آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
3.5/5 - (6 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک مربایی با رنگ‌های زیبا

ترمه افضلی 01 فروردین 1402 6 دقیقه

کیک مربایی به خاطر رنگ‌ها و شفافیتی که لایه‌ی مربایی به آن می‌دهد، در میان کودکان بسیار پرطرفدار است. پس اگر شما هم می‌خواهید یک وعده عصرانه یا خوراکی خوشمزه برای فرزندتان تهیه کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله طرز تهیه کیک مربایی با رنگ‌های زیبا را دنبال کنید.

طرز تهیه کیک مربایی یکی از بهترین قسمت‌های تهیه کیک و شیرینی در خانه است. رنگ‌های چشم نواز، خاطرات دوران کودکی را زنده می‌کند که اول قسمت مربایی کیک را می‌خوردیم و سرشار از لذت کودکانه می‌شدیم.

جزئیات طرز تهیه کیک مربایی خاطره‌انگیز

 

416 کیلو کالری میزان کالری در هر 100 گرم
15 دقیقه زمان آماده سازی
25 دقیقه زمان پخت
6 نفر تعداد نفرات

 

طرز تهیه کیک اسفنجی مربایی

 

مربای آلبالو با طعم ترش و شیرینی یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرز تهیه کیک اسفنجی مربایی به حساب می‌آید. اما شما از هر مربای دیگر از جمله مربای هویج، مربای توت فرنگی و… می‌توانید در طرز تهیه کیک مربایی می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که طرز تهیه کیک اسفنجی مربایی به یک صورت است و به همین خاطر شما به راحتی می‌توانید از هر مرابایی که در دسترس داری استفاده کنید. علاوه بر طعم خاص آلبالو رنگ بی‌نظیر این مربا جلوه خاصی به این طرز تهیه کیک مربایی خواهد داد. طرز تهیه انواع کیک و شیرینی را می‌توانید در کنار ما به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید و لحظات زیبایی را بسازید.

مواد اولیه در طرز تهیه کیک با مربای آلبالو

هسته‌های مربای آلبالو را قبل از تهیه کیک مربا با آلبالو استفاده جدا کنید.

 

میزان لازم مواد لازم
2 پیمانه آرد سفید
3 عدد تخم مرغ
2/1 پیمانه شیر
2/1 پیمانه روغن مایع
1 پیمانه شکر
به میزان لازم مربای آلبالو
1 قاشق چای خوری بکینگ پودر
2/1 قاشق چای خوری وانیل
دو قاشق غذا خوری پودر نشاسته

 

 

مراحل طرز تهیه کیک با مربای آلبالو؛ خوشرنگ و اشتها برانگیز

 

نکته مهم در طرز تهیه کیک با مربای آلبالو استفاده از مربای با کیفیت است. اگر مربای آلبالو هسته دار است از قبل هسته‌های آن را جدا کنید تا هنگام سرو به مشکل برنخورید. طرز تهیه کیک مربای توت فرنگی هم به همین شکل است به همین خاطر شما هر دو دستور پخت را در این قسمت آموزش می‌بینید.

  • فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا اتمام مرحله خمیر گرم شود.
  • آرد و بکینگ پودر را چند بار الک کنید تا کیک شما در مرحله پخت بافت اسفنجی پیدا کند.
  • در یک کاسه تخم مرغ و وانیل را هم بزنید تا بوی زحم تخم مرغ گرفته شود.
  • در این مرحله شکر را اضافه کنید و با دور تند مواد را به خوبی هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مواد پف کند و به رنگ کرمی در آید.
  • در مرحله بعد روغن مایع و شیر را به ظرف تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
  • در آخر آرد را اضافه کنید. اما نکته مهم در اضافه کردن آرد این است که به تدریج اضافه کنید تا پف تخم مرغ کم نشود. ضمن این که از همزن نباید استفاده کنید. با یک لیسک یا قاشق سعی کنید مواد را آرام به صورت یک دایره مخلوط کنید.
  • دو قاشق پودر نشاسته را به مربای آلبالو اضافه کنید. اگر پودر نشاسته ندارید می‌توانید یک قاشق آرد معمولی اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که تکه‌های آلبالو در ته قالب ته شنین نشوند.
  • کف قالب را چرب کنید، می‌توانید از کاغذ روغنی هم برای کف قالب استفاده کنید بسته به سلیقه شما دارد.
  • یک لایه از مایع کیک را کف قالب بریزید و از مربای آلبالو به طور یکدست روی این سطح بریزید. حالا یک لایه دیگر از مواد کیک را اضافه کنید و دوباره از مایع کیک آضافه کنید. تعداد لایه‌های مربا کاملا سلیقه‌ای است.
  • قالب را به مدت 25 تا سی دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه قرار دهید تا پخته شود. می‌توانید دقایق آخر شعله گریل را روشن کنید تا روی کیک طلایی شود.

 

نکته: در انتهای طرز تهیه کیک اسفنجی مربایی 30 دقیقه زمان دهید تا کیک سرد شود و بعد اقدام به خارج کردن از قالب کنید. این کار باعث می‌شود راحت‌تر از قالب جدا شود.

نکته: برای تزیین طرز تهیه کیک با مربای آلبالو می‌توانید از میوه آلبالو و یا مربا استفاده کنید.

نکته: همانطور که بالاتر گفتیم طرز تهیه کیک مربای توت فرنگی هم دقیقه به همین شکل است. سعی کنید از مربای توت فرنگی استفاده کنید که اندازه توت فرنگی‌ها کوچک باشد.

 

 

 

طرز تهیه کیک مربایی بدون فر بدون نگرانی

استفاده از مربا در کیک یکی از روش‌های کلاسیک در کیک پزی است.

تهیه کیک بدون فر آن قدرها که فکر می‌کنیم سخت نیست فقط کافی است به چند نکته توجه کرد. اول انتخاب قابلمه مناسب که دیواره‌های آن باید بلند باشد.

شعله پخش کن را روی شعله قرار دهید تا گرم شود. کف قابلمه را حسابی چرب کنید تا موقع جدا کردن کیک مشکلی نداشته باشید. سپس مایع کیک را طبق دستور بالا به صورت لایه لایه در قابلمه بریزید و در آخر پارچه دم کنی را روی در قابلمه بکشید. مراقب باشید هیچ فضایی برای خارج شدن گرما باقی نماند.

زیر شعله را کم کنید و چهل دقیقه اجازه دهید تا کیک پخته شود. زمان پخت کیک در قابلمه کمی بیشتر از فر است. بعد از پایان زمان پخت با یک خلال دندان از پخته شدن مغز کیک اطمینان حاصل کنید.

برای راحت خارج شدن کیک از قابلمه اجازه دهید تا کیک کاملا سرد شود. اگر از کاغذ روغنی استفاده کرده باشید هیچ مشکلی در جدا شدن کیک از کف قابلمه نخواهید داشت.

میزان استفاده از مربای آلبالو در لایه‌های کیک بسته به ذائقه شما دارد.

استفاده از مربا در کیک، خوشمزه می‌شود؟

کیک و شیرینی مربایی از جمله قدیمی‌ترین کیک‌هایی است که همیشه در طول تارخ تهیه شده است. استفاده از مربا در کیک کاملا به میزان علاقه شما به مربا برمی‌گردد. همانطور که می‌دانید از میوه‌های تازه از جمله موز در کیک بسیار استفاده می‌شود اما مربا به خاطر شیرین بودن بیشتر طرفداران بیشتری هم دارد.

استفاده از مربا در کیک به شیوه‌های مختلف به کار برده می‌شود به طور مثال کیک‌های اسفنجی که لایه مربایی دارند یا تارت‌های یک نفره که مربا در میان آن قرار می‌گیرد. همچنین شیرینی‌های دو تکه که لایه میانی آن را از مربا پر می‌کنند. همه چیز به ذائقه شما بستگی دارد.

 

کیک مربای هویج و مربای خانگی هویج

اگر شما هم از طعم و مزه مربای هویج لذت می‌برید می‌توانید تهیه کیک مربای هویج را هم به تجربه کیک پزی خود اضافه کنید. به خصوص اگر مربای هویج خانگی در یخچال شما پیدا می‌شود این دستور پخت قطعا سرشار از لذت خواهد بود.

طرز تهیه کیک مربای هویج دقیقا شبیه به دستور بالا است. حتی اگر به لاکتوز شیر حساسیت دارید می‌توانید جای آن را با ماست پرچرب یا چکیده عوض کنید. استفاده از ماست در کیک مربایی با ماست مزه و طعم آن را اصلا تغییر نخواهد داد.

برای تزیین کیک مربای هویج می‌توانید از خامه قنادی برای تزیین روی کیک و یا همان تاپینگ استفاده کنید.

اما اگر به پخت کیک‌هایی بدون مربا علاقه دارید سری هم به طرز تهیه کیک دارچینی و طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ بزنید.

 

دنیای مزه‌های کیک مربایی

تهیه کیک مربایی به همین سادگی است که مطالعه کردید اما اگر دوست دارید طعم کیک‌ مربایی را بچشید بدون معطلی می‌توانید به صورت آنلاین از شیرینی فروش آنلاین انواع کیک مربای خانگی مورد علاقه خود را سفارش دهید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود