چه آبمیوه‌ای برای قلب مفید است؟‌

چه آبمیوه‌ای برای قلب مفید است؟
5/5 - (1 امتیاز)

قلب یکی از اصلی‌ترین اعضای کاربردی بدن است که در میان اندام‌های داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد. وظیفه پمپاژ خون به عهده قلب است و سلامت آن یعنی سلامت بدن انسان. تحقیقات فراوانی انجام شد تا بشر به این نتیجه رسید که در میان داروها و غذاها، می‌توان از میوه‌ها و آبمیوه‌های مناسبی نیز برای حفظ سلامت قلب استفاده کرد. میوه‌ها و آبمیوه‌هایی که فارغ از اقلیم و جغرافیا در تمام دنیا وجود دارند و استفاده از آنها تضمین کننده سلامت این اندام حیاتی برای انسان است.

میوه‌هایی که قلب شما را دوست دارند

تحقیقات زیادی انجام شد و در این تحقیقات از میوه‌های متعددی به منظور تقویت سلامت قلب استفاده کردند. در میان تمام میوه‌ها، پنج میوه نسبت به بقیه کاربردی‌تر و مفیدتر بودند. خرید میوه جذابیت خود را دارد اما اگر بدانید که میوه انتخاب شده و خریداری شده می‌تواند سلامت بدن شما را تضمین کند بدون شک در خرید آن میوه عجله می‌کنید. هر کدام از میوه‌هایی که ما در ادامه به عنوان دوستدار قلب شما معرفی خواهیم کرد کمک می‌کنند تا فشار خون بالا و کلسترول شما کاهش پیدا کرده و همچنین وزن شما نیز به تعادل برسد. برای اینکه بتوانید تاثیر بیشتر و بهتری از این میوه‌ها دریافت کنید، چند پیشنهاد تغذیه‎ای برای شما داریم که در انتهای  این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. حالا با معرفی میوه‌های دوستدار قلب ما را همراهی کنید.

طالبیمعرفی بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب

اولین میوه‌ای که قرار است به عنوان دوستدار واقعی و صمیمی قلبتان به شما معرفی شود، میوه طالبی نام دارد. اگر تصمیم گرفتید که خرید آنلاین میوه داشته باشید، در میان لیست بالا بلندای سفارشات خود حتماً طالبی را نیز قرار دهید. طالبی ویتامین B6، C و A دارد و در کنار فیبر، فولات و پتاسیم، یک کالکشن کامل و کاربردی برای بدن ما خصوصا برای قلب به حساب می‌آید. اگر تصمیم گرفتید طالبی را به صورت حضوری تهیه کنید، بهتر است با انگشت اندکی فشار به قسمت انتهایی آن وارد کنید. با این کار می‌توانید به راحتی بوی طالبی را استشمام کنید. همچنین بهترین زمان برای تهیه‌ این میوه شیرین و استثنایی فصل تابستان است. طالبی در جای خشک و خنک تا 5 روز ماندگار است.

در زمان سرو نیز شما می‌توانید طالبی را پوست گرفته و سطح داخل آن را خالی کنید. سپس با قطعه قطعه کردن به برش‌های کوچک و قرار دادن آنها در نایلون‌های فریزری، آن را فریز کنید. همچنین می‌توانید طالبی را به شکل یخ‌زده یا با مخلوط یخ، نوش‌جان کنید. همان‌طور که می‌دانید فشار خون، کلسترول بالا و هموسیستیئن بالا سبب بروز بیماری‌های خطرناک قلبی هستند. شما با مصرف کردن طالبی به دلیل این که این میوه به راحتی می‌تواند با مواد مغذی موجود در خود این سه فاکتور را کنترل کند، با مشکلات قلبی مبارزه خواهید کرد. مواد مغذی موجود در طالبی نقش کارآمدی در سلامت قلب شما دارند. البته با وجود اینکه خواص طالبی بسیار است، بهتر است افرادی که دارای دیابت هستند کمی در مصرف طالبی محتاط باشند.

سیبلیست بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب

میوه دوم که حتما در سفارش آنلاین میوه باید آن را در لیست دوستداران صددرصدی و پروپاقرص قلب خود قرار دهید، سیب است. این میوه از گذشته در طب سنتی ایران نیز به عنوان میوه متعادل کننده برای بدن انسان معرفی شده و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. توصیه می‌کنیم سیب‌هایی که انتخاب می‌کنید حتماً پوست براق و البته بدون لکه‌ای داشته باشند. سیب‌ها در انواع متعددی در بازار موجود هستند که همگی برای بدن مفیدند. سیب زرد، سیب سبز یا سیب سرخ تفاوتی نمی‌کند. سیب‌ها را حتما در یخچال نگهداری کرده و ماندگاری آنها را بالا ببرید. یخچال کمک می‌کند تا سیب‌ها ۵ روز الی ۷ روز سالم و سلامت باقی بمانند.

البته در میان انواع سیب‌های موجود در بازار سیب قرمز و سیب زرد از همه ماندگارتر هستند. از این میوه خوش طعم و معطر می‌توانید به عنوان میان وعده، فالوده به عنوان دسر و سالاد نیز استفاده کنید. معمول است که سیب را پخته یا بصورت خام، پوره و رنده می‌کنند و به همراه یک قاشق مرباخوری گلاب و نصف قاشق چایخوری عسل، مخلوط کرده و روزی یک وعده نوش جان می‌کنند. این کار کمک می‌کند تا ضمن تضمین سلامت قلب، موجبات شادابی و فرح بخشی سایر اندام نیز فراهم بشود. سیب حاوی فلاونوئید است. این عنصر سبب کم شدن میزان چسبندگی پلاکت در درون رگ‌ها شده، شریان‌ها را شل میکند و با کاهش میزان کلسترول در خون، قدمی موثر در تقویت سلامتی قلب شما برمیدارد. پس از خواص سیب و آب آن ساده نگذرید و برای سلامت قلب حتما آبمیوه آن را میل کنید.

زردآلوچه آبمیوه‌ای برای قلب مفید است؟

اگر هنوز هم کنجکاو هستید که بدانید چه آبمیوه‌ای برای قلب مفید است؟ باید به شما بگوییم میوه سوم که آب میوه آن نیز مانند سیب و طالبی توصیه می‌شود، زردآلو نام دارد. زردآلو از جمله میوه‌های جذاب، دوست داشتنی و پرطرفدار در فصل تابستان است. در فصل زمستان نیز می‌توانید این میوه خوشرنگ و خوش طعم و شیرین را به صورت برگه زردآلو یا قیسی از خشکباری  تهیه کنید. خواص زردآلو بی‌شمار است و این میوه سرشار از ویتامین‌های مختلفی مانند C، A، E و K است. به همراه فیبر و کارتنوئیدها که برای بدن به شدت مفید هستند.

در زمان خرید زردآلو، زردآلوهایی را که سفت بوده و رنگ آن‌ها به رنگ نارنجی یا زرد پررنگ نزدیک است، انتخاب کنید. این میوه را به راحتی می‌توانید در کیسه‌ها یا ظرف‌های پلاستیکی در یخچال گذاشته و تقریباً در حدود یک هفته آن را تازه مثل روز اول نگه دارید. همچنین می‌توانید زردالوها را خرد کنید و به همراه غلات سرد و یا غلات گرم نوش جان کنید. زردآلوها اگر خشک باشند به راحتی می‌توانند طعم غذاهای لذیذ خاورمیانه را به غذاهای تهیه شده شما بدهند. برای مثال غذای تاس کباب که بسیار لذیذ است و با خورده‌ها و قطعات ریز زردآلو، طعمی عجیب و به شدت لذیذ پیدا می‌کند.

توت‌هاتوت ها مفید برای قلب

در لیست بالا بلند معرفی بهترین میوه‌ ها برای سلامت قلب به میوه  دیگری میرسیم. البته بهتر است بگوییم میوه ها، نه میوه! از کلمه میوه‌ها استفاده کردیم چون قرار است در مورد خانواده توت‌ها صحبت کنیم. توت‌ها حاوی پتاسیم، فیبر، فولات، منگنز و ویتامین C فراوانی هستند. کلسترول خوب یا HDL را افزایش داده و کلسترول و بعد یا LDL را کاهش می‌دهند. ضمن اینکه سلامت قلب شما را تضمین کرده و کاهنده شدید فشار خون نیز هستند. اگر تصمیم گرفتید به جای سفارش آنلاین میوه توت، آن را حضوری خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که توت‌هایی با رنگ درخشان و روشن را انتخاب کنید.

انواع و اقسام توت‌ها را به راحتی می‌توانید در فریزر بسته بندی کرده و نگه دارید. نکته مهم اینکه توت‌های یخ زده و منجمد شده به اندازه توت‌های تازه موجود در بازار مقوی و مفید هستند. توت‌ها مانند توت سیاه، توت سفید، توت فرنگی، تمشک، بلوبری و غیره را می‌توانید به عنوان دسر یا مانند توت سفید به همراه چای نوش جان کنید. حتی بعضی از این توت‌ها مانند توت سفید را خشک کرده و در فصل‌هایی غیر از فصل تابستان که در آن توت سفید تولید می‌شود، استفاده می‌کنند. آبمیوه توت را نیز می‌توانید آماده کرده و نوش جان کنید. اسموتی توت و انبه امتحان کردنی است. بنابراین، از خواص توت و آبمیوه آن صرف نظر نکنید.

موزموز

اگر دوستان یا خانواده از شما پرسیدند که چه آبمیوه‌ای برای قلب مفید است؟ در انتهای لیست خود می‌توانید به سراغ آخرین میوه‌ای بروید که همه ما آن را دوست داریم. موز در گذشته یک میوه لوکس به حساب می‌آمد اما امروزه یکی از میوه‌های معمولی به شمار می‌رود که تهیه آن راحت است. خواص موز بی‌شمار است، این میوه سرشار از پتاسیم، منیزیم، فیبر ویتامین C و ویتامین B6 بوده و برای سلامت قلب به شدت توصیه می‌شود. منیزیم و پتاسیمی که در موز وجود دارند سبب می‌شوند که فشار خون شما به شدت کاهش پیدا کند. موز غنی از عنصر پتاسیم است. ماده‌ای معدنی که سلامت قلب شما را تضمین می‌کند و نقشی اساسی در حال خوب قلب شما دارد.

در زمان انتخاب موز بهتر است موزهایی را که ساقه‌های محکم دارند و سفت هستند، انتخاب کنید. دقت کنید که اندازه موزها نقشی در کیفیت آن‌ها ندارد. بهترین دما و مکان برای نگهداری از از موزها در دمای اتاق و محیط آشپزخانه است. بهتر آن است که حتماً موزها را تازه مصرف کنید. موز در لیست بهترین میوه‌ ها برای سلامت قلب نقش بسیار موثری دارد. اگر در زمان تهیه این میوه با قسمت‌هایی سیاه شده یا لکه‌دار شده روبرو شدید، توصیه می‌کنیم که موزها را در فریزر گذاشته و آنها را فریز کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بعدها بدون نگرانی از خراب شدن و آسیب رسیدن به موزها، به راحتی آن‌ها را در تهیه نوشیدنی‌ها، میوه‌ها، دسرها و غذاها استفاده کنید.

میوه‌های بهشتی برای سلامت ما

حالا به خوبی متوجه شدید که چه آبمیوه‌ای برای قلب مفید است؟  ما در این مطلب تمام سعی خود را به کار بردیم تا به شما میوه‌هایی را که هم خود میوه و هم آب آن میوه برای بدن و خصوصاً قلب مفید است، به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم. حالا اگر تصمیم گرفتید خود، دوستان و یا خانواده‌تان را به یک آبمیوه تازه و جذاب دعوت کنید، اسنپ در کنار شماست تا با انجام سفارشتان دورهمی شما را تکمیل کند. به این منظور، کافی است به قسمت خرید آنلاین آبمیوه مراجعه کرده و آبمیوه موردنظر خود را سفارش دهید.

نظرات کاربران