طرز تهیه قیساوا ارومیه، بهترین انتخاب برای صبحانه

طرز تهیه قیساوا ارومیه
3.7/5 - (3 امتیاز)

اگر به تازگی مهمانانی برای وعده صبحانه دعوت کرده‌اید و دوست دارید بهترین میز یا سفره صبحانه را برای مهمانان خود تدارک ببینید، بهتر است نگاهی به طرز تهیه قیساوا ارومیه بیندازید. این ماده غذایی لذیذ، شیرین و مقوی می‌تواند یکی از بهترین خوراکی‌هایی باشد که مهمانان شما را به سفره و میز صبحانه جذب می‌کند. در این راهنما به طور کامل در مورد نحوه آماده‌سازی قیساوا توضیح می‌دهیم.

قیساوا
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 30 ساعت
میزان سختی کم
تعداد نفرات 4 نفر

قیساوا یک صبحانه آذری پر طرفدارقیساوا یک صبحانه آذری پر طرفدار

شاید تا به حال نام قیساوا تبریزی حتی به گوشتان نخورده باشد و در نتیجه با طرز تهیه آن آشنا نباشید. اما اگر دوست دارید صبحانه‌ای متفاوت میل کنید یا برای مهمانان خود سفره‌ای خاص بیندازید، بهتر است طرز تهیه قیساوا ارومیه را یاد بگیرید. قیساوا در واقع یک صبحانه به سبک آذری است که طرفداران بسیاری دارد.

آیا تا به حال تخم مرغ و خرما میل کرده‌اید؟ ترکیب تخم مرغ و خرما سرخ شده تا حدودی شبیه به همین خاگینه زردآلو یا قیساوا است که جزء لیست خوراکی‌های صبحانه قرار دارد. در این وعده شما می‌توانید انواع مواد مغذی و مقوی همانند گردو، خرما و تخم مرغ را با هم سرخ کنید.

البته قیساوا به روش‌های دیگر و با مواد غذایی متفاوتی پخته و آماده می‌شود. برای مثال عده‌ای قیساوا را علاوه بر قیسی با کدو حلوایی درست می‌کنند. شما نیز می‌توانید با توجه به مزاج شخصی و سلیقه خود این غذای مقوی را بپزید و میل کنید. در بخش‌های بعدی مواد اولیه و مراحل پختن قیساوا را شرح می‌دهیم.

مواد اولیه در طرز تهیه قیساوا ارومیه

قبل از اینکه با طرز تهیه قیساوا به طور کامل آشنا شوید باید مواد اولیه آن را آماده کنید و سپس مراحل تهیه این خوراکی خوشمزه را پشت سر بگذارید. این خوراکی خوشمزه در اصل یک وعده صبحانه بسیار مقوی و لذیذ است که خاستگاه اصلی آن تبریز خواهد بود.

این صبحانه اصیل و سنتی آذری با مواد غذایی آماده و پخته می‌شود که بسیار مقوی و انرژی‌زا خواهند بود. در نظر داشته باشید با توجه به مواد اولیه حاضر در این وعده صبحانه به طور حتم در هر 100 گرم قیساوا مقدار زیادی کالری وجود دارد. به عبارت دیگر قیساوا یک صبحانه انرژی‌زا و پر کالری است.

اگر در فصل سرما فرزند شما دچار سرما خوردگی می‌شود، با یادگیری طرز تهیه قیساوا با شیر می‌توانید به بهبود وضعیت بیماری او کمک کنید. این صبحانه بهترین گزینه در فصول پاییز و زمستان است که بیشتر افراد به سرماخوردگی دچار می‌شوند. درنگ نکنید و همین حالا مواد اولیه برای طرز تهیه قیساوا ارومیه را آماده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
قیسی 10 عدد
شیره انگور یک سوم پیمانه
کره 50 گرم
آب یک دوم پیمانه
گردو برای تزیین
پسته برای تزیین
شکر یک قاشق
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری

مراحل آماده‌سازی یک صبحانه خوش خوراکمراحل آماده‌سازی قیساوا ارومیه

همان‌طور که گفتیم قیساوا را با مواد مختلف و به روش‌های متفاوتی می‌توان درست کرد اما معروف‌ترین این روش‌ها طرز تهیه قیساوا ارومیه است که با قیسی آماده می‌شود.

بدون شک از نام این خوراکی خوشمزه می‌توان فهمید مقداری قیسی در آن وجود دارند. برای درک بهتر روند تهیه این صبحانه خوشمزه مراحل زیر را به طور کامل و دقیق دنبال کنید:

  • مرحله اول: قیسی‌ها را درون ماهی تابه قرار دهید و مقداری آب روی آنها بریزید.
  • مرحله دوم: ماهی تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شوند.
  • مرحله سوم: کره را به ظرف مورد نظر اضافه کنید و سپس این ترکیب را کمی تفت دهید.
  • مرحله چهارم: مقداری شیره انگور به این ترکیبات اضافه کنید و منتظر بمانید تا کمی بجوشد.
  • مرحله پنجم: قیساوای شما آماده است و می‌توانید آن را درون یک ظرف بریزید و با گردو و پسته تزیین کنید.

توجه داشته باشید نباید اجازه دهید قیساوا خیلی بجوشد زیرا در این صورت بیش از حد سفت می‌شود. در ضمن برای اینکه قیساوا را برای وعده صبحانه میل کنید می‌توانید 2 عدد تخم مرغ نیز به آن اضافه کنید.

نکات کلیدی در طرز تهیه قیساوا ارومیه

قیساوای ارومیه نه تنها به عنوان یک وعده صبحانه خوشمزه کاربرد دارد، بلکه می‌تواند به عنوان یک میان وعده لذیذ نیز به شمار آید. این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد.

به هر حال بعد از اینکه طرز تهیه قیساوا ارومیه را یاد گرفتید می‌توانید این خوراکی خوشمزه را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب کنید و تدارک ببینید. در تهیه این خوراکی خوشمزه باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای اینکه قیساوای بهتری داشته باشید می‌توانید از برگه زردآلو به جای قیسی استفاده کنید.
  • توصیه می‌کنیم از برگه‌ها یا قیسی‌هایی که خودتان خشک کرده‌اید استفاده کنید زیرا قیسی‌های بازاری به روش مصنوعی خشک می‌شوند و طعم خیلی خوبی ندارند.
  • برای اینکه کالری این خوراکی خوشمزه زیاد نشود، می‌توانید از گردو استفاده نکنید.
  • اگر قیساوا را به عنوان صبحانه انتخاب کرده‌اید بهتر است چند تخم مرغ نیز به آن اضافه کنید.
  • قیساوا را می‌توان با کته برنج و به عنوان ناهار نیز میل کرد.
  • شیره انگور و شکر می‌توانند جایگزین خوبی برای یکدیگر باشند.

صبحانه را مهمان یک کافه باشید

اکنون که با طرز تهیه قیساوا ارومیه و مواد اولیه آن به طور کامل آشنا شدید، می‌توانید برای اولین وعده صبحانه پیش روی خود آن را تهیه و آماده کنید. اما اگر زمان کافی برای تهیه قیساوا را ندارید، در حالی که دلتان می‌خواهد این وعده صبحانه یا میان وعده خوشمزه را امتحان کنید، بهتر است از خدمات آنلاین کمک بگیرید.

شما با کمک ثبت سفارش آنلاین از کافه می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن اسنپ فود هر میان وعده یا صبحانه‌ و دسری را درب منزل خود دریافت کنید. بنابراین این امکان وجود دارد که قیساوای لذیذ ارومیه را به راحتی و بدون دردسر در موقعیت مکانی مورد نظر خود تحویل بگیرید.

نظرات کاربران

قیاسی نجاری
20.خرداد.1402

سلام از ارومیه سوغاتی برام قیساوا اوردن انقدر خوشمزه مزه ی جالبی داره که دنبال دستور پختش میگشتم که بپزم مرسی از سایت خوبتون

ثمره چاوشیزاده
20.خرداد.1402

سلام قیساوا اولین بار درست میکنم سفت شده

    snappfoodadmin
    20.خرداد.1402

    سلام نباید اجازه دهید قیساوا خیلی بجوشد در این صورت بیش از حد سفت می‌شود

ghazal faezieyar
20.خرداد.1402

سلام قیساوا با قسی خشک درست کردم طعم خوبی نداشت

    snappfoodadmin
    20.خرداد.1402

    سلام اگر از قسی های بازاری به روش صنعتی خشک شدن طعم زیاد خوبی ندارند اگر برای درست کردن قیساوا از زردآلو یا قسی های که خودتون سنتی خشک کردید استفاده کنید قیساوا طعم بهتری میگیرد

ولی کیوانزادگان
20.خرداد.1402

سلام میتونم در قیساوا شکر قهوه ای جایگزین شیره انگور و شکر سفید کنم

    snappfoodadmin
    20.خرداد.1402

    سلام بله میتوانید قیساوا با شکر قهوه ای درست کنید پیشنهاد میدم دم نوش تخم کتان ببیندhttps://blog.snappfood.ir/%D8%AF%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D9%86/