آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه قوه فرانسه
انواع نوشیدنی ها
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس، قهوه جوش، روی گاز و دستگاه

زهرا دهقان 30 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا محسوب شده و از میان انواع قهوه، قهوه فرانسه را می‌توان یکی از پرطرفدارترین‌ها دانست. قهوه فرانسه نوعی طرز تهیه قهوه دمی بوده که میزان کافئین قابل توجهی دارد. البته در عین حال، میزان کافئین قهوه فرانسه نسبت به اسپرسو در همان حجم کمتر است، اما از آن جایی که قهوه فرانسه را در ماگ یا لیوان سرو می‌کنند، حجم بیشتری کافئین نسبت به اسپرسو فنجانی خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم تا روش‌های مختلف طرز تهیه قهوه فرانسه را معرفی کنیم.

قهوه فرانسه

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده‌سازی 5 دقیقه
زمان تهیه 5 دقیقه
میزان سختی متوسط

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه چیست؟

دانه‌های نارس قهوه سبز رنگ بوده و با استفاده از آن‌ها به طرز تهیه قهوه سبز می‌پردازند. پس از فراوری و آماده شدن دانه‌های قهوه، رنگ آن به قهوه‌ای تغییر یافته و از پودر این دانه‌های قهوه برای درست کردن قهوه فرانسه استفاده می‌کنند. قهوه فرانسه یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع قهوه است که نوشیدن آن در بین ایرانی‌ها نیز رواج دارد. این قهوه را می‌توان به روش‌های مختلف تهیه کرد. مواد تشکیل دهنده قهوه فرانسه، پودر قهوه و آب است، اما شما می‌توانید مطابق میل خود به آن شکر یا شیر نیز اضافه کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

قهوه فرانسه یکی از روش‌های تهیه انواع قهوه است که با وسایل مختلفی مانند فرنچ پرس آماده می‌شود. فرنچ پرس ابزاری است که سال‌ها بعد از درست شدن قهوه فرانسه، برای تهیه آن ساخته شد. فرنچ پرس‌های مختلفی با کیفیت و قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارد که به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را بسته به نیاز خود تهیه کنید. در ادامه آموزش مرحله به مرحله تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

مواد اولیه تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

در روش درست كردن قهوه فرانسه به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آب جوش 1 لیوان
پودر قهوه 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

در ادامه مراحل طرز تهیه قهوه فرانسه آورده شده است:

  • مرحله اول: در روش دم كردن قهوه فرانسه با فرنچ پرس، ابتدا یک لیوان آب را به جوش بیاورید و اجازه دهید تا کمی دمای آن پایین آید. دمای آب باید بین 96 تا 97 درجه سانتی گراد باشد.
  • مرحله دوم: کمی آب جوش دیگر درون فرنچ پرس بریزید و آن را بچرخانید تا دستگاه گرم شده و برای دم کردن قهوه مناسب باشد.
  • مرحله سوم: آب جوش درون فرنچ پرس را خارج کرده و پودر قهوه را داخل آن بریزید.
  • مرحله چهارم: نصف لیوان آب را روی قهوه بریزید و بگذارید تا دانه‌های قهوه خیس بخورند. پس از آن باقی مانده آب را به شکل دورانی و چرخی روی قهوه اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: در حدود ۳ الی ۵ دقیقه منتظر مانده و سپس فیلتر را تا آخر فشار دهید. قهوه فرانسه شما آماده است؛ نوش جان!

تهیه این قهوه خوشمزه به پایان رسید و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به طعم‌های بر پایه قهوه علاقه‌مند هستید، طرز تهیه آیس موکا را نیز دنبال کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسوی با قهوه ساز

طرز تهیه قهوه فرانسوی با قهوه ساز

تهیه قهوه با دستگاه قهوه فرانسه بسیار آسان است. دستگاه‌های قهوه ساز مدل‌های گوناگونی دارند، اما مکانیزم کلی عملکرد همه آن‌ها شبیه به هم است. برای درست کردن قهوه فرانسه به دستگاه قهوه ساز، پودر قهوه و آب نیاز دارید. ابتدا باید آب را درون مخزن دستگاه بریزید، سپس با اضافه کردن مقدار مناسب قهوه در بخش فیلتر دستگاه، قهوه ساز را روشن کنید تا قهوه فرانسه خوشمزه شما به سرعت آماده شود.

به خاطر داشته باشید که دستگاه های قهوه ساز معمولا دارای فیلتر پلاستیکی هستند که می‌توانید بارها از آن استفاده کنید. اما برای بالا بردن کیفیت قهوه، بهتر است که از فیلترهای کاغذی که در بازار وجود دارد، استفاده نمایید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با موکاپات

طرز تهیه قهوه فرانسه با موکاپات

اگر فرنچ پرس یا دستگاه قهوه ساز ندارید، می‌توانید قهوه را به راحتی در قهوه جوش یا قوری فیلتردار درست کنید. برای درست کردن قهوه فرانسه در قهوه جوش یا موکاپات، محفظه پایینی موکاپات را تا خط نشان، آب بریزید. پس از آن در محفظه میانی که مخصوص قهوه است، پودر قهوه را ریخته و خوب بکوبید تا متراکم شود. سپس این قطعه را روی محفظه آب گذاشته و قسمت بالایی موکاپات را نیز روی آن ببندید.

موکاپات را روی حرارت شعله گاز قرار داده و صبر کنید تا آب به جوش آمده و در محفظه بالایی که در ابتدا خالی بود، قهوه ریخته و پر شود. توجه داشته باشید که در طرز تهیه قهوه یزدی نیز می‌توان از موکاپات استفاده کرد.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسو ساز

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسو ساز

در طرز تهیه قهوه فرانسوی با اسپرسوساز شما می‌توانید با ریختن قهوه فرانسه به جای قهوه اسپرسو در دستگاه، نوشیدنی خود را با کیفیت عالی تهیه کنید. درست کردن قهوه فرانسه با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز روش آسان‌تری است، زیرا تمام مراحل را خود دستگاه انجام می‌دهد.

طرز تهیه قهوه فرانسه روی گاز

طرز تهیه قهوه فرانسه روی گاز

طرز تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه را می‌توان بر روی گاز نیز پیش برد. زمانی که به وسایلی مانند موکاپات، دستگاه قهوه ساز و غیره دسترسی ندارید، طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر جوش بهترین انتخاب ممکن است. کمی بیشتر از یک لیوان آب، داخل شیر جوش بریزید و آن را بر روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد، پودر قهوه را به آن اضافه کنید. سپس شیر جوش را از روی شعله برداشته و بلافاصله درب آن را بگذارید. 5 دقیقه منتظر بمانید تا قهوه دم کشیده و پودر قهوه ته نشین شود. قهوه را به آرامی داخل فنجان بریزید، به گونه‌ای که پودر قهوه در ته ظرف باقی بماند.

لازم به ذکر است طرز تهیه قهوه فرانسه با قهوه جوش مسی چندان مرسوم نیست و از این وسیله بیشتر برای طرز تهیه قهوه ترک استفاده می‌کنند که در مقایسه با قهوه فرانسه غلظت بیشتری دارد.

راهنمای خرید قهوه فرانسه

راهنمای خرید قهوه فرانسه

برای درست کردن یک قهوه فرانسه عالی باید قهوه آن مانند قهوه مورد استفاده در طرز تهیه قهوه یونانی، بسیار مرغوب باشد. برای خرید قهوه باید از قبل اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید. اگر به پودر آسیاب شده قهوه فرانسه دقت کنید، باید بافت آن نسبت به اسپرسو، درشت‌تر باشد؛ همین طور درجه رست قهوه فرانسه، باید ملایم باشد.

حالا با نحوه درست کردن قهوه فرانسه آشنا هستید!

در این مطلب طرز تهیه قهوه فرانسه را با روش‌های مختلف آموزش دادیم. به طور کلی می‌توان گفته قهوه را به صورت گرم و یا با طرز تهیه آیس کافی به طور سرد میل می‌کنند. شما می‌توانید در منزل نیز به راحتی طرز تهیه قهوه فرانسه را دنبال کنید؛ اما همیشه ابزار کافی یا حتی خود قهوه آسیاب شده در دسترس نیست. در این صورت می‌توانید از سفارش انلاین از کافه اسنپ فود استفاده کرده و قهوه فرانسه یا دیگر نوشیدنی‌ها و کیک‌های خوشمزه را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود