آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه قیساوا با زردآلو
انواع املت و گراتن
4.3/5 - (3 امتیاز)
2

طرز تهیه قیساوا با زردآلو برای صبحانه و عصرانه

مینا اسماعیل بیگی 04 دی 1401 4 دقیقه

طرز تهیه قیساوا با زردآلو یکی از همان رسپی‌هایی است که آن را در دفترچه آشپزی یادداشت خواهید کرد تا هیچگاه فراموشتان نشود. غذایی لذیذ و سنتی از دیار آذری زبان‌ها که با چاشنی عشق آن را تهیه می‌کنند. قیساوا بشکل سنتی با خرما و زردآلو تهیه می‌شود. نام قیساوا هم از قیسی یا همان پرزردآلو گرفته شده است. شرط میبندم زردآلو هیچوقت فکر نمی‌کرد که تا این حد بتواند نقشی تاثیرگذار در یک صبحانه لذیذ داشته باشد.

قیساوای زردآلو
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 45 دقیقه
میزان سختی سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم بیش از 320 کالری

قیساوا هم با زردآلو و هم بدون زردآلو

طرز تهیه قیساوا با زردآلو با طرز تهیه قیساوا خرما، تبریزی، ارومیه و حتی قیساوا با شیر، تفاوت چندانی ندارد. این طرز تهیه تنها در چند قلم از ماده‌های اولیه با بقیه طرز تهیه‌ها متفاوت است. حتماً قیساوای زردآلو را در منزل آماده کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار چاشنی‌ها، مغزها و ادویه‌جات مختلف لذت ببرید. فراموش نکنید که طبع زردآلو یا قیسی سرد است، پس بهتر است از مغز گردو و زعفران بیشتری در این غذا استفاده کنید. همچنین دقت کنید که اگر به جای زردآلو از برگ زردآلو یا قیسی استفاده کردید، این ماده اولیه اصلی حاوی گوگرد نباشد.

مواد لازم برای تهیه قیساوای زردآلومواد لازم برای تهیه قیساوای زردآلو

در ادامه برای تهیه این غذای پرمغز به مواد اولیه زیر احتیاج خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کره 25 گرم
قیسی یا زردآلو 15 عدد یا 100 گرم
گردو به مقدار لازم
زعفران دم شده 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری  سَر خالی
تخم مرغ 1 یا 2 عدد دلخواه

طرز تهیه قیساوا با زردآلو

برای این طرز تهیه قیساوا با زردآلو سعی کنید که حتماً از زردآلوها یا قیسی‌هایی استفاده کنید که گوگرد نداشته باشند. این محصولات باید مستقیم در آفتاب خشک شوند تا کاملاً طبیعی و ارگانیک باشند. قیسی‌هایی که در فروشگاه‌های خشکبار عرضه می‌شوند معمولاً همگی با کمک گوگرد خشک شده‌اند و این موضوع سبب می‌شود تا طعم غذای شما خراب شود.

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه قیساوا با زردآلو بعد از آماده کردن زردآلوها یا قیسی‌ها، آنها را بشویید. سپس زردآلوها را دو نیم کرده هسته آنها را جدا کنید. اگر از قیسی استفاده می‌کنید قیسی‌ها را می‌توانید بعد از شستن و گرفته شدن رطوبتشان با چاقو برش داده و وسط آنها را باز کنید. اینکار سبب می‌شود تا مثل تهیه قیساوا خرما ، قیسی‌ها سریعتر پخته شوند.
  • مرحله دوم: بعد از اینکه قیسی‌ها یا زردآلوها آماده شدند آنها را در یک قابلمه یا تابه مناسب ریخته و با یک لیوان آب بپزید. بهتر است که درب قابلمه را ببندید تا سریعتر پخته شوند.قیساوا زردآلو خوشمزه
  • مرحله سوم: در این قسمت از طرز تهیه قیساوا با زردآلو بعد از پخته شدن زردآلوها به این ترکیب شکر را اضافه کنید و اجازه دهید تا شکر آب شود. شکرها به‌سرعت آب شده و قیساوای شما خیلی سریع غلیظ خواهد شد، پس در هنگام پخت از حرارت شعله غافل نشوید.
  • مرحله چهارم: در همین حین زعفران را در آب جوش حل کرده و آن را دم کنید. سپس مانند تهیه قیساوا اورمیه ، آن را به ترکیب زردآلو و شکر آب شده اضافه کنید. اجازه دهید تا آب غذا به خوبی تمام شود.
  • مرحله پنجم: بعد از تمام شدن آب ظرف و همین که میزان آب به 1 الی 2 قاشق غذاخوری رسید، کره را به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا کره با حرارت آب شده و جذب قیسی‌ها شود.
  • مرحله ششم: بعد از آب شدن کره، می‌توانید گردو را نیز به این ترکیب اضافه کنید. اگر در این طرز تهیه، قیساوا با زردآلو را برای وعده صبحانه آماده کرده‌اید، می‌توانید در انتهای پخت زردآلو‌ها و قبل از سرو نهایی تخم مرغ را به آنها اضافه کرده هم بزنید. حالا اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها سفت شده و کاملا پخته شوند. در نهایت قیساوای زردآلو را به ظرف سرو نهایی منتقل کرده، با گردو تزئین کنید و نوش جان!

در پایان این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه قیساوا ساده را نیز یاد بگیرید و در کنار این نوع، نوع ساده آن را نیز تهیه کنید.

قیساوای زردآلو مثل قیساوای خرما

این مطلب به طرز تهیه قیساوا با زردآلو اختصاص پیدا کرد. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم قیساوا یک غذای اصیل آذری است اما مواد اولیه در دسترسی دارد و شما در هر کجای این دنیا که باشید، می‌توانید آن را تهیه کنید. برای تهیه قیساوا زردآلو یا قیساوای خرما و حتی قیساوا ارومیه ، مواد اولیه تقریبا یکسان هستند اما ممکن است است ترتیب آماده سازی در این غذاها متفاوت باشد. ضمن اینکه ادویه‌جات و مغزها نیز می‌توانند تاثیر زیادی در طعم و مزه محصول نهایی داشته باشند.

درهرحال اگر تصمیم گرفتید که قیساوا زردآلو را در خانه امتحان کنید، خیلی سریع به کمک سفارش آنلاین از کافه می‌توانید یک صبحانه عالی و مقوی را سفارش داده و درب به محل موردنظر تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

فرهناز
30 شهریور 1402

سلام در تهیه قیساوا با زردالو میشه از زردآلو خشک های آماده استفاده کنم

  • snappfoodadmin
    30 شهریور 1402

    سلام در طرز تهیه قیساوا با زردآلو حتماً از زردآلوها یا قیسی‌هایی استفاده کنید که گوگرد نداشته باشند چون قیسی‌هایی که در فروشگاه‌های خشکبار فروش می رسند با کمک گوگرد خشک شده‌اند باعث می‌شود تا طعم غذا خراب شود. قیساوا با زردآلو باید مستقیم در آفتاب خشک شوند تا کاملاً طبیعی و ارگانیک باشند.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود