آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه تارت پنیر خامه‌ای؛ یک میان‌وعده خوشمزه و خاص

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 7 دقیقه

تارت نوعی شیرینی است که تفاوت اصلی آن با انواع کیک در این است که نان تارت بدون پف عمل می‌آید. البته اگر در خمیر تارت از شکر استفاده شود برای شیرینی‌جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذاها به کار برده می‌شود.

ماده روکش یا پرکننده تارت‌ها ممکن است شیرین (مثل میوه‌جات) یا نمکی و غیر شیرین (مثل مرغ و میگو) باشد. تارت را می‌توان با طعم‌های متفاوتی سرو کرد. از انواع تارت‌ها می‌توان به تارت‌های مربایی یا تارت پنیری اشاره کرد. ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه تارت پنیر خامه‌ای می‌پردازیم.

پودینگ‌ها نوعی دسر هستند که حالت ژله‌ای دارند. ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه تارت پودینگ پنیر خامه‌ای نیز می‌پردازیم.

اگر قصد تهیه یک تارت دلپذیر برای میان‌وعده خود دارید؛ ولی در خانه خود قالب ندارید اصلاً نگران نباشید. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم چطور بدون نیاز به قالب یک تارت خوشمزه تهیه کنید. با ما همراه باشید.

تفاوت اصلی تارت با کیک؛ بدون پف بودن تارت است.

طرز تهیه تارت پنیر خامه‌ای؛ یک تارت محبوب و خاص

مواد لازم تارت پنیری

مواد لازم مقدار لازم
کره سرد 150 گرم
آب یخ 4 قاشق غذاخوری
آرد 1.5 لیوان
شکر 1 قاشق غذاخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری

 

مواد لازم لایه پنیری

مواد لازم مقدار لازم
خامه صبحانه 200 گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای 200 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد
شکر 3 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
آب جوش ½ لیوان

 

جزئیات غذایی تارت پنیر خامه‌ای

میزان کالری در هر 100 گرم 230 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

مراحل تهیه تارت پنیر خامه‌ای

  • در مرحله اول آرد، شکر، نمک و وانیل را درون الک کنید. سپس کره سرد را به صورت قطعات مکعبی ریز کنید. مواد خود را با نوک انگشت مخلوط کنید و آب یخ را طی 2 مرحله به آن اضافه کنید و با نوک انگشت ورز دهید تا مواد ترکیب شوند.
  • به این نکته توجه کنید که خمیر را با کف دست ورز ندهید. این کار باعث می‌شود که کره با حرارت دست ذوب نشود. خمیر خود را روی سلفون بگذارید و کمی با سلفون آن را ورز دهید. حالا وقت آن است که خمیر را با وردنه روی سلفون باز کنید.
  • خمیر را با سلفون بپوشانید و 1 ساعت آن را درون یخچال قرار دهید که استراحت کند. 45 دقیقه بعد فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد و به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا خوب گرم شود.
  • وقتی خمیر 1 ساعت استراحت کرد آن را از یخچال خارج کنید و درون قالب مورد نظر خود پهن کنید. البته که کف قالب خود را قبل از آن با کاغذ روغنی بپوشانید. یک جسم سنگین روی خمیر خود قرار دهید.
  • قالب خود را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه درون فر بماند تا پخته شود. پس از 20 دقیقه جسم سنگین را از روی تارت بردارید و اجازه دهید تارت 10 دقیقه دیگر بپزد.

تارت پنیر خامه‌ای؛ یک تارت با طعمی متفاوت.

 

  • وقتی رنگ تارت تغییر کرد، قالب را از فر خارج کنید. حالا وقت آن است که لایه پنیری تارت جذاب خود را آماده کنید. برای این کار ابتدا خامه را در یک کاسه مناسب بریزید.
  • پنیر ماسکارپونه، زرده تخم مرغ و شکر را با همزن برقی هم بزنید تا مواد پنیری یکدست شوند. سپس ژلاتین را با آب جوش در یک کاسه بریزید.
  • ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری کنید طوری که ذرات ژلاتین حل شوند. پس از اینکه ژلاتین کمی خنک شد آن را به ظرف مواد پنیری اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.
  • مایه پنیری را روی تارتی که کمی سرد شده بریزید و با لیسک روی آن را صاف کنید. قالب تارت پنیری خود را به مدت 3 ساعت درون یخچال بگذارید تا تارت شما کاملاً خنک شود و مایه پنیری سفت شود.
  • بعد از 3 ساعت قالب تارت پنیری خود را از یخچال خارج کنید و تارت را از قالب جدا کنید. می‌توانید تارت پنیر جذاب خود را با اسلایس‌های میوه تزیین کنید و به همراه چای نوش جان کنید.

 

طرز تهیه تارت پودینگ پنیر خامه‌ای به روش آلمانی؛ یک تارت با بافت و طعم بی‌نظیر

 

جزئیات تارت پودینگ پنیر خامه‌ای

میزان کالری در هر 100 گرم 260 کیلو کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

مواد لازم برای تارت

مواد لازم مقدار لازم
آرد 200 گرم
مغز بادام 30 گرم
پودر شکر 70 گرم
نمک ریز 2 گرم
کره به دمای محیط رسیده 120 گرم
وانیل 5 گرم
تخم مرغ 1 عدد (70 گرم)

 

مواد لازم برای پودینگ پنیری

مواد لازم مقدار لازم
پنیر خامه‌ای به دمای محیط رسیده 200 گرم
شکر 40 گرم
خامه 120 گرم
شیر 130 گرم
تخم مرغ 2 عدد (100 گرم)
وانیل 5 گرم

 

مواد لازم برای کارامل عسلی

مواد لازم مقدار لازم
آب سرد 15 گرم
پودر ژلاتین 2 گرم
خامه 80 گرم
عسل 5 گرم
شکر 45 گرم
آب 15 گرم

 

مراحل تهیه تارت پودینگ پنیر خامه‌ای

  • برای تهیه این تارت جذاب ابتدا فر را با دمای 190 درجه گرم کنید. تمامی مواد خشک را در مخلوط کن مخلوط کنید. وانیل و تخم مرغ را به آرامی با هم مخلوط کنید. سپس آنها را با کره مخلوط کنید طوری که حالت خامه‌ای پیدا کنید.
  • سپس مخلوط وانیل و تخم مرغ را به مواد خشک اضافه کنید. مواد را سریع و به مدت زمان کمی با هم مخلوط کنید و سپس اجازه دهید 1 ساعت استراحت کند.
  • مواد خود را در قالب بریزید و روی آن را با جسم سخت بپوشاند و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بپزد. سپس جسم سخت را بردارید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه دیگر بپزد طوری که سطح آن قهوه‌ای شود.
  • برای تهیه پودینگ پنیری پنیر خامه‌ای و شکر را به آرامی مخلوط کنید و سپس زرده تخم مرغ را وقتی مخلوط کن با سرعت کمی کار می‌کند اضافه کنید و اجازه دهید به خوبی مخلوط شوند.
  • در ظرف جداگانه‌ای شیر، خامه و وانیل را مخلوط کنید. سپس مخلوط پنیر خامه‌ای و مخلوط خامه را با هم ترکیب کنید و آنها را بجوشانید تا یکدست شوند.
  • سپس مخلوط را از صافی رد کنید و در قالب تارت نیمه پخته بریزید و قالب را در دمای اتاق بگذارید تا پودینگ پنیری خنک شود.

ترکیب پودینگ و تارت؛ یک دسر با بافت خاص.

  • برای تهیه کارامل عسلی آب سرد را با ژلاتین مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید. سپس خامه را با عسل مخلوط کنید، آن را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو گرم کنید.
  • شکر را داخل قابلمه بریزید و به آرامی روی حرارت بگذارید تا کمی کاراملی شود و آب را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط خامه را در آن بریزید و بگذارید حدود 2 دقیقه بجوشد و به هم زدن ادامه دهید تا قسمت زیرین آن نسوزد. ژلاتین آماده شده را اضافه کنید، مخلوط کنید و هم بزنید.
  • اجازه دهید مخلوط تا دمای 45 درجه سانتیگراد خنک شود، سپس آن را روی پودینگ پنیری سرد شده بریزید. در نهایت قبل از سرو تارت پودینگ پنیر خامه‌ای خود آن را 6 ساعت در یخچال قرار دهید. نوش جان.

 

طرز تهیه تارت خوشمزه با طعم سیب و دارچین ولی بدون قالب

مواد لازم برای خمیر

مواد لازم مقدار لازم
کره سرد خرد شده 150 گرم
آرد 250 گرم
شکر دانه ریز یا پودر قند 1 قاشق سوپ‌خوری
نمک 1 پینچ
وانیل 4/1 قاشق چایخوری
آب سرد 3 تا 4 قاشق سوپ‌خوری
زرده تخم مرغ 1 عدد

 

مواد لازم برای داخل تارت

مواد لازم مقدار لازم
سیب ورقه‌ای خرد شده 3 تا 4 عدد
شکر 2 تا 3 قاشق سوپ‌خوری
دارچین 1/2 قاشق چایخوری
کره خرد شده حدود 20 گرم
عسل یا مارمالاد زردآلو 1 قاشق سوپ‌خوری (به دلخواه)
گردوی خرد شده 1 قاشق سوپ‌خوری (به دلخواه)

جدول جزئیاتی که لازم است درباره‌ی این طرز تهیه بدانید:

میزان کالری در هر 100 گرم 230 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

  • برای تهیه این تارت ابتدا آرد، نمک، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید. سپس قطعات کره را اضافه کنید و با پشت چنگال آنها را خوب له کنید و سپس با آرد مخلوط کنید طوری که به شکل خرده‌نان در بیایند.
  • سپس به مخلوط خود زرده تخم مرغ و نیمی از آب را اضافه کنید و کمی دیگر مخلوط کنید؛ ولی زیاد ورز ندهید. اگر چسبندگی مورد نظر را پیدا نکرد می‌توانید آب سرد بیشتری اضافه کنید.
  • خمیر تارت خود را در کیسه نایلونی قرار دهید و اجازه دهید یک ساعت در یخچال استراحت کند. سپس خمیر خود را به قطر نیم سانتیمتر روی سطحی که آرد پاشی شده باز کنید و به سینی فر انتقال دهید. نیازی نیست در این مرحله از کاغذ روغنی استفاده کنید یا سینی را چرب کنید. برای انتقال راحت‌تر خمیر می‌توانید آن را به دور وردنه بپیچید.
  • ورقه‌های سیب، شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید. مقداری عسل یا مارمالاد زردآلو روی خمیر بمالید و برش‌های سیب را روی آن بچینید. گردوی خرد شده روی آن بپاشید. کره‌های خورد شده خود را روی سیب‌ها بچینید.
  • کمی (حدود سه تا چهار سانتی‌متر) از اطراف خمیر را خالی بگذارید و سپس آن را روی برش‌های سیب تا بزنید تا دیواره‌ای برای تارت درست شود. روی لبه‌های خمیر را زرده تخم مرغ بمالید.
  • سینی را داخل فری که با 180 درجه سانتی‌گراد گرم شده است قرار دهید و اجازه دهید حدود 45 دقیقه بپزید. تارت بدون فر با طعم سیب و دارچین شما آماده است. نوش جان.

امکان سرو تارت با طعم‌های متفاوت

حرف آخر و نهایی ما به شما

تارت با بستنی یا چای یک ترکیب بی‌نظیر و خوشمزه برای عصرانه شما است. ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه تارت پنیر خامه‌ای پرداختیم.

اگر تمایل دارید که یک ترکیب تارت با پودینگ داشته باشید می‌تواند تارت‌های پودینگی تهیه کنید. ما در این مقاله به آموزش طرز تهیه تارت پودینگ پنیر خامه‌ای با طعم کاراملی نیز پرداختیم.

این تارت‌ها طعم خوشمزه و خاصی دارند و شما با این مقاله می‌توانید به راحتی آنها را تهیه کنید. همچنین اگر وقت و انرژی لازم برای تهیه آنها را ندارید می‌توانید با خرید شیرینی انلاین به‌راحتی آنها را تهیه کنید.

همچنین اگر به شیرینی‌های خاص دیگری مانند تارت علاقه دارید می‌توانید با طرز تهیه پای خرمالو و تارت گردویی آشنا شوید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذه برده باشید و مطالب آن برایتان مفید واقه شده باشد.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود