آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سوپ تره فرنگی
دسته‌بندی نشده
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

با یادگیری طرز تهیه سوپ تره فرنگی به سفره هایتان روح ببخشید

مینا اسماعیل بیگی 21 مرداد 1401 6 دقیقه

سوپ تره فرنگی در واقع یک غذای فرانسوی و کلاسیک است. می‌توان آن را بعنوان پیش‌غذا آماده کرد یا برای شامی سبک میل نمود. جالب آنکه حتی می‌توان آن را بصورت سرد مصرف کرد. معمولا این سوپ بسیار خوشمزه و مقوی را با بیکن و تره فرنگی سرخ‌شده و دیگر انواع  سبزیجات خرد‌شده سرو می‌کنند، که باعث می‌شود ظاهری مطبوع در کنار سادگی‌اش داشته باشد. البته در این مورد تنوع بی پایانی وجود دارد و شما می‌توانید با سلیقه شخصی خود آن را تزیین و گارنیش نمایید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ تره فرنگی مجلسی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با مرغ
تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
درجه سختی کم

سوپ تره فرنگی با مرغ

یقینا با طرز تهیه انواع سوپ ، مانند طرز تهیه سوپ مرغ از قبل آشنا هستید. اما امروز قرار است سوپی متفاوت را با شیوه‌ای بخصوص به شما آموزش دهیم. به منظور تهیه سوپ تره فرنگی خوشمزه با مرغ، ما لزوما به گوشت مرغ نیاز نداریم و تنها آب یا عصاره آن کفایت می‌کند. از طرفی به دلیل اینکه بخش قابل‌توجهی از سوپ تره فرنگی با سیب‌‌زمینی درست شده است، از آن با نام سوپ تره فرنگی با سیب‌زمینی نیز یاد می‌شود.

مواد لازم برای سوپ تره فرنگی

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ تره فرنگی با مرغ برای 6 نفر به قرار زیر می‌باشد:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تره فرنگی 6 عدد
سیب‌‌ زمینی 4  عدد بزرگ
پیاز 3 عدد متوسط
هویج 3 عدد
سیر 3 حبه
آب مرغ 6 لیوان
شیر 2 لیوان
کره 50 گرم
خامه صبحانه 1 فنجان
برگ بو 2 عدد
روغن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، جعفری تازه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با مرغطرز تهیه سوپ تره فرنگی با مرغ

طرز تهیه سوپ تره فرنگی و سیب زمینی یا همان سوپ تره فرنگی با مرغ، مراحل ساده‌ای دارد که در برنامه‌های مختلف تلویزیونی مانند برنامه به خانه برمی‌گردیم بارها پخش شده است. اما اگر یادتان رفته، ما همان دستور پخت سوپ تره فرنگی به خانه برمی‌گردیم را حرفه‌ای‌تر برای شما بازگو می‌کنیم. خواهید دید این غذا به سادگی و در مدت کمی حاضر می‌شود.

  • مرحله اول: در ابتدای کار به سراغ سیب‌زمینی رفته و پس از شستن، آنها را بصورت مکعبی و ریز خرد می‌کنیم. یادتان باشد که بعد از خرد کردن سیب زمینی آن را دوباره با آب سرد بشویید تا چسبندگی روی آنها از بین برود. سپس آنها را روی دستمالی پارچه‌ای قرار داده تا خشک شوند. همچنین در این مرحله هویج‌ها را بصورت مکعبی ریزریز کنید.
  • مرحله دوم: اکنون نوبت تره فرنگی است. اصولا آشپزی با تره فرنگی لذت‌بخش است اما دقت کنید که آن را به خوبی بشویید. همچنین نباید از قسمت‌های سفت آن در سوپ استفاده کنید، بنابراین این قسمت‌ها را جدا کرده و تنها بخش‌های کم‌رنگ آن را خرد نمایید. حال تابه‌ای برداشته و کره را در آن بیندازید. قرار است با کره، تره فرنگی‌ها را اندکی تفت دهیم. این کار را با حرارت ملایم انجام دهید.
  • مرحله سوم: در مدت تفت خوردن تره‌ها، سیرها را له کنید و به آنها اضافه نمایید. سپس نوبت پیاز است که بصورت خلالی خرد شود. آنها را نازک خرد کرده و به تابه بیفزایید. در این مدت کمی زردچوبه به مواد داخل تابه بزنید تا عطر خوشایندی به خود بگیرند. سپس تابه را خاموش کنید.
  • مرحله چهارم: اکنون در داخل قابلمه‌ای که قرار است سوپ را تهیه کنید، کمی روغن مایع ریخته و سیب‌زمینی‌ها را در آن تفت دهید. وقتی رنگ سیب‌زمینی‌ها تغییر کرد، هویج را نیز به آن اضافه کنید. اکنون کمی نمک و زردچوبه به این مواد بیفزایید. دقت کنید نیازی نیست هویج و سیب زمینی بطور کامل مغزپخت شوند.سوپ تره فرنگی مجلسی
  • مرحله پنجم: حال، آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و اندکی مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. سپس مخلوط تره فرنگی، سیر و پیازی که قبلا تفت داده‌ایم را نیز به این مواد اضافه کنید. وقتی آب مرغ شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و برگ بو، فلفل سیاه و پودر آویشن را نیز به آنها اضافه نمایید.
  • مرحله ششم: بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه، سیب‌زمینی، هویج و سایر مواد به خوبی نرم شده و قابلیت له شدن را دارند. بدین منظور ابتدا برگ بو را از قابلمه خارج کرده و سپس با گوشت‌کوب برقی، میکسر یا هر وسیله‌ای که دم دستتان است، مواد سوپ را بصورت پوره‌ای یکدست در بیاورید.
  • مرحله هفتم: در این مرحله از طرز تهیه سوپ تره فرنگی چند راه پیش روی شماست. اگر عجله دارید می‌توانید شیر و سپس خامه را به قابلمه در حال جوش اضافه کنید تا با هم قل بخورند و ترکیب شوند. اما می‌توانید ابتدا شیر را در شیرداغ‌کن ریخته و ولرم کنید، سپس خامه را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا هم‌دما و یکدست شود. در نهایت ترکیب بدست آمده را به سایر مواد داخل قابلمه اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: اکنون فقط به مدت 3 دقیقه بگذارید مواد با هم جوش بخورند. در این مدت از سوپ مزه بگیرید و اگر لازم بود نمک و فلفل آن را تنظیم نموده و در صورت لزوم کمی پودر آویشن بریزید تا عطر نهایی سوپ را بهتر کند. سپس سوپ را در داخل ظرف سرو ریخته و با جعفری و تره خردشده تزیین کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم این سوپ را با نان تست یا نان فرانسوی برشته‌شده و اسلایس‌شده میل نمایید. در پایان،بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که اگر طعم مرغ را می‌پسندید، طرز تهیه سوپ مرغ را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با جوسوپ تره فرنگی و سیب زمینی

حال که با دستور اصلی و لذیذ سوپ تره فرنگی با مرغ آشنا شدید، طبخ مابقی دستورهای پخت آن با قارچ، اسفناج و بروکلی چندان دشوار نخواهد بود. بنابراین از گزافه‌گویی پرهیز کرده و مراحل طرز تهیه سوپ تره فرنگی با جو را به نیابت از آنها بطور خلاصه شرح می‌دهیم.

برای این کار در تابه‌ای ابتدا پیاز و سپس تره فرنگی خرد‌شده را با کره تا نرم شدن تفت دهید. در قابلمه حاوی آب مرغ، هویج اسلایس شده و حدودا 150 گرم جو را ریخته و بگذارید تا با هم جوش بخورند. بعد از مدتی، سیب‌زمینی خردشده و ادویه‌هایی مانند فلفل و آویشن را به آن اضافه نمایید. سپس در شیرداغ‌کن، شیر را گرم کرده و با یک قاشق آرد و قدری آبلیمو، ترکیبی یکدست درست کنید. سپس کم‌کم این ترکیب را به مواد داخل قابلمه افزوده و در نهایت، مزه آن را برای تنظیم نمک و سایر ادویه‌ها بچشید.

نکات حرفه ای طرز تهیه سوپ تره فرنگی

برای اینکه سوپ تره فرنگی مجلسی و خوشمزه‌ای داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را در طبخ آن در نظر بگیرید:

  • آب مرغی که برای سوپ تره فرنگی استفاده می‌کنید ترجیحا از قبل صافی خورده باشد. آب مرغ تصفیه شده، مواد ته‌نشین شده در کف قابلمه را نباید داشته باشد.
  • برای تفت دادن تره فرنگی از کره به جای روغن مایع استفاده کنید تا مزه فوق‌العاده‌ای به سوپ ببخشد.
  • از قسمت‌های سفت و تیره‌رنگ تره فرنگی برای تهیه سوپ خودداری کرده و بخش‌های نرم و روشن آن را به کار ببرید.
  • به جای سیر تازه می‌توانید از پودر سیر بهره ببرید، اما آن را ابدا از سوپ حذف نکنید.
  • حتما پوست هویج را قبل از خرد کردن بتراشید تا موجب تلخی سوپ نشود.
  • می‌توانید به جای استفاده از آب مرغ، از آب گوشت یا آب قلم نیز برای تهیه سوپ تره فرنگی استفاده کنید.
  • در طرز تهیه سوپ تره فرنگی ، حتی اگر عجله داشتید، سیب‌زمینی را از دستور تهیه سوپ تره فرنگی حذف نکنید. زیرا سیب‌زمینی موجب بافت مخملی و نرم سوپ می‌شود.
  • در هنگام تفت دادن تره فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی و هویج، از سرخ شدن و قهوه‌ای رنگ شدن آنها پیشگیری کنید. در واقع سبک شدن و طلایی‌رنگ شدن آنها کفایت می‌کند. در غیر اینصورت باعث ایجاد مزه تلخ و تیره‌رنگ شدن سوپ می‌شوند.
  • برای طعم و بافت بهتر سوپ بهتر است از شیر پرچرب استفاده کرده و نصف پیاله خامه بیشتری نسبت به مقدار گفته شده در جدول، به کار ببرید.
  • می‌توانید قبل از پوره کردن مواد با هم، از ادویه‌های میکس طعم‌دهنده به غذا مانند عصاره‌های قرصی استفاده نمایید.
  • اگر رژیم ندارید و مایل هستید تزیینی حرفه‌ای و فرانسوی را پیش بگیرید، از مقداری خامه و کره ذوب‌شده به همراه برشی از لیمو، برای تزیین جذاب‌تر سوپ تره فرنگی بهره ببرید.
  • اگر سوپ شما بیش از اندازه رقیق شد، بگذارید کمی بیشتر جوش بخورد یا اینکه 1 قاشق غذاخوری به آن آرد گندم اضافه نمایید.

سوپ تره فرنگی، چیزی که بهش نیاز داری!

شاید تا قبل از آشنایی با این طرز تهیه سوپ تره فرنگی ، تصورتان از سوپ، قابلمه‌ای پر از آب و رشته برای زمان سرماخوردگی بود. اما با وجود شیر و خامه، سوپ تره فرنگی به یکی از لذیذ‌ترین سوپ‌ها تبدیل شده است. بنابراین این بار که هوس سوپ کردید به جای استفاده از طرز تهیه سوپ مرغ همیشگی، از دستور پخت سوپ تره فرنگی مجلسی و خوشمزه ما استفاده کنید. هر چند که طبخ این غذا آسان بوده و سریع آماده می‌شود اما می‌توانید از آن هم راحت‌تر با سفارش آنلاین غذا از اسنپ‌فود، یک کاسه سوپ تره فرنگی مطبوع و لذیذ را هم‌اکنون میل نمایید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود