مهم‌ترین خواص بادام هندی برای لاغری و سلامتی

خواص بادام هندی

اگر به سلامتی و بهبود قلب، مغز، سیستم ایمنی و سایر بخش‌ها و اعضای بدن اهمیت می‌دهید و همچنین اجیل خوردن یکی از عادت‌های روزانه شما است، توصیه می‌کنیم چند دانه بادام هندی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. البته علاوه بر خواص بادام هندی ، باید به مضرات آن نیز توجه داشته باشید. در ادامه شما را با فواید بادام هندی و مضرات این آجیل خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

جدول ارزش غذایی بادام هندیعکس بادام هندی

بادام هندی خواص بسیاری دارد، اما پیش از آن بهتر است با مواد مغذی این آجیل آشنا شوید. در هر 100 گرم از بادام هندی خام 553 کیلوکالری انرژی و مواد مغذی زیر دیده می‌شود. اگر این سوال برای شما پیش آمده است که ویتامین‌های بادام هندی کدامند؟ جدول زیر را به دقت بررسی کنید.

ماده تشکیل­‌دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 18.22 گرم ویتامین B1 0.42 میلی‌گرم
کربوهیدرات 30.19 گرم ویتامین B2 0.06 میلی‌گرم
آب 5.20 گرم ویتامین B3 1.06 میلی‌گرم
چربی 43.85 گرم ویتامین B4 0.00 میلی‌گرم
فیبر 3.30 گرم ویتامین B5 0.86 میلی‌گرم
قند 5.91 گرم ویتامین B6 0.42 میلی‌گرم
مس 2.20 میلی‌گرم ویتامین B9 25.00 میکروگرم
منیزیم 292.00 میلی‌گرم ویتامین B12 0.00 میلی‌گرم
کلسیم 37.00 میلی‌گرم ویتامین C 0.50 میلی‌گرم
فسفر 593.00 میلی‌گرم ویتامین E 0.90 میلی‌گرم
سدیم 12.00 میلی‌گرم ویتامین K 34.10 میکروگرم
آهن 6.68 میلی‌گرم ویتامین A 0.00 میکروگرم
روی 5.78 میلی‌گرم ویتامین D 0.00 میلی‌گرم

خواص بادام هندی

خواص بادام هندی و زمینی تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند، اما در ادامه این بخش، ما خاصیت بادام هندی را به صورت جداگانه و به طور مفصل شرح می‌دهیم.

۱. خاصیت بادام هندی در بارداری

یکی از مشکلات دوره بارداری، کمبود وزن جنین است که موجب می‌شود وزن مادر کمتر از میزان طبیعی باشد. با مصرف بادام هندی می‌توان مواد مغذی مورد نیاز جنین برای رشد را تامین کرد تا به وزن طبیعی برسد. ناگفته نماند در مصرف بادام هندی در دوران بارداری باید مدیریت خوبی داشته باشید، زیرا خوردن بیش از حد هر نوع ماده غذایی در دوران بارداری خطرناک خواهد بود.

کلسیم موجود در این بادام جذب بدن مادران می‌شود و البته نباید در جذب کلسیم نیز زیاده‌روی کنید. به طور کلی با مصرف بادام هندی، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن خانم‌های باردار رسیده و همین امر به رشد بهتر جنین کمک می‌کند. همچنین جلوگیری از انواع عفونت‌ها نیز دیگر خاصیت بادام هندی در دوران بارداری محسوب می‌شود.

2. فایده بادام هندی برای یبوستخواص بادام هندی برای یبوست

هر نوع ماده غذایی که فیبر بالایی داشته باشد، برای درمان مشکل یبوست مناسب است. از این‌رو به دلیل وجود درصد زیادی فیبر در بادام هندی، این آجیل را می‌توان برای رفع مشکل یبوست استفاده کرد. در حقیقت یک معجزه بادام هندی را می‌توان درمان یبوست و پیشگیری از این بیماری دانست.

۳. مزایای بادام هندی برای مو

در صورتی که به دنبال روشی طبیعی برای تقویت موی سر هستید، توصیه می‌کنیم به آجیل فروشی‌ها سر بزنید. با خرید بادام هندی از ریزش تارهای مو جلوگیری کرده و به تقویت موی سر خود کمک کنید. از آنجایی که بادام هندی منبعی غنی از مس است، شما می‌توانید از این آجیل برای افزایش رشد مو نیز کمک بگیرید.

۴. خواص بادام هندی برای مردان

مصرف این نوع بادام به توانایی باروری آقایان کمک کرده و بر روی کیفیت اسپرم‌های تولیدشده آن‌ها تاثیر می‌گذارد. در ضمن با خوردن بادام هندی مردان اسپرم‌های بیشتری تولید می‌کنند و بدین‌ترتیب توانایی تولید مثل آن‌ها افزایش می‌یابد.

به طور کلی برای جلوگیری از مشکلات ناباروری در مردان می‌توان از بادام هندی کمک گرفت. البته این آجیل برای مردان فواید دیگری نیز به همراه دارد:

  • کاهش چربی خون آقایان
  • تقویت قوای جنسی مردان
  • رفع بیماری‌های کلیوی
  • از بین بردن چروک پوست
  • جلوگیری از سرطان پروستات
  • افزایش انرژی در بدن مردان
  • کمک به سلامت دندان و لثه
  • جلوگیری از ریزش مو
  • جلوگیری از سفیدی مو

۵. فواید بادام هندی برای کبد چرب

از آنجایی که بادام هندی در سم‌زدایی بدن دخالت دارد، با خوردن این آجیل می‌توانید سموم کبد را از بین ببرید. همچنین با مصرف روزانه بادام هندی می‌توان از انواع بیماری‌های کلیوی یا صفرا جلوگیری کرد. در حقیقت خاصیت بادام هندی در رفع مشکلات کبد بر همگان مشخص است. البته برخی از دیگر انواع آجیل مانند پسته نیز به پیشگیری و درمان مشکلات کبدی کمک می‌کنند. به همین دلیل، سعی کنید از خواص پسته نیز غافل نشوید.

۶. مزایای بادام هندی برای لاغریمزایای بادام هندی برای لاغری

ایا بادام هندی چاق میکند؟ شاید برای شما سوال شود چه رابطه‌ای میان خواص بادام هندی و لاغری وجود دارد، زیرا این نوع بادام چربی زیادی داشته و همه ما می‌دانیم خوراکی‌های چرب باعث افزایش وزن می‌شوند. با وجود اینکه 46 درصد از مواد معدنی بادام هندی چربی هستند، ولی این آجیل می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند.

وجود مواد معدنی در بادام هندی موجب می‌شود بعد از خوردن آن احساس سیری کنید و میلی به خوردن تنقلات یا حتی غذا نداشته باشید. در واقع بادام هندی اشتهای شما را کور می‌کند و مانع از پرخوری می‌شود. با مصرف این بادام شما می‌توانید میان‌وعده‌های ناسالم را حذف کرده و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید. در ضمن بادام هندی دارای پروتئین گیاهی است که به گردش خون کمک کرده تا متابولیسم بدن بهبود یابد و بدین طریق موجب افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری می‌شود.

7. خواص بادام هندی در طب سنتی

بادام هندی در طب سنتی جایگاه قابل توجهی داشته و از آن در تقویت سیستم ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. جالب است بدانید که مصرف بادام هندی از گذشته مورد توجه بوده است و متخصصان طب سنتی، خوردن بادام هندی را توصیه کرده‌اند.

8. فایده بادام هندی برای سلامت قلب

وجود ترکیباتی چون فیتواسترول‌ها، اسید اولئیک و ترکیبات فنولیک در بادام هندی، برای کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی موثر هستند. بادام هندی، کلسترول محدودی داشته و از این جهت در مقایسه با دیگر مغز آجیل‌ها، برای سلامت قلب مفیدتر است. مصرف بادام هندی، میزان کلسترول خوب خون را افزایش داده و سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد. البته پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سلامت قلب، از خواص بادام زمینی نیز محسوب می‌شود.

9. خاصیت بادام هندی برای مبتلایان به دیابت نوع دوم

بادام هندی دارای مقادیر مناسبی فیبر بوده و از این جهت در کاهش قند خون و پیشگیری از افزایش یکباره آن موثر است. البته در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد بادام هندی، برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نشده و این افراد تنها می‌توانند روزانه 2 تا 3 عدد بادام هندی مصرف کنند.

10. فایده بادام هندی در بهبود عملکرد مغز – مبارزه با آلزایمرفایده بادام هندی در بهبود عملکرد مغز – مبارزه با آلزایمر

اسیدهای چرب موجود در بادام هندی، برای عملکرد مغز ضروری هستند و مصرف این آجیل، موجب تقویت حافظه خواهد شد. از این روی در افرادی که به طور معمول روزانه چند عدد بادام هندی میل می‌کنند، ریسک ابتلا به آلزایمر کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

11. خواص بادام هندی برای سلامت استخوان‌ها

وجود ترکیباتی چون مس و کلسیم در بادام هندی، به تقویت استخوان‌ها و داشتن بافت استخوانی متراکم کمک می‌کند. از این روی مصرف این آجیل به کودکان در حال رشد نیز توصیه شده است. با مصرف برخی از دیگر آجیل‌ها مانند گردو نیز می‌توان به تقویت استخوان‌ها کمک کرد. بنابراین، اگر در فکر تقویت استخوان‌هایتان هستید، از خواص گردو غافل نشوید.

12. مزایای بادام هندی در محافظت از چشم‌ها

وجود آنتی اکسیدان‌هایی چون لوتئین و زیگزانتین در بادام هندی، برای سلامت چشم‌ها موثر است. مصرف بادام هندی، ریسک ابتلا به بیماری‌های چشمی چون آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد چشمی) را کاهش می‌دهد. به طور کلی احتمال ابتلا به بیماری‌های چشمی در افرادی که بادام هندی مصرف می‌کنند، کمتر از دیگر افراد است.

13. خواص بادام هندی برای معده

آیا بادام هندی برای زخم معده مفید است؟ بله، بادام هندی در تقویت معده و هضم راحت‌تر غذا موثر است. از این روی به افرادی که دچار زخم معده یا دیگر بیماری‌های مشابه هستند، مصرف این مغز آجیل توصیه می‌شود. البته در صورتی که به زخم معده مبتلا هستید، پیش از مصرف بادام هندی یا دیگر مواد غذایی ابتدا با پزشک مشورت کنید.

14. مزایای بادام هندی در رفع کم خونیمزایای بادام هندی در رفع کم خونی

مصرف بادام هندی خطر ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد. وجود ترکیبات مس و آهن در بادام هندی، محرک تولید گلبول‌های قرمز خونی است و در صورتی که به طور منظم از آن استفاده کنید، علائم کم خونی ناشی از فقر آهن کاهش پیدا می‌کند.

15. فایده بادام هندی در پیشگیری از سردردهای میگرنی

جالب است بدانید که خوردن آجیل‌هایی مانند بادام هندی، به افراد مبتلا به سردردهای میگرنی توصیه می‌شود. بادام هندی دارای ترکیباتی است که در رفع بیماری‌های اعصاب و سردردهای میگرنی موثر خواهد بود. البته نباید در خوردن بادام هندی مانند هر ماده غذایی دیگری زیاده‌روی کنید.

16. خواص بادام هندی برای زنان

سندروم پیش از قاعدگی علائم جسمی و روحی پیش از شروع این دوره است که در اغلب خانم‌ها با احساس درد ناخوشایندی همراه خواهد بود. مواد مغذی و دیگر ترکیبات موجود در بادام هندی می‌تواند در کاهش دردهای شکمی، خستگی، سردرد و عوارض سندروم پیش از قاعدگی موثر باشد. دیگر معجزه بادام هندی نیز کمک به سلامت پوست است که برای خانم‌ها بسیار مهم خواهد بود! در حقیقت ویتامین E و آنتی اکسیدان‌های این آجیل از آسیب سلول‌های پوستی ناشی از تجمع رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

17. خواص بادام هندی برای فشار خون

بادام هندی یکی از آجیل‌هایی است که در کاهش میزان فشار خون موثر خواهد بود، چراکه حاوی مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و آل آرژنین است. این ترکیبات موجب گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می‌شوند. البته افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، پیش از مصرف هر ماده غذایی همچون بادام هندی، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنند. البته باید از مصرف بادام هندی شور و بوداده نیز خودداری شود.

18. خواص بادام هندی در پیشگیری از سرطان

رابطه بادام هندی و سرطان را نیز می‌توان از خواص این آجیل معرفی کرد. بادام هندی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی همچون پروآنتوسیانیدین است که وجود این آنتی اکسیدان‌ها سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش داده و مانع از ایجاد سلول‌های سرطانی می‌شود. پس می‌توان یک معجزه بادام هندی را کاهش سلول‌های سرطانی دانست.

مضرات بادام هندیمضرات بادام هندی

حال که با خواص بادام هندی آشنا شدید، نوبت آن است که به مضرات آن اشاره کنیم:

  • مصرف بیش از حد بادام هندی سبب رسوب نمک در کلیه‌ها شده و احتمال ایجاد سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.
  • آلرژی و حساسیت به بادام هندی، یکی از مضرات رایج آن است که با خارش پوست، جوش، گرفتگی بینی، تورم لب و کهیر همراه خواهد بود.
  • برخی افراد با خوردن بادام هندی دچار مشکلات تنفسی، سرفه، تنگی نفس و آبریزش بینی می‌شوند.
  • مصرف بیش از حد این بادام چرب باعث ایجاد سنگ کلیه یا سنگ صفرا خواهد شد.

از مصرف بادام هندی غافل نشوید…

در این مطلب فواید بادام هندی و مضرات آن را معرفی کردیم و همانطور که گفته شد، خواص این آجیل بسیار بیشتر از عوارض آن است. اکنون به این سوال پاسخ دهید که آیا تا به حال به خرید آنلاین آجیل فکر کرده‌اید؟ شاید حالا که با خاصیت بادام هندی آشنا شدید، دلتان بخواهد 1 کیلو از این بادام را در خانه خود داشته باشید. به این منظور، با مراجعه به قسمت سفارش آنلاین آجیل اسنپ فود می‌توانید بادام هندی، بادام زمینی و هر نوع آجیل و خشکبار را سفارش داده و آن را در محل آدرس تحویل بگیرید.

سوالات متداول

با خواص بادام هندی آشنا شوید ؟ خواص بادام هندی برای سلامتی بدن چیست ؟

خاصیت بادام هندی در بارداری،فایده بادام هندی برای یبوست،مزایای بادام هندی برای مو،خواص بادام هندی برای مردان،کاهش چربی خون آقایان با بادام هندی ،تقویت قوای جنسی مردان با مصرف بادام هندی،
جلوگیری از سرطان پروستات با خوردن بادام هندی ،
افزایش انرژی در بدن مردان با مصرف بادام هندی ،کمک به سلامت دندان و لثه با بادام هندی ،
فواید بادام هندی برای کبد چرب،مصرف روزانه بادام هندی از انواع بیماری‌های کلیوی یا صفرا جلوگیری کرد.
مزایای بادام هندی برای لاغری،فایده بادام هندی برای سلامت قلب،وجود ترکیباتی چون فیتواسترول‌ها،
اسید اولئیک و ترکیبات فنولیک در بادام هندی، برای کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی موثر هستند.

بادام هندی خاصیت های زیادی برای سلامتی بدن دارد :خاصیت بادام هندی در بارداری از طریق بادام هندی
ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن خانم‌های باردار میرسد و بادام هندی جلوگیری از انواع عفونت ها
در دوران بارداری میکند.بادام هندی کلیسم مرد نیار مادر و جنین را تامین میکند.
با مصرف بادام هندی می‌توان مواد مغذی مورد نیاز جنین برای رشد را تامین کرد تا به وزن طبیعی برسد.

بادام هندی میتواند به کاهش وزن و چربی کمک کند .خوراکی‌های چرب باعث افزایش وزن می‌شوند.
با وجود اینکه 46 درصد از مواد معدنی بادام هندی چربی هستند، ولی این آجیل می‌تواند در کاهش
وزن به شما کمک کند.وجود مواد معدنی در بادام هندی موجب می‌شود بعد از خوردن آن احساس سیری کنید
و میلی به خوردن تنقلات یا حتی غذا نداشته باشید.بادام هندی پروتئین گیاهی دارد که به
گردش خون کمک می کند تا متابولیسم بدن بهبود یابد و موجب افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری می‌شود.
بادام هندی مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید.

وجود ترکیباتی چون فیتواسترول‌ها، اسید اولئیک و ترکیبات فنولیک در بادام هندی،
برای کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی موثر هستند

خواص بادام هندی برای بهبود عملکرد آلزایمر اسیدهای چرب موجود در بادام هندی،
برای عملکرد مغز ضروری هستند و مصرف این آجیل، موجب تقویت حافظه خواهد شد.
افرادی که به طور معمول روزانه چند عدد بادام هندی میل می‌کنند،
ریسک ابتلا به آلزایمر آنها کاهش زیادی خواهد داشت

نظرات کاربران

کیاسری
21.مرداد.1402

سلام فایده بادام هندی برای یبوست چی هستش بادام زمینی چه کمکی در درمان یا پیشگیری یبوست انجام می دهد

    snappfoodadmin
    25.مرداد.1402

    سلام خواص بادام هندی و زمینی تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند.فایده بادام هندی برای یبوست:هر نوع ماده غذایی که فیبر بالایی داشته باشد،
    برای درمان مشکل یبوست مناسب است.بخاطر اینکه درصد زیادی فیبر در بادام هندی وجود دارد
    بادام هندی در درمان یبوست و پیشگیری از این بیماری موثر است

میلاد گروسی
21.مرداد.1402

سلام من هروقت بادام هندی میخورم آبریزش بینی میگیرم ولی خوب بادم هندی و بادام زمینی دوست دارم

    snappfoodadmin
    25.مرداد.1402

    سلام یکی از مضرات بیش از حد استفاده کردن از بادام هندی و زیاد خوردن بادام زمینی و هندی اینکه برخی افراد با خوردن بادام هندی دچار مشکلات تنفسی، سرفه،
    تنگی نفس و آبریزش بینی می‌شوند.مصرف بیش از حد بادام هندی سبب رسوب نمک در کلیه‌ها شده و احتمال ایجاد سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.
    آلرژی و حساسیت به بادام هندی، یکی از مضرات رایج که با خارش پوست، جوش، گرفتگی بینی، تورم لب و کهیر همراه خواهد بود.مصرف بیش از حد این بادام چرب
    باعث ایجاد سنگ کلیه یا سنگ صفرا خواهد شد

نگارستانی اردکانی
21.مرداد.1402

خواص بادام هندی برای فشار خون چی هستش ؟ بادام هندی به کنترل فشار خون کمک می کند

    snappfoodadmin
    25.مرداد.1402

    سلام یکی از خواص بادام هندی برای فشار خون است .
    بادام هندی یکی از آجیل‌هایی که در کاهش میزان فشار خون موثر چون مواد معدنی منیزیم، پتاسیم و آل آرژنین دارد. این ترکیبات موجب گشاد شدن عروق خونی و
    کاهش فشار خون می‌شوند. افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، پیش از مصرف هر ماده غذایی مثل بادام هندی، باید با پزشک خود مشورت کنند و
    باید از مصرف بادام هندی شور و بوداده خودداری کرد

ملیکا پژواکی
21.مرداد.1402

سلام واقعا راست که مصرف بادام هندی خطر ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد

    snappfoodadmin
    25.مرداد.1402

    سلام بله درست بادام هندی خواص و خاصیت در رفع کم خونی دارد مصرف بادام هندی خطر ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد. وجود ترکیبات مس و آهن
    در بادام هندی، محرک تولید گلبول‌های قرمز خونی است و در صورتی که به طور منظم از آن استفاده کنید، علائم کم خونی ناشی از فقر آهن کاهش پیدا می‌کند.

زهره گنجی زاده
21.مرداد.1402

سلام مصرف بادام هندی برای زخم معده خوبه در زمان بارداری هم میشه بادام هندی و بادام زمینی خورد

    snappfoodadmin
    25.مرداد.1402

    سلام یکی دیگر از خاصیت های بادام هندی ،خواص فایده بادام هندی برای معده است .سوال آیا بادام هندی برای زخم معده مفید است؟ بله، بادام هندی
    در تقویت معده و هضم راحت‌تر غذا موثر .به افرادی که دچار زخم معده یا دیگر بیماری‌های مشابه هستند، مصرف این مغز آجیل توصیه می‌شود.
    اگر به زخم معده مبتلا هستید، پیش از مصرف بادام هندی یا دیگر مواد غذایی با پزشک مشورت کنید

یوکابه
31.مرداد.1402

سلام هر بادام هندی چقدر کالری داره

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام بادام هندی ، اجیل مقوی و پر خاصیتی هستش که در هر 100 گرم از بادام هندی خام 553 کیلوکالری انرژی و مواد مغذی وجود دارد

ظلامی زاده
31.مرداد.1402

سلام فایده و خواص بادام هندی برای معده چی هستش

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام یکی دیگر از خاصیت و فایده های بادام هندی ،خواص و فواید فایده بادام هندی برای معده است . آیا بادام هندی برای زخم معده مفید است؟ بله، بادام هندی
    در تقویت معده و هضم راحت‌تر غذا موثر است و به افرادی که دچار زخم معده یا دیگر بیماری‌های مشابه هستند، مصرف این مغز آجیل خوشمزه و
    پر خاصیت توصیه می‌شود.اگر به زخم معده مبتلا هستید، پیش از مصرف بادام هندی یا دیگر مواد غذایی با پزشک مشورت کنید

داودرادمهری
31.مرداد.1402

سلام خاصیت و خواص بادام هندی در پیشگیری از سرطان چی هستش واقعی ؟؟

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام خواص و فایده بادام هندی برای جلوگیری از سرطان قابل توجه هست بادام هندی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی همچون پروآنتوسیانیدین است
    که وجود این آنتی اکسیدان‌ها سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش داده و مانع از ایجاد سلول‌های سرطانی می‌شود.
    بادام هندی را کاهش سلول‌های سرطانی موثر دانست.

هیربد
10.مهر.1402

سلام مطلب های آموزشی درباره بادام هندی عالی بود مرسی

keshvari
01.آذر.1402

خواص بادام هندی برای فشار خون حقیقت داره
و بادام هندی مضرات هم داره یا فقط بادام هندی خاصیت داره

    snappfoodadmin
    11.آذر.1402

    سلام بادام هندی برای فشار خون خاصیت دارد چون مواد معدنی منیزیم، پتاسیم و آل آرژنین دارد.این موادها موجب گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می‌شوند.
    البته افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند،قبل از مصرف بادام هندی،باید با پزشک خود مشورت کنند و باید از مصرف بادام هندی شور و بوداده حتما خودداری کنند.
    خوردن بیش از حد هر خوراکی مضراتی دارد ضرهای بادام هندی: برخی افراد با خوردن بادام هندی دچار مشکلات تنفسی،سرفه،تنگی نفس و آبریزش بینی می‌شوند.
    مصرف بیش از حد این بادام چرب باعث ایجاد سنگ کلیه یا سنگ صفرا خواهد شد.خارش پوست،جوش،گرفتگی بینی،تورم لب و کهیر از علائم الرژی و حساسیت به بادام است

Masihadelband
07.آذر.1402

سلام خواص بادام هندی برای یبوست واقعا راسته خواص بادام هندی برای فشار خون چی واقعا تاثیر داره

    snappfoodadmin
    11.آذر.1402

    سلام هر نوع ماده غذایی که فیبر بالایی داشته باشد، برای درمان مشکل یبوست مناسب است و یک معجزه بادام هندی را می‌توان درمان یبوست و پیشگیری
    از این بیماری دانست چون بادام درصد زیادی فیبر دارد.برای فشار خون خاصیت دارد چون مواد معدنی منیزیم، پتاسیم و آل آرژنین دارد.
    این موادها موجب گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می‌شوند.البته افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند،
    قبل از مصرف بادام هندی،باید با پزشک خود مشورت کنند و باید از مصرف بادام هندی شور و بوداده حتما خودداری کنند