آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سالاد کلم و انار و گردو
آموزش آشپزی
1/5 - (1 امتیاز)
6

طرز تهیه انواع سالاد کلم و انار، سالادهای مخصوص شب یلدا

مینا اسماعیل بیگی 15 آذر 1401 6 دقیقه

سالاد کلم و انار یکی از جذاب‌ترین سالادهایی است که می‌توانید امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. این نوع سالاد علاوه بر طعم جذاب، ظاهر خوبی نیز دارد به طوری که با نگاه کردن به آن اشتهای شما باز می‌شود. سالاد کلم و انار را می‌توانید با استفاده از گل کلم، کلم سفید، کلم قرمز و بسیاری از سبزیجات دیگر درست کنید. در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه انواع سالاد کلم و انار از جمله سالاد انار و کلم و هویج بپردازیم، بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این آموزش خوشمزه را یاد بگیرید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه انواع سالاد کلم و انار
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی میانگین 20 تا 30 دقیقه
میزان سختی راحت
میزان کالری در هر 100 گرم 26 کیلوکالری بدون استفاده از سس

سالاد کلم و انار ساده

سالاد انار و کلم سفید از جمله سالادهای خوشمزه و بسیار پرخاصیت است. خاصیت این سالاد به انار آن برمی گردد، زیرا انار دارای خواص زیادی همچون کاهش فشار خون، کاهش درد مفاصل، کاهش خطر سرطان، درمان آلزایمرو مبارزه با دیابت است.

سالاد کلم و انار و گردو

این سالاد را به عنوان شام یا ناهار می‌توانید سرو کنید.

بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف این سالاد خوشمزه، سالاد کلم سفید و انار به هیچ وجه غافل نشوید. در ادامه ابتدا سالاد انار و کلم را توضیح داده و بعد از آن دیگر انواع آن را به صورت خلاصه آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم و انار و گردو

حالا که آماده‌ی درست کردن سالاد کلم با انار هستید، به سراغ مواد لازم برای تهیه آن‌ می‌رویم. در جدول زیر مواد اولیه‌ی مورد نیاز قید شده است که با این میزان از مواد اولیه می‌توانید سالاد را برای 4 نفر تهیه کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کلم 500 گرم
انار 1 عدد بزرگ
گردو 1 پیمانه
سس مایونز 5 قاشق غذا خوری
آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
گلپر به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد کلم و انار به صورت مرحله به مرحله

درست کردن سالاد کلم و انار و گردو  بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید خرد کردن و مخلوط کردن مواد است. در ادامه به طرز تهیه سالاد کلم سفیدد و انار اشاره شده است، این سالاد را یاد بگیرید تا به سراغ طرز تهیه انواع سالاد کلم و انار با مواد اولیه متفاوت برویم.

مراحل طرز تهیه سالاد کلم و انار

این سالاد بسیار پرخاصیت است چرا که هم خواص انار را دارد هم کلم.

 

  • مرحله اول: اولین گام برای درست کردن سالاد کلم و انار، شستن و خرد کردن کلم است. باید کلم را به صورت لایه لایه باز کنید و درون یک ظرف پر از آب بریزید. سپس نمک و محلول ضدعفونی کننده را به آب اضافه کنید و اجازه دهید کلم مدت 10 دقیقه درون آب بماند. بعد از آن، کلم را آبکش کنید و اجازه دهید تا آب اضافه‌ی آن گرفته شود.
  • مرحله دوم: بعد از گرفتن آب کلم، با کمک یک چاقو و تخته آن را به صورت تکه‌های موازی برش دهید. البته تا جایی که می‌توانید سعی کنید اندازه‌های آن باریک و یک اندازه باشد.
  • مرحله سوم: کلم‌های خرد شده را کنار بگذارید و به سراغ دون کردن انار بروید. برای انجام این کار باید انار را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. سپس با پشت قاشق به آن بزنید تا دانه‌های آن خارج شود.
  • مرحله چهارم: یک ظرف مناسب را انتخاب کنید و انار دون شده را به همراه کلم درون آن بریزید. سپس گردوی خرد شده را نیز اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا تمام مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. تا به اینجای کار سالاد انار کلم سفید ما آماده است و باید به سراغ درست کردن سس مخصوص این سالاد بروید.
  • مرحله پنجم: برای درست کردن سس مخصوص سالاد کلم و انار، در یک ظرف کوچک سس مایونز را به همراه آبلیمو و سرکه بالزامیک بریزید و به خوبی مخلوط کنید. در ادامه نیز گلپر را اضفه کنید و به خوبی هم بزنید تا سس یکدست شود.
  • مرحله ششم: سس شما آماده است. البته، باید توجه داشته باشید اگر از سرکه بالزامیک استفاده می‌کنید، حتما نمک را حذف کنید، چرا که طعم سالاد را شور خواهد کرد.

در نهایت سس را به سالاد کلم انار گردو اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به خورد آن برود. سالاد شما آماده است و می‌توانید آن را در یخچال قرار داده و هر زمان که دوست داشتید آن را خارج کرده و میل کنید. طرز تهیه سالاد کلم سفید و انار به همین سادگی است.

طرز تهیه سالاد کلم و انار و هویج

یکی دیگر از مدل‌های خوشمزه و جذابی که برای درست کردن سالاد کلم و انار می‌توانید به کار گیرید، استفاده از هویج در تهیه این سالاد است. هویج به دلیل طعم شیرینی که دارد، مزه‌ی سالاد شما را تا حدودی تغییر می‌دهد.

سالاد کلم و انار و هویج

این سالاد را درست کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید.

 

برای استفاده از هویج در تهیه سالاد کلم سفید و هویج و ذرت باید آن را به خوبی بشویید و پوست بگیرد. سپس با استفاده از یک رنده‌ی دندانه درشت آن را رنده کرده و به باقی مواد که در مرحله‌ی قبل آموزش دادیم، اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد کلم و انار و ذرت

سومین سالادی که در طرز تهیه انواع سالاد کلم و اناربه آن اشاره می‌کنیم، سالاد انار و ذرت است. بعضی از افراد طعم ذرت در سالاد را خیلی دوست دارند، اگر شما هم جزو این افراد هستید پس حتما یکبار سالاد کلم و انار را به همراه ذرت درست کنید. روش تهیه نیز بسیار ساده است! کافی است تا تمام مواد را مخلوط کنید و در نهایت ذرت و سس را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد کلم و انار و کشمش

یکی دیگر از روش‌های درست کردن سالاد کلم و انار استفاده از کشمش در تهیه آن است که این سالاد را بسیار مقوی و خوشمزه می‌کند. برای انجام این کار باید کشمش‌ها را از قبل بشویید تا خشک شوند. سپس کشمش را به سایر مواد سالاد اضافه کرده و هم بزنید. سالاد کلم سفید و انار و کشمش برای شب یلدا بسیار مناسب است و می‌توانید آن را در کنار غذا سرو کنید. همچنین طرز تهیه سالاد میوه و لبو یلدا نیز یک انتخاب خوب است و در کنار این سالاد، میز شما را پر از خوراکی‌ها جذاب زمستانی خواهد کرد.

طرز تهیه سالاد انار و خیار

یکی دیگر از سالادهای خوشمزه که ارزش امتحان کردن را دارد، سالاد انار و خیار است که می‌توانید آن را به تنهایی یا به صورت ترکیبی با سالاد کلم درست کنید. برای تهیه این سالاد کافی است تا خیار را به صورت حلقه‌ای برش زده و به سایر مواد اضافه کنید و در نهایت به همراه سس میل کنید.

طرز تهیه سالاد کلم به صورت رژیمی

امکان تهیه سالاد کلم به صورت رژیمی نیز وجود دارد و برای انجام این کار می‌توانید به جای استفاده از سس از ماست چکیده استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد کلم به صورت رژیمی

می‌توانید برای تهیه سس از مقداری ماست چکیده نیز استفاده کنید.

همچنین، امکان تهیه سالاد کلم رژیمی با انواع کلم‌ها نیز وجود دارد. به طوری که شما می‌توانید سالاد کلم قرمز را با انار نیز درست کنید که طرز تهیه سالاد کلم قرمز با انار و طرز تهیه سالاد کلم بنفش با انار نیز دقیقا مانند همین روش‌هایی است که توضیح دادیم.

انواع سالاد کلم و انار را روی میز بچینید…

همانطور که خواندید و متوجه شدید، طرز تهیه انواع سالاد کلم و انار بسیار ساده است و می‌توانید آن را فورا و در زمان‌هایی که عجله دارید، آماده کنید. البته، به جز این مدل سالاد، طرز تهیه سالاد لبو پاییزی به سه روش مختلف برای شب یلدا نیز انتخاب خوب و جذابی است. شما می‌توانید در کنار این سالادها، سالاد لبو پاییزی را نیز آماده کرده و روی میز بجینید. در پایان، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید سالاد خوشمزه‌ای را درست کنید.

البته، اگر احساس می‌کنید که فرصت شما برای تهیه یک یا چند نوع سالاد کم است، می‌توانید این وظیفه را به بخش سفارش انلاین غذا اسنپ فود بسپارید. به این صورت سالادهای دلخواه‌تان در مدت زمان کوتاه و با کیفیت خوب به دستتان خواهند رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(6 دیدگاه)

مانلی
30 آذر 1401

عالی بود مثل همیشه به نظرم که این سالاد رو درست کنید حتی برای مهمونی های پاییز مثل شب یلدا خیلی شیک و مناسبتیه

  • Snappfood
    30 آذر 1401

    خوشحالیم که این مطلب رو دوست داشتید امیدواریم که در مطالب بعدی هم بتونیم نظرتون رو جلب کنیم.

زهره
28 آذر 1401

من عاشق لبو هستم و خیلی دوست دارم با لبو دسر یا سالاد درست کنم. لطفا اگه سالادی هست که بشه با لبو درست کرد هم معرفی کنید

  • Snappfood
    28 آذر 1401

    سلام زهره عزیز پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه سالاد میوه و لبو رو مطالعه کنی چون به احتمال زیاد بعد از درست کردن این سالاد بی ‌نظیر عاشقش میشی

مریم ثابتی
28 آذر 1401

من این سالاد رو با دستور تهیه شما درست کردم و عالی شد فقط آبلیمو زیاد ریختم یکم طعمش رو خراب کرد پیشنهاد می‌کنم آبلیمو خیلی کم استفاده کنید. لطفا سالاد های شب یلدایی بیشتری بزارید. ممنون از سایت خوبتون

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود