طرز تهیه سوپ شیر مجلسی (با قارچ، مرغ و خامه)

طرز تهیه سوپ شیر
4/5 - (2 امتیاز)

سوپ شیر، یکی از سوپ‌های مجلسی و بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. البته طرز تهیه سوپ شیر نیز تنوع زیادی داشته و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، از مواد اولیه مختلفی در ترکیب آن‌ بهره ببرید. به طور مثال اگر خامه به این سوپ اضافه کنید (که در اکثر دستورالعمل‌ها نیز وجود دارد)، میزان کالری آن افزایش می‌یابد. در ادامه با دستور پخت کامل این سوپ آشنا می‌شوید.

سوپ شیر و قارچ
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان پخت غذا 3 ساعت
میزان سختی 2 از 5

سوپ شیر و قارچ، ترکیبی لذیذ و خوشمزهطرز تهيه سوپ قارچ و شير

سوپ شیر ساده روش پخت سختی ندارد، حتی اگر به این سوپ قارچ و خامه نیز اضافه کنید؛ باز هم روش سختی پیش‌رو نخواهید داشت. البته طرز تهیه انواع سوپ ایرانی، بسیار ساده است، اما دستور پخت سوپ شیر شاید کمی با سایر سوپ ها متفاوت باشد. در ابتدا باید مواد اولیه برای پخت این سوپ را تهیه کنید.

مواد اولیه برای سوپ شیر

برای تهیه این سوپ جو و قارچ خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار لازم
سینه مرغ 1 عدد
جو پرک 100 گرم
هویج 1 عدد در سایز متوسط
قارچ 250 گرم
شیر نیم لیتر
آبلیمو 1 قاشق سوپ خوری
پیاز 2 عدد در سایر متوسط
روغن مایع به اندازه دلخواه
جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری
نمک به اندازه کفی
زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به اندازه کافی

ناگفته نماند سوپ شیر بدون مرغ نیز قابل طبخ است. همچنین، سوپ شير با جو پرك طعم بهتری دارد و این جو پرک‌ها با ترکیب مرغ مزه خاصی به خود می‌گیرند. مواد لازم برای سوپ قارچ و شیر که در بالا ذکر شد با اطلاعات زیر قابل طبخ خواهند بود.

9  مرحله مهم و کاربردی در طرز تهیه سوپ شیر و قارچ

این سوپ شیر خوشمزه را می‌توان خیلی ساده و طبق مراحل زیر برای پذیرایی از مهمانان خاص خود به عنوان یک پیش غذای لذیذ سرو کرد. مراحل مهم طرز تهیه سوپ شیر را در ادامه مشاهده می‌کنید:طرز تهیه سوپ شیر و قارچ

  • مرحله اول: سینه مرغ را با آب، پیاز و نمک بر روی اجاق قرار دهید تا بپزد.
  • مرحله دوم: بعد از پخت کامل سینه مرغ، اجازه دهید کمی خنک شود و سپس آن را ریش ریش کنید.
  • مرحله سوم:  در این مرحله از درست کردن سوپ شیر، پیازها را پوست بگیرید، نگینی خرد کنید، بعد از اینکه روغن مایع را بر روی اجاق قرار دادید و کمی داغ شد، پیازهای خرد شده را در ظرف روغن بریزید. برای رنگ بهتر پیاز کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: هویج‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه جو پرک و هویج‌های خرد شده را به قابلمه پیاز اضافه کنید. بعد از آن، مقداری آب یا آب مرغ به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله باید 2 ساعتی منتظر لعاب انداختن جو پرک بمانید. در طرز تهیه انواع سوپ جو نیز باید همین قدر منتظر باشید.
  • مرحله پنجم: بعد از لعاب انداختن جو پرک، مرغ ریش ریش شده را به همراه شیر به ظرف جو پرک اضافه کنید و حدود 20 دقیقه منتظر بمانید تا شیر به خورد مواد برود.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه سوپ قارچ و شیر، قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای ریز کنید، به همراه مقدار کمی روغن بر روی اجاق قرار دهید. برای جلوگیری از سیاه شدن رنگ قارچ، می‌توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: بعد از سرخ شدن قارچ‌ها آنها را به قابلمه سوپ خود اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: نمک و فلفل را به اندازه دلخواه به قابلمه خود بیفزایید. بعد از اینکه سوپ شما به جوش آمد و کمی غلیظ شد می‌توانید شعله آن را خاموش کنید.
  • مرحله نهم: سوپ آماده شده خود را در ظرف سوپ خوری بریزید و آن را با جعفری خرد شده تزیین کنید.

طرز تهیه سوپ شیر و خامه، پیش غذایی برای کم وزن‌هاطرز تهیه سوپ شیر و خامه

اگر شما اضافه وزن ندارید و حتی مایل به سرو غذاهایی با میزان کالری بالاتر دارید، سوپ شیر و خامه یک گزینه عالی برای شما به حساب می‌آید. به ویژه آن که اضافه کردن خامه به فرمول تهیه این سوپ، باعث می‌شود تا طعم به مراتب خوشمزه‌تری به دست بیاید.

در دستور پخت سوپ شیر با خامه، باید علاوه بر 9 مرحله ذکر شده در بخش قبلی، بعد از اینکه سوپ را از روی اجاق برداشتید، حدود 2 قاشق غذاخوری خامه به آن اضافه کنید.

در ادامه باید سوپ و خامه را به قدری هم بزنید که خامه اضافه شده به سوپ به طور کامل با مواد سوپ مخلوط شود. در نهایت سوپ شیر با جو پرک و خامه شما آماده سرو کردن خواهد بود. همچنین در طرز تهیه سوپ قارچ با خامه نیز شما می‌توانید به همین روش خامه را به سوپ قارچ خود اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ فوری شیر

برای آن که بخواهید سوپ شیر را به صورت فوری آماده کنید، لازم است که همیشه از قبل مقداری جو پرک پخته شده در فریزر آماده داشته باشید. به این صورت دیگر نیازی نیست که برای پختن جو منتظر مانده و می‌توانید خیلی زود با مخلوط کرد مواد اولیه با یکدیگر، این سوپ خوشمزه را آماده کرده و سرو کنید.

طرز تهیه سوپ سفید مجلسیطرز تهیه سوپ سفید مجلسی

در طرز تهیه سوپ فوری جو با شیر و قارچ تمرکز اصلی آشپز بر روی تهیه و طبخ درست جو است، در حالی که طی مراحل طرز تهیه سوپ شیر با جو پرک، خامه و قارچ آشپز به فکر تهیه یک سوپ سفید با شیر خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر با جو پوست کنده

در ادامه مواد لازم برای این سوپ لذیذ را که مشابه سوپ شیر است برایتان ذکر می‌کنیم.

مواد لازم مقدار لازم
سینه مرغ 100 گرم
جو پوست کنده 1 لیوان
هویج 1 عدد
قارچ 200 گرم
شیر 4 لیوان
پیاز 1 عدد
جعفری 2 قاشق غذاخوری
نمک به اندازه کفی
زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه این سوپ جو خاص تا حدودی نزدیک به طرز تهیه سوپ مرغ است، البته که طرز تهیه بیشتر سوپ‌های مشابه یکدیگر خواهد بود و قرار نیست شما کار سخت و خاصی انجام دهید.

 8 مرحله کامل مراحل طرز تهیه سوپ جو با مرغ و قارچ

این سوپ خاص و مجلسی را می‌توان برای پذیرایی از مهمانان خود تهیه و به عنوان یک پیش غذای بسیار لذیذ و خوشمزه آن را سرو کرد. سوپ جو تنها در کشور ایران طرفدار ندارد، بلکه در سایر کشورهای دنیا نیز از این سوپ بین المللی استقبال می‌کنند. به طور کلی انواع سوپ و آش، همیشه از بهترین پیش غذاها بوده و خواص بسیاری نیز دارند. مراحل تهیه سوپ جو عبارت هستند از:

  • مرحله اول: در نخستین مرحله از طرز پخت سوپ شیر، جوهای پوست کنده شده را در قابلمه‌ای پر از آب قرار دهید و بر روی حرارت بگذارید تا پخته شوند.
  • مرحله دوم: مرغ را به همراه زردچوبه و پیاز در یک قابلمه آب بر روی اجاق بگذارید تا مرغ نیز به طور کامل پخته شود.
  • مرحله سوم: زمانی که ممطئن شدید جوها به خوبی لعاب انداخته‌اند، نوبت به اضافه کردن شیر می‌رسد. البته بهتر است که حتما شیر را به صورت تدریجی اضافه کرده و در هر بار نیز خوب هم بزنید.
  • مرحله چهارم: قارچ‌ها و هویج‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه مواد سوپ خود اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: منتظر جا افتادن سوپ بمانید.
  • مرحله ششم: بعد از پخته شدن مرغ آن را ریش ریش کنید و به قابلمه سوپ خود بیفزایید.
  • مرحله هفتم: نمک و فلفل سوپ را به اندازه دلخواه خود اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: سوپ جو آماده شده را درون ظرف مناسب بریزید و آن را با جعفری خردشده حسابی تزیین کنید تا مهمانان اشتهای بیشتری پیدا کنند.

نکات طلایی دستور پخت سوپ شیرنکات طلایی دستور پخت سوپ شیر

برای آن که بتوانید یک سوپ شیر بسیار خوشمزه و بدون نقص در منزل آماده کنید، لازم است که این نکات را در نظر داشته باشید:

  • شما می‌توانید به جای جعفری، از ترخون برای تزیین این سوپ استفاده کنید که باعث خواهد شد تا عطر و طعم به مراتب جذاب‌تری بگیرد.
  • دقت داشته باشید که زیاده روی در استفاده از سبزی، باعث خواهد شد تا عطر و بوی سبزی در سوپ غالب شده و طعم شیر یا خامه آن را احساس نکنید.
  • همین طور اضافه کردن سبزیجاتی چون رزماری (البته به میزان کم) به این سوپ، موجب خواهد شد تا طعم بسیار خاص و جذابی به خود بگیرد.
  • شما می‌توانید از مقدار کمی هویج رنده شده نیز در تهیه این سوپ استفاده کرده و به لحاظ خواص، آن را در وضعیت بهتری قرار دهید.
  • شما می‌توانید از سبزی تازه یا خشک در تزیین این سوپ استفاده کنید که البته همیشه سبزی تازه طعم و عطر بهتری به همراه دارد.
  • برای آن که سوپ شیر شما غلظت لازم را پیدا کند، حتما اجازه دهید که قارچ خوب در آن جوشیده و لعاب بیندازد. در صورتی که مشاهده کردید سوپ غلظت لازم را ندارد، یک قاشق آرد سفید را در یک لیوان آب سرد به خوبی حل کرده و به سوپ اضافه کنید. البته لازم است که حتما پس از اضافه کردن ترکیب آرد و آب، اجازه دهید که حداقل 5 دقیقه، سوپ جوشیده و آرد در ترکیب آن به خوبی پخته شود.

سوپ شیر را آنلاین بخرید

با وجود اینکه طرز تهیه سوپ شیر به سختی طرز تهیه سوپ تره فرنگی نیست، ولی شما به جای درست کردن این سوپ خاص و لذیذ می‌توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید و برای درست کردن این سوپ‌ها دردسری نداشته باشید به خصوص در ایامی که مهمانی‌های بزرگ دارید.

در نظر داشته باشید سرویش سفارش آنلاین غذا اسنپ فود انتخاب، سفارش و دریافت هر نوع غذایی را به صورت اینترنتی میسر کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن سوپ شیر شما را در بالاترین کفیت درب منزل خود به شما تحویل می‌دهد. سرویس آنها بسیار منظم و کاربردی است.

نظرات کاربران