آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی
آموزش آشپزی
5/5 - (3 امتیاز)
6

طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی و تجربه طعم یک کباب خوشمزه سنتی

مینا اسماعیل بیگی 29 مرداد 1402 4 دقیقه

طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی به شما کمک می‌کند تا طعم یک کباب متفاوت و خوشمزه که مزه ملسی دارد را تجربه کنید. این کباب سنتی، ظاهری شبیه کتلت یا شامی دارد و به آن کباب زردک هم می‌گویند. رسپی این غذا در مقایسه با رسپی‌هایی مانند طرز تهیه کباب وزیری بسیار آسان‌تر است و می‌توانید با کمی حوصله، آن را در منزل تهیه کنید.

این کباب هم با نان و هم با برنج قابل سرو است و در کنار برش‌های لیموترش و چند برگ ریحان تازه، جلوه زیبایی به سفره شما می‌دهد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی کباب مشتی اصفهان را با هم می‌بینیم:

کباب مشتی اصفهانی

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی کمی بیش از 1 ساعت
زمان پخت غذا 1 ساعت 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی

عکس کباب مشتی اصفهانی

برخلاف کباب برگ که در آن مزه گوشت خالص راسته را حس خواهید کرد، کباب مشتی اصفهانی کبابی سنتی است که با مواد مختلفی مزه‌دار می‌شود. یک نکته متمایز دیگر در طرز تهیه کباب مشتی اصفهان، استفاده از زردک در طبخ این غذای محلی است. البته در صورت در دسترس نبودن زردک می‌توانید از هویج هم استفاده کنید. به علاوه، در بعضی رسپی‌ها به جای شیره انگور، از مقداری شکر استفاده می‌شود. همچنین، می‌توان در طبخ این غذای سنتی از چاشنی‌هایی مانند زعفران دم‌کرده و رب گوجه فرنگی هم در کنار سرکه و شیره استفاده کرد.

راستی، صحبت از کباب برگ شد و باید بگوییم که شما با مطلب طرز تهیه کباب برگ ، می‌توانید این کباب را به راحتی در منزل تهیه کنید. پس ادامه مطلب را مطالعه کنید و بعد از آن به سراغ کباب برگ بروید. مواد لازم و مراحل تهیه کباب مشتی در ادامه آمده است:

مواد لازم برای تهیه کباب مشتی اصفهان

در طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 300 گرم
زردک 2 عدد
پیاز متوسط 1 عدد
شیره انگور 3 قاشق غذاخوری
آرد نخودچی به مقدار لازم
سرکه قرمز 5 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

مراحل تهيه كباب مشتی اصفهانی

مراحل تهيه كباب مشتی اصفهانی

طرز تهيه كباب مشتي اصفهان در ادامه آمده است:

  • مرحله اول: ابتدا پیاز را پوست گرفته، بشویید و به صورت ریز رنده کنید. سپس، آب پیاز را گرفته و همراه با گوشت چرخ کرده در کاسه‌ای مناسب بریزید.
  • مرحله دوم: حالا زردک‌ها را هم بشویید و پوست بگیرید. سپس، آن‌ها را هم رنده کرده و همراه با ادویه‌ها و نمک، به مواد داخل کاسه اضافه کنید.
  • مرحله سوم: تمام مواد را خوب با هم ورز دهید تا حالتی منسجم و چسبناک پیدا کنند. اگر در این مرحله مایه کباب شل بود، کمی آرد نخودچی هم اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: حالا روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و مایه کباب را برای 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند. زمان استراحت این کباب در مقایسه با رسپی‌هایی مانند طرز تهیه کباب چنجه رستورانی کوتاه‌تر است و تهیه آن زودتر پیش خواهد رفت.
  • مرحله پنجم: پس از این مدت، ظرف را از یخچال بیرون بیاورید. حالا تابه‌ای مناسب را روی حرارت قرار داده و داخل آن مقداری روغن بریزید تا داغ شود.
  • مرحله ششم: از مایه کباب، گلوله‌هایی به اندازه یک نارنگی بردارید و با دست به آن حالت دهید تا ظاهری شبیه کباب لقمه پیدا کند. سپس آن‌ها را در روغن سرخ کنید.
  • مرحله هفتم: پس از سرخ کردن تمام مایه کباب به شکل گفته شده، تابه دیگری را روی حرارت قرار دهید و سرکه، شیره و نصف لیوان آب را در آن بریزید.
  • مرحله هشتم: صبر کنید تا ترکیب سرکه و شیره بجوشد. سپس، حرارت گاز را ملایم کرده و کباب‌های سرخ شده را داخل این سس رقیق بچینید.
  • مرحله نهم: حالا درب تابه را بگذارید. اجازه دهید کباب‌ها به مدت 1 ساعت، به آرامی داخل این سس بپزند و طعم سس به خورد کباب‌ها برود.

در پایان پخت، سس غلظت بیشتری پیدا می‌کند. کباب‌ها را همراه با سس غلیظ باقیمانده داخل ظرف مناسبی بکشید و همراه با برنج و سایر مخلفات دلخواه سرو کنید. نوش جان

چند نکته تکمیلی در طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی

چند نکته تکمیلی در طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی

مانند نکاتی که در طرز تهیه کوبیده+ویدئو گفته شد، تهیه کباب مشتی هم ریزه‌کاری‌هایی دارد و توجه به آن‌ها طعم غذا را بهتر خواهد کرد.

  • مقدار سرکه و شیره گفته شده در این رسپی، یک مقدار متداول است، اما کمی بعد از اضافه کردن سرکه و شیره، مقداری از کباب را بچشید و اگر با ذائقه شما سازگار نبود، به دلخواه مقدار شیره یا سرکه را بیشتر کنید.
  • در بعضی رسپی‌ها، در حین پختن کباب‌ها داخل سس، چند برش گوجه فرنگی هم در کنار کباب‌ها قرار می‌دهند تا با هم بپزند. این مورد کاملا سلیقه‌ای است.
  • در صورتی که از هویج‌های آبدار استفاده کرده‌اید، آب هویج‌ها را پس از رنده کردن بگیرید و پس از آن، هویج‌های رنده شده را با گوشت و بقیه مواد مخلوط کنید.

کباب مشتی اصفهان را حتما باید امتحان کنید…

طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی را با هم دیدیم. همان‌طور که دیدید، این کباب نسبت به طرز تهیه کباب بختیاری یا کباب‌های پرکار دیگر، به مراتب راحت‌تر تهیه می‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم این کباب خوشمزه را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

البته، اگر تمایل دارید این غذا را در کنار دیگر انواع خورش و کباب برای مهمانی‌ها تهیه کنید، بهتر است از اسنپ فود کمک بگیرید. سفارش آنلاین غذا در خدمت شما است و می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین کباب‌ها و خورشت‌ها را به صورت آنلاین سفارش دهید. با سفارش غذا به شکل آنلاین، شما تنها یکی دو نوع غذا همچون کباب مشتی را خودتان تهیه کرده و دیگر غذاها را از بیرون تحویل می‌گیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(6 دیدگاه)

khoodakani
16 مهر 1402

کباب مشتی اصفهانی از کجا بگیرم دو پرس میخوام خیلی برشته نباشه

  • snappfoodadmin
    16 مهر 1402

    سلام انواع کباب ها و انواع نوشیدنی ها و انواع غذاهای فست فودی میتونید از اسنپ فود تهیه کنید https://snappfood.ir/

شهین جودتی
29 مرداد 1402

سلام شیره انگور در کباب مشتی دوست ندارم میشه نریزم طعم مشتی کباب خراب نمیشه

  • snappfoodadmin
    29 مرداد 1402

    سلام در طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی اضافه کردن شیره انگور سلیقه ای هستش .هرچند که شیره انگور کباب مشتی را خوشمزه تر میکند اما میتوانید بجای شیره انگور در مواد اولیه مشتی کباب از مقداری شکر استفاده کنید طعم مشتی کباب اصفهانی خیلی تغییر نمیکند

فائقه آرامی
29 مرداد 1402

سلام در طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی زردک ندارم جاش چی بریزم اگر نریزم عب نداره

  • snappfoodadmin
    29 مرداد 1402

    سلام در مواد اولیه کباب مشتی زردک استفاده میشود تا حال و هوایی این غذایی محلی وسنتی مشتی کباب اصفهانی خوشمزه تر و خوش رنگ تر باشد اما اگر زردک در دسترس نبود میتوانید از هویچ جایی زردک در کنار دیگر مواد لازم برای درست کردن کباب مشتی استفاده کنید میتوانید خرید میوه زردک و هیوچ تازه را از طریق اسنپ فود انلاین انجام دهید https://snappfood.ir/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود