قیساوا خرما را چطور درست کنیم؟

قیساوا خرما
5/5 - (1 امتیاز)

آیا تا به حال برای وعده صبحانه خود خرما و تخم مرغ را انتخاب کرده‌اید؟ اگر از ترکیب شیرین خرما با تخم مرغ خوشتان می‌آید به طور حتم قیساوا خرما نیز می‌تواند برای شما جذاب باشد. البته برای درست کردن این میان وعده یا صبحانه لذیذ کمی به زحمت می‌افتید اما در نهایت ارزش این زحمات را متوجه می‌شوید. با ما همراه باشید تا به اطلاعات کامل‌تری از این خوراکی خوشمزه دست پیدا کنید.

قیساوا خرما
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 30 ساعت
میزان سختی سختی کم
تعداد نفرات 4 نفر

قیساوا خرما یک صبحانه مقویقیساوا خرما یک صبحانه مقوی

صبحانه یکی از بهترین و مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که تا حدودی همه افراد از این وعده استقبال می‌کنند. از آنجایی که ما روز خود را با صبحانه آغاز می‌کنیم باید خوراکی شیرین و مقوی در این وعده بخوریم تا بدنی قوی داشته باشیم. قیساوا خرما یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌های صبحانه به شمار می‌آید.

فرقی ندارد به فکر یک صبحانه سالم و مقوی هستید یا صبحانه رژیمی را ترجیح می‌دهید. در هر صورت انتخاب این مدل از قیساوای لذیذ برای وعده صبحانه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. توجه داشته باشید خاستگاه اصلی این صبحانه لذیذ، شهر تبریز است.

به طور کلی اگر به دنبال یک وعده صبحانه کامل هستید و از املت یا صبحانه انگلیسی خسته شده‌اید، توصیه می‌کنیم به این نوع از قیساوا فکر کنید. قیساوا ارومیه یکی از پرطرفدارترین و بهترین صبحانه‌هایی است که در فصل زمستان و پاییز بسیار دلچسب خواهد بود.

مواد اولیه در آماده سازی قیساوا خرما تبریزی

به طور حتم می‌دانید که اولین نکته در آشپزی و تهیه هر نوع غذا، مواد اولیه و ضروری آن است. قیساوا خرما نیز شاید به نظر ساده بیاید ولی به هر حال برای درست کردن این وعده صبحانه کامل به هنر آشپزی نیاز دارید. همچنین باید مواد اولیه برای آماده‌سازی قیساوا را در منزل خود داشته باشید.

طرز تهیه قیساوا با زردآلو تا حدودی شبیه به روند آماده سازی قیساوا خرما است. در واقع شما باید تمام مراحل را به ترتیب و به صورت جزئی پیش ببرید. تنها تفاوتی که در این میان وجود دارد مواد اولیه این 2 مدل قیساوا تبریزی خواهد بود. زردآلو و خرما می‌توانند جایگزین خوبی برای یکدیگر باشند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خرما 12 عدد
پودر گردو یک قاشق غذاخوری
پودر دارچین یک قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
کنجد به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
روغن مایع به میزان کافی
کره به میزان کافی

مراحل و دستور پخت قیساوا خرما در منزلمراحل و دستور پخت قیساوا خرما در منزل

قبل از اینکه مراحل تهیه قیساوا خرما را به طور کامل برای شما شرح دهیم، در نظر داشته باشید این وعده صبحانه کامل به روش‌های مختلف تهیه و آماده می‌شود. برای مثال طرز تهیه قیساوا با شیر یکی از دستور پخت‌های حاضر برای این وعده صبحانه است. در ادامه مراحل کامل تهیه قیساوا را به ترتیب برای شما شرح می‌دهیم:

  • مرحله اول: در ابتدا باید هسته‌های خرما را جدا کنید.
  • مرحله دوم: اگر خرماها سفت بودند باید آنها را درون یک قابله آب و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا بپزند.
  • مرحله سوم: یک تابه مناسب را انتخاب کنید و مقداری روغن درون آن بریزید.
  • مرحله چهارم: خرماها درون این تابه قرار دهید.
  • مرحله پنجم: مقداری پودر گردو نیز به ماهی تابه اضافه کنید.
  • مرحله ششم: این مواد را به قدری تفت دهید تا خرما نرم شود و بوی خامه این ترکیب از بین برود.
  • مرحله هفتم: پودر دارچین را به این مواد اضافه کنید و دوباره تمام ترکیبات را تفت دهید.
  • مرحله هشتم: تخم مرغ‌ها را به تابه اضافه کنید و حسابی هم بزنید.
  • مرحله نهم: مقداری نمک به این مواد اضافه کنید.
  • مرحله دهم: منتظر بمانید تا تخم مرغ سفت شود.
  • مرحله یازدهم: مقداری کنجد بر روی این ترکیبات بریزید.
  • مرحله دوازدهم: قیساوا آماده شده و می‌توانید آن را با نان میل کنید.

نکات مهم مربوط به طرز تهیه قیساوا خرما

اکنون که با یک وعده صبحانه بسیار لذیذ و کامل آشنا شدید و فهمیدید که دستور پخت این خوراکی خوشمزه به چه صورت است، زمان آن رسیده که قیساوا خود را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید. به منظور بهبود در تهیه این وعده صبحانه کامل باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید که این نکات عبارت هستند از:

  • توجه داشته باشید خرمای رطب برای تهیه این صبحانه خوشمزه گزینه مناسب‌تری است البته که خرمای شیرازی نیز طعم قیساوا را خراب نمی‌کند.
  • در صورتی که دوست دارید قیساوای شما خیلی چرب و خوش عطر باشد، قبل از سرو کردن می‌توانید مقداری کره ذوب شده نیز به آن اضافه کنید.
  • به جای خرما می‌توان از قیسی یا برگه زردآلو نیز استفاده کرد زیرا دستور پخت این قیساواها شبیه به یکدیگر خواهد بود.
  • با توجه به سلیقه و مزاج شخصی خود می‌توانید میزان خرما یا تخم مرغ را افزایش یا کاهش دهید. برای مثال برخی افراد تخم مرغ بیشتر را دوست دارند و برخی دیگر به خرما علاقه بیشتری دارند.

خرید آنلاین صبحانه

از آنجایی که صبحانه در روز جمعه بهترین و پر طرفدارترین وعده به شمار می‌آید، شما نیز می‌توانید روز جمعه خود را با یک صبحانه خوشمزه و لذیذ آغاز کنید. در صورتی که وقت کافی برای تهیه قیساوا ندارید، می‌توانید از طریق سفارش آنلاین از کافه یک پرس قیساوای داغ و لذیذ برای صبحانه روز جمعه خود سفارش دهید.

این وعده خوشمزه به قدری لذیذ و دلچسب است که هم به روش خانگی و هم به روش رستورانی می‌توان آن را میل کرد. خوشبختانه با روی کار آمدن سایت و اپلیکیشن اسنپ فود شما می‌توانید هر نوع قیساوا یا صبحانه را به صورت آنلاین سفارش دهید.

نظرات کاربران