آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
کیک پودینگ ژله‌ای را برای دورهمی‌های خود درست کنید.
انواع کیک
2.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کیک پودینگ ژله‌ای؛ یک خوشمزه‌ی اشتها برانگیز

ترمه افضلی 26 بهمن 1401 5 دقیقه

اگر شما هم از درست کردن کیک‌های تکراری، ژله‌های آبکی و دسرهای بی‌کیفیت خسته شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم حتما کیک پودینگ ژله‌ای را برای یک بار امتحان کنید. همان طور که از نام آن متوجه شده‌اید، این غول خوشمزه ترکیبی از کیک، پودینگ و ژله است؛ یعنی شما با تهیه آن، با یک تیر سه نشان می‌زنید.

کیک پودینگ ژله‌ای را برای دورهمی‌های خود درست کنید.

برای تهیه یک کیک پودینگ ژله‌ای خوشمزه با ما همراه باشید.

اگر برای درست کردن این ترکیب بهشتی زمان کمی دارید، نگران نباشید کیک با پودینگ آماده مشکل شما را حل کرده و مدت زمان آماده سازی شما را کاهش خواهد داد. همه چیز به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد، از انتخاب طعم پودینگ، کیک، ژله تا استفاده از میوه‌های طبیعی برای تزیین آن. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه کیک پودینگ ژله‌ای به طور کامل آشنا شوید.

 

طرز تهیه کیک پودینگ شکلاتی؛ دسر سریع و راحت

همان طور که گفته شد شما می‌توانید این کیک ژله‌ای خوشمزه را با طعم‌های مختلف و متنوعی آماده کنید. کیک پودینگ شکلاتی یک دسر فوق العاده خوشمزه است که شما از تجربه طعم آن سیر نخواهید شد!

میزان کالری در هر 100 گرم 440 کالری
زمان آماده سازی 15 تا 20 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

بیشتر از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و به سراغ مواد اولیه کیک پودینگ شکلاتی می‌رویم:

●       مواد مورد نیاز برای تهیه کیک شکلاتی

آرد 2.5 پیمانه
شکر 5/1 پیمانه
روغن مایع 2/1 پیمانه
شیر 1 پیمانه
وانیل 1 قاشق چای خوری
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
پودر کاکائو 2/1 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد

 

برای تهیه کیک شکلاتی، در ابتدا تخم مرغ‌ها را تا وقتی کرمی شکل و یک دست شوند با همزن به خوبی هم می‌زنیم. در مرحله بعد شکر را به آن اضافه می‌کنیم و مجدد به مدت 5 تا 7 دقیقه هم می‌زنیم.

به خاطر داشته باشید شکرها کاملا یک دست شوند و دانه‌های شکر درسته باقی نمانند. در ادامه روغن و شیر را به مواد اضافه می‌کنیم. سپس آرد، وانیل، بکینگ پودر و پودر کاکائو را ابتدا سه بار الک می‌کنیم تا در مایع کیک گلوله گلوله نشوند. سپس آن‌ها را به مواد آماده شده اضافه کرده و با لیسک یا هر چیز غیر فلزی دیگر به آرامی هم می‌زنیم تا پف کیک نخوابد.

طعم پودبنگ شکلاتی غافلگیرکننده است.

طعم کیک پودینگ شکلاتی حتما شما را غافل‌گیر خواهد کرد.

در مرحله بعد قالب کیک را با مقدار کمی روغن چرب کرده و مقداری آرد به سطح آن می‌زنیم تا مواد کیک به آن نچسبد. سپس مواد آماده شده را داخل قالب ریخته و در فری که با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار می‌دهیم. 45 تا 50 دقیقه زمان لازم است تا کیک شکلاتی ما به خوبی پخته شود. برای تشخیص پخت کیک‌ها یک چنگال یا خلال دندان را داخل کیک فرو می‌کنیم، اگر چیزی به آن نچسبد کیک ما پخته شده است.

با تغییرات کوچکی در همین دستور پخت می‌توان کیک‌های “نارگیلی” خوش طعمی را آماده کرد. اگر به عطر و طعم نارگیل علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله کیک نارگیلی را از دست ندهید.

●       مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی

آرد سفید 2 قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت 3 قاشق غذا خوری
شکر نصف لیوان
شیر سرد 2 لیوان
پودر کاکائو ¼ قاشق چای خوری

 

تهیه پودینگ دستورالعملی بسیار ساده‌ای دارد فقط نیازمند کمی صبر و حوصله است.

  1. آرد و نشاسته ذرت الک شده، پودر کاکائو و شکر را در ظرفی ریخته و هم می‌زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند.
  2. سپس شیر را کم کم اضافه می‌کنیم. باید حواسمان باشد که مواد گلوله نشوند. این مخلوط را روی حرارت بسیار ملایم قرار می‌دهیم و بدون وقفه هم می‌زنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.
  3. مراقب باشیم که این مواد بعد از سرد شدن کمی غلیظ‌‌ تر هم خواهند شد پس وقتی مواد به غلظت فرنی رسید به طور کامل آن از روی حرارت بردارید و اجازه ندهید که مواد رویه ببندد.
  4. بعد از اینکه پودینگ ما خنک شد آن را روی کیک سرد شده ریخته و سطح کیک را صاف می‌کنیم. کیک و پودینگ را حدودا دو ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا کیک پودینگ شکلاتی جذاب ما آماده شود.
  5. اضافه کردن یک لایه‌ی ژله‌ای کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید بعد از خنک شدن کیک، روی آن از هر طعم ژله‌ای که دوست داشته باشید استفاده کنید. بافت کیک ژله‌ای نظر شما را به مراتب بیشتر جلب خواهد کرد.
می‌توان در کنار پودینگ ژله‌ای میوه هم استفاده کرد.

استفاده از میوه در کنار کیک ژله‌ای، یک پیشنهاد فوق العاده است.

اگر به پودینگ شکلاتی خیلی علاقه ندارید و انتخاب شما کیک با پودینگ وانیلی است فقط کافی است پودر کاکائو را از لیست مواد اولیه خود حذف کرده و به جای آن از یک و 1.2 قاشق چای خوری وانیل استفاده کنید. وانیل را به مخلوط آرد، نشاسته ذرت الک شده و شکر اضافه کرده و بقیه مراحل را تکرار می‌کنیم تا یک پودینگ وانیلی خوش عطر برای کیک‌های خود داشته باشیم.

طرز تهیه کیک پودینگ موز؛ پودینگ لطیف و خوش طعم

عطر خوش و طعم دلنشین موز حتما شما را وسوسه می‌کند تا دست رد به سینه کیک پودینگ موز نزنید. برای تهیه این پودینگ خوشمزه باید ابتدا یک پیمانه نشاسته ذرت را به همراه یک پیمانه شکر و 1.5 لیتر شیر، در یک ظرف مناسب مخلوط کرده و سپس روی حرارت قرار دهیم تا به غلظت فرنی برسد.

در ادامه یک پیمانه گلاب و 1.2 قاشق چای خوری وانیل را به مواد اضافه کرده و به خوبی هم می‌زنیم. 2 تا 3 عدد موز شیرین و رسیده را با رنده ریز کرده و اضافه می‌کنیم. وقتی مواد یکدست شده و به غلظت مناسب رسید، آن را از روی حرارت بردارید.

می‌توانید در صورت تمایل از کمی زعفران برای عطر بهتر یا مقداری پودر کاکائو برای رنگ بهتر پودینگ استفاده کنید. برای اینکه پودینگ شما رویه نبندد به شما توصیه می‌کنیم روی ظرف خود از یک لایه سلفون استفاده کنید. پس از اینکه پودینگ موزی شما خنک شد، می‌توانید از آن روی کیک مورد نظرتان و یا لابه لای آن استفاده کنید.

کیک هندوانه‌ای یکی دیگر از انواع کیک‌های خوشمزه‌ای است که می‌تواند یک گزینه مهیج برای دورهمی‌های یلدایی شما باشد. اگر دوست دارید این دسر خوشمزه را یاد بگیرید، مقاله طرز تهیه کیک هندوانه شب یلدا قطعا به شما کمک خواهد کرد.

پودینگ های خانگی یا پودینگ های آماده قنادی؟

ما در این مقاله به طرز تهیه کیک پودینگ ژله‌ای پرداختیم و نکات لازم برای آماده سازی این دسر فوق العاده را برای شما عنوان کردیم. همان طور که دیدید این غول خوشمزه از لایه‌های مختلفی تهیه می‌شود که شما می‌توانید بسته به میل و ذائقه خودتان طعم و مدل هر لایه را انتخاب کنید.

اگر کودکی دارید که علاقه زیادی به خوردن میوه‌ها ندارد، می‌توانید با سرو کردن میوه‌های مختلف در کنار این کیک ژله‌ای خوشمزه، نظر او را به خوردن میوه‌ها تغییر دهید. سفارش آنلاین شیرینی نیز به شما کمک می‌کند تا در زمان‌هایی که زمان و انرژی لازم برای تهیه این دسر را ندارید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین زحمت از این دسر خوشمزه لذت ببرید.

آیا تا به حال پخت کیک پودینگ ژله‌ای را امتحان کرده‌اید؟ شما از چه طعم‌هایی برای پخت این دسر جذاب استفاده می‌کنید؟ حتما نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود