آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کباب زرگری
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
8

طرز تهيه کباب زرگری + رازهای مخفی تهیه آن

مینا اسماعیل بیگی 10 اسفند 1401 5 دقیقه

کباب زرگری کرمانی همانطور که از نامش مشخص است یک غذای محلی کرمانی است. اگر عاشق کباب باشید حتماً بارها و بارها کباب تابه‌ای را در منزل تهیه و نوش جان کرده‌اید. نکته جالب اینجاست که کباب زرگری به کباب تابه‌ای یا حتی کباب کوبیده شباهت زیادی دارد. پرطرفدار و لذیذ است و طرز تهیه آن نیز مانند کباب تابه‎ای راحت است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که حتی اگر از کباب‌ها دل خوشی ندارید، بازهم این کباب را امتحان کنید.

کباب سنتی و محلی زرگری

زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 45 ساعت
میزان سختی کم
100 گرم از این کباب 177 کالری

کباب زرگری خوشمزه

کباب زرگری خوشمزه

همان طور که گفتیم طرز تهیه این کباب کرمانی راحت است. مواد اولیه‌ای که درآن استفاده می‌شود همانند سایر کباب‌ها شامل گوشت و پیاز و ادویه‌جات است. ضمن اینکه در کنار این مواد شما به کمی گوجه فرنگی و سیب زمینی هم احتیاج دارید.

این کباب با نان یا پلو خورده می‌شود و علاوه بر وعده نهار برای وعده شام نیز سرو خواهد شد. این غذای پرطرفدار که با سفارش انلاین غذا کرمان نیز قابل تهیه است هنوز هم در رستوران‌های سنتی شهر کرمان سرو می‌شود.

مواد اولیه کباب زرگری کرمانی

مواد اولیه برای تهیه این کباب با مواد اولیه سایر کباب‌ها فرق چندانی ندارد. در ادامه به مواد لازم برای تهیه آن اشاره کرده‌ایم:

مقدار مورد نیاز مواد اولیه
500 گرم گوشت گوسفند یا گوساله
2 عدد پیاز
2 عدد سیب زمینی
4 عدد گوجه فرنگی
4 عدد فلفل سبز
به میزان لازم روغن
به میزان لازم فلفل سیاه، نمک و زردچوبه

طرز تهیه کباب زرگری خوشمزه

طرز تهیه کباب زرگری خوشمزه

در ادامه با طرز تهیه این غذای سنتی کرمانی هیجان انگیز به صورت مرحله به مرحله در کنار ما باشید.

  • مرحله اول: در مرحله اول و در ابتدای کار، پیازها را پوست گرفته و شستشو دهید. سپس یک رنده متوسط انتخاب کنید و پیاها را رنده کنید. آب اضافی پیازها را از آن‌ها بگیرید.
  • مرحله دوم: بعد از آن و در گام دوم از طرز تهیه کباب، یک کاسه مناسب انتخاب کرده و گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را در آن قرار دهید. پیاز و گوشت را با هم مخلوط کرده و خوب ورز دهید.
  • مرحله سوم: سپس به این ترکیب کمی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. مجدداً تمام این مواد را با دست به خوبی ورز دهید. مدت زمان ورز دادن این مواد ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه است. مواد شما باید بافتی منسجم داشته و اصلاً به دست شما نچسبد.
  • مرحله چهارم: نشانه یک کباب منسجم، جدا نشدن کباب در زمان برداشتن آن از ظرف است. یعنی شما باید بتوانید کباب را به صورت یکجا از ظرف خود خارج کنید. بعد از اینکه مایه معطر کباب شما آماده شد، کباب را در کاسه گذاشته و سطح آن را با سلیفون آشپزخانه به خوبی بپوشانید. این کباب باید در مدت زمان تقریبی 1 ساعت در یخچال استراحت کند.
  • مرحله پنجم: این کار کمک می‌کند تا گوشت شما به خوبی طعم‌دار و آماده طبخ شود. بعد از اینکه 1 ساعت که گذشت، ظرف حاوی مایه کباب را از یخچال خارج کنید. حالا نوبت پخت این کباب وسوسه کننده است.
  • مرجله ششم: در گام بعد یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. در تابه روغن بریزید و کف و جداره‌های تابه را کاملاً با روغن چرب کنید. بعد از آن اجازه بدهید که روغن و تابه به خوبی داغ شوند.
  • مرحله هفتم: وقتی تابه و روغن داغ شدند، نوبت این است که مایه کباب خود را در این روغن سرخ کنید. به اندازه یک گردو از مایه کباب جدا کرده آن را در کف دست خود قرار داده و پهن کنید. سپس به آرامی آن را در روغن قرار دهید.
  • مرحله هشتم: حرارت را افزایش دهید تا گوشت شما آب انداخته و بدون جذب روغن زیاد، سرخ و ترد شود. بعد از سرخ شدن یک طرف کباب حالا آن را برگردانید و سمت دیگر را نیز سرخ کنید.
  • مرحله نهم: شما می‌توانید این کباب لذیذ را به شکل شامی‌های کوچک آماده کنید. اما پهن کردن یک جای مایه کباب در تابه به صورت یک کل منسجم نیز مانعی ندارد. اگر تصمیم گرفتید به جای قطعات کوچک کباب، مایه کباب را یکجا به تابه خود اضافه کنید، توصیه می‌کنیم که بعد از سرخ شدن یک طرف کباب سطح کباب را به آرامی با استفاده از یک کارد برش بزنید و برش‌ها را برگردانید تا هر دو طرف قطعات کباب شما به یک اندازه سرخ شوند.
  • مرحله دهم: بعد از اینکه قطعات کباب را برگردانید تا طرف دیگر آن شروع به سرخ شدن کند، به سراغ بقیه مواد اولیه بروید. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن‌ها را به صورت حلقه‌ای با ضخامت حداکثری ۵ میلی‌متر خرد کنید. مجدد بعد از خرد کردن، سیب زمینی‌ها را باید شستشو بدهید تا نشاسته آ‌ن‌ها جدا شود.
  • مرحله یازدهم: یک تابه دیگر انتخاب کنید و کمی روغن در آن بریزید. بعد از اینکه روغن داغ شد حالا تمام سیب زمینی‌ها را در آن قرار داده و به ‌خوبی طلایی و سرخ کنید.
  • مرحله دوازدهم: بعد از سرخ شدن، سیب زمینی‌ها را از روغن جدا کرده بر روی دستمال حوله‌ای کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. بعد از آن گوجه فرنگی‌ها را از وسط دو نصف کرده و در کنار فلفل‌های سبز در تابه قرار دهید. کمی روغن به تابه اضافه کنید. فلفل سبزها و گوجه فرنگی‌ها باید به خوبی سرخ و مغزپز شوند. بعد از سرخ شدن آن‌ها مجدداً فلفل سبزها و گوجه فرنگی‌ها را نیز در کنار سیب زمینی‌های سرخ شده قرار دهید.
  • مرحله سیزدهم: در ادامه طرز تهیه این غذای محلی کرمانی اگر تمایل داشتید یک پیاز کوچک انتخاب کنید. آن را پوست گرفته و بشویید. سپس آن را به صورت خلال درشت خرد کنید. بعد از خرد کردن پیازها، حالا آن‌ها را درون تابه بریزید و کمی تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.
  • مرحله چهاردهم: در مرحله نهایی بعد از اینکه هر دو طرف کباب لذیذ شما به خوبی سرخ و برشته شد، کباب‌ها را در ظرف سرو نهایی بچینید. حالا اطراف کباب‌ها را باید با سیب زمینی‌ها، گوجه فرنگی‌ها، پیاز داغ و فلفل سبزهای سرخ، ترد و طلایی شده تزیین کنید. در نهایت شما می‌توانید این غذای سنتی کرمانی را بنا بر ذائقه خود با نان یا پلو میل کرده و لذت ببرید.

کباب زرگری کرمانی ، یک غذای مجلسی خودمانی

کباب زرگری کرمانی

در این مطلب با هم کباب زرگری، این غذای محلی کرمانی را مرحله به مرحله آماده کردیم. طرز تهیه این کباب شباهت زیادی به کباب‌های معمولی که ما در منزل آماده می‌کنیم دارد. این کباب راحت و سریع است، ضمن اینکه می‌تواند باعث زیبایی دو چندان سفره ما باشد. همه ما ایرانی‌ها در هر کجای دنیا که باشیم عاشق کباب‌ها هستیم و مگر اصلا می‌توان کباب‌ها را دوست نداشت؟!

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(8 دیدگاه)

گلارا اطیابی
20 خرداد 1402

سلام بچه ها سیب زمینی کنار کباب زرگری دوست دارند منتها چیکار کنم که ترد بشه روغن کمتری هم بگیره نمیخوام با سیب زمینی سیر بشن کمتر کباب بخورن

  • snappfoodadmin
    20 خرداد 1402

    سلام سیب زمینی‌ها را باید شستشو بدهید تا نشاسته آ‌ن‌ها جدا شود و در یک ظرف اب مقداری سرکه بریزد بعد سیب زمینی ها اضافه کنید اینجوری هم سیب زمینی ها کم کالری و ترد میشوند بچه ها راحت کنار کباب زرگری نوش جان میکنن

امین ارزانش
20 خرداد 1402

سلام چیکار کنم که کباب زرگری در مایتابه زیاد روغن بخودش جذب نکنه مرسی

  • snappfoodadmin
    20 خرداد 1402

    سلام حرارت را افزایش دهید تا گوشت شما آب انداخته و بدون جذب روغن زیاد، کباب زرگری شما سرخ و ترد شود

نگین پولات
20 خرداد 1402

سلام چطوری متوجه بشیم که گوشت کباب زرگری اماده پخت هستش

  • snappfoodadmin
    20 خرداد 1402

    سلام زمانی که کباب منسجم شده . یک نشانی دیگر جدا نشدن کباب زرگری در زمان برداشتن آن از ظرف این زمان هم گوشت کباب اماده هستش . قبل پختن کباب زرگری شما باید بتوانید کباب را به صورت یکجا از ظرف خود خارج کنید

افسانه معتضدی
20 خرداد 1402

سلام تا چه زمانی باید مواد اولیه کباب زرگری ورز بدیم ؟

  • snappfoodadmin
    20 خرداد 1402

    سلام مواد اولیه کباب زرگری تا جایی که مواد کباب بافتی منسجم داشته و اصلاً به دست شما نچسبد باید ورز داد

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود