آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سوپ جو به ساده ترین روش
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه سوپ جو؛ یک پیش غذای خوشمزه و بین المللی

مینا اسماعیل بیگی 09 مرداد 1401 7 دقیقه

سوپ جو یکی از سوپ‌های بسیار خوشمزه محسوب‌ می‌شود که پخت و آماده سازی آن نیز بسیار راحت است. شما می‌توانید از این سوپ به عنوان یک پیش غذای بسیار خوشمزه برای مهمانی‌ها و پیش از سرو غذای اصلی استفاده کنید. سوپ جو به عنوان یک غذای بین المللی نیز شناخته شده است و در کشورهای مختلف حتی در جایگاه غذای اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته‌‌ای که باید اضافه کرد این است که شما می‌توانید این سوپ را با مواد مختلف و دستور پخت‌های مختلفی آماده و نوش جان کنید. در این مقاله قرار است به ساده‌ترین روش طرز تهیه سوپ جو پرک بپردازیم. اگر به دنیای سوپ ها علاقه دارید، در مقالات دیگر می‌توانید طرز تهیه سوپ های مختلف را نیز دنبال کنید.

4 نفر تعداد نفرات
30 دقیقه زمان آماده سازی
60 دقیقه زمان پخت غذا
ساده میزان سختی

سوپ جو پرک رستورانی

سوپ جو پرک و قارچ

سوپ جو که معمولا با جو پرک پخته و آماده می‌شود را می‌توانید به دو صورت با رنگ شیری رنگ یا سفید و همین طور قرمز رنگ ربی (که در واقع همراه با رب گوجه فرنگی پخته می‌شود) نوش جان کنید! اگر آماده پخت این سوپ خوشمزه هستید، در جدول زیر مواد لازم برای تهیه این سوپ برای 4 نفر قید شده‌است. شما می‌توانید بسته به این که قصد داشته باشید سوپ را برای چند نفر آماده کنید، مقدار این مواد را به همان تناسب بیشتر یا کمتر نمایید.

مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه سوپ جو پرک رستورانی

برای آن که در منزل بتوانید این سوپ خوشمزه را تهیه کنید، مواد اولیه زیر را به مقادیر گفته شده، آماده نمایید. البته از آن جایی که سوپ جو و قارچ نیز طرفداران زیادی دارد، شما می‌توانید با اضافه کردن قارچ به این سوپ، جذابیت بیشتری در طعم و ارزش غذایی آن، ایجاد کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جو پرک 1 پیمانه
سینه مرغ 2 تکه متوسط
پیاز 1 عدد متوسط
شیر 1 لیوان
خامه 2 قاشق غذاخوری در صورت تمایل
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن به مقدار کافی

 آموزش پخت سوپ جو پرک به صورت مرحله به مرحله

آموزش پخت سوپ جو پرک

در قسمت زیر مراحل تهیه سوپ جو پرک ساده را آورده‌ایم. شما با این آموزش می‌توانید در سریع‌ترین زمان یک سوپ خوشمزه و لذیذ را آماده کنید. طرز تهیه سوپ جو با شیر، به شما این امکان را می‌دهد که یک سوپ خوشمزه و بسیار مقوی آماده کنید.

  • مرحله‌ی اول: برای تهیه یک سوپ جو پرک بی‌نظیر و بسیار خوشمزه اولین کاری که باید انجام دهید، این است که جو پرک‌ها را به خوبی بشویید. برای این کار چند مرتبه آب آن را خالی کنید و مطمئن شوید که به خوبی تمیز شده‌اند. پس از آن جو پرک‌ها را درون قابلمه بریزید و چند لیوان آب به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا روی شعله ملایم بپزد. ( فقط دقت داشته باشید تا هرچند وقت یک بار آن را به هم بزنید تا ته نگیرید! )
  • مرحله‌ی دوم: حالا پیاز را به صورت نگینی و کاملا ریز خرد کنید.
  • مرحله‌ی سوم: یک تابه مناسب را انتخاب کنید و در آن مقداری روغن بریزید. بعد از این که روغن به خوبی داغ شد، پیازهای نگینی شده را به آن اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود.
  • مرحله‌ی چهارم: برای این که طعم پیاز بهتر شود، می‌توانید مقداری فلفل و مقدار بسیار کمی زردچوبه به پیازها اضافه کنید و چند دقیقه دیگر به تفت دادن پیازها ادامه دهید. این نکته را حتما در طرز تهیه سوپ شلغم نیز رعایت کنید تا طعم بهتری به خود بگیرد.
  • مرحله‌ی پنجم: حالا به سراغ سینه مرغ بروید. بعد از این که آن را به خوبی شستید، می‌توانید به صورت مکعب‌های کوچک خرد کرده و درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا با پیازها به خوبی سرخ شود تا جایی که رنگ آن تغییر کند. البته می‌توانید مرغ را به صورت آب پز نیز آماده کنید و سپس آن‌ها را ریش ریش کرده و به این مدل داخل سوپ جو با مرغ استفاده کنید.
  • مرحله‌‌ی ششم: بعد از این که مرغ آماده شد، مقداری کره را در یک قابلمه مناسب ریخته و فرصت دهید تا به آرامی ذوب شود. سپس آرد را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا به حالت خمیری دربیاید.
  • مرحله‌ی هفتم: بعد از رسیدن به این حالت به آرامی شیر را به قابلمه اضافه کرده و هم زمان هم بزنید. این کار را باید تا جایی ادامه دهید تا کاملا حالت یکدستی در مواد درون قابلمه ایجاد شود.
  • مرحله‌ی هشتم: بعد از این که مواد آماده شد، مرغ ها و جو پرک‌های پخته شده را نیز به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید تا در حدود نیم ساعت روی حرارت ملایم با یکدیگر بپزند.
  • مرحله‌ی نهم: بعد از گذشت این زمان سوپ جو پرک شما آماده است، می‌توانید مزه‌ی آن را تست کنید و در صورت نیاز به آن ادویه اضافه کنید. در نهایت سوپ جو پرک را در یک بشقاب سرو کرده و روی آن می‌توانید از سبزی خشک مثلا جعفری برای تزئین استفاده کرده و نوش جان کنید! اگر شما از طرفدارن سوپ هستید احتمالا مقاله طرز تهیه انواع سوپ برای شما جالب است و با مطالعه آن می‌توانید روش‌های متنوع برای پخت انواع سوپ را یاد بگیرید.

سوپ جو پرک با رب

طرز تهیه سوپ جو پرک با رب

برای این که بخواهید سوپ جو پرک با مرغ و رب را طبخ کنید، روش ساده‌تری نسبت به تهیه سوپ جو پرک رستورانی در پیش رو دارید. برای انجام این کار مراحل پخت جو و مرغ شبیه به قبل بوده و تفاوت چندانی ندارد. یعنی شما مرغ را در ابتدا آب‌پز کرده و جو پرک‌ها را نیز درون یک قابلمه می‌پزید.

فقط باید چند بار آب جو پرک در حال پخت را عوض کنید. بعد از این که مرغ پخت آن را به جو پرک ها اضافه کرده و ادویه‌های لازم را نیز اضافه کنید و بگذارید تا چند قل بخورد. در اینجای کار 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید تا سوپ جا بیفتد. درست شبیه به مراحلی که در طرز تهیه سوپ دال عدس، به عنوان یک سوپ فوق العاده مقوی و خوشمزه داریم.

این روش ساده‌ترین آموزش برای طرز تهیه سوپ جو با رب گوجه فرنگی محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم که پس از آماده شدن سوپ، حتما مقداری لیمو به آن اضافه کنید تا طعم بهتری به خود بگیرد. اگر دوست داشته باشید برای تزئین آن می‌توانید از زرشک نیز استفاده کنید. این مدل سوپ جو پرک برای سرما خوردگی نیز بسیار مفید است و می‌تواند غذای خوبی برای بیماران باشد، البته سوپ مرغ ساده نیز برای بیماران سرما خورده کاملا مفید است که در مقاله طرز تهیه سوپ مرغ آموزش ساده‌ترین روش پخت آن را بیان کرده‌ایم.

سوپ جو پرک بدون مرغ

طرز تهیه سوپ جو پرک بدون مرغ

اگر شما علاقه‌ای به خوردن سوپ جو پرک یا مرغ ندارید و یا این که گیاهخوار هستید، می‌توانید این سوپ را بدن مرغ درست کنید. در واقع طعم سوپ جو با شیر و قارچ نیز به شکلی فوق العاده است. برای انجام این کار کافی است تا از دستور پخت مراحل تهیه و آماده سازی مرغ را حذف کنید. به عنوان جایگزین مرغ می‌توانید از ادویه‌های آماده با طعم مرغ استفاده کنید.

البته خیلی از افراد در مورد ادویه مخصوص سوپ جو سوال دارند که باید بگوییم این نوع سوپ جو با قارچ، ادویه خاصی ندارد و تنها همان نمک، فلفل و زردچوبه در پخت آن کاربرد دارد. اما برای بهتر شدن طعم سوپ می‌توانید هم از ادویه مرغ و هم از سبزی خشک استفاده کنید.

سوپ جو پرک و قارچ

سوپ جو پرک و قارچ

یکی دیگر از روش‌های طرز تهیه سوپ با جو پرک، استفاده از قارچ در دستور پخت آن است. حتی اگر از مرغ در پخت سوپ استفاده نمی‌کنید، قارچ می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. به ویژه آن که قارچ به عنوان یک پروتئین گیاهی، دارای ارزش غذایی بالایی بوده و منبع ویتامین عالی به شمار می‌آید. برای انجام این کار تنها باید قارچ‌های خرد شده و ورقه ورقه شده را به قابلمه سوپ در حال پخت اضافه کنید و اجازه دهید تا به همراه سایر مواد که در حال پخت نهایی هستند، بپزد. اگر شما در دسته افرادی قرار می‌گیرید که استفاده از قارچ و مزه‌ی آن در سوپ را دوست دارید، طرز تهیه سوپ قارچ احتمالا مورد علاقه‌ی شما خواهد بود.

همچنین شما می‌توانید سوپ جو پرک به همراه قارچ و هویج را نیز طبخ کنید. برای استفاده از هویج درون سوپ نیز می‌توانید آن را رنده کنید و به مواد درون قابلمه اضافه کنید. هویج در سوپ جو پرک در رنگ و مزه‌ی غذا تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

سوپ جو پرک را از اسنپ فود بخواهید…

سوپ جو پرک

همانطور که گفتیم سوپ جو پرک یکی از سوپ‌های محبوب است، به ویژه افرادی که به طرز تهيه سوپ شير علاقه مند هستند، حتما عاشق طعم سوپ جو نیز خواهند شد. ممکن است که شما بخواهید این غذا را در خانه برای خودتان یا برای پذیرای از مهمان‌ها استفاده کنید، اما زمان کافی یا مواد اولیه برای تهیه سوپ را نداشته باشید. در این مواقع سفارش آنلاین غذا و هر نوع سوپ از سرویس غذای اسنپ منطقی‌ترین راهکار پیش روی شما است.

شما بدون هیچگونه نگرانی می‌توانید غذای مورد علاقه‌ی خود را از اسنپ سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید. جدا از آن امکاناتی مانند استفاده از تخفیفات اسنپ و همچنین سرویس امتیازدهی به رستوران و غذا نیز وجود دارد و همچنین می‌توانید نظرات کاربرانی که قبل از شما از آن رستوران غذا سفارش داده‌اند، را بخوانید. در پایان، پیشنهاد می‌کنیم اگر به تهیه یک سوپ خوشمزه علاقه دارید، طرز تهیه سوپ تره فرنگی را نیز مطالعه کنید.

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود