آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • تفاوت غذای خشک بچه گربه با گربه بالغ
    تفاوت غذای خشک بچه گربه با گربه بالغ مهر 2, 1403
  • بهترین نژاد گربه برای کودکان
    بهترین نژاد گربه برای کودکان مهر 1, 1403
  • بیرون زدگی پلک سوم گربه
    همه چیز درباره بیرون زدگی پلک سوم گربه، از علائم تا روش های درمان مهر 1, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کباب وزیری
آموزش آشپزی
4.2/5 - (166 امتیاز)
18

طرز تهیه کباب وزیری؛ کبابی اصیل و پرطرفدار

مینا اسماعیل بیگی 21 تیر 1400 6 دقیقه

انواع کباب در میان غذاهای اصیل و پرطرفدار ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند و چلوکباب وزیری، یکی از بهترین این کباب‌ها محسوب می‌شود این نوع کباب شامل یک سیخ کباب کوبیده و یک سیخ جوجه کباب است. تهیه این کباب آسان است و اگر کمی دقت و مهارت به خرج دهید، دنبال کردن طرز تهیه کباب وزیری خانگی نیز برای شما ساده خواهد بود.

کباب وزیری چیست؟ جالب است بدانید که در برخی از نقاط کشور و همچنین در منوی رستوران‌ها، ممکن است به جای چلو کباب وزیری، کباب درباری نوشته شده باشد. هر دوی این غذا در واقع همان ترکیب کوبیده و جوجه است. در ادامه قصد داریم طرز تهیه کباب وزیری را آموزش دهیم. پس اگر برای بار اول قصد دارید که چلووزیری، این غذای ایرانی را در منزل تهیه کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چلوکباب وزیری

تعداد نفرات 4  نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
درجه سختی سخت

طرز تهیه کباب وزیری رستورانی

طرز تهیه کباب وزیری رستورانی

عکس کباب وزیری

همانطور که اشاره شد چلو کباب وزیری و به طور کلی انواع کباب، در شمار غذاهای مجلسی ایرانی قرار دارند. در نتیجه طرز تهیه هر یک از آن‌ها بسیار مهم بوده و همچنین باید با تمام فوت و فن‌های هر یک آشنا باشید.

اگر از طرفداران انواع کباب هستید و دوست دارید کباب‌های متنوعی در منزل درست کنید، پیشنهاد ما به شما مطالعه طرز تهیه کباب بختیاری است، از این کباب لذیذ و خوشمزه حتما خوشتان خواهد آمد.

مواد لازم برای تهیه کباب وزیری

مواد اولیه مورد نیاز برای طرزتهیه کباب وزیری به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 400 گرم
جوجه 400 گرم
زعفران دم کرده به میزان کافی
پیاز متوسط 2 عدد
ماست چکیده 2 قاشق غذاخوری
آب لیموی ترش به مقدار کافی
روغن زیتون، نمک، فلفل به مقدار کافی

مراحل تهیه کباب وزیری

مراحل تهیه کباب وزیری

چلو کباب وزیری، غذای محبوب ایرانی‌ها.

برای آن که بتوانید کباب کوبیده خوراک وزیری را آماده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در مرحله اول می‌توانید کباب کوبیده را آماده سازی کرده و سپس به سراغ جوجه بروید. در ابتدا 100 گرم پیاز را رنده کنید. توجه داشته باشید که نسبت گوشت به پیاز بهتر است که به اندازه یک چهارم باشد. با این حساب برای 400 گرم گوشت چرخ کرده، به 100 گرم پیاز نیاز خواهید داشت. سپس این دو را با یکدیگر مخلوط کرده و به خوبی ورز دهید. در نظر داشته باشید که می‌خواهیم گوشت چرخ کرده و پیاز، به خوبی با هم مخلوط شوند.

نکته: لازم به ذکر است که هر چقدر بیشتر این ترکیب را ورز دهید، گوشت بیشتر حالت چسبندگی پیدا خواهد کرد.

  • مرحله دوم: در همین زمان نیز فلفل و نمک را اضافه کنید. در انتها نیز گوشت را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. پس از یک ساعت مجدد آن را ورز دهید تا آماده شود.

نکته: دقت داشته باشید که مهم‌ترین نکته در طرز تهیه کباب وزیری در خانه، همین ورز دادن دقیق و نگهداری مواد در یخچال است تا به خوبی خود را بگیرند.طرز تهیه کوبیده وزیری بسیار راحت است.

  • مرحله سوم: در این مرحله باید جوجه کباب را آماده کنید. برای طرز تهیه جوجه کباب، می‌توانید از سینه، فیله و یا ران مرغ بنا بر سلیقه خود استفاده کنید. پس یک جوجه کامل را پاک کرده و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را در اندازه‌های مساوی مناسب کباب کردن برش بزنید. حال باید موادی که برای مزه دار کردن جوجه استفاده می‌شود را آماده کنید.
  • مرحله چهارم: پس یک یا دو عدد پیاز را متناسب با حجم مرغ به شکل خلالی برش بزنید. پیاز را به همراه لیمو ترش تازه، روغن زیتون، ماست چکیده و نمک و فلفل درون ظرف مناسب قرار دهید. همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.
  • مرحله پنجم: در ادامه جوجه‌ها را درون ظرف قرار داده و به موادی که تهیه کرده‌اید، آغشته کنید. سپس مرغ مزه دار شده را به مدت 2 الی 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا مزه دار شده و همچنین گوشت استراحت کند.
  • مرحله ششم: حال باید مرغ مزه دار شده و گوشت را به سیخ بزنید. برای جوجه هر کدام را از قطر نازک به سیخ بزنید. سیخ کردن کباب کوبیده نیز کمی دشوار است. حتما باید توجه کنید که گوشت شل نباشد. برای اطمینان از این موضوع باید به اندازه کافی قبل از ورود به یخچال آن را همراه پیاز ورز داده باشید. به اندازه کافی گوشت از داخل ظرف جدا کنید. سپس آن را به شکل دوک دربیاورید و به سیخ بچسبانید. حال باید کمی دست خود را خیس کنید تا به گوشت نچسبد. سپس با کمک انگشتان آن را در طول سیخ یک دست و صاف کنید به طوری که جای انگشتان روی گوشت بماند.
  • مرحله هفتم: در آخر نوبت به کباب کردن می‌رسد. برای کباب کردن می‌توانید از منقل و زغال یا باربیکیو استفاده کنید. اما فارغ از این که به سراغ منقل یا باربکیو می‌روید، لازم است که حرارت را ملایم تنظیم کرده و اجازه ندهید که کباب‌ها روی حرارت زیاد، بسوزند. پس از تنظیم کردن حرارت، کافی است سیخ کباب‌ها را روی شعله بچینید. دوباره تاکید می‌کنیم، توجه داشته باشید که حرارت زیاد نباشد تا روی کباب ها بسوزد و داخل آن مغز پخت نشود. پس از چند دقیقه آن را پشت و رو کرده تا به یک میزان پخته شوند.
مراحل تهیه کباب وزیری

کباب میکس وزیری، پروتئین بالایی دارد و بهترین وعده برای افرادی است که رژیم غذایی دارند.

نکته: : می‌توانید در کنار انواع کباب وزیری گوجه و فلفل کبابی نیز سرو کنید. برای این کار کمی قبل از کباب کردن گوجه ها را نصف کرده و همراه فلفل سبز به سیخ بزنید و در مرحله آخر کباب کنید

  • مرحله هشتم: از آن جایی که سرو کباب‌وزیری، معمولا به همراه چلو یا همان پلو انجام می‌شود؛ لازم است که برای سرو این غذا، برنج نیز آماده کنید. برای درست کردن پلوی سفید باید چند بار آن را با آب ولرم بشویید تا کثیفی آن از بین برود. برای این که برنج کته درست کنید باید برنج شسته شده را که کمی نمک به آن اضافه کرده‌اید، همراه با آب آن روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس به برنج روغن بیافزایید و اجازه دهید چیزی در حدود ۲۰ دقیقه برنج قد بکشد.
  • مرحله نهم: برای درست کردن برنج دمی نیز بهتر است از دم کنی استفاده کنید. بهتر است که حداقل ۳ ساعت قبل از پخت برنج آن را خیس کنید. برای این نوع برنج باید ابتدا آب را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید آب به نقطه جوش برسد. سپس به آن نمک و روغن اضافه کنید و در انتها برنج را درون قابلمه بریزید. پس از آماده شدن برنج، مقدار مناسبی از آن را جدا کرده و با زعفران مخلوط کنید. از این برنج زعفرانی می‌توانید برای تزئین برنج استفاده کنید.

نحوه سرو وزیری و چاشنی‌های کنار کباب وزیری (دورچین کباب وزیری)

چاشنی‌های کنار کباب وزیری

با یک دور چین جذاب یک غذای خوشمزه و لوکس خواهید داشت.

برای سر کردن چلو وزیری به شکل پرسی یا تک نفره ابتدال مقداری برنج در ظرف بکشید، برای تزئین آن از مقد اری برنج زعفرانی استفاده کنید. سپس یک سیخ جوجه و یک سیخ کوبیده کنار برنج بگذارید. در آخر یک گوجه کبابی  و یک قالب کره در کنار ظرف بگذارید.

سرو کردن انواع چاشنی از جمله ترشیجات در کنار کباب‌های خوشمزه ایرانی، مانند خوراک وزیری ایده فوق العاده‌ای است. با توجه به میزان بالای چربی در بیشتر کباب‌ها، سرو ترشی در کنار این غذاهای اصیل ایرانی، مناسب به نظر می‌رسد، زیرا کباب به دلیل وجود مقادیری چربی در آن ها همراه با ترشی کمی متعادل می‌شوند. ترشی مخلوط، ترشی کلم قرمز و ترشی فلفل نیز از انواع چاشنی‌هایی هستند که در کنار چلو جوجه وزیری، این غذای پرطرفدار ایرانی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

اگر هم این غذا را به صورت پرسی سرو نمیکنید برنج را در یک ظرف جداگانه همراه با برنج زعفرانی و کباب وزیری را در یک  ظرف جداگانه همراه با دورچین مدنظر خود سرو کنید. کباب وزیری از جمله غذاهای محبوب ایرانیان است. اگر شما هم از دوست داران کباب‌های ایرانی هستید با مراجعه به صفحه طرز تهیه انواع کباب های ایرانی کباب‌های متنوع و لذیذ ایرانی زیادی را یاد خواهید گرفت.

کباب وزیری و طعمی که فراموش نمی شود

طرز تهیه چلوکباب وزیری

ترکیب کباب وزیری با برنج دانه بلند ایرانی بی‌نظیر است.

همان طور که خواندید طرز تهیه چلو کباب وزیری کار چندان پیچیده‌ای نیست. تنها باید فوت و فن کامل آن را بلد باشید تا بتوانید آن را در منزل و با اطمینان بیشتر تهیه کنید. البته، اگر فرصت درست کردن کباب وزیری را ندارید، با خرید انلاین غذا از بهترین رستوران یا کبابی، غذای که موردنظرتان هست را انتخاب و خریداری کنید. به این صورت شما می‌توانید به راحتی از طریق اسنپ فود، نسبت به سفارش اینترنتی این کباب خوشمزه اقدام کنید. همین طور توصیه می‌کنیم که اگر به تهیه کباب علاقه مند هستید، این موارد را دنبال کنید:

طرز تهیه چنجه کباب (کباب چنجه گوسفندی و چنجه گوساله)

طرز تهیه کباب ترش شمالی (گیلانی)

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2721 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(18 دیدگاه)

کلارا
17 مهر 1402

وووی خوشمزه س حتما درست می کنم

مانیا
26 شهریور 1402

ویدیو و عکس آموزشی کباب وزیری هر سیری را گشنه میکنه

یاور علم
24 تیر 1402

ممنون که آموزش برنج دمی هم کنار آموزش تهیه کباب وزیری دادید

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام سرو کباب، معمولا به همراه چلو یا همان پلو انجام می‌شود؛ لازم است که برای سرو این غذا، کباب وزیری برنج نیز آماده کنید. برای درست کردن برنج دمی نیز بهتر است از دم کنی استفاده کنید. بهتر است که حداقل ۳ ساعت قبل از پخت برنج آن را خیس کنید. برای این نوع برنج باید ابتدا آب را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید آب به نقطه جوش برسد. سپس به آن نمک و روغن اضافه کنید و در انتها برنج را درون قابلمه بریزید. پس از آماده شدن برنج، مقدار مناسبی از آن را جدا کرده و با زعفران مخلوط کنید. از این برنج زعفرانی می‌توانید برای تزئین برنج استفاده کنید.

behrang
24 تیر 1402

چاشنی‌های کنار کباب وزیری (دورچین کباب وزیری) یعنی عاشق این سایتم که فکر راحت تر و خوشمزه تر خوردن غذای ما هستش کباب وزیری خالی خالی هم خوشمزس

  • snappfoodadmin
    24 تیر 1402

    سلام چاشنی‌های کنار کباب وزیری (دورچین کباب وزیری) برای علاقه مندان به کباب یک امر مهم به حساب میاد چرا که زیبایی سرو کباب بیشتر و طعم کباب وزیری را بهتر میکند و با توجه به میزان بالای چربی در بیشتر کباب‌ها، سرو ترشی در کنار این غذاهای اصیل ایرانی، مناسب به نظر می‌رسد، زیرا کباب به دلیل وجود مقادیری چربی در آن ها همراه با ترشی کمی متعادل می‌شوند. ترشی مخلوط، ترشی کلم قرمز و ترشی فلفل نیز از انواع چاشنی‌هایی هستند که در کنار این غذای پرطرفدار ایرانی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

دنیا صابری نیا
03 تیر 1402

دستور پخت و طرز تهیه کباب وزیری خیلی خوب بود و فیلم اموزش نحوه ای پخت آماده سازی کباب وزیری که اضافه کردین خیلی جالب بود من که حوصله خوندن ندارم برام دیدن ویدئو طرز تهیه کباب بهتر بود مرسی

  • snappfoodadmin
    03 تیر 1402

    سلام باعث افتخار که غذای کباب وزیری دوست داشتید و نظرتون به ما در مورد ویدئو آموزشی کباب گفتید پیشنهاد میدم غذای کدو پلو مازندرانی با مرغ امتحان کنید https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D9%BE%D9%84%D9%88-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/

درامدیپور
23 خرداد 1402

سلام همیشه دوست داشتم طرز تهیه کباب وزیری رستورانی یاد بگیرم خوشحالم که در این بلاگ توضیح کامل دیدم

  • مریم احمدی
    23 خرداد 1402

    سلام وقت بخیر. دستور پخت کباب وزیری عالی بود، همینطور فیلم اموزش پخت کباب هم که اضافه کردین. برای من که حوصله خوندن نداشتم ویدئو دیدن طرز تهیه ها راحت تر بود. ممنونم

  • snappfoodadmin
    23 خرداد 1402

    سلام در بلاگ اسنپ فود سعی در این داریم طرز تهیه انواع غذاها را بزاریم خوشحالیم که آموزش درست کردن کباب وزیری رستورانی برای شما مفید بوده

لاوینا
22 خرداد 1402

سلام راه حل راحت برای سیخ زدن کباب وزیری لطف میکنید بگید مرسی

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام بهتر که یک کاسه ی اب کنار دست خودتان قرار بدهید و قبل اینکه گوشت کباب وزیری به سیخ بزنید دستهاتون خیس کنید مقداری گوشت بردارید ارام با دست به گوشت کباب حالت بدهید چندباری که تمرین کنید برایتان راحت میشود

مهتاب جوردزاده
22 خرداد 1402

سلام کباب وزیری من مغز پخت نشده چیکار کنم که این اتفاق دیگه نیوفته ممنونم

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام کباب وزیری باید بر روی حرارت ملایم پخت کنید اگر شعله ها برای کباب ها زیاد باشه روی کباب ها میسوزه اما داخل گوشت مغز پخت نمیشه

خرارزمی
22 خرداد 1402

سلام کباب وزیری وقت درست کردنشو ندارم میشه یک رستوران خوب بهم معروفی کنید

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام میتونید کباب وزیری را از اسنپ فود خرید کنید پشنهاد میدم کباب کوبیده بختیاری را هم امتحان کنید https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-2/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود