آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کباب برگ
آموزش آشپزی
4.4/5 - (11 امتیاز)
10

طرز تهیه کباب برگ رستورانی در منزل

مینا اسماعیل بیگی 28 تیر 1401 5 دقیقه

با توجه به اینکه کباب برگ از کباب‌های قدیمی ایرانی به حساب می‌آید بدون‌شک در منزل شما و در میان اعصای خانواده‌تان محبوب است و مورد علاقه شما قرار دارد. برای نوش‌جان کردن این غذای خوشمزه و اصیل ایرانی لازم نیست به رستوران بروید بلکه با بررسی طرز تهیه کباب برگ و رعایت تمام نکات کاربردی آن می‌توانید کبابی لذیذ برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

کباب برگ تبریزی لذیذ و خوشمزه

کباب برگ در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و مزه‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. البته کباب برگ رستورانی با کباب برگی که در منزل درست شود فرق چندانی ندارد ولی طرز تهیه کباب برگ بدون‌شک کمی برای شما سخت است و باید صبور باشید. این کباب خوشمزه به طور معمول از گوشت فیله یا راسته گوسفند و گوساله درست می‌شود.

کباب برگ تبریزی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 7 ساعت
زمان پخت غذا 90 دقیقه
میزان سختی نسبتا سخت

در نظر داشته باشید کباب برگ مرغ نیز از جمله کباب برگ‌های پرطرفداری است که مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده و افراد بسیاری به آن علاقه‌مند هستند. در ادامه مواد لازم  و مراحل تهیه این کباب برگ خوشمزه را به طور مفصل برای شما شرح می‌دهیم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کره 100 گرم
پیاز 2 عدد در سایز بزرگ
گوجه فرنگی 4 عدد
گوشت راسته 1 کیلو
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
نمک به اندازه دلخواه
فلفل سیاه به میزان لازم

توجه داشته باشید در تهیه این کباب اصیل ایرانی باید از گوشت یکدست و بدون چربی استفاده کنید تا در نهایت کباب برگ خوب و خوشمزه‌ای داشته باشید. کباب برگ با گوشت گوساله یا گوسفند نسبت به کباب برگ با مرغ گران‌تر است و طرفداران بیشتری دارد.

9 مرحله طرز تهیه کباب برگ

مراحل طرز تهیه کباب برگ

با توجه به مواد لازم که در بخش قبل ذکر شده شما می‌توانید طبق 9 مرحله طرز تهیه کباب برگ پیش بروید و بدون خروج از منزل این غذای لذیذ را نوش‌جان کنید البته که درست کردن این غذا وقت‌گیر است و نیاز به حوصله و صبر دارد. با بررسی لیست انواع غذای ایرانی به طور حتم کباب برگ در صدر این لیست خواهد بود.

  • مرحله اول: در ابتدا گوشت‌های خود را بشویید، چربی‌های آن را جدا کنید، گوشت را بر روی تخته مخصوص قرار دهید، آن را به برش‌هایی با ضخامت کمتر از 1 سانتی‌متر تقسیم کنید، سپس گوشت خود را بکوبید تا ضخامت آن نیم‌ سانتی‌متر شود.
  • مرحله دوم: پیازها را با رنده خیلی ریز، رنده کنید، آب پیازها را خارج کنید، در نهایت پیاز و گوشت کوبیده شده در یک ظرف هم با هم ترکیب کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله روغن مایع، نمک و فلفل را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه کنید و حسابی آن را ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شوند.
  • مرحله چهارم: ظرف مواد کباب برگ را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید.
  • مرحله پنجم: توجه داشته باشید مواد کباب باید حداقل 6 ساعت کامل در یخچال باقی بماند تا طعم آن خوب شود.
  • مرحله ششم: گوشت را روی تخته قرار دهید و سیخ خود را به تدریج بر روی گوشت‌ها فشار دهید تا گوشت‌ها به سیخ کشیده شوند.
  • مرحله هفتم: ذغال‌ها را به صورت یکدست روشن کنید و منقل خود را راه بیندازید. سپس سیخ‌ها را بر روی منقل قرار دهید. در نهایت سیخ‌ها را بر روی منقل بچرخانید تا به صورت یکدست پخته شود.
  • مرحله هشتم: مقداری کره و زعفران را با یکدیگر ترکیب کنید و به صورت سس بر روی کباب برگ خود بمالید. در این صورت کباب طعم بهتری می‌گیرد و خشک نمی‌شود.
  • مرحله نهم: گوجه‌ها را از وسط نصف کنید و بر روی منقل کباب کنید. در نهایت گوجه و کباب را با برنج بخورید.

کباب برگ سلطانی

طرز تهیه کباب برگ سلطانی

به ترکیبی از کباب برگ و کباب کوبیده، کباب برگ سلطانی می‌گویند. در زمان تهیه این کباب برگ مخصوص باید طبق مراحل طرز تهیه کباب برگ و کباب کوبیده پیش بروید.

در نظر داشته باشید بیشتر طرز تهیه کباب‌ها از کباب برگ گرفته تا طرز تهیه چلوکباب قفقازی شبیه به یکدیگر هستند و مواد اولیه آنها تا حدودی یکسان است. فراموش نکنید برای تهیه کباب سلطانی کافی است طبق مراحل طرز تهیه کباب برگ که در بخش قبلی ذکر شد پیش بروید.

سپس به مراحل طرز تهیه کباب کوبیده مراجعه کنید. تنها تفاوت کباب برگ با کوبیده در نوع گوشت آنها است. کباب برگ را با گوشت فیله و راسته گوسفند و گوساله درست می‌کنند، در حالی که کباب کوبیده با گوشت چرخ کرده آماده می‌شود.

طرز تهیه کباب بختیاری (+عکس) نیز به همین نوع کباب‌های خوشمزه و خوش طعم ایرانی نزدیک است که نباید آن را از دست بدهید.

البته که درست کردن هر نوع کباب حوصله‌بر است زیرا باید مواد کباب را برای مدتی طولانی در فضای خنک یخچال قرار دهید. سپس منقل و آتش خوبی به راه بیندازید و کباب‌های خود را آماده کنید.

طرز تهیه کباب برگ در فر

اگر قصد دارید در منزل خود کباب برگ درست کنید و در محیط بیرونی نیستید، پس بهتر است کباب برگ خود را در فر بپزید زیرا درست کردن آتش و آماده کردن منقل در خانه کاری غیر ممکن است، بنابراین از وسایل به‌روز و تجهیزات آشپزی همانند فر برای تهیه این کباب خوشمزه استفاده کنید.

در طرز تهیه کباب وزیری (چلوکباب وزیری) نیز شما می‌توانید از فر استفاده کنید. به زبان ساده بعد از اینکه مراحل آماده‌سازی گوشت، طعم‌دار کردن، ورز دادن گوشت و قرار دادن آن در یخچال را پشت سر گذاشتید و مواد کباب خود را بر روی سینی یا ظرف کف فر ریختید، باید فر خود را روشن کنید و بر روی درجه حرارت 180 قرار دهید.

طرز تهیه کباب برگ در فر

در نهایت بعد از اینکه فر حسابی داغ شد، سینی یا ظرف مناسب آن را در فر بگذارید. بهتر است هر 10 دقیقه یک‌بار سس آماده شده از کره و زعفران را بر روی کباب خود بمالید. در نهایت این کباب نیز همانند سایر کباب‌ها با برنج سرو می‌شود. در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به صفحه ای طرز تهیه انواع کباب بروید و بقیه موارد مرتبط به دستور پخت کباب ها نگاهی بیاندازید و آموزش آشپزی خودتان تکمیل کنید.

سفارش آنلاین کباب برگ

با توجه به مراحل طرز تهیه کباب برگ شاید فکر کنید که پختن این کباب در منزل برای شما سخت و وقت‌گیر است بنابراین بهترین راه، استفاده از روش سفارش آنلاین غذا خواهد بود. نگران هزینه این غذا نباشید کباب برگ قیمت خیلی بالایی ندارد و به جای خریدن مواد اولیه آن شما می‌توانید کباب برگ را به صورت آماده سفارش دهید.

با مراجعه به سایت و اپلیکیشن اسنپ فود این امکان را دارید که از بهترین رستوران‌های نزدیک محل کار یا زندگی خود یکی از با کیفیت‌ترین کباب برگ‌ها را سفارش دهید و بدون هیچ دردسر و معطلی غذای دلخواه خود را بخورید. با سفارش آنلاین کباب برگ شما می‌توانید بدون خروج از منزل این غذای لذیذ را میل کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(10 دیدگاه)

کیوان مخلوقی
28 خرداد 1402

سلام علت نام کباب برگ چیست چرا به این کباب ، کباب برگ میگن مرسی

  • snappfoodadmin
    28 خرداد 1402

    سلام در کباب برگ چون تکه‌های بزرگ گوشت گوسفند مزه‌دار شده را به سیخ می‌کشند و روی ذغال گداخته کباب می‌کنند. به دلیل بزرگ بودن قطعات گوشت و تشبیه کباب به ابعاد برگ درخت، به این نام شهرت یافته

nadiy amoazeni
27 خرداد 1402

سلام طرز تهیه کباب برگ تبریزی خیلی قشنگ توضیح دادید خوشحال شدم که ویدیو دستور پخت کباب برگ دیدم تنها بلاگی هستش که دیدم انواع کباب ها اموزش گذاشته و طرز تهیه دستور پخت کباب مرغ هم گذاشته

  • snappfoodadmin
    27 خرداد 1402

    سلام خوشحالیم که طرز تهیه و آموزش پخت کباب برگ مورد پسند شما قرار گرفته ویدیو دستور پخت برگ کباب برای راحت تر بودن شما کاربران گرامی تهیه شده باعث مسرت هستش که انواع کباب ها را دیدن کردید بله آموزش طرز تهیه انواع کباب با مرغ هم هستش

عرفان سیاهوند
20 خرداد 1402

سلام ویدیو اموزشی کباب برگ خیلی خوب بود ادم حس میکنه کلاس آشپزی رفت

  • snappfoodadmin
    20 خرداد 1402

    سلام امیدوارم در کنار دیدن ویدئو آموزشی کباب برگ خوشمزه را راحتر درست کرده باشید

هیوا ده بالا
20 خرداد 1402

سلام ممنون از آموزش خوبتون کباب برگ در فر درست کردم اصلا فکر نمیکردم خوب بشه

  • snappfoodadmin
    20 خرداد 1402

    سلام خواهش میکنم پیشنها د میدم انواع سالادها و انواع غذاهای مراسمات ببنید غذای خشیل خوشمزه هستش https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D8%B4%DB%8C%D9%84/ و سالاد اسفناج و انار https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%A7%D8%AC/

عیسی باصفانیا
20 خرداد 1402

سلام من وقت درست کردن کباب برگ ندارم حاضری از اسنپ فود یا رستوران سر کوچه میخرم

  • snappfoodadmin
    20 خرداد 1402

    سلام درسته که پخت کباب برگ زمان بر و مقداری سخت هستش اما لذت درست کردن کباب در منزل نباید فراموش کرد در اسنپ فود میتونید انواع غذاها و دسرها و نوشیدنی ها سفارش بدید پیشنهاد میدم انواع غذاها با گوشت مرغ ببینید https://blog.snappfood.ir/category/cuisine/main-course/make-meat-chicken/ درست کردن کباب تابه ای راحت تر هستش https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود