آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه حریره بادام
آموزش آشپزی
4.2/5 - (16 امتیاز)
19

با طرز تهیه حریره بادام و خواص آن در گروه‌های سنی مختلف آشنا شوید!

مینا اسماعیل بیگی 15 مرداد 1402 10 دقیقه

حریره بادام یکی از غذاها و دسرهای بسیار مقوی و پرخاصیت است و مصرف آن بیشتر برای کودکان یا نوزادانی که در سن رشد هستند، توصیه می‌شود. همچنین، حریره بادام برای کسانی که مشکل معده داشته یا معده حساسی دارند، یک انتخاب خوب است. به همین منظور، در این مقاله قرار است تا طرز تهیه حریره بادام به ساده‌ترین شکل ممکن را آموزش دهیم. بنابراین، اگر شما نیز دوست دارید تا این دسر یا غذای خوشمزه و ساده را یاد بگیرید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در ادامه، جدول مشخصات غذایی حریره بادام آمده است:

حریره بادام

تعداد نفرات ۲ نفر
زمان آماده‌سازی ۱۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه حریره بادام به صورت مرحله به مرحله

ابتدا این سوال پیش می‌آید که حریره بادام چیست ؟ حریره بادام یک غذا یا دسر مقوی است که از نظر طعم، بسیار شبیه به طعم فرنی آرد برنج بوده و تقریبا روش تهیه یکسانی نیز دارند. این غذا معمولا برای نوزادان و کودکان استفاده می‌شود و جایگزین خوبی برای سرلاک نوزاد است. حریره بادام طرز تهیه آسانی دارد و مواد اولیه برای تهیه این وعده غذایی بسیار ساده و در دسترس هستند.

مواد لازم در طرز تهیه حریره بادام ساده

در جدول زیر مواد اولیه لازم برای تهیه حریره بادام معرفی شده است که با این میزان از مواد اولیه، شما می‌توانید برای ۲ نفر حریره بادام درست کنید. البته امکان تغییر مقادیر نیز وجود دارد و در تهیه حریره بادام برای نفرات بیشتر یا کمتر، باید اندازه‌ها را تغییر دهید. مثلا در طرز تهیه حریره بادام برای 4 نفر باید میزان مواد اولیه را دو برابر کنید. همچنین تهیه و آماده‌سازی این مواد به هزینه کمی نیاز دارد و با مبلغ معقولی قابل خریداری هستند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بادام ۶ عدد
شیر ۱ لیوان
شکر ۲ قاشق غذاخوری
آرد برنج ۱ قاشق غذاخوری
آب به میزان کافی
وانیل به میزان دلخواه

دستور تهیه حریره بادام خوشمزه و مقوی

در ادامه به آموزش تهیه حریره بادام می‌پردازیم. اما قبل از آن باید یادآوری کنیم که دستورهای متفاوتی برای طرز تهیه حریره بادام وجود دارد که در این مطلب، به سراغ ساده‌ترین روش رفته‌ایم. کافی است برای دستور پخت حریره بادام به ترتیب زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: اولین مرحله برای درست کردن حریره بادام این است که بادام‌ها را بشکنید و سپس آن‌ها را در ظرف شیرجوش بریزید. سپس، نصف لیوان آب نیز به ظرف اضافه کرده و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش آید.
  • مرحله دوم: زمانی که آب به جوش آمد، شعله را خاموش کنید و بعد از اینکه کمی خنک شد، بادام‌ها را آبکش کرده و روی آن‌ها آب سرد بریزید. حالا پوست بادام‌ها کنده شده و می‌توانید آن‌ها را جدا کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه، بادام‌ها را درون مخلوط‌کن یا آسیاب بریزید و اجازه دهید تا چند دقیقه به خوبی میکس شده و پودر یکدستی حاصل شود.
  • مرحله چهارم: بعد از اینکه بادام به این حالت رسید، شکر را به همراه آب به مخلوط‌کن اضافه کنید و بگذارید تا مواد مجددا با یکدیگر مخلوط شده و بافت یکدستی پیدا کنند.
  • مرحله پنجم: در ادامه طریقه درست کردن حریره بادام ، مواد مخلوط شده را مجددا درون شیرجوش بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس وانیل و شیر را نیز به مواد اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید.
  • مرحله ششم: بعد از اینکه شیر کمی داغ شد، نوبت به اضافه کردن آرد برنج می‌رسد. بعد از افزودن آرد برنج نیز، هم زدن مواد را تا جایی ادامه دهید که به یک غلظت مناسب برسد. غلظت ایده‌آل در تهیه حریره بادام چیزی شبیه به ماست است.
  • مرحله هفتم: بعد از رسیدن به این غلظت، زیر شیرجوش را خاموش کنید و اجازه دهید تا حریره بادام خنک شود. حریره بادام شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف موردنظر سرو کرده و نوش جان کنید!

نکته: طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان نیز امکان‌پذیر بوده و بزرگسالان هم می‌توانند از خواص این دسر بهره‌مند شوند. طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان نیز دقیقا مطابق با روش بالا است و مطمئن باشید که عطر و بوی این حریره مقوی و خوشمزه، آنقدر عالی است که حتما باب طبع بزرگ‌ترها هم خواهد بود.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد ۴ تا ۶ ماهه

حریره بادام یک غذای کامل برای نوزادان بین ۴ تا ۶ ماه است. از آنجایی که معده نوزادان بسیار حساس است، پس بهتر است تا غذایی بخورند که در عین سبک بودن، برای آن‌ها مفید باشد و حریره بادام دقیقا یک غذا با این ویژگی‌ها است. در طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 4 ماهه یا ۶ ماهه بهتر است تا دقیقا مطابق با روش بالا پیش بروید. البته، می‌توانید شکر را کاملا حذف کرده یا اینکه میزان آن را کاهش دهید.

طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک

از آنجایی که حریره بادام یک غذای کامل برای نوزادان و کودکان است، می‌توانید با استفاده از شیر خشک، ارزش غذایی آن را برای بچه‌ها بیشتر کنید. به کار بردن شیر خشک در تهیه حریره بادام، سبب افزایش انرژی درونی و همچنین بهبود وضعیت استخوان‌های کودکان می‌شود.

در طرز درست کردن حریره بادام با شیر خشک، تمام مراحل تهیه و آماده‌سازی آن را مطابق با آنچه که در روش بالا گفتیم پیش ببرید. تنها تفاوت این است که به جای استفاده از آرد برنج، باید شیر خشک را به مواد درون شیرجوش اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا به غلظت موردنظر برسد.

طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک

طرز تهیه حریره بادام با نشاسته

نشاسته یکی دیگر از موادی است که در تهیه حریره بادام از آن استفاده می‌شود و می‌تواند جایگزین خوبی برای آرد برنج یا گندم باشد. طرز تهیه حریره بادام با نشاسته برای بزرگسالان و کودکان امکان‌پذیر بوده و طعم جذابی دارد. برای انجام این کار، مراحل ابتدایی درست كردن حريره بادام شامل آماده‌سازی بادام‌ها، کاملا شبیه به روش‌های قبل است و پس از آن باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: در ابتدای طريقه درست كردن حريره بادام با نشاسته، بعد از اینکه بادام‌ها را پوست گرفتید و چرخ کردید، آن‌ها را در یک پارچه نازک ریخته و روی آن یک لیوان آب گرم بریزید. اجازه دهید تا شیره بادام به طور کامل خارج شود.
  • مرحله دوم: حالا شیره‌ بادام به دست آمده را درون یک کاسه بریزید. نشاسته را نیز به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. نشاسته باید کاملا حل شده و حالت گلوله گلوله در آن ایجاد نشود.
  • مرحله سوم: در ادامه، این مواد را درون یک شیرجوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. شکر را نیز به شیرجوش اضافه کرده و بگذارید تا شیره بادام گرم شود.
  • مرحله چهارم: هم‌زمان با گرم شدن شیره بادام، شروع به هم زدن مواد کنید تا به یک غلظت مناسب برسد. بعد از رسیدن به غلظت ایده‌آل، حریره بادام شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید. در صورت تمایل می‌توانید پودر یا خلال بادام را نیز برای تزیین حریره بادام به کار ببرید.

دستور پخت حریره بادام به پایان رسید و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به طعم این دسر علاقه دارید، طرز تهیه فرنی را نیز مطالعه کنید. این دو دسر طعم‌های بسیار نزدیکی دارند و می‌توانید آن‌ها را گاهی اوقات، جایگزین هم کنید.

طرز تهیه حریره بادام با آب

برخی از افراد به لاکتوز درون شیر حساسیت داشته یا در کل، طعم شیر را دوست ندارند. ممکن است این تصور ایجاد شود که این افراد نمی‌توانند حریره بادوم را تهیه و میل کنند، اما باید گفت که این‌طور نیست!

شما می‌توانید طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان بدون شیر را نیز انجام دهید. در طرز تهیه ی حریره بادام بدون شیر به آب، آرد برنج، بادام سابیده شده و یک شیرین‌کننده مانند عسل، شکر یا نبات نیاز دارید. برای تهیه حریره بادام بدون شیر مطابق مراحل زیر پیش بروید:

حریره بادام با آب

  • مرحله اول: از آنجایی که آرد برنج دارای نشاسته است، برای جلوگیری از گلوله شدن نشاسته، باید در ابتدای طرز تهیه حریره بادام بدون شیر ، آرد برنج را در آب سرد حل کنید.
  • مرحله دوم: بعد از حل کردن آرد برنج، شیرین‌کننده را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا حل شود.
  • مرحله سوم: در ادامه، آرد برنج شیرین شده و بادام ساییده شده را درون شیرجوش بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا به غلظت مدنظر برسند.

نکته: طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد ۶ ماهه بدون شیر نیز مطابق مراحل بالا است و می‌توان این غذا را برای کودکان نیز بدون شیر درست کرد، اما استفاده از شیر خواص حریره بادام را افزایش می‌دهد.

درباره این مطلب و طرز تهيه حريره بادام ، باید بگوییم که اگر شما طعم بادام در حریره را دوست دارید، احتمالا از طرفداران حلوای بادام نیز خواهید بود. طرز تهیه حلوا بادام ، حلوای سنتی شهر تبریز هم به سادگی امکان‌پذیر بوده و می‌توانید با صرف کمی وقت، آن را در خانه درست کنید.

طرز تهیه حریره بادام بدون آرد برنج

در نبود آرد برنج می‌توانید برای درست کردن حریره بادام، از برنج استفاده کنید. برای این منظور، به ازای ۲ قاشق غذاخوری برنج خیسانده شده، به ۲ قاشق غذاخوری بادام رنده شده، کمی نمک و 1 قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده نیاز دارید:

طرز تهیه حریره بادام بدون شیر

  • مرحله اول: برای تهیه حریره بادام به این روش، پس از پوست گرفتن و چرخ کردن بادام‌ها، آن‌ها را با نصف پیمانه آب و مقدار گفته شده از برنج و نمک، به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزید.
  • مرحله دوم: هنگامی که حریره بادام نرم شد و لعاب انداخت، جعفری را هم اضافه کرده و اجازه دهید که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم، جوش ریز بزند.
  • مرحله سوم: در طول مدت پخت، گاهی حریره بادام را هم بزنید و اگر احساس کردید که بیش از اندازه غلیظ است، مقداری آب جوش اضافه کنید. در نهایت حریره بادام را در ظرف سرو بریزید و نوش جان کنید.

نکته: مقدار نمک این حریره باید بسیار کم باشد و حتی می‌توانید آن را از دستور حذف کنید. استفاده از این نوع حریره بادام هم برای نوزادان ۶ ماهه مناسب است.

فوت و فن‌های تهیه حریره بادام

اگر می‌خواهید یک حریره بادام حرفه ای با طعمی عالی درست کنید، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • حریره بادام غذای حساسی است و خیلی زود می‌سوزد. بنابراین، در تمامی مراحل دستور حریره بادام ، شعله ملایم را حفظ کرده و مرتب آن را هم بزنید.
  • برای درست کردن حریره بادام برای نوزادان زیر ۶ ماهه، از شیر پاستوریزه استفاده کنید.
  • طرز تهیه حریره بادام برای سرماخوردگی و بهبود علائم این بیماری نیز مناسب است، چراکه سرشار از مواد مغذی است و سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا تقویت می‌کند.

نکات تهیه حریره بادام

روش نگهداری حریره بادام

حال که با طرز تهیه حریر بادام آشنا شدید، اکنون این سوال پیش می‌آید که حریره بادام را چگونه نگهداری کنیم؟ پس از خنک شدن حریره بادام، آن را داخل ظرفی درب‌دار بریزید و در یخچال قرار دهید. شما می‌توانید از حریره سرد شده، تا ۲ روز در یخچال نگهداری کنید. البته به یاد داشته باشید که باید حتما آن را در ظرفی دربسته بریزید.

جلوگیری از خراب شدن حریره بادام

حریره بادام از جمله غذاها یا دسرهایی است که ماندگاری زیادی ندارند و برای مدت طولانی سالم نمی‌ماند. برای جلوگیری از خراب شدن حریر بادام دقت کنید که این دسر بیرون از یخچال نماند. همچنین ظرف نگهداری حریره بادام، باید کاملا تمیز و خشک باشد.

خواص حریره بادام

این غذای سبک و زود هضم، مقادیر قابل توجهی پروتئین، فیبر و مواد معدنی باارزش را در خود جای داده است. بنابراین، فواید حریره بادام فقط مختص نوزادان و کودکان نیست و برای هر قشری، از جمله زنان، مردان، ورزشکاران و حتی سالمندان هم مفید است. برای آگاهی بیشتر از خواص حریره بادام، ادامه مطلب را بخوانید.

خواص حریره بادام

خواص حریره بادام برای نوزاد

حریره بادام، اولین غذای جامدی است که پزشکان مصرف آن را برای نوزادان توصیه می‌کنند. زیرا خوردن این غذای کم‌حجم و سبک، برای نوزاد بسیار مفید است و می‌تواند در موارد زیر به سلامتی او کمک کند:

  • کمک به تقویت و رشد نوزاد؛ شامل رشد قدی و وزنی
  • کمک به گردش خون بهتر و سلامت قلب نوزاد
  • پیشگیری از نرم شدن استخوان‌های نوزاد در طی مراحل رشد
  • تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن نوزاد

خواص حریره بادام برای بزرگسالان

مصرف حریره بادام، علاوه بر نوزادان برای بزرگسالان هم مفید است و خواص زیر را دارد:

  • ایجاد رطوبت طبع در بزرگسالانی که خشکی مزاج دارند یا لاغر هستند.
  • تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن
  • افزایش‌دهنده نیروی جنسی و قوای عمومی بدن
  • مفید برای پوست و مو
  • برطرف‌کننده خلط گلو و سرفه
  • درمانی طبیعی برای سرماخوردگی
  • برطرف‌کننده یبوست مزاج

خواص حریره بادام برای ورزشکاران

بسیاری از مربیان بدنسازی، حریره بادام را در رژیم غذایی شاگردان خود می‌گنجانند. برخی از خواص حریره بادام برای ورزشکاران به شرح زیر است:

  • افزایش‌دهنده توده عضلانی بدن
  • کمک به عملکرد بهتر قلب
  • تسهیل‌کننده گردش اکسیژن در خون
  • تنظیم‌کننده فعالیت‌های آنزیمی بدن
  • منبعی برای دریافت چربی‌های سالم
  • یک مکمل انرژی‌زای طبیعی

خواص حریره بادام برای زنان

حریره بادام برای خانم‌ها نیز فواید بی‌نظیری دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اسید فولیک طبیعی
  • مناسب برای دوران بارداری و پیشگیری‌کننده از نقص‌های مادرزادی جنین
  • برطرف‌کننده ضعف و کم خونی، به ویژه در دوران قاعدگی
  • افزایش‌دهنده شیر مادران

نکته: البته مادران شیرده می‌توانند برای جلوگیری از ایجاد نفخ با حریره بادام، مقداری نبات هم به آن اضافه کنند.

نکته: افزودن موادی مانند شیر، عسل یا شیره انگور به حریره بادام، آن را تبدیل به معجونی مقوی‌تر می‌کند. البته دستورهای مشابه دیگری مانند طرز تهیه شیر بادام خانگی هم وجود دارند که مصرف آن‌ها برای بانوان بسیار سودمند خواهد بود.

خواص حریره بادام برای زنان

خواص حریره بادام برای سالمندان

حریره بادام، غذایی مناسب برای سالمندان است و می‌تواند در موارد زیر به آن‌ها کمک کند:

  • بهبود‌ دهنده قدرت حافظه
  • محافظت‌کننده از سلامت پوست و مو
  • آرام‌بخش
  • کاهش‌دهنده امکان ابتلا به ناراحتی‌ها و بیماری‌های مزمن
  • کاهش‌دهنده تنش‌های عصبی

خواص حریره بادام در طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی، حریره بادام مزاجی گرم و تر دارد. این غذای خوش‌طعم و مفید، حاوی چربی‌های سالم است و می‌تواند میزان کلسترول بد خون را تنظیم کند. همچنین، به دلیل داشتن کلسیم و فسفر، جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد و در کاهش وزن و کاهش سطح قند خون هم موثر است. همچنین، مصرف این غذا به دلیل رطوبت طبع، مشکلات گوارشی مانند یبوست را برطرف می‌کند. اگر می‌پرسید مقدار کلسیم بادام چقدر است؟ در پاسخ باید بگوییم که کلسیم این نوع آجیل، در سطح خوبی قرار داشته و می‌تواند بخشی از نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین کند.

خواص حریره بادام طب سنتی

حریره بادام، غذایی کامل و مقوی برای نوزادان و بزرگسالان

در این مقاله طرزتهیه حریره بادام را به چند روش معرفی کردیم. در آموزش حریره بادام تمامی روش‌ها ساده است و زمان کمی از شما می‌گیرد. بنابراین، توصیه می‌کنیم این دسر را به دفعات برای بچه‌ها یا بزرگسالان تهیه کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

البته، اگر برای دنبال کردن طرز پخت حریره بادام خوشمزه، بادام در منزل ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. برای این منظور، به قسمت سفارش آنلاین آجیل مراجعه کرده و بادام موردنظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید. خرید شما در مدت زمانی کوتاه و با بهترین کیفیت به دستتان خواهد رسید.

شما معمولا حریره بادام را با چه روشی تهیه می‌کنید؟ لطفا تجربیات و نظرات خود درباره طرز تهیه حریره بادام را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

در طرز تهیه حریره بادوم از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود؟

مواد اولیه لازم در روش درست كردن حريره بادام شامل شیر، شکر، بادام، وانیل و آرد برنج است که ساده و در دسترس خواهند بود.

آیا می‌توان حریره بادام را برای نوزادان نیز تهیه کرد؟

بله امکان تهیه این غذا حتی برای نوزادان ۴ تا ۶ ماهه وجود دارد، چراکه حریره بادام غذایی سبک و در عین حال مقوی و خوشمزه است. شما می‌توانید در طرز درست كردن حريره بادام براي نوزاد ، به جای آرد برنج از شیر خشک نیز استفاده کنید.

در صورت حساسیت به لاکتوز، چگونه حریره بادام درست کنیم؟

در دستور اصلی تهیه حریره بادام از شیر استفاده می‌شود؛ اما اگر به لاکتوز حساسیت داشته یا به هر دلیل مایل به استفاده از شیر نیستید، می‌توانید حریره بادام را با آب درست کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(19 دیدگاه)

houshmand
28 آبان 1402

دسر حریره بادام برای همه سن ها عالی هستش خاصیت حریره بادام برای مادر و کودک فراموش نکنید

  • snappfoodadmin
    28 آبان 1402

    سلام حریره بادام دسری که برای تمام سنین مفید هستش خواص خاصیت این دسر خوشمزه برا ی کودکان کمک به تقویت و رشد نوزاد؛شامل رشد قدی و وزنی و کمک به گردش خون بهتر و سلامت قلب نوزاد و حریره بادام باعث پیشگیری از نرم شدن استخوان‌های نوزاد در طی مراحل رشد و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن نوزاد می شود .حریره بادام برای زنان نیز فواید بی‌نظیری دارد اسید فولیک طبیعی دارد و مناسب برای دوران بارداری و پیشگیری‌کننده از نقص‌های مادرزادی جنین و برطرف‌کننده ضعف و کم خونی به ویژه در دوران قاعدگی و افزایش‌دهنده شیر مادران که مادران شیرده می‌توانند برای جلوگیری از ایجاد نفخ با حریره بادام، مقداری نبات هم به آن اضافه کنند

dasgerdieyazdi
28 آبان 1402

درست کردن حریره بادام خیلی دوست داشتم یاد بگیرم یک دستور پخت حریره بادام مادرم برای بچه ام داده بود گم کردم الا با خوندن این متن ها فهمیدم تهیه حریره بادام انقدرها سخت نیست یا شما راحت و روان نوشتی به هرحال حتما قطعا درست میکنم

  • snappfoodadmin
    28 آبان 1402

    سلام حریره بادام یکی از غذاها و دسرهای بسیار مقوی و پرخاصیت است و مصرف آن بیشتر برای کودکان یا نوزادانی که در سن رشد هستند دسر حریره بادام برای همه سنین بزرگسال ... و کسانی که مشکل معده یا معده‌ی حساسی دارند، یک انتخاب خوب است.طرز تهیه حریره بادام سخت دشوار نیست و از نظر طعم، بسیار شبیه به طعم فرنی آرد برنج است و تقریبا روش تهیه یکسانی هم دارند

vahidbourgharyi
29 مهر 1402

خواص حریره بادام برای سالمندان خیلی خوبه صدای گوینده خیلی جذاب، خیلی خوشم امد که هم میشه متن خوند هم آموزش صوتی گوش کرد

سلکیان
13 شهریور 1402

سلام حریره بادام چه خاصیتی برای سلامتی بدن دارد؟

  • snappfoodadmin
    13 شهریور 1402

    سلام حریره بادام مزاجی گرم و تر دارد. این غذای خوش‌طعم و مفید، چربی‌های سالم دارد و می‌تواند میزان کلسترول بد خون را تنظیم کند و کلسیم و فسفری که دارد جلوی پوکی استخوان را می‌گیرد و در کاهش وزن و کاهش سطح قند خون تاثیر دارد.مصرف این غذا به دلیل رطوبت طبع، مشکلات گوارشی مانند یبوست را برطرف می‌کند.

سنتیا
13 شهریور 1402

سلام دختر من الا دو ماه نیم هستش میتونم بهش حریره بادام بدم ؟

  • snappfoodadmin
    13 شهریور 1402

    سلام حریره بادام یک غذای کامل برای نوزدان بین 4 تا 6 ماه است

بابک زندیان
13 شهریور 1402

سلام میشه حریره بادام را به جایی سرلاک به نوزاد داد

  • snappfoodadmin
    13 شهریور 1402

    سلام حریره بادام جایگزین خوبی برای سرلاک نوزادان است اما دقت داشته باشید زیادروی در هر خوراکی خوب نیست و با پزشک نوزاد مشورت کنید

جمیله راهبر
16 مرداد 1402

حریره بادام برای خانمی که تازه زایمان کرده یک دسر مقوی و خوب هستش قوای جسمی برمیگردونه حریره بادام با شیر زود سریع درست میشه

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام مصرف حریره بادام برای مادران شیرده خوب و مفید است و بانوان شیرده می تواند برای جلوگیری از ایجاد نفخ با حریره بادام، مقداری نبات به آن اضافه کنند. حریره بادام با شیر و بدون شیر و حریره بادام با نشاسته و حریره بادام با شیر خشک و حریره بادام بدون آرد برنج زود و سریع درست میشود خواص حریره بادام برای کودکان و بزرگسال ها زیاد هستش . ایجاد رطوبت طبع در بزرگسالانی که خشکی مزاج دارند یا لاغر هستند. خاصیت و فایده های حریره بادام تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن ،افزایش‌دهنده نیروی جنسی و قوای عمومی بدن. برطرف‌کننده یبوست مزاج و چنیدن خاصیت دیگر از حریره بادام که میتوانید در مقاله طرز تهیه حریره بادام بخوانید

rahaaa soorati
16 مرداد 1402

سلام حریره بادام برای کودکان نوپا خیلی خوبه ممنون از آموزش طرز تهیه حریره بادام خوبتون

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام حریره بادام، اولین غذای جامدی است که پزشکان مصرف آن را برای نوزادان توصیه می‌کنند. حریره بادام خواص زیادی برای کودکان نوپا تا بزرگسال ها دارد.خواص حریره بادام برای نوزاد: کمک به تقویت و رشد نوزاد؛ شامل رشد قدی و وزنی،کمک به گردش خون بهتر و سلامت قلب نوزاد، پیشگیری از نرم شدن استخوان‌های نوزاد در طی مراحل رشد ، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن نوزاد

fereshteh
27 تیر 1402

سلام حریره بادام از چه سنی باید به کودکان و نوزادان بدهیم ؟ طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد از کی شروع کنم یادبگیرم

  • snappfoodadmin
    27 تیر 1402

    سلام حریره بادام یک غذای کامل برای نوزدان بین 4 تا 6 ماه است. از آنجایی که معده‌ی نوزدان بسیار حساس است، پس بهتر است تا غذایی بخورند که در عین سبک بودن برای آن‌ها مفید باشد و حریره بادام دقیقا یک غذا با این ویژگی‌ها است.

پرواز گلستانی
27 تیر 1402

سلام طرز تهیه حریره بادام بدون شیر خیلی بدرد من خورد چون سه قلوهام اصلا مزه شیر پاکتی و شیر دوست ندارند مرسی

  • snappfoodadmin
    27 تیر 1402

    سلام میتونید طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک را امتحان کنید.به کار بردن شیر خشک در تهیه حریره بادام سبب افزایش انرژی درونی و بهبود وضعیت استخوان‌های کودک خواهد بود.تنها به جای استفاده از آرد برنج باید شیر خشک را به مواد درون شیر جوش اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت مدنظر و دلخواه برسد.یا از دستور طرز تهیه حریره بادام با نشاسته برای درست کردن حریره بادام استفاده کنید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود