طرز تهیه کوفته انار برای شب یلدا

طرز تهیه کوفته اناربرای شب یلدا

کوفته انار یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوفته است. این کوفته  را معمولا به همراه گردو و سبزیجاتی مانند نعنا خشک و جعغری سرو می‌کنند و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه کوفته انار برای شب یلدا بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید یک غذای جدید را امتحان کنید و البته برای شب یلدا نیز یک انتخاب فوق العاده برای مهمان‌های خود داشته باشید، تا انتهای مطلب مارا دنبال کنید.

طرز تهیه کوفته انار برای شب یلدا
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی حدودا 30 دقیقه
زمان پخت غذا بین 90 تا 120 دقیقه
میزان سختی متوسط

کوفته انار شمالیکوفته انار شمالی

اگر در فصل پاییز به سر می‌برید و در حال تدارک برای آخرین روز پاییز یعنی شب یلدا هستید، کوفته انار را از یاد نبرید. این کوفته انتخاب خوبی برای شب یلدا است و می‌توانید در کنار دیگر غذاهای شب یلدا همچون خورشت انار، مرغ ناردونی و … این غذا را نیز درست کنید. در ادامه به مواد لام برای تهیه کوفته انار اشاره شده است:

مواد لازم برای تهیه کوفته انار

اگر آماده‌ی درست کردن این غذای خوشمزه هستید، در جدول زیر به مواد اولیه و لازم برای تهیه آن اشاره کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که با این میزان از مواد اولیه شما می‌توانید کوفته انار را برای 4 نفر تهیه کنید. البته امکان تغییر اندازه‌ها بر حسب نفرات وجود دارد و می‌توانید به اندازه‌ی مورد نیاز کوفته‌ی انار را تهیه کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 300 گرم
گردوی آسیباب شده 150 گرم
پیاز 1 عدد متوسط
تخم مرغ 1 عدد
رب انار قاشق غذا خوری
نعنا خشک 1 قاشق سوپ خوری
جعفری خرد شده 1 قاشق غذا خوری
آرد سوخاری 2 قاشق سوپ خوری
آب انار 1 پیمانه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
روغن مایع به میزان مورد نیاز
شکر 2/1 قاشق غذا خوری
ادویه (نمک، فلفل ) به میزان مورد نیاز

طرز تهیه کوفته انار برای شب یلدا به صورت مرحله به مرحله

در نظر داشته باشید که این غذا دستورهای پخت متنوعی دارد و می‌توانید آن را به شکل‌های مختلفی درست کنید، اما ما در اینجا به ساده‌ترین دستور پخت اشاره کرده‌ایم. به شما پیشنهاد می‌کنیم که بعد از این دستور تهیه، طرز تهیه آش انار را نیز مطالعه کنید و در کنار کوفته، آش انار خوشمزه را در شب یلدا روی میز بچینید.

  • مرحله اول: برای این که کوفته انار را درست کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که گوشت را طعم دار کنید. برای انجام این کار گوشت چرخ کرده را در یک ظرف مناسب بریزید و 3 قاشق غذا خوری از گردویی که قبلا آسیاب کرده بودید، به آن اضافه کنید.طرز تهیه کوفته ریزه با رب انار
  • مرحله دوم: با کمک دست یا یک قاشق چوبی، کمی گوشت را ورز دهید تا به خوبی با گردو مخلوط شود. سپس پیاز را پوست گرفته و با استفاده از یک رنده‌ی دندانه ریز، آن را رنده کنید و بعد از اینکه آب آن را گرفتید، به گوشت اضافه کنید.
  • مرحله سوم: در حدود 2 تا 3 دقیقه گوشت را به همراه پیاز ورز دهید و در نهایت باید رب انار را به همراه جعفری خرد شده، نعنای خشک، تخم مرغ، آرد سوخاری و همچنین نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: مرحله‌ی ورز دادن مواد را مجددا باید تکرار کنید تا جایی که مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شده و یکدست شوند و در نهایت بافت منسجمی داشته باشند. مایه‌ی کوفته‌ی شما آماده‌است و اگر فرصت کافی دارید بهتر است تا حدود 30 دقیقه آن را در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد. در غیر اینصورت به سراغ مرحله‌ی بعد بروید!
  • مرحله پنجم: در این مرحله باید مایه کوفته را به اندازه‌هایی در حد یک نارنگی کوچک در بیاورید و تا جایی که می‌توانید آن را فشار دهید تا کاملا منسجم و فشرده شود و در زمان پخت از هم نپاشد. سپس آن‌ها را درون یک ظرف یا سینی قرار دهید.
  • مرحله ششم: بعد از شکل دادن کوفته حتما باید آن را در یخچال قرار دهید تا فرم بگیرد و استراحت کند. در طول مدتی که کوفته‌ها در حال استراحت هستند، شما باید به سراغ درست کردن سس مخصوص این غذا بروید.
  • مرحله هفتم: برای تهیه سس مخصوص کوفته انار در ابتدا باید یک پیاز را به صورت خلال‌های ریز خرد کنید و سپس به میزان کافی روغن درون تابه بریزید و اجازه دهید تا به خوبی گرم شود، سپس پیاز را به آن اضافه کنید و تفت دهید.
  • مرحله هشتم: تفت دادن پیاز را باید تا جایی ادامه دهید که کاملا حالت سبک و شیشه‌ای پیدا کند. برای طعم بهتر می‌توانید در این مرحله مقداری زرد چوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید و مجددا تفت دهید.
  • مرحله نهم: در ادامه گردوی آسیاب شده را نیز به تابه اضافه کنید و همراه با پیازها تفت دهید. این کار را باید روی حرارت خیلی کمی انجام دهید. در ادامه باید رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی، آب انار و مقداری نمک به تابه اضافه کنید و بگذارید تا آب انار به جوش آید.طرز تهیه کوفته شب یلدا
  • مرحله دهم: بعد از گذشت زمان و هنگامی که آب انار به نقطه جوش رسید، حرارت را روی درجه ملایم‌تر تنظیم کنید. در این مرحله طعم سس را بچشید و اگر احساس کردید که بیش از اندازه ترش است، می‌توانید طعم آن را با مقداری شکر متعادل‌تر کنید و در نهایت اجازه دهید تا سس روی حرارت بماند تا غلیظ شود.
  • مرحله یازدهم: زمانی که سس شما آماده شده بود، باید کوفته‌ها را از یخچال خارج کنید. سپس یک تابه را انتخاب کرده و درون آن به میزان کافی روغن بریزید و سعی کنید تا یک تابه کوچک یا گود یا یک قابلمه انتخاب کنید که کوفته به طور کامل درون آن قرار گیرد و کاملا سرخ و پخته شود.
  • مرحله دوازدهم: در نهایت و بعد از این که تمام کوفته‌ها سرخ و آماده شدند باید سس را به آن‌ها اضافه کنید تا سس به خورد آن‌ها برود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید در نهایت دانه های انار را نیز به سس اضافه کنید.
  • مرحله سیزدهم: طرز تهیه کوفته انار برای شب یلدا به پایان رسید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در ظرف موردن نظرتان ریخته و همراه با برنج سرو کرده و نوش جان کنید. ترکیب کوفته‌ی انار با برنج زعفرانی یک ترکیب فوق العاده و جذاب است.

این غذا یکی از خوشمزه‌ترین انتخاب‌های شما است که می‌توانید در لیست غذاهای شب یلدا قرار دهید. البته شما می‌توانید اندازه‌ی کوفته‌ها را کوچک‌تر در نظر بگیرید و این غذا را به عنوان یک خورشت نیز سرو کنید که در واقع همان طرز تهیه کوفته ریزه با رب انار است. همچنین شما می‌توانید انواع کوفته با رب انار را درست کنید که در ادامه توضیح کوتاهی در مورد هر کدام از آن‌ها داده‌ایم.

طرز تهیه کوفته انار و پستهطرز تهيه كوفته انار و پسته

برای درست کردن کوفته انار و پسته شما باید دقیقا شبیه به روش بالا عمل کنید و تنها کار اضافه‌ای که باید انجام دهید این است که خلال پسته را به دستور تهیه کوفته اضافه کنید. پسته را در زمان اضافه کردن گردو در مرحله‌ی پایانی اضافه کنید. ترکیب کوفته انار و پسته در کنار خورشت انار فوق العاده است و پیشنهاد می‌کنیم که حتما یکبار آن را امتحان کنید. به این منظور، می‌توانید از مطلب طرز تهیه خورشت انار در اسنپ فود استفاده کنید و هر دوی این غذاها را با هم برای شب یلدا تهیه کنید.

طرز تهیه کوفته برنجی با رب انار

یکی از کوفته‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید درست کنید و در شب یلدا میل کنید، کوفته برنجی با رب انار است. درست کردن این مدل کوفته نیز بسیار راحت است و دقیقا شبیه همان روشی است که در بالا توضیح داده‌ایم. با این تفاوت که باید گردو را از دستور تهیه حذف کنید و به جای آن برنج را به مواد کوفته اضافه کنید.

یعنی برنجی که از قبل پخته شده است را با گوشت چرخ کرده و پیاز مخلوط کنید و سایر مواد را به آن اضافه کرده و ورز دهید. سس مخصوص کوفته را نیز به همان روش درست کرده و پس از این که کوفته‌ها را سرخ کردید با سس مخلوط کرده و نوش جان کنید. به همین سادگی…

اگر دوست دارید تا در کنار این غذا، غذای دیگری نیز سرو کنید، مرغ ترش شمالی یک انتخاب عالی است و طعمی نزدیک به کوفته برنج با رب انار را دارد.

طرز تهیه کوفته نخودچی با رب انار

اگر بخواهید یک مدل کوفته‌ی دیگر برای شب یلدا آماده کنید، کوفته‌ی نخودچی نیز یک انتخاب عالی است. مراحل درست کردن کوفته نخودچی نیز کاملا شبیه به روش قبل است، اما شما باید گوشت چرخ کرده، پیاز و نمک را با آرد نخودچی ترکیب کنید و به جای آرد یا آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید. مابقی مراحل را نیز باید مجددا تکرار کنید. این مدل کوفته یکی از ساده‌ترین کوفته‌هایی است که می‌توانید درست کنید و طعم بسیار فوق‌العاده‌ای نیز دارد.

کوفته انار، کوفته مخصوص شب یلدا

همانطور که متوجه شدید طرز تهیه کوفته شب یلدا در مدل‌های مختلف و با روش‌های متنوع کار ساده‌ای است و می‌توانید به آسانی این کار را انجام دهید. علاوه بر تمام مدل‌های کوفته دست شما برای انتخاب غذا در شب یلدا باز است و طرز تهیه انار پلو شیرازی نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های خوب شما باشد. در پایان، امیدوارم که با آموزش طرز تهیه کوفته انار برای شب یلدا بتوانید یک کوفته‌ی خوشمزه را درست کرده و میل کنید.

البته، اگر احساس می‌کنید که فرصت شما برای تهیه این کوفته یا سایر غذاهای یلدایی کم است، می‌توانید این وظیفه را به بخش سفارش آنلاین غذا اسنپ فود بسپارید. به این صورت غذاهای دلخواه‌تان در مدت زمان کوتاهی به محل آدرس شما ارسال خواهند شد.

نظرات کاربران

زهرا
01.دی.1401

سلام خیلی مقاله خوبی بود لطفا مقالات بیشتری برای غذاهایی که شب یلدا که میشه با انار و لبو و کدو درست کرد بزارید

رویا
01.دی.1401

این غذا خیلی خوشمزه اس من برای مهمونی های شب یلدای هر سال درست میکنم حتما امتحانش کنید

صبا
04.دی.1401

سلام مرسی از مقاله خوبتون یه سوال داشتم اینکه کوفته ها باید چقدر توی یخچال بمونن؟ و اینکه آیا واقعا تو طعم غذا این مورد تاثیری داره؟

    Snapp food
    04.دی.1401

    خوشحالیم که از این مطلب خوشتون اومده. گذاشتن کوفته ها قبل از پخت داخل یخچال باعث قوام بهتر اونا میشه ولی این مورد اجباری نیست و انجام دادنش با توجه به زمانی که برای تهیه غذا دارید میتونه متفاوت باشه

مینا اکبری
30.شهریور.1402

سلام طرز تهیه کوفته نخودچی با رب انار با نحوی درست کردن کوفته انار چه فرقی دارد

    snappfoodadmin
    01.مهر.1402

    سلام در طرز تهیه کوفته نخودچی با رب انار باید گوشت چرخ کرده، پیاز و نمک را با آرد نخودچی ترکیب کنید و به
    جای آرد یا آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید. مابقی مراحل را باید مجددا عن کوفته نخودچی تکرار کنید

بابک
30.شهریور.1402

سلام چیکار کنم که کوفته انار زمان پخت منسجم باشد و وا نره از هم نپاشد

    snappfoodadmin
    01.مهر.1402

    سلام در وقت درست کردن کوفته انار مایه کوفته را به اندازه‌هایی یک نارنگی کوچک در بیاورید و تا جایی که می‌توانید
    آن را فشار دهید تا کاملا منسجم و فشرده شود که در زمان پخت از هم نپاشد.