مقدار کلسیم بادام چقدر است؟

کلسیم بادام
2/5 - (3 امتیاز)

بادام یکی از خوشمزه‌ترین انواع خشکبار است که بسیاری از ما به صورت روزانه و به شکل‌های مختلف از آن استفاده می‌کنیم. انواع مختلف بادام مثل بادام زمینی، بادام درختی و بادام هندی و همچنین شیر بادام و کره بادام زمینی شکل‌های مختلف مصرف بادام در زندگی روزمره ما هستند. اما آیا می‌دانستید که بادام کلسیم دارد؟ اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم بادام یکی از غنی‌ترین منابع کلسیم است. در این مطلب از اسنپ فود می‌خواهیم میزان کلسیم بادام و محصولات بادام را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم هریک از انواع بادام حاوی چه مقدار کلسیم هستند. همچنین شما می توانید از طریق سفارش آنلاین آجیل در اسنپ فود، بهترین کیفیت بادام را از آجیل فروشی های معروف ایران خریداری کنید. با ما همراه باشید.

کلسیم بادام بیشتر است یا شیر؟

احتمالا شنیده‌اید که برخی افراد می‌گویند که مقدار کلسیم بادام از شیر بیشتر است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این ادعا کاملا درست است. گرچه میزان کلسیم در انواع مختلف بادام با یکدیگر متفاوت است اما به صورت کلی میزان کلسیم در بادام بسیار بیشتر از کلسیم شیر است. یک مقایسه کلی صورت گرفته بر روی میزان کلسیم بادام و شیر نشان داد که میزان کلسیم موجود در ۳ چهارم فنجان بادام از کلسیم موجود در یک لیوان شیر بیشتر است. بنابراین میزان کلسیم بادام نسبت به شیر حتی بیشتر هم است.

مقایسه کلسیم شیر و بادام

مقدار کلسیم موجود در یک لیوان شیر مقدار کلسیم موجود در ۴/۳ فنجان بادام
۳۱۵ میلی گرم ۳۲۰ میلی گرم

وجود این مقدار کلسیم در بادام می‌تواند برای افرادی که به مصرف لاکتوز حساسیت دارند یک فرصت عالی باشد. این افراد می‌توانند بدون هیچ نگرانی کلسیم موردنیاز بدن خود را از منبعی غیر از شیر دریافت کنند. همچنین افراد گیاهخواری که لبنیات مصرف نمی‌کنند نیز می‌توانند از انواع بادام به عنوان یک منبع عالی برای تامین نیاز بدن خود به کلسیم استفاده کنند.

میزان کلسیم بادام درختی

بادام درختی یکی از محبوب‌ترین انواع بادام است. تحقیقات نشان داده است که کلسیم بادام درختی می‌تواند یک منبع عالی برای تامین نیاز روزانه ما به مصرف کلسیم باشد. این مغز مقوی و خوشمزه ارزش غذایی زیادی دارد. براساس تحقیقات انجام شده مصرف ۱۰۰ میلی گرم بادام درختی می‌تواند ۲۱٪ از نیاز روزانه بدن ما نسبت به کلسیم را برطرف کند.

کلسیم بادام درختی

ارزش غذایی در ۱۰۰ میلی گرم بادام درختی خام

ماده غذایی مقدار
کالری ۵۷۹ کیلو کالری
چربی ۵۰ میلی گرم
کلسترول ۰ میلی گرم
پتاسیم ۷۳۳ میلی گرم
کربوهیدرات ۲۲ میلی گرم
قند ۴.۴ میلی گرم
پروتئین ۲۱ میلی گرم
کلسیم ۳۰۰ میلی گرم

میزان کلسیم بادام زمینی

بادام زمینی یکی دیگر از انواع محبوب بادام است. کره بادام زمینی از همین نوع بادام تهیه می‌شود. مقدار کلسیم بادام زمینی آنقدر زیاد است که برخی افراد از این بادام به عنوان یک منبع عالی برای تامین نیاز بدن خود به کلسیم استفاده می‌کنند. برای آنکه ببینیم مقدار کلسیم در بادام زمینی چقدر است می‌توانیم به جدول زیر رجوع کنیم.

کلسیم بادام زمینی

ارزش غذایی در ۱۰۰ میلی گرم بادام زمینی خام

ماده غذایی مقدار
انرژی ۵۶۷ کیلو کالری
کربوهیدرات ۱۶ میلی گرم
پروتئین ۲۵ میلی گرم
چربی ۴۹ میلی گرم
قند ۳.۹ میلی گرم
کلسترول ۰ میلی گرم
کلسیم ۲۴۰ میلی گرم

 

میزان کلسیم بادام هندی چقدر است؟

بادام هندی یک دیگر از انواع بادام است که محبوبیت زیادی بین مردم دارد. میزان کلسیم موجود در بادام هندی نیز نسبتا بالا است و بنابراین این نوع بادام هم می‌تواند به عنوان یک منبع عالی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن ما به صورت روزانه مصرف شود. گرچه کلسیم بادام هندی نسبت به سایر انواع بادام کمتر است اما به طور کلی بادام هندی کلسیم دارد و بنابراین همچنان می‌تواند منبع خوبی برای دریافت این عنصر حیاتی بدن باشد. برای آنکه ببینیم میزان کلسیم بادام هندی و سایر عناصر موجود در آن چقدر است می‌توانیم به جدول زیر مراجعه کنیم.

کلسیم بادام هندی

ارزش غذایی در ۱۰۰ گرم بادام هندی خام

ماده غذایی مقدار
انرژی ۱۵۷ کیلو کالری
پروتئین ۵۰ میلی گرم
کربوهیدرات ۸۰ میلی گرم
آهن ۶۶ میلی گرم
منیزیم ۲۹ میلی گرم
فسفر ۵۹ میلی گرم
پتاسیم ۶۶ میلی گرم
کلسیم ۳۷ میلی گرم

 

آیا شیر بادام کلسیم دارد؟

شیر بادام یکی از محصولات بادام درختی است. این شیر یک منبع گیاهی عالی برای کسانی است که به خوردن لبنیات تمایل ندارند و دوست دارند کلسیم مورد نیاز بدن خود را از منابع دیگر دریافت کنند. میزان کلسیم در بادام درختی آنقدر بالا است که شیر این محصول هم می‌تواند یک منبع غنی از کلسیم باشد. مصرف یک فنجان شیر بادام می‌تواند ۲۴٪ از نیاز روزانه بدن شما به کلسیم را برطرف کند.

شیر بادام به صورت آماده در بسیاری از سوپرمارکت‌ها جهت فروش وجود دارد. اما شما خودتان در منزل هم می‌توانید شیر بادام تهیه کنید. برای این کار حدود ۱۵ عدد بادام درختی را همراه با مقداری آب ولرم (در حدود یک فنجان) در دستگاه مخلوط‌کن بریزید تا مایع یکدستی ایجاد شود. شیر بادام خانگی سالم شما آماده است.

ارزش غذایی هر فنجان شیر بادام

ماده غذایی مقدار
کالری ۳۹ کیلو کالری
چربی ۳۰ میلی گرم
پروتئین ۱۰ میلی گرم
کربوهیدرات ۳۵ میلی گرم
کلسیم ۵۰ میلی گرم

 

کلسیم کره بادام زمینی چقدر است؟

کره بادام زمینی یکی از خوشمزه‌ترین محصولات بادام است. این محصول دارای ارزش غذایی بسیار بالایی نیز است. شما می‌توانید برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن خود از کره بادام زمینی نیز استفاده کنید. البته که این ماده غذایی به دلیل داشتن محتوای چربی بالا باید با احتیاط مصرف شود.

ارزش غذایی در ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی با نمک

ماده غذایی مقدار
انرژی ۵۸۹ کیلو کالری
کربوهیدرات ۲۱ میلی گرم
پروتئین ۲۴ میلی گرم
چربی ۵۰ میلی گرم
قند ۸ میلی گرم
کلسیم ۴۵ میلی گرم

 

کلسیم بادام

بادام؛ یک منبع عالی از کلسیم

بادام یکی از مغزهای خوشمزه و مغذی در بین تمام انواع آجیل و خشکبار است. همچنین یکی از خشکبار اصلی در آجیل مخلوط به حساب می‌آید. شاید دوست داشته باشید بدانید که دیگر خشکبار در آجیل مخلوط چیست؟ پیشنهاد می‌کنیم روی لینک کلیک و مقاله آجیل مخلوط را مطالعه کنید. میزان عناصر و مواد معدنی مختلف موجود در بادام آن را به یکی از خوراکی‌های محبوب تبدیل کرده است. با این حال بسیاری از افراد دوست دارند بدانند آیا بادام کلسیم دارد؟ آیا می‌توان از بادام به عنوان یک منبع برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن خود استفاده کنیم؟ تحقیقاتی که با هدف مقایسه کلسیم بادام و شیر صورت گرفته نشان داده است که کلسیم موجود در بادام حتی از کلسیم موجود در شیر هم بیشتر است. این در حالی است که بادام را می‌توان به شکل‌های مختلفی از جمله شیر بادام و کره بادام زمینی هم مصرف کرد.

از سوی دیگر، افرادی که نسبت به لاکتوز حساسیت دارند هم به راحتی می‌توانند از بادام به عنوان یک منبع خوب برای تامین کلسیم مورد نیاز خود استفاده کنند. برای تهیه بهترین و باکیفیت‌ترین بادام‌ها می‌توانید خرید خود را از اسنپ فود انجام دهید. اسنپ فود با داشتن امکان سفارش آنلاین اجیل به شما کمک می‌کند بادام یا محصولات مختلف آن را از نزدیک‌ترین فروشگاه‌های اطراف خود به سادگی تهیه کنید و و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. در نهایت برای کسانی که به آجیل های متفاوت علاقه دارند، آجیل هندی را پیشنهاد می‌کنیم. برای آشنایی با آجیل هندی به مقاله آجیل هندی چیست مراجعه کنید.

نظرات کاربران