طرز تهیه نرگسی با ماست با طعمی اصیل و سنتی

طرز تهیه نرگسی با ماست
به این مقاله امتیاز دهید

همه ما با خواص مختلف اسفناج آشنایی داریم و می‌دانیم این گیاه بهترین ماده غذایی برای درمان انواع بیماری‌های پوستی و روده‌ای است. در ضمن ماست نیز یکی از بهترین انواع لبنیات به شمار می‌آید که برای بدن ما بسیار مفید است. حال تصور کنید ترکیب اسفناج با ماست تا چه حد می‌تواند مفید باشد؟ به این ترکیب نرگسی با ماست گفته می‌شود که خوشبختانه طرز تهیه نرگسی با ماست بسیار راحت است. برای آشنایی بیشتر با این پیش غذای لذیذ ادامه مطلب را به طور کامل مطالعه کنید.

نرگسی با ماست
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 30 ساعت
میزان سختی کم
تعداد نفرات 4 نفر

نرگسی با ماست یک پیش غذای مقوینرگسی با ماست یک پیش غذای مقوی

خواص درمانی نرگسی با ماست به قدری زیاد است که هیچ کس نمی‌تواند از فواید این پیش غذای خوشمزه و ساده چشم پوشی کند. این ترکیب برای درمان انواع جوش‌ها، آکنه‌ها و یبوست بسیار مفید است. خبر خوب اینکه نگران درست کردن این ترکیب لذیذ نباشید زیرا طرز تهیه نرگسی با ماست بسیار ساده است.

از این رو شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید نرگسی خوشمزه با ماست خانگی یا حتی ماست پرچرب پاستوریزه درست کنید و در کنار غذای اصلی خود یا پیش از غذای اصلیتان میل کنید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این پیش غذای لذیذ توصیه می‌کنیم به بخش‌های بعدی نگاهی بیندازید.

همچنین شما می‌توانید برای تزیین و دکور سفره زیبای خود به هنگام برپایی مهمانی‌های بزرگ و کوچک از این پیش غذای لذیذ استفاده کنید. بعد از تهیه پیش غذای نرگسی با ماست می‌توانید آن را در کاسه‌های سفالی طرح‌دار بریزید و میزآرایی خود را به رخ حاضران در مهمانی بکشید.

مواد اولیه در طرز تهیه نرگسی با ماست، دلیل زیبایی سفره

همان‌طور که گفتیم طرز تهیه نرگسی با ماست بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. در نتیجه مواد اولیه و کاربردی در تهیه این پیش غذای لذیذ نیز بسیار ساده است و در هر منزلی می‌توان این مواد اولیه را پیدا کرد.

البته اگر به تنوع علاقه‌مند هستید، می‌توانید نگاهی به طرز تهیه نرگسی بادمجان بیندازید و این غذای محلی و لذیذ را نیز امتحان کنید. به طور معمول بیشتر نرگسی‌ها یک دستور پخت یکسان دارند و به دانش آشپزی خاصی نیاز ندارند.

طبق اطلاعات به دست آمده در برخی از شهرها حتی نرگسی را با برنج سرو می‌کنند. اگر شما نیز به این نوع غذاها علاقه دارید، می‌توانید طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج را مورد مطالعه قرار دهید. در این بخش مواد اولیه برای آماده‌سازی نرگسی با ماست را نام می‌بریم:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
اسفناج یک کیلوگرم
ماست چکیده 500 گرم
سیر 2 حبه
مغز گردو 4 عدد
نمک به مقدار کافی
فلفل به مقدار کافی

مراحل تهیه یک کنار غذای لذیذ و پرطرفدارمراحل طرز تهیه نرگسی با ماست

تا چه حدی با چاشنی‌های ایرانی آشنا هستید و آنها را دوست دارید؟ یکی از بهترین و محبوب‌ترین چاشنی‌های سنتی و حتی محلی کشور ایران نرگسی با ماست نام دارد که طرفداران بسیاری در میان مردم ایران خواهد داشت. این غذای خوشمزه را می‌توانید در کنار انواع کباب‌ها و خورشت‌ها میل کنید.

اگر دوست دارید در کنار غذای اصلی خود این چاشنی را میل کنید، توصیه می‌کنیم مراحل تهیه آن را به دقت بخوانید. همچنین بعد از آشنایی با طرز تهیه نرگسی با ماست می‌توانید کاسه‌های خود را با مغز گردو و مقداری زعفران تزیین کنید و جلوه خاصی به سفره یا میز خود انتقال دهید.

  • مرحله اول: اسفناج‌ها را پاک کنید، بشویید و سپس آنها را خرد کنید.
  • مرحله دوم: اسفناج‌های شسته و خرد شده را به همراه یک استکان آب درون یک قابلمه بریزید و روی اجاق قرار دهید.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه آب اسفناج‌ها به طور کامل خشک شد باید آنها را با گوشتکوب له کنید.
  • مرحله چهارم: مقداری ماست را درون یک ظرف جداگانه بریزید.
  • مرحله پنجم: مقداری نمک و فلفل را به ظرف ماست خود اضافه کنید.
  • مرحله ششم: سیرهای حبه‌ای را رنده کنید.
  • مرحله هفتم: سیرها را به ظرف ماست و نمک و فلفل اضافه کنید، سپس آنها را با هم ترکیب کرده تا یکدست شوند.
  • مرحله هشتم: اسفناج‌های له شده را به ظرف ماست خود اضافه و آنها را با هم ترکیب کنید.
  • مرحله نهم: ترکیب آماده شده را درون یک ظرف بریزید و ظرف را با مقداری گردو تزیین کنید.
  • مرحله دهم: نرگسی با ماست شما آماده میل کردن خواهد بود.

نکات مهم در طرز تهیه نرگسی با ماست برای مهمانی‌های مجللنکات مهم در طرز تهیه نرگسی با ماست

همه ما حداقل یک بار مسئول تدارک یک مهمانی مجلل و شلوغ خواهیم بود که دوست داریم برای مهمانان خود سنگ تمام بگذاریم. در این مراسم‌ها علاوه بر انتخاب یک غذای اصلی باید به چاشنی‌ها و پیش غذاها نیز توجه داشته باشید، زیرا این غذاها می‌توانند سفره و میز شما را زیباتر و خوشمزه‌تر نشان دهند.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین چاشنی‌های کنار غذا، نرگسی با ماست نام دارد که در بخش‌های قبلی مواد اولیه و مراحل تهیه آن را به طور کامل شرح دادیم. بعد از اینکه به طور کامل با طرز تهیه نرگسی با ماست آشنا شدید، برای بهتر شدن سفره و میز خود بهتر است به نکات زیر نیز توجه کنید.

  • برای خوشمزه‌ترین شدن نرگسی با ماست، توصیه می‌کنیم از ماست چکیده استفاده کنید، البته ماست‌های خانگی ساده نیز می‌توانند فواید خوبی داشته باشند.
  • هرگز از اسفناج تر یا آبدار استفاده نکنید. اجازه دهید آب اسفناج‌ها حسابی خشک شود.
  • برای خوش بو و خوش عطر شدن نرگسی خود می‌توانید از مقدار کمی زعفران استفاده کنید. به طور حتم می‌دانید زعفران برای خوش طعم کردن هر غذایی بسیار کاربردی است.

نرگسی با ماست را آنلاین تهیه کنید

تصور کنید یک مهمانی بزرگ در راه است و شما تمام غذاهای اصلی و دسرها را از رستوران‌های سرشناس خریداری کرده‌اید اما برای پیش غذا هنوز تصمیم نگرفته‌اید.

توصیه می‌کنیم به نرگسی با ماست فکر کنید زیرا این پیش غذای لذیذ با هر غذای اصلی همخوانی دارد و برای میزآرایی گزینه خوبی است.

شما می‌توانید از طریق خدمات سفارش آنلاین از کافه و سفارش غذای آنلاین اسنپ فود این پیش غذای منحصر به فرد را سفارش دهید و خیلی سریع و در بالاترین کیفیت آن را درب منزل خود تحویل بگیرید. نگران نباشید زیرا نرگسی با ماست در بهترین بسته‌بندی به دست شما می‌رسد.

نظرات کاربران