آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
کیک نارگیلی خیس را در دورهمی‌های خود برای دوستانتان درست کنید.
انواع کیک
3.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک نارگیلی؛ خوش عطر‌ترین کیک جهان

ترمه افضلی 26 بهمن 1401 5 دقیقه

 

اگر از دسته افرادی هستید که به عطر و طعم نارگیل علاقه دارید، کیک نارگیلی قطعا نظر مثبت شما را جلب خواهد کرد. این کیک از دسرهای پرطرفدار در جنوب ایالات متحده آمریکا است و در سایر نقاط دنیا نیز طرفداران پر و پا قرص فراوانی دارد.

کیک نارگیلی می‌تواند مهمان شما در مراسم‌ها باشد.

برای تهیه یک کیک نارگیلی جذاب با ما همراه باشید.

شما می‌توانید با سفارش آنلاین شیرینی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک کیک نارگیلی تازه و خوشمزه داشته باشید اما اگر دوست دارید خودتان دست به پخت این کیک جذاب بزنید و طعم خانگی این کیک را تجربه کنید، با ما در این مقاله همراه باشید چون قصد داریم به طور مفصل به کیک نارگیلی ابری و نرم و همچنین انواع روش‌های پخت آن بپردازیم.

طرز تهیه کیک نارگیلی خانگی؛ قدم به قدم

کیک نارگیلی یک کیک بسیار خاص و مشهور است که در کمال تعجب برای پخت آن نیازی نیست زحمت زیادی بکشید، چون در عرض یک چشم بر هم زدن آماده می‌شود. برای اینکه یک کیک اسفنجی و خوش طعم داشته باشید باید از همه نکات مهم در طرز تهیه کیک نارگیلی اطلاع داشته باشید؛ ما همه این نکات را  در این مقاله برای شما آورده‌ایم. با ما همراه باشید:

میزان کالری در هر 100 گرم 356 کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 6 نفر

 

مواد لازم برای تهیه یک کیک نارگیلی خوشمزه

تخم مرغ 3 عدد
شکر 1 لیوان
آرد 2 لیوان
روغن مایع 1 لیوان
شیر 1 لیوان
پودر نارگیل 1 لیوان
پودر دارچین 1 قاشق غذا خوری
بکینگ پودر 4/1 قاشق غذا خوری
وانیل 2/1 قاشق چای خوری

 

بعد از آماده سازی مواد اولیه به سراغ مراحل زیر برای پخت کیک نارگیلی می‌رویم:

  • مرحله اول

کاسه‌ای را انتخاب می‌کنیم و درون آن تخم مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل ریخته و با دور تند همزن برقی آن را هم می‌زنیم تا به یک بافت روشن و کش‌دار برسیم. بعد از مشاهده این بافت کش‌دار زمان آن رسیده است که روغن مایع و شیر را به آن اضافه کرده و دوباره به هم زدن ادامه دهیم تا یکدست شود.

  • مرحله دوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر 3 بار الک می‌کنیم و سپس آن را به ترکیب مرحله قبل اضافه می‌کنیم. بعد از اضافه کردن آرد با استفاده از لیسک به صورت دورانی بافت مایع را هم می‌زنیم. در این زمان فر را روشن کرده و بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم تا گرم شود.

  • مرحله سوم

پودر دارچین و پودر نارگیل که از مواد اولیه باقی مانده است را به مایه کیک اضافه می‌کنیم و باز هم به صورت دورانی به هم زدن ادامه می‌دهیم تا به خوبی در داخل مایه کیک ترکیب شوند. در نظر داشته باشید که در طرز تهیه کیک نارگیلی زعفرانی شما باید کمی زعفران نیز در این مرحله به مواد‌تان اضافه کنید. همین تفاوت کوچک، دنیایی از عطر و طعم‌های جدید را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر عاشق نارگیل هستید این کیک را از دست ندهید.

این کیک مخصوص کسانی است که عاشق طعم نارگیل هستند.

  • مرحله چهارم

کف و دیواره‌های قالب مورد نظر را با کره چرب می‌کنیم. سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه بر روی سطح میز کار می‌کوبیم تا هوای ما بین آن خارج شود. در ادامه آن را به مدت 45 دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم. بعد از اینکه تایم مورد نظر سپری شد و کیک پخت، آن را از فر بیرون آورده و از قالب خارج می‌کنیم. می‌توانید از پودر قند یا پودر نارگیل نیز برای تزیین کیک خود استفاده کنید.

 

آیا می‌توانیم کیک نارگیلی را بدون فر درست کنیم؟

اگر به فر دسترسی ندارید اصلا نگران از دست دادن شانس پخت این کیک جذاب نشوید. شما می‌توانید با طرز تهیه کیک نارگیلی در قابلمه هم این تجربه فوق العاده را داشته باشید. فقط باید دقت کنید که از یک قابلمه نچسب استفاده کنید. کف و دیواره‌های آن را کمی چرب کرده و مواد کیک را داخلش بریزید و با استفاده از یک شعله پخش کن آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. دم کنی به شما کمک می‌کند تا کیک به شکل بهتری پخته شود و پف کند.

اگر شما به ترکیب طعم کاکائو و نارگیل علاقه دارید، طرز تهیه کیک نارگیلی شکلاتی برای شما پیشنهاد جذاب‌تری خواهد بود. شما می‌توانید برای این دستور پخت خوشمزه از کمی پودر کاکائو در مرحله دوم استفاده کرده و آن را همراه با آرد الک کنید و ادامه مراحل را پیش ببرید تا یک کیک شکلاتی و نارگیلی خوشمزه داشته باشید.

 

طرز تهیه کیک نارگیلی شربتی؛ شیرین‌ و پر از خاطره

همان طور که گفتیم کیک نارگیلی را می‌توان به روش‌های مختلفی آماده کرد، یکی دیگر از انواع محبوب این کیک خوشمزه، طرز تهیه کیک نارگیلی شربتی است.

برای ایجاد این تنوع خوشمزه شما فقط به یک و نیم لیوان آب و یک لیوان شکر احتیاج دارید. آب و شکر را در یک ظرف مناسب روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید و شکر کاملا در آن حل شود. شربتی که آماده کردید را کنار بگذارید تا خنک شود.

کیک نارگیلی خیس را در دورهمی‌های خود برای دوستانتان درست کنید.

با استفاده از خامه و ماست، یک کیک نارگیلی خیس و جذاب درست کنید.

پس از اینکه کیک شما پخته و خنک شد، شربت را روی آن ریخته و کیک را به مدت دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا به خورد کیک برود. به همین سادگی کیک شما خوشمزه‌تر خواهد شد! برای مطالعه بیشتر در رابطه با دستور پخت کیک‌های شربتی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه کیک شربتی را از دست ندهید.

 

 

 

طرز تهیه کیک نارگیلی خیس با ماست

با استفاده از ماست و یا خامه در دستور پخت کیک نارگیلی، می‌توان یک نارگیلی خیس آماده کرد که برای همه جذابیت بیشتری خواهد داشت ولی عمدتا کودکان توجه به خصوصی به آن نشان می‌دهند. در طرز تهیه کیک نارگیلی با ماست، شما به یک ونیم پیمانه ماست غلیظ احتیاج دارید.

ماست را در شیر حل کرده و سپس ترکیب شیر و ماست را به باقی مواد اضافه کنید. روش دیگه‌ای که می‌توانید از طریق آن یک کیک نارگیلی خیس داشته باشید، طرز تهیه کیک نارگیلی با خامه است.

 

کیک عروس ایتالیایی یا کیک نارگیل و خامه

به این نوع کیک نارگیلی خیس، کیک عروسی ایتالیایی هم گفته می‌شود زیرا پخت آن به ایتالیا برمی‌گردد. این کیک بافت بسیار مرطوب و نرمی دارد. برای تهیه این نوع کیک نارگیلی شما باید یک خامه پنیری درست کنید تا از آن در لا به لای کیک خود یا روی سطح آن استفاده کنید. برای تهیه این خامه پنیری، به خامه یا پنیر خامه‌ای، کره و پودر شکر نیاز دارید.

اگر از پنیر خامه‌ای استفاده می‌کنید حتما مطمئن شوید که شیرین باشد. مواد گفته شده را به کمک همزن، هم بزنید تا سبک شود و حجم آن بیشتر شود. بعد از اینکه کیک نارگیلی شما کاملا خنک شد، می‌توانید از این خامه خوشمزه در بین کیک و روی آن استفاده کنید. حالا عروس ایتالیای شما آماده است!

کیک پودینگ ژله‌ای نیز از انواع کیک‌هایی است که شما می‌توانید آن را با روش‌ها و مواد متنوع و مختلفی آماده کنید. اگر دوست دارید یک دسر خوشمزه که کاملا مطابق سلیقه شما باشد را آماده کنید، طرز تهیه کیک پودینگ ژله‌ای این کار را برای شما می‌کند.

کیک و شیرینی نارگیلی؛ مرور خاطرات کودکی

کیک نارگیلی عمدتا یادآور خاطرات دوران کودکی و بیسکویت‌ها و شیرینی‌ها خوش طعم نارگیلی است. ما در این مقاله به طور جامع به طرز تهیه کیک نارگیلی و روش‌های متفاوت پخت آن پرداختیم. این دسر خوش طعم یک گزینه عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های شما خواهد بود زیرا با مواد در دسترسی در مدت زمان محدودی آماده خواهد شد.

شما از چه روشی برای تهیه کیک نارگیلی استفاده می‌کنید؟ بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما درباره این کیک خوش عطر هستیم.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود