آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک دارچینی با عطر گرم چوب دارچین

ترمه افضلی 01 فروردین 1402 6 دقیقه

کیک دارچینی را به روش‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید.

طرز تهیه کیک دارچینی همانطور که از اسم آن مشخص است از دارچین در آن استفاده شده است و قرار است طعم قالب این کیک دارچینی باشد. دارچین یکی از ادویه‌های هندی و کشورهای شرق آسیا است که از پوست درختچه‌های دارچین گرفته می‌شود همچین استفاده آن فقط در آشپزی نیست. این ادویه خواص درمانی زیادی دارد و سال‌ها در آشپزخانه ما ایرانی‌ها حضور دارد.

در این مقاله با طرز تهیه کیک دارچینی آشنا می‌شوید اگر شما هم جز کسانی هستید که عطر و طعم دارچین را دوست دارید پس دیگر جای تردید باقی نمی‌ماند که با ما همراه شوید. خوشحال می‌شویم که با طرز تهیه انواع کیک و شیرینی در کنار لحظات خوش شما هستیم.

جزئیات کیک دارچینی کلاسیک

 

250 کالری کالری در هر 100 گرم
20 دقیقه زمان آماده سازی
40 دقیقه زمان پخت
8 نفر تعداد نفرات

 

 

طرز تهیه کیک دارچینی و انواع مختلف کیک دارچینی

کیک دارچینی به روش‌های مختلف تهیه می‌شود که مواد اولیه آن هم کمی متفاوت است اما در ابتدای این مقاله طرز تهیه کیک دارچینی به شیوه کلاسیک آن که در همه جای دنیا به یک روش تهیه می‌شود را کنار هم تهیه خواهیم کرد. طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی به سادگی آ ب خوردن است در صورتی که مواد را طبق جدول تهیه کنید و نکات لحاظ شده را رعایت کنید.

 

مواد لازم در طرز تهیه کیک دارچینی ساده

در صورت حساسیت به لاکتوز شیر می‌توانید ازماست در طرزتهیه کیک دارچینی استفاده کنید.

 

میزان لازم مواد لازم
2 پیمانه آرد سفید
3 عدد تخم مرغ
2/1 پیمانه روغن مایع
1 پیمانه شکر
2 قاشق غذاخوری پودر دارچین
2/1 پیمانه ماست
1 قاشق چای خوری                                           بکینگ پودر
 ا قاشق چای خوری وانیل

 

مراحل تهیه کیک دارچین ساده

  • در ابتدا تخم مرغ و ماست را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد.
  • فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید تا آماده شدن خمیر گرم شود.
  • مواد خشک مانند آرد، پودر دارچین، شکر و بکینگ پودر را در یک ظرف سه بار الک کنید و کنار بگذارید.
  • در این مرحله یک ظرف گود مناسب انتخاب کنید و تخم مرغ و وانیل را در ظرف هم بزنید تا بافت تخم مرغ باز شود.
  • با اضافه کردن شکر به تخم مرغ با همزن برقی مواد را مخلوط کرده و سپس با دور تند چند دقیقه مواد را هم بزنید تا پف کند و به رنگ کرم در آید.
  • ماست و روغن مایع را هم به ظرف اضافه کنید و همچنان با دور تند مواد را هم بزنید تا سبک شود.
  • در آخر مواد خشک الک شده را در سه مرحله اضافه کنید اما به جای همزن با لیسک به صورت دورانی هم بزنید. شدت هم زدن نباید زیاد باشد در این صورت کیک هنگام پخت شکل اسفنجی و سبک را به خود نمی‌گیرد.
  • کف و دیواره‌های قالب را چرب کنید و مواد را به آرامی داخل قالب بریزید. هنکام ریختن مواد داخل قالب سعی کنید در همه جای قالب به صورت یکدست باشد. چند بار قالب را به میز کار بزنید تا حباب‌های داخل خمیر خارج شود.
  • در آخر قالب را به مدت چهل دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید و تا تمام شدن مدت پخت در فر را باز نکنید. در آخر با یک خلال دندان از مغز پخت شدن کیک مطمئن شوید.

 

نکته: اگر می‌خواهید در طرز تهیه کیک دارچینی ساده روی آن را با خامه یا هر چیز دیگر تزئین کنید باید سی دقیقه زمان دهید تا کیک دارچینی سرد شود.

نکته: این دستور طرز تهیه کیک دارچینی با ماست بود اما اگر به لاکتوز شیر حساسیت ندارید به جای نصف پیمانه ماست از نصف پیمانه شیر می‌توانید استفاده کنید. کیک دارچینی با شیر هم دقیقا به همین صورت تهیه می‌شود.

طرز تهیه کیک دارچینی با سیب

کیک سیب و دارچین یکی از کیک‌های کلاسیک محسوب می‌شود.

سیب یکی از میوه‌هایی است که در کنار دارچین طعم‌هایی مکمل دارند. اگر چند عدد سیب در یخچال دارید و شادابی و سرزندگی اول را ندارد پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را مطالعه کنید. طرزتهیه کیک دارچینی با سیب می‌تواند گرمای مهمانی شما را چند برابر کند، در عین حال تهیه آن زمانی زیادی از شما نخواهد گرفت.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک دارچینی با سیب

 

مواد لازم میزان لازم
آرد سفید 2 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع 2/1 پیمانه
سیب 3 عدد
دارچین 2 قاشق غذاخوری
شیر 2/1 پیمانه
گردو دلخواه
شکر 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
وانیل 2/1 قاشق چای خوری

 

  • سیب‌ها را پوست بگیرید و دو عدد را رنده کنید. یک عدد دیگر را به صورت ورقه‌های نازک در آورده و روی آن را داچین و شکر بپاشید و کنار بگذارید.
  • فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود. اگر فر از قبل گرم باشد فرایند پخت کیک دارچینی با سیب بهتر شکل می‌گیرد.
  • مواد خشک کیک را در ظرفی جدا الک کنید.
  • در یک کاسه تخم مرغ و وانیل را با دور تند همزن برقی هم بزنید تا کمی پف کند.
  • شیر و روغن مایع را هم به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی و سرعت متوسط مخلوط کنید. در این مرحله سیب‌های رنده شده را هم به دیگر مواد اضافه کنید
  • در آخر مواد خشک را آرام آرام اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا پف مواد از بین نرود.
  • مرحله ریختن مواد در قالب شبیه طرز تهیه کیک دارچینی ساده است با این تفاوت که در آخر سیب‌های ورقه شده را روی سطح کیک بچینید.
  • در طرز تهیه کیک دارچینی با سیب زمان پخت چهل و پنج دقیقه است و پنج دقیقه آخر بهتر است شعله گریل را روشن کنید تا سطح سیب‌ها کارملی شود.

تبریک می‌گوییم کیک سیب و دارچین شما به همین راحتی آماده است. اگر از طعم میوه در کیک استقبال می‌کنید مقاله طرز تهیه کیک مربایی برای شما جذاب خواهد بود.

 

طرز تهیه کیک دارچینی بدون فر

 

کیک دارچینی اسفنجی را می‌توانید بدون فر هم تهیه کنید.

بیشتر مردم تصور می‌کنند برای تهیه کیک و شیرینی حتما باید فر داشته باشیم. هر چند وجود فر طرز تهیه کیک دارچینی را راحت‌تر می‌کند اما هیچ چیز قرار نیست عزم جزم برای تهیه یک کیک خوشمزه را از بین ببرد. کافی است یک قابلمه با سایز مناسب مواد انتخاب کنید. دیواره و کف آن را چرب کنید و مواد کیک دارچینی را در آن بریزید.

شعله پخش کن را از قبل روی شعله بگذارید تا گرم شود. بهتر است از دم کنی استفاده کنید که به خوبی در قابلمه را بپوشاند. زیرا در هنگام پخت گرما نباید خارج شود.

چهل تا پنجاه دقیقه روی شعله کم اجازه دهید تا طرز تهیه کیک دارچینی شما کامل شود. در آخر اجازه دهید تا کیک سرد شود و بعد اقدام به خارج نمودن کی از قابلمه کنید.

کیک دارچینی با گردو را می‌توانید با گردوهای خرد شده تهیه کنید.

طرز تهیه کیک دارچینی و گلاب

دارچین و گلاب هم در کنار یکدیگر طعم خوبی را ایجاد می‌کند به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم در طرز تهیه کیک دارچینی خیس از گلاب هم استفاده کنید. مواد و طرز پخت دقیقا به صورتی که در طرز تهیه کیک دارچینی با ماست آموختید است فقط سه قاشق گلاب را به مواد اضافه کنید. در آخر خواهید دید که طرز تهیه کیک دارچینی با گلاب ارزش این تجربه خوش عطر را خواهد داشت.

همچنین در طرز تهیه کیک دارچینی باگردو هم دستور پخت و تهیه خمیر به یک شکل است فقط کافی است نصف پیمانه گردوی خرد شده را به مخلوط خمیر اضافه کنید. اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که بوی تخم مرغ را بههیچ وجه نمی‌توانید تحمل کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ را امتحان کنید.

در آخر هم به این نکته اشاره می‌کنیم که برای خلق لحظه‌های خوب دورهمی می‌توانید سفارش شیرینی آنلاین از قنادی‌های مورد علاقه خود داشته باشید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود