آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه جوجه کباب بندری
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
4

طرز تهیه جوجه کباب بندری در 8 مرحله ساده

مینا اسماعیل بیگی 28 مرداد 1402 4 دقیقه

اگر به غذاهای تند و تیز علاقمندید، طرز تهیه جوجه کباب بندری می‌تواند پیشنهادی ویژه برای شما باشد. البته درست کردن جوجه کباب بندری هم مانند طرز تهیه کباب زرگری جزئیات مهمی دارد که در هنگام طبخ، حتما باید به آن‌ها توجه کنید. چاشنی‌های تند و تیز این غذا، بسیار اشتها‌آورند و سوخت‌و‌ساز بدن شما را بیشتر می‌کنند. بنابراین، اگر دوست دارید این بار جوجه کباب خود را با سسی متفاوت طعم‌دار کنید، با ما همراه باشید.

جوجه کباب بندری

زمان آماده سازی 3 ساعت و 20 دقیقه
زمان پخت غذا کمتر از نیم ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه جوجه کباب بندری

عکس جوجه کباب بندری

اگر با دیدن مواد اولیه این دستورالعمل کمی نگران شده‌اید، باید بگوییم که این رسپی در مقایسه با رسپی‌هایی مانند طرز تهیه کباب بختیاری بسیار ساده‌تر است. البته سس پرملات و تند و تیزی دارد و همین نکته آن را از سایر هم‌خانواده‌های جوجه کبابی خود متمایز می‌کند. اما درست کردن این سس هم چندان زمان‌بر نیست و کافیست تمام مواد را به ترتیبی که خواهیم گفت، در مخلوط‌کن یا غذاساز میکس کنید. برای دانستن جزئیات بیشتر، مواد اولیه و مراحل کار را در ادامه بخوانید:

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب بندری

مواد اولیه لازم برای درست کردن جوجه کباب بندری در مقایسه با مواد لازم برای طرز تهیه کباب کوبیده مرغ مفصل‌تر بوده و شامل موارد زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 2 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
گوجه فرنگی 1 عدد
فلفل قرمز تند 1 عدد
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
سبزی جعفری 15 گرم
آبلیمو به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی  نصف قاشق غذاخوری
ادویه کاری 1 قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا 2 قاشق چایخوری
ریحان خشک 2 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل نصف قاشق چایخوری
روغن مایع 4/1 پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل تهیه جوجه کباب بندری

مراحل تهیه جوجه کباب بندری

طرز تهیه جوجه کباب بندری تند و خوشمزه در ادامه آمده است:

  • مرحله اول: ابتدا گوشت مرغ را شسته و به تکه‌های کوچک و هم اندازه (مناسب جوجه کباب) برش بزنید.
  • مرحله دوم: پیاز و گوجه فرنگی را به تکه‌های کوچک‌تر برش زده و داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس، فلفل قرمز تند را هم برش بزنید. تخمه‌های داخل آن را خارج کرده و فلفل را به مواد مخلوط‌کن اضافه کنید.
  • مرحله سوم: حالا تخم گشنیز، ادویه کاری، پودر پاپریکا، پودر زنجبیل و ریحان خشک را هم با توجه به مقادیر ذکر شده در جدول بالا، در مخلوط‌کن بریزید.
  • مرحله چهارم: در ادامه، 2 حبه سیر برش خورده، نصف استکان آبلیمو و نصف قاشق غذاخوری رب را هم به مواد موجود در مخلوط‌کن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: حالا مخلوط‌کن را روشن کرده و چند پالس بزنید تا مواد سس مرینیت کاملا یکدست شوند. سس را داخل ظرفی مناسب ریخته و کمی نمک و فلفل سیاه هم به آن اضافه کنید.
  • مرحله ششم: تکه‌های مرغ را در کاسه حاوی سس ریخته و حدود 3 تا 4 دقیقه، تمام مواد را با هم ماساژ دهید تا مزه سس به خورد مرغ برود.
  • مرحله هفتم: در ادامه طرز تهیه جوجه کباب بندری ، روی کاسه حاوی جوجه‌ها را با سلفون بپوشانید. سپس، ظرف را حداقل برای 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ استراحت کند.

نکته: این غذا در مقایسه با رسپی‌هایی مانند طرز تهیه کباب لاری ، به زمان استراحت کوتاه‌تری نیاز دارد و همین فرصت 3 ساعته کافیست تا گوشت مرغ کاملا ترد و طعم‌دار شود.

  • مرحله هشتم: در نهایت و پس از گذشت مدت زمان کافی، جوجه‌ها را از یخچال خارج کرده و به سیخ بکشید. شما می‌توانید برای تهیه این کباب، جوجه‌ها را روی منقل کباب کرده یا مانند طرز تهیه انواع کباب تابه ای ، آن‌ها را همراه با مقدار کمی روغن در تابه‌ای مناسب گریل کنید.

خب، جوجه کباب بندری خوشمزه شما آماده شده است. سیخ‌ها را در کنار برنج قرار داده و دیس غذا را با مخلفاتی مانند گوجه فرنگی، زیتون و خیارشور تزئین کنید. نوش جان

جوجه کباب بندری

با جوجه کباب بندری، مرز غذاهای تند را جابه‌جا کنید…

همه ما کم و بیش می‌دانیم که چطور کباب تابه ای مرغ درست کنیم؟ یا اینکه چطور سیخ‌های جوجه را روی منقل بگذاریم… اما گاهی هم پیش می‌آید که فرصت کافی برای یک آشپزی لذت‌بخش فراهم نیست و گاهی در مهمانی‌ها، حجم کارها آنقدر بالا است که احتمالا سراسیمه به دنبال یک کمک می‌گردید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در چنین مواردی به اسنپ فود اعتماد کنید و با سفارش آنلاین غذا از این سایت، بخشی از کارها را به او بسپارید. در این صورت، به طور قابل توجهی در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانید انواع کباب‌ها و خورشت‌های ایرانی را خیلی سریع برای خانواده و مهمان‌هایتان سرو کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

سیاوش کرابی
29 مرداد 1402

سلام ادویه کاری در مواد اولیه جوجه کباب بندری تند دوست ندارم میتونم ادویه کاری نریزم مزه کباب چوجه ترش خراب نمیشه

  • snappfoodadmin
    29 مرداد 1402

    سلام اضافه کردن ادویه کاری به جوجه کباب بندری این غذای جذاب را خوشمزه تر میکند اما میتوانید بسته به ذائقه و سلیقه ی خود از ادویه کاری در مواد اولیه جوجه کباب بندری استفاده نکنید و فقط پودر پاپریکا و پودر تخم گشینز و نمک و فلفل را در کباب جوجه استفاده کنید

نادر سرمندی
29 مرداد 1402

سلام مواد اولیه لازم برای تهیه جوجه کباب بندری چیا هستش خیلی که گرون در نمیاد ارزش داره در خانه جوجه کباب بندری تند درست کنیم

  • snappfoodadmin
    29 مرداد 1402

    سلام میتونید تمام مواد اولیه لازم برای تهیه جوجه کباب بندری ، جوجه کباب تند از اسنپ فود انلاین با قیمت های معقول خرید آنلاین کنید https://snappfood.ir/ مواد اولیه که برای پخت و تهیه جوجه کباب بندری نیاز دارید : روغن مایع ، پیاز ،سیرف سینه مرغ، درصورت دوست نداشتن سینه مرغ از ران مرغ استفاده کنید ،گوجه فرنگی ،فلفل قرمز تند،فلفل دلمه ای قرمز،سبزی جعفری،آبلیمو، رب گوجه فرنگی ،پودر تخم گشنیز، ادویه کاری ،پودر پاپریکا،ریحان خشک،پودر زنجبیل،نمک و فلفل سیاه استفاده کنید تا جوجه کباب بندری خوش طعم و خوشمزه داشته باشید.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود