آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه نرگسی بادمجان
انواع املت و گراتن
5/5 - (2 امتیاز)
3

طرز تهیه نرگسی بادمجان مناسب گیاهخواران

مینا اسماعیل بیگی 01 دی 1401 4 دقیقه

متاسفانه بادمجان با اینکه از کیفیت غذایی و مواد معدنی بسیار زیادی غنی است، ولی کمتر کسی به این ماده غذایی ویتامین‌دار علاقه دارد. اما اگر شما جزء معدود کسانی هستید که بادمجان را دوست دارید یا حتی به تازگی به گیاهخواری روی آورده‌اید، بهتر است حداقل یک بار نرگسی بادمجان را امتحان کنید. در صورتی که با مراحل کامل طرز تهیه نرگسی بادمجان آشنا نیستید، این مقاله را دنبال کنید.

نرگسی بادمجان
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا یک ساعت
میزان سختی کم
تعداد نفرات 4 نفر

چرا نرگسی بادمجان؟

قبل از اینکه مواد اولیه و مراحل اصلی طرز تهیه نرگسی بادمجان را برای شما شرح دهیم، بهتر است از ویژگی‌ها و فواید این غذا بگوییم. با وجود تنوع غذایی بالا در عصر حاضر، افرادی که گیاهخوار هستند یا به سلامتی خود بیشتر از سایرین اهمیت می‌دهند، انتخاب‌های محدودی خواهند داشت.

در صورتی که دوست دارید یک غذای صد درصد مفید میل کنید و برای درست کردن آن دردسر نداشته باشید، نرگسی بادمجان را انتخاب کنید. البته طرز تهیه نرگسی اسفناج با برنج نیز خیلی سخت‌تر از طرز تهیه نرگسی بادمجان نیست اما به هر حال تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث شده نرگسی بادمجان معروف‌تر شود.

بنابراین اگر از غذاهای تکرار خسته شده‌اید و دوست دارید غذایی با مواد معدنی و انواع ویتامین‌های لذیذ امتحان کنید، توصیه می‌کنیم نرگسی بادمجان را از دست ندهید. در ضمن با توجه به گرانی گوشت و مرغ این غذای ساده و فوری می‌تواند یک غذای ارزان ولی مقوی به حساب آید.

مواد لازم در طرز تهیه نرگسی بادمجانمواد لازم در طرز تهیه نرگسی بادمجان

فرقی ندارد به دنبال طرز تهیه نرگسی بادمجان هستید یا اینکه قصد دارید طبق طرز تهیه نرگسی اسفناج با لپه عمل کنید، به هر حال باید مواد اولیه و ضروری برای طبخ این غذاها را آماده کنید. بادمجان یکی از مواد غذایی است که در بیشتر منازل به صورت یخ زده و در فریزر یافت می‌شود.

پس نگران مواد اولیه نرگسی بادمجان نباشید زیرا بدون شک حداقل یک بسته از این ماده غذایی لذیذ و خوشمزه در منزل شما وجود دارد. توجه داشته باشید نرگسی بادمجان بسیار ساده درست می‌شود و به مواد اولیه خاصی نیاز ندارد. در این جدول مواد لازم برای تهیه نرگسی بادمجان را نام می‌بریم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بادمجان 6 عدد
گوجه فرنگی 2عدد
تخم مرغ 3 عدد
نمک به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه به مقدار کافی
روغن به مقدار دلخواه

مراحل ساده در پخت نرگسی بادمجان

شاید طرز تهیه نرگسی با ماست بسیار راحت‌تر از طرز تهیه نرگسی بادمجان باشد اما خواصی که در بادمجان وجود دارد به طور حتم در ماست نخواهد بود. البته هر یک از این نرگسی‌ها ویژگی‌ها و طعم متفاوت خود را دارند و نباید آنها را دست کم گرفت.

شاید این غذای لذیذ در دسته غذاهای سنتی به شمار نیاید ولی از غذاهای لذیذ محلی که پر از ویتامین هستند دست کمی ندارد. برای درک بهتر از نحوه آماده‌سازی و پخت این غذای خوشمزه به مراحل زیر نگاهی بیندازید:

  • مرحله اول: بادمجان‌ها را پوست بکنید.
  • مرحله دوم: آنها را به مدت 30 دقیقه در آب نمک بگذارید تا تلخی آنها به طور کامل از بین برود.
  • مرحله سوم: بادمجان‌ها را بشویید و منتظر بمانید تا حسابی خشک شوند.
  • مرحله چهارم: بادمجان‌ها را حلقه حلقه کنید.مراحل طرز تهیه نرگسی بادمجان
  • مرحله پنجم: بادمجان‌ها را در یک ماهیتابه سرخ کنید. فراموش نکنید مقداری روغن درون ماهی تابه بریزید.
  • مرحله ششم: بعد از سرخ شدن بادمجان‌ها آنها را درون یک بشقاب بریزید.
  • مرحله هفتم: سپس نوبت به گوجه‌ها می‌رسد. آنها را حلقه حلقه کنید.
  • مرحله هشتم: گوجه‌ها را با مقداری روغن تفت دهید. مقداری نمک، زردچوبه و فلفل نیز به آن اضافه کنید.
  • مرحله نهم: بادمجان‌ها را روی گوجه‌ها بگذارید.
  • مرحله دهم: در ماهی تابه را ببندید و منتظر باشید تا آب گوجه‌ها به طور کامل خشک شود.
  • مرحله یازدهم: تخم‌ مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و به همراه مقداری نمک و فلفل با یک همزن برقی برای چند دقیقه با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوازدهم: ترکیب تخم مرغ‌ها را بر روی مواد درون ماهی تابه بریزید.
  • مرحله سیزدهم: منتظر بمانید تا تخم مرغ‌ها نیز پخته شوند تا غذای شما آماده شود.

فوت و فن‌های مهم طرز تهیه نرگسی بادمجان

با توجه به اینکه هر غذایی مزیت‌ها مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان از ویتامین‌های درون مواد غذایی چشم پوشی کرد بهتر است قبل از خوردن هر غذا کمی با معایب یا چربی‌های آن نیز آشنا شوید. برای مثال با اینکه بادمجان ماده غذایی بسیار مقوی است اما به هنگام سرخ کردن روغن زیادی به کار می‌برد.فوت و فن‌های مهم طرز تهیه نرگسی بادمجان

در ضمن این ماده لذیذ غذایی روغن را به خودش جذب می‌کند و این امر برای سلامتی افراد مضر خواهد بود. پس برای حل این مشکل باید از یک ماهی تابه نچسب در پخت نرگسی بادمجان کمک بگیرید. در این صورت برای سرخ کردن بادمجان به روغن زیادی زیاد نخواهید داشت.

در ضمن اگر به طعم رب گوجه فرنگی علاقه دارید و همچنین دلتان می‌خواهد نرگسی بادمجان شما قرمز رنگ شود، بد نیست از مقدار کمی رب گوجه فرنگی نیز استفاده کنید. البته برخی از افراد به پیاز داغ درون نرگسی بادمجان نیز علاقه دارند که شما نیز می‌توانید با توجه به ذائقه از پیاز داغ استفاده کنید.

نرگسی بادمجان را آنلاین سفارش دهید

اکنون که با طرز تهیه نرگسی بادمجان به طور کامل آشنا شدید، شاید زمان کافی یا حتی مواد لازم برای درست کردن آن در دسترس شما نباشد. اما نگران نباشید در صورتی که خودتان یا یکی از اعضای خانواده هوس نرگسی بادمجان کرده، می‌توانید این غذا با کمک امکان سفارش آنلاین از کافه سفارش داده و درب محل موردنظر تحویل بگیرید.

کافی است در سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود ثبت‌نام کنید و نرگسی بادمجان را از یکی از نزدیک‌ترین رستوران‌های محل زندگی خود، سفارش دهید. در ادامه تیم متخصص و مجرب اسنپ فود در کوتاه‌ترین زمان ممکن نرگسی بادمجان را درب منزل شما تحویل می‌دهد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(3 دیدگاه)

غلام حسن
30 شهریور 1402

سلام غذای نرگسی بادمجان با رب گوجه فرنگی و گوجه رنده شده و پیاز داغ درست می کنم خیل خوشمزه میشه

اطاعتی
30 شهریور 1402

چطور تلخی بادمجان ها را بگیرم

  • snappfoodadmin
    30 شهریور 1402

    سلام بادمجان ها را به مدت 30 دقیقه در آب نمک بگذارید تا تلخی آنها به طور کامل از بین برود.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود