طرز تهیه کباب چنجه اصل را به همراه فوت و فن‌های آن یاد بگیرید

طرز تهیه کباب چنجه

چنجه کباب یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که امروزه در مناطق آسیایی و خاورمیانه طرفداران بسیاری دارد. در طرز تهیه کباب چنجه ، باید ابتدا گوشت را به قطعات یک اندازه و کوچک برش بزنید. پیاز رنده شده، آب لیمو ترش، روغن زیتون و فلفل را در یک کاسه مخلوط کنید و گوشت را داخل مواد بریزید. گوشت و مواد را ۵ ساعت در یخچال استراحت دهید. در نهایت گوشت و دنبه را سیخ بزنید، مقداری نمک روی آن بپاشید و آن را روی زغال یا منقل گازی کباب کنید.

کباب چنجه در فرم اصیل خود با گوشت گوسفند تهیه شده و در مهمانی‌ها سرو می‌شود؛ البته این غذای سنتی را با گوشت گوساله نیز درست می‌کنند. در ادامه قصد داریم به طرز تهیه کباب چنجه بپردازیم؛ پس اگر برای اولین بار قصد درست کردن چنجه گوسفندی و چنجه گوساله را دارید، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کباب چنجه
تعداد نفرات ۳ نفر
زمان آماده‌سازی ۵ ساعت (با احتساب زمان استراحت مواد)
زمان پخت ۳۰ دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۳۵۹ کیلوکالری

طرز تهیه کباب چنجه رستورانی

ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که چنجه چیست؟ چنجه نوعی کباب است که می‌توان آن را با هر دو نوع گوشت گوسفند و گوساله تهیه کرد. در واقع درست کردن غذای چنجه با گوشت گوسفندی یا گوساله به انتخاب شما بستگی دارد. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه کباب چنجه با گوشت گوساله یا گوسفند را آموزش می‌دهیم تا نحوه درست کردن یک غذای فوق‌العاده خوشمزه را یاد بگیرید.

طرز تهیه کباب چنجه رستورانی

مواد لازم برای تهیه کباب چنجه گوسفندی و گوساله

در جدول زیر مواد لازم برای طرز تهیه چنجه رستورانی را معرفی کرده‌ایم. این میزان مواد اولیه برای ۳ نفر در نظر گرفته شده است و در صورتی که بخواهید طرز تهیه چنجه گوسفندی برای ۶ نفر را دنبال کنید، باید میزان مواد اولیه را به اندازه دو برابر افزایش دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
فیله یا ران گوسفند یا گوساله ۵۰۰ گرم
دنبه ۲۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
نمک و فلفل به میزان کافی
لیمو ترش متوسط ۲ الی ۳ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به مقدار لازم
کره به مقدار لازم

ادویه کباب چنجه چیست؟

ادویه لازم برای طعم‌دار کردن کباب چنجه را می‌توان فلفل در کنار روغن زیتون، آب لیمو ترش و پیاز دانست. البته شما می‌توانید مطابق سلیقه خود، مقداری زعفران نیز به ترکیب مواد طعم‌دار کردن کباب چنجه اضافه کنید. نمک را نیز از قلم نیندازید، اما دقت داشته باشید که نمک را باید قبل از کباب کردن روی گوشت بریزید.

دستور پخت کباب چنجه مخصوص ایرانی

برای تهیه کباب چنجه گوسفندی، مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  • مرحله اول: در طرز تهیه کباب چنجه در منقل ابتدا گوشت را روی یک تخته قرار داده و آن را به قطعات مساوی ۲ تا ۳ سانتی‌متری تقسیم کنید. تمام قطعات گوشت باید هم اندازه باشند؛ زیرا در غیر این صورت، هنگام کباب کردن تکه‌های کوچک‌تر می‌سوزند و قطعات بزرگ خام می‌مانند.
  • مرحله دوم: پس از تکه کردن گوشت، نوبت به مزه دار كردن گوشت كبابي چنجه می‌رسد. برای تهیه مواد طعم‌دار کردن گوشت، ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کنید.
  • مرحله سوم: پیازها را به همراه آب لیموترش تازه و روغن زیتون در یک کاسه بزرگ بریزید و مخلوط کنید. اگر لیموی تازه در دسترس نبود، می‌توانید آبلیمو را نیز مورد استفاده قرار دهید.
  • مرحله چهارم: در ادامه فلفل را به مواد بیفزایید، اما در این مرحله اصلاً به مواد و گوشت‌ها نمک اضافه نکنید؛ زیرا اضافه کردن نمک به گوشت کباب چنجه در این مرحله، موجب سفت شدن گوشت می‌شود.
  • مرحله پنجم: برای طعم دار كردن كباب چنجه گوشت‌های تکه شده را درون مواد بریزید و به آرامی مخلوط کنید. دقت داشته باشید که تمام گوشت‌ها باید به مواد آغشته شوند. سپس روی کاسه سلفون بکشید و آن را به مدت ۵ ساعت درون یخچال قرار دهید. هرچقدر گوشت‌های مزه‌دار شده بیشتر در یخچال بمانند، طعم آن‌ها بهتر شده و پخت سریع‌تری خواهند داشت.
  • مرحله ششم: پس از گذشت حداقل ۵ ساعت، کاسه را از یخچال خارج کنید. در ادامه تمامی تکه‌های گوشت را به سیخ بکشید و اکنون زمان آن رسیده تا مقداری نمک روی گوشت بپاشید. همچنین برای طعم بهتر کباب چنجه، می‌توانید در بین گوشت‌ها کمی دنبه قرار دهید. البته اگر علاقه‌ای به دنبه ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید؛ اما به طور کلی در رستوران‌ها و در طرز تهیه کباب چنجه ترد و خوشمزه همیشه مقداری دنبه وجود دارد.
  • مرحله هفتم: برای کباب کردن چنجه گوسفندیمی‌توانید از زغال، فر یا منقل‌های گازی استفاده کنید، اما کباب چنجه روی زغال طعم بسیار بهتری دارد. اگر در خانه هستید یا به زغال دسترسی ندارید، می‌توانید این غذای محبوب را درون فر یا با استفاده از کباب پز آماده کنید. به همین شکل ممکن است که شما برای تهیه کباب ترش نیز به سراغ هر یک از این ابزارهای پخت و پز بروید.
  • مرحله هشتم: در صورتی که از منقل زغالی برای تهیه کباب چنجه استفاده می‌کنید، بهتر است تا زغال را به یک میزان کف منقل پخش کنید و ابتدا اجازه دهید تا شعله و حرارت آن به خوبی ایجاد شود. البته به خاطر داشته باشید که در طرز تهیه کباب چنجه در منقل، باید کباب روی حرارت ملایم مغز پخت شود. در این مرحله می‌توانید کمی کره و زعفران دم شده را با استفاده از یک قلم مو، دو طرف گوشت‌ها بمالید تا نتیجه نهایی بهتر شود. طرز تهیه چنجه رستورانی به همین سادگی بود، نوش جان.

طرز تهیه کباب چنجه گوسفندی در فر

چنجه را می‌توانید مانند طرز تهیه شیشلیک در فر نیز آماده کنید و یک کباب خوشمزه داشته باشید. برای تهیه چنجه کباب گوسفندی در فر مطابق مراحل زیر پیش بروید:طرز تهیه کباب چنجه گوسفندی در فر

  • مرحله اول: گوشت را با ترکیب پیاز رنده شده، آب لیمو ترش، روغن زیتون و فلفل مزه‌دار کنید و در یخچال استراحت دهید. سپس تکه‌های گوشت را به سیخ‌های کوتاه فلزی یا چوبی بکشید.
  • مرحله دوم: سینی فر را کمی چرب کنید و تعدادی فلفل و گوجه فرنگی کف سینی بچینید. در ادامه سیخ‌های کباب را روی سبزیجات بگذارید، یک عدد پیاز را حلقه حلقه کرده و روی سیخ‌ها قرار دهید.
  • مرحله سوم: فر را از قبل روشن کرده و با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. زمانی که فر داغ شد، سینی را درون آن بگذارید.
  • مرحله چهارم: زمان پخت چنجه کباب در فر حدود یک ساعت است. به خاطر داشته باشید که در این زمان چند بار به آن سر بزنید و روی کباب‌ها را با مخلوط کره و زعفران دم کرده چرب کنید تا گوشت‌ها سفت نشوند.

به همین شکل می‌توانید در طرز تهیه چنجه در مایکروویو، از سیخ‌های چوبی کمک گرفته و کباب چنجه با ران گوسفندی را به همراه گوجه و فلفل کبابی در فر قرار دهید تا آماده شود.

طرز تهیه چنجه در ماهیتابه

اگر می‌خواهید تا کباب چنجه را در ماهیتابه آماده کنید، مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

طرز تهیه چنجه در ماهیتابه
  • مرحله اول: برای تهیه چنجه در تابه، باید از سیخ‌های چوبی استفاده کنید. برای این کار ابتدا سیخ‌های چوبی را به مدت ۴ ساعت در آب خیس کنید تا آماده قرار گرفتن در تابه و تحمل مراحل کباب شدن باشند.
  • مرحله دوم: گوشت را در پیاز رنده شده، آب لیمو ترش، روغن زیتون و فلفل مزه‌دار کنید و به سیخ بکشید.
  • مرحله سوم: مقداری روغن داخل تابه بریزید و کباب چنجه را در تابه سرخ کنید. در نهایت کباب را پس از آماده شدن، در ظرف سرو قرار دهید.

طرز پخت چنجه به سبک رستورانی آنقدر که به نظر می‌رسد، سخت نیست و تنها باید همه نکات را با دقت رعایت کنید.

علت سفت شدن کباب چنجه

برش گوشت برای تهیه کباب چنجه اهمیت دارد و در اینجا باید به یک فوت کوزه‌گری اشاره کنیم. اگر گوشت را در خلاف جهت بافت آن برش بزنید، شیره گوشت و خونابه آن خارج شد و گوشت پس از کباب کردن سفت می‌شود. همچنین اضافه کردن نمک در ابتدای طعم‌دار کردن گوشت را نیز می‌توان از دیگر دلایل سفت شدن چنجه دانست.علت سفت شدن کباب چنجه

 

نکاتی در مورد تهیه کباب چنجه ترد و خوشمزه

در طرز تهیه کباب چنجه  خوشمزه، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • حتماً نمک را پس از سیخ زدن بهکباب اضافه کنید تا گوشت سفت نشود.
  • برای طرز تهیه چنجه ترد، می‌توانید درون مواد کباب از کیوی هم استفاده کنید. کیوی باعث تردتر شدن کباب چنجه می‌شود، اما توجه داشته باشید که نباید در اضافه کردن کیوی زیاده‌روی کرد. استفاده از کیوی یکی از نکات مهم برای نرم شدن گوشت کباب چنجه است، اما باید در استفاده از آن تعادل را رعایت کنید.
  • در صورتی که تمایل دارید تا کباب چنجه ماستیدرست کنید، باید به مواد کباب، ماست اضافه کنید. ماست نیز مانند کیوی در ترد شدن کباب چنجه موثر است. در طرز تهیه کباب چنجه گیلانی نیز معمولا از ماست استفاده می‌شود. در تهیه طرز تهیه کباب برگ نیز می‌توان به همین شکل، از ماست استفاده کرد.
  • اگر به زغال دسترسی دارید بهتر است برای خوش طعم شدن چلو کباب چنجه از منقل زغالی استفاده کنید. یک نکته مهم قبل از شروع تهیه کباب چنجه این است که باید حتما در خصوص آماده کردن زغال، تمهیدات لازم را اندیشیده باشید.نکاتی در مورد تهیه کباب چنجه ترد و خوشمزه
  • استفاده از تکه‌های دنبه بین گوشت کباب چنجه، باعث می‌شود تا در هنگام پخت کباب، دنبه کمی آب شده و بدین طریق از سوختن گوشت جلوگیری شود.
  • هرچه قدر که گوشت مزه‌دار شده بیشتر در یخچال بماند، کباب تردتر و خوشمزه‌تری خواهید داشت.
  • اگر بوی گوشت را دوست ندارید، می‌توانید از تعداد بیشتری پیاز در مواد کباب استفاده کنید و زمان بیشتری آن را درون مواد مرینیت کباب چنجه قرار دهید.
  • بهتر است قبل از سیخ زدن گوشت‌، آن را با کنار چاقو بکوبید تا کمی نازک شوند.
  • اگر می‌خواهید طرز تهیه چنجه زعفرانی را دنبال کنید، حتما یک استکان زعفران دم کرده آماده داشته باشید و یک ساعت قبل از کباب کردن روی گوشت‌ها بریزید تا به خوبی طعم و عطر زعفران را به خود بگیرند.

با رعایت تمامی نکات این دستور پخت؛ به راحتی می‌توانید یک چنجه کباب خوشمزه تهیه کنید. چنجه را هم به عنوان خوراک یعنی همراه نان و هم با برنج سرو می‌کنند. در ضمن بهتر است که در کنار گوشت، فلفل و گوجه کبابی نیز قرار دهید.

همچنین می‌توان از انواع چاشنی‌ها مانند ترشی و زیتون پرورده نیز در کنار کباب پر، این غذای سنتی ایرانی استفاده کرد. لازم به ذکر است که اگر کباب چنجه را برای مهمانی آماده می‌کنید، بهتر است در نزدیک‌ترین زمان ممکن به سرو غذا آن را کباب کنید.

روش نگهداری کباب چنجه

حال که با نحوه درست کردن کباب چنجه آشنا شدید، این سوال پیش می‌آید که چنجه را چگونه نگهداری کنیم؟ مشابه طرز تهیه پلا کباب ، کباب چنجه را پس از خنک شدن در ظرفی درب‌دار قرار دهید و در یخچال بگذارید. کباب چنجه به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال سالم مانده و قابل مصرف است.

جلوگیری از خراب شدن کباب چنجه

بدون شک کباب چنجه تازه، طعم جذاب‌تری دارد؛ اما اگر مقداری از غذا باقی ماند، آن را حتما در یخچال بگذارید. اگر گوشت کباب شده در خارج از یخچال باقی بماند، خراب می‌شود. همچنین دقت داشته باشید که درب ظرف نگهداری از غذا کاملا بسته باشد.

کباب چنجه و طعمی که فراموش نمی شود!

در این مطلب از مجله اسنپ فود، مراحل تهیه کباب چنجه در خانه را به همراه نکات پخت آن آموزش دادیم. اگر وقت پخت این کباب بی‌نظیر را ندارید، نگران نباشید! با سفارش آنلاین غذا به راحتی می‌توانید کباب چنجه را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست که برای آماده شدن گوشت کباب منتظر بمانید یا فرایند تهیه آن و به راه افتادن دود کباب در منزل را تحمل کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه کباب چنجه از چه گوشتی استفاده کنیم؟

کباب چنجه را در حالت اصیل خود با گوشت گوسفندی درست می‌کنند؛ اما در تهیه این کباب می‌توان از گوشت گوساله هم استفاده کرد.

بهترین قسمت گوشت گوساله برای کباب چنجه کدام قسمت است؟

راسته گوساله، بهترین قسمت آن برای تهیه کباب چنجه است که دلیل آن را می‌توان بافت نرم و چرب بودن گوشت راسته گوساله دانست.

گوشت کباب چنجه را چگونه طعم‌دار کنیم؟

برای مزه‌دار کردن گوشت کباب چنجه، گوشت را به مدت ۵ ساعت در ترکیبی از پیاز رنده شده، آب لیمو ترش، روغن زیتون و فلفل قرار دهید و آن را در یخچال بگذارید.

سوالات متداول

1. برای ترد شدن کباب چنجه چی کار کنیم؟

می‌توانید برای ترد شدن کباب چنجه از کیوی داخل مواد کباب استفاده کنید. کیوی به شدت باعث ترد­­­­­­­­­­­­ترشدن کباب چنجه می‌شود. البته به این نکته توجه کنید که نباید از کیوی خیلی استفاده کرد.

استفاده از ماست هم داخل مواد کباب باعث ترد شدن کباب می‌شود.

برای پخت چنجه کباب بهتر است که از گوشت گوسفند استفاده کنید. به طور کلی گوشت گوسفند لذیذتر و خوشمزه‌تر است.

حواستان باشد که هرگز در مرحله مزه‌دار کردن گوشت‌ها نباید به آن نمک اضافه کرد. اگر این کار را بکنید گوشت خیلی زود سفت می‌شود. باید موقع سیخ‌زدن گوشت، کمی به آن نمک زد.

گوشت‌های مزه‌دار شده را به مدت ۵ ساعت داخل  یخچال می‌گذاریم ولی هرچقدر این گوشت‌ها را بیشتر در یخچال نگه داریم مزه آن بهتر و پخت آن سریع‌تر است.

در رستوران‌ها برای تهیۀ چنجه کباب ترد و خوشمزه همیشه به آن دنبه اضافه می‌کنند. استفاده از دنبه در بین گوشت‌های سیخ ­زده شده باعث می‌شود که کباب چنجه خوشمزه‌تر شود. البته اگر دنبه دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید.

نظرات کاربران

varanizadeh
23.خرداد.1402

سلام کباب چنجه چقدر سخت بود سری از کباب ها سوختن یک سری از کباب ها خام بودن اخرش از اسنپ فود کباب چنجه سفارش دادم

    snappfoodadmin
    24.خرداد.1402

    سلام در تهیه کباب چنجه باید گوشت را روی یک تخته قرار داده و آن را به قطعات مساوی ترجیحاً ۲ الی ۳ سانتی‌متر تقسیم کنید. توجه داشته باشید که تمام قطعات هم اندازه باشد. زیرا در غیر این صورت، هنگام کباب کردن تکه‌های کوچک‌تر می‌سوزد و قطعات بزرگ کباب چنجه خام می‌ماند

tabanyavariniya
23.خرداد.1402

سلام کباب چنجه چطوری میتونم ترد کنم داخل مواد کباب یا هنگام پخت کباب باید چیزی اضافه کنم ممنون از سایت خوبتون

    snappfoodadmin
    23.خرداد.1402

    سلام در طرز تهیه کباب چنجه با کیوی می‌توانید برای ترد شدن کباب چنجه از کیوی درون مواد کباب استفاده کنید. کیوی به مقدار زیادی باعث تردتر شدن کباب چنجه می‌شود. البته توجه داشته باشید که نباید از کیوی به میزان زیاد استفاده کرد. استفاده از کیوی یکی از نکات مهم و فوت و فن نرم شدن گوشت کباب چنجه است، اما باید در استفاده از آن میزان متعادل را رعایت کنید

yokabeh
23.خرداد.1402

کباب چنجه را حتما باید با گوشت گوسفند و گوساله درست کرد

    snappfoodadmin
    23.خرداد.1402

    سلام اصل کباب چنجه با گوشت گوسفند و گوساله درست میشه

شمس غلامینیا
23.خرداد.1402

کباب چنجه در فر درست کردم خوشمزه میشه اما واقعا مزه ی کباب چنجه روی زغال مزی دیگه داره

سایه هادی
25.خرداد.1402

سلام ویدیو اموزشی کباب چنجه واقعا عالی بود راحت تر ارتباط برقرار کردم توضیحات هم کامل بودن بلاگ اسنپ فود من آموزش انواع شیرینی و کیک ها دیدم تصمیم گرفتم که کسب و کار کوچیک راه بندازم سپاس از آموزش های خوبتون

مهلا مولایی
28.خرداد.1402

طرز تهیه چنجه در ماهیتابه واقعا عالی بود در درست کردن غذای کباب چنجه کارم راحت تر شد اینجوری دیگه لازم نیست کباب سیخ بزنم دیگه گاز کثیف نمیشه

ناصر رادمهری
29.خرداد.1402

کباب چنجه روی منقل‌های گازی درست کردم زیاد جالب درنیامد حیف وقتی که گذاشتم

    snappfoodadmin
    29.خرداد.1402

    سلام سپاس که وقت گذاشتید و مقاله طرز تهیه کباب چنجه رستورانی (گوسفندی و گوساله) + ترد و آبدار مطالعه کردید کباب چنجه روی منقل سلیقه ای شما نبوده یک بار دیگر کباب چنجه را روی ذغال یا در فر درست کنید

صومی گیلانی
24.تیر.1402

ویدیو کلیپ آموزشی کباب چنجه را دوست داشتم .آموزش سیخ زدن کباب خیلی خوب بود استفاده کردم
نکات مهم برای تهیه کباب چنجه خیلی برام جالب بود کلا انواع کباب و کباب چنجه و کباب کوبیده را دوست دارم

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام ویدئو آموزش کباب چنجه کنار توضیحات و عکس این کباب برای راحتی شما مخاطبین گرامی گذاشته ایم و خوشحالیم که مورد استقبال شما قرار گرفته نکاتی در مورد تهیه کباب چنجه برای ترد و خوشمزه شدن کباب : حتماً نمک را هنگام سیخ زدن به کباب اضافه کنید .در طرز تهیه کباب چنجه با کیوی می‌توانید برای ترد شدن کباب چنجه از کیوی درون مواد کباب استفاده کنید. کیوی به مقدار زیادی باعث تردتر شدن کباب چنجه می‌شود. البته توجه داشته باشید که نباید از کیوی به میزان زیاد استفاده کرد. استفاده از کیوی یکی
    از نکات مهم و فوت و فن نرم شدن گوشت کباب چنجه است، اما باید در استفاده از آن میزان متعادل را رعایت کنید.تمایل دارید کباب چنجه ماستی درست کنید
    باید درون مواد کباب ماست اضافه کنید.ماست نیز مانند کیوی به ترد شدن کباب کمک خواهد کرد.
    در طرز تهیه کباب چنجه گیلانی نیز معمولا از ماست استفاده می‌شود.در تهیه کباب برگ نیز می‌توان به همین شکل از ماست استفاده کرد.
    استفاده از تکه‌های دنبه در بین گوشت‌ها، باعث می‌شود در هنگام پخت دنبه کمی آب شود و از سوختن گوشت جلوگیری شود.
    هرچه قدر که گوشت مزه دار شده بیشتر در یخچال بماند، کباب ترد تر و نتیجه نهایی خوش طعم‌تر خواهد بود.

داود محمودی
24.تیر.1402

سلام من همیشه تایم نگه داری گوشت و کباب در یخچال اهمیت نمیدادم تا اینکه از این سایت طرز تهیه کباب چنجه را خوندم
زمان نگهداری در یخچال و حتی زمان زدن نمک به مواد اولیه کباب چنجه توجه ام را جلب کرد و تصمیم گرفتم برای اولین بار
دقیقا عین دستور عمل درست کردن کباب ها پیش برم به جدیت میتونم بگم که رعایت کردن تمام نکات و توضیحات این بلاگ طعم غذایی
کباب چنجه که درست کردم را عالی تر از همیشه کرد

    snappfoodadmin
    25.تیر.1402

    سلام یکی از نکته های مهم در آشپزی نحوه ای نگهداری غذاها هستش اگر زمان مصرف درست هر غذایی و حتی میوه ها را بدانیم صرفه جویی
    در هزینه و خوراک و نیازهای خانواده میکنیم .زمان نگهداری مواد اولیه کباب چنجه در یخچال : گوشت کباب چنجه را به مدت ۵ ساعت درون یخچال قرار دهید.
    هرچقدر گوشت‌های مزه دار شده بیشتر در یخچال بمانند، مزه آن‌ها بهتر شده و پخت سریع‌تری خواهند داشت.

وحیدمسلم
31.تیر.1402

تفاوت طرز تهیه چنجه کباب رستورانی با چنجه خانگی خیلی خوب توضیح دادید مرسی

    snappfoodadmin
    07.مرداد.1402

    سلام تفاوت درست کردن چنجه کباب در خانه با کباب چنجه در رستوران در این است که در رستوران‌ها برای تهیۀ چنجه کباب ترد و خوشمزه همیشه به آن دنبه اضافه می‌کنند.
    استفاده از دنبه در بین گوشت‌های سیخ ­زده شده باعث می‌شود که کباب چنجه خوشمزه‌تر شود. البته اگر دنبه دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید.
    کیوی هم برای ترد شدن کباب به گوشت میزنند

خسرو قربانی
31.تیر.1402

کلیپ اموزشی کباب چنجه رو دوست داشتم ویدیو کامل با کیفیتی هستش مرسی

    snappfoodadmin
    07.مرداد.1402

    سلام کلیپ و ویدئو آموزشی طرز تهیه انواع کباب ها کباب وزری و کباب تابه ای و کباب ترش شمالی و جوجه کباب و جوجه ترش هم مثل
    ویدیو درست کردن کباب چنجه در سایت گذاشته ایم که در کنار محتوا متن های طرز تهیه کباب چنجه و بقیه کباب ها از کلیپ ها و ویدیوها استفاده کنید

ramintahora
12.مرداد.1402

سلام من طرفدار گوشت قرمز هستم و چنجه کباب،را کبابی مخصوص میدونم که با گوشت گوساله کباب چنجه خیلی خوشمزه تر میشه

    snappfoodadmin
    15.مرداد.1402

    سلام مواد اولیه تهیه چنجه کباب گوشت قرمز ،گوشت گوساله و گوسفند هستش کباب چنجه کباب مخصوص
    برای مهمانی ها و دورهمی ها و جشن ها مناسب هستش و تهیه کباب چنجه با گوشت گوساله هم با گوشت
    گوسفندی هر دو کباب خوشمزه و لذیذی میشوند

زاکانی
22.شهریور.1402

سلام در تهیه کباب چنجه گیلانی که تردد بشه از چی استفاده کنم

    snappfoodadmin
    26.شهریور.1402

    سلام در طرز تهیه کباب چنجه ماستی باید درون مواد کباب ماست اضافه کنید. ماست و کیوی به ترد شدن کباب کمک خواهد کرد.
    در طرز تهیه کباب چنجه گیلانی معمولا از ماست برای ترد شدن این غذایی گوشتی خوشمزه استفاده می‌شود

ساینا شهودی
18.مهر.1402

بهترین کباب چنجه هستش خیلی مزه شو دوست دارم