید طوری که رنگ آن طلایی متمایل به قهوه‌ای شود.
  • در ادامه شکر، وانیل، یک قاشق غذاخوری کره را هم بزنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا مواد بجوشند.
  • در ظرف دیگری 2 و ½ قاشق غذاخوری آرد، نشاسته و ½ پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید. دو عدد تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید و سپس مواد را هم بزنید و آن را به مخلوط شیر اضافه کنید. دوباره ظرف را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. 5 دقیقه ظرف خود را مدام هم بزنید.
  • مخلوط آماده شده را روی خمیر تارت خود بریزید و سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس دسر جذاب خود را برش بزنید و نوش جان کنید.

پودینگ شیر؛ یک دسر بدون آرد و با شیر

برای آموزش طرز تهیه پودینگ شیر، ابتدا از مواد لازم شروع می‌کنیم.

مواد لازم مقدار لازم
شیر 2 لیوان
آب 2 لیوان
شکر دانه ریز 1 لیوان
نشاسته ذرت 4 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری

 

جدول جزیبات مواد لازم

میزان کالری در هر 100 گرم 109 کیلو کالری
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 1 نفر

 

برای تهیه این پودینگ شیر بدون آرد ابتدا باید شیر را همراه آب ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند. سپس شکر را به قابلمه اضافه می‌کنیم و کمی هم بزنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و نشاسته ذرت و وانیل اضافه کنید. مواد را به صورت مداوم به آرامی هم بزنید تا مواد غلیظ شوند.

وقتی مواد جوشیدند آن را تندتند هم بزنید و 3 تا 4 دقیقه اجازه دهید مواد بجوشند و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. ظرف مورد نظر خود برای سرو پودینگ را کمی چرب کنید.

مایه پودینگ را به صورت داغ داخل ظرف بریزید و اجازه دهید کمی خنک شود و هم دمای محیط شود. سپس آن را 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید. البته از فریز هم می‌توانید استفاده کنید. پودینگ در فریزر باید به مدت 30 تا 45 دقیقه بماند.

برای خارج کردن پودینگ از قالب دیس را روی درب ظرف حاوی پودینگ قرار دهید پودینگ را روی دیس بر گردانید. دسر شیر بدون آرد شما آماده است. نوش جان.

پودینگ شیر؛ یک دسر بدون آرد برای افراد حساس به گلوتن.

حرف آخر برای استفاده از شیر در تارت و شیرینی

شیر یک منبع مناسب برای تأمین بسیاری از مواد ضروری بدن است. نباید استفاده از این نوشیدنی را از رژیم غذایی خود و بخصوص کودکان فراموش کنیم.

یکی از راه‌های جذاب استفاده از شیر در وعده‌های خود استفاده از آن در دسرها است. ما در این مقاله طرز تهیه تارت شیر را آموزش دادیم. با تهیه این تارت خوشمزه با چای یا بستنی می‌توانید یک عصرانه جذاب را برای خود فراهم سازید.

اگر وقت و انرژی لازم برای تهیه این تارت یا شیرینی‌های دیگر را ندارید اصلاً نگران نباشید. با قنادی آنلاین می‌توانید به‌راحتی شیرینی‌های مورد نظر خود را تهیه کنید. همچنین اگر به تارت شیر علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم با طرز تهیه پای خرمالو و تارت پنیر خامه‌ای آشنا شوید.

 

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود