طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج و عبور از دروازه مزه ها

طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج
3/5 - (3 امتیاز)

طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج به قدری محبوب و دلخواه است که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. یک غذای مناسب برای تمام وعده‌های اصلی و حتی برای میان وعده‌ها! نرگسی اسفناج در کنار برنج یک غذای کامل و کاملا محبوب قلب‌ها محسوب می‌شود که می‌توانید آن را در بدترین شرایط با کمترین مواد اولیه و کوتاهترین زمان ممکن، آماده کنید. این غذا به قدری جادویی است که می‌تواند حال بد شما را کاملاً تغییر دهد. جادوی طعم‌های خارق العاده در نرگسی اسفناج با برنج، غوغا می‌کند و به شما قول می‌دهیم که در انتها با این طعم جذاب حداقل برای چند ساعت هم که شده تمام افکار مزاحم و ناراحتی‌های خود را فراموش خواهید کرد.

نرگسی اسفناج با برنج
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی درجه سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 150 کیلو کالری

نرگسی اسفناج با برنج؛ معجزه قرن!نرگسی اسفناج با برنج

این نوع از نرگسی از معجزات قرن محسوب می‌شود که توانسته در دل ایرانی‌ها حسابی جای خود را محکم کند. ترکیب برنج و نرگسی اسفناج، مقوی، مفید و پرطرفدار است و مانند طرز تهیه نرگسی اسفناج با لپه مراحل بسیار راحتی دارد. در این طرز تهیه مانند بقیه طرز تهیه‌هایی که برای نرگسی ارائه می‌کنیم، مواد اولیه ثابت هستند. اما برنج به این مواد اضافه شده تا غذایی بی‌نظیر با طعمی خاص را برای شما آماده کند. این طرز تهیه هیچ فرازونشیب و هیچ نقطه تاریکی ندارد و در مدت زمان کوتاهی می‌توان آن را آماده کرد.

مواد لازم برای تهیه نرگسی اسفناج با برنج

برای این طرز تهیه نیاز به مواد اولیه زیر خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پیاز 1 عدد
اسفناج 250 گرم
سیر 2 حبه
برنج 1 پیمانه
نمک، زردچوبه و فلفل به مقدار کافی
روغن 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد

طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج

در این بخش به صورت کامل دقت کنید تا مراحل به درستی طی شود و در انتها یک نرگسی اسفناج خوشمزه با برنج داشته باشید:

مرحله اول: این طرز تهیه نیاز دارد که قبل از همه برنج را شسته و خیس کنید. سپس بعد از 1 ساعت برنج را بپزید اما برنج باید نیم پز باشد.

مرحله دوم: بعد از نیم پز شدن برنج، آن را در کناری قرار داده به سراغ اسفناج‌ها بروید. حالا اسفناج‌ها را تمیز کرده و آنها را بشویید. اجازه دهید تا آب آن‌ها خشک شود، سپس آنها را ساطوری خرد کنید.مراحل طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج

مرحله سوم: در مرحله سوم از طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج مثل طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده ابتدا تابه خود را بر روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیازها را نگینی خرد کنید. وقتی تابه شما گرم شد، پیازها را به تابه اضافه کنید و اجازه بدهید تا پیازها آب خود را از دست بدهند.

مرحله چهارم: سپس به پیازها روغن اضافه کنید. در این مرحله بهتر است پیازها زیاد سرخ نشوند. کافیست که کمی سبک شوند، سپس به آنها ادویه اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده با پیازها به خوبی مخلوط کنید. بعد از آن مجدداً تمام مواد را با هم کمی تفت بدهید.

مرحله پنجم: در ادامه طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج وقتی پیاز داغ شما نیمه سرخ شد، اسفناج‌های شسته شده و ساطوری شده را به این ترکیب اضافه کنید. اسفناج‌ها را با ادویه و پیاز داغ به خوبی مخلوط کنید.

مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج ، نیازی نیست که شما به این مخلوط آب اضافه کنید. کافیست درب ظرف خود را ببندید تا اسفناج‌ها با آب خود پخته شده و  آب آنها تمام شود.

مرحله هفتم: بعد از اینکه اسفناج‌ها کاملا پخته شدند، یک ظرف بزرگتر انتخاب کنید، بر روی حرارت قرار دهید و اسفناج‌ها و پیاز داغ را به آن اضافه کنید. سپس برنج پخته شده را به این ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید تابرنج پخته شده و اسفناج و پیاز داغ به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله هشتم: در ادامه درجه حرارت زیر قابلمه را کم کنید. درب ظرف را بعد از مخلوط شدن برنج و اسفناج‌ها ببندید و اجازه بدهید تا برنج شما با اسفناج ترکیب شده و دم بکشد. بعد از دم کشیدن برنج، وسط ترکیب خود را باز کرده تخم مرغ‌ها را به این ترکیب اضافه کنید. در نهایت بعد از پخته شدن تخم مرغ‌ها غذای شما آماده است. نرگسی اسفناج را به ظرف نهایی سرو  منتقل کرده و نوش جان کنید.

یک نکته در طرز تهیه نرگسی اسفناج و برنج

نکته مهم در طرز تهیه این غذا این است که شما می‌توانید نرگسی اسفناج با برنج را مانند طرز تهیه نرگسی اسفناج با سیب زمینی در همان ابتدای کار تفکیک نشده و باهم، طبخ کنید. منظور از تفکیک نشده این است که بعد از پخته شدن اسفناج‌ها، برنج را شسته و به ظرف مخلوط اسفناج سرخ شده و پیاز داغ اضافه کنید. این روش کمی سریعتر است.

سپس درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا برنج شما در ترکیب با اسفناج حسابی پخته و در نهایت دم بکشد. بعد از پخته شدن برنج،  کافیست که در وسط ترکیب اسفناج و برنج تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی پخته شوند. البته می‌توانید تخم مرغ‌ها را در ظرفی جدا با یکدیگر هم بزنید و سپس به غذای خود اضافه کنید. این روش آماده سازی در طرز تهیه نرگسی اسفناج و برنج هم در برخی از مناطق کشور استفاده می‌شود.

این غذا لذیذ است، آن را امتحان کنید!

در این مطلب از طرز تهیه غذای نرگسی اسفناج با برنج، نرگسی را می‌توانید با مواد مختلفی مثل بادمجان، سیب زمینی، گوجه فرنگی، برنج، گوشت چرخ کرده، لپه و غیره ترکیب کنید. هیچ محدودیتی برای این ترکیب وجود ندارد. تنها ذائقه‌های اشخاص و فرهنگ‌های مختلف هستند که ممکن است در این ترکیب تغییر و دخل و تصرف داشته باشند. به شما توصیه می‌کنیم که حتما غذای نرگسی اسفناج با مواد مختلف را که نتیجه فرهنگ‌های  متعدد در کشور ما است تهیه کرده و نوش جان کنید. در انتها اگر تصمیم گرفتید تا این غذای لذیذ را سفارش دهید، می‌توانید به راحتی آن را از طریق امکان سفارش آنلاین از کافه ثبت کرده و در به محل مورد نظر تحویل بگیرید.

نظرات کاربران