آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع استیک
پروتئین
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

انواع استیک کدامند؟

مینا اسماعیل بیگی 06 اسفند 1401 5 دقیقه

انواع استیک، جزو غذاهای محبوب در تمام نقاط جهان است و از قسمت‌های مختلف گوشت گاو یا گوساله تهیه می‌شود. پخت این غذا آسان است، اما کیفیت و بافت نهایی استیک، کاملا به انتخاب گوشت و نوع مرینیت آن بستگی دارد. در هر صورت اگر می‌خواهید این غذای خوشمزه را در منزل درست کنید، باید با انواع استیک امریکایی و دیگر کشورهای جهان و همچنین شیوه‌های پخت آن‌ها به طور کامل آشنا باشید.

انواع استیک از لحاظ پخت

استیک‌ از لحاظ میزان پخت، درجه‌های مختلفی دارد که متناسب با ذائقه خود، می‌توانید آن را طبخ کنید. حتی در رستوران‌ها نیز این موضوع را از مشتری سوال می‌کنند تا کاملا مطابق با سلیقه آن‌ها باشد و از غذای خود لذت ببرند. بنابراین اگر می‌خواهید استیک خوش طعمی درست کنید، بهتر است درجات مختلف پخت آن را بشناسید:

استیک خام  (Rare)

استیک ریر کاملا خام و آبدار است. در این غذا داخل گوشت را با کمترین میزان حرارت فقط گرم می‌کنند و حالت قرمزی و لطافت گوشت همچنان باقی می‌ماند. این مدل استیک کاملا آبدار است و در بسیاری از کشورها طرفداران زیادی دارد. کافی است یک طرف گوشت را به مدت ۵ دقیقه و طرف دیگر را تا ۳ دقیقه روی گریل با حرارت بالا قرار دهید تا استیک آماده شود. برای تهیه این مدل استیک می‌توانید از طریق سفارش‌ آنلاین پروتئین ، گوشت مورد نیاز خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

استیک مدیوم ریرطرز تهیه استیک مدیوم

در طرز تهیه استیک مدیوم نسبت به مدل خام، گریل کمی بیشتر انجام می‌شود. اما همچنان وسط گوشت حالت قرمز رنگ و آبدار خود را حفظ خواهد کرد. این استیک تنها به ۹ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد. همچنین زمانی که آن را فشار می‌دهید، باید به حالت اولیه خود بازگردد.

استیک مدیوم  (Medium)

این نوع استیک بسیار محبوب است. زیرا روی گوشت کاملا قهوه‌ای می‌شود اما داخل آن، با اینکه درجه پخت مناسبی دارد، همچنان کمی صورتی و آبدار است. کافیست یک طرف گوشت را به مدت ۶ دقیقه و طرف دیگر را به مدت ۴ دقیقه روی گریل قرار دهید تا قسمت مرکزی گوشت نیز کمی پخته شود. توجه داشته باشید که بافت انواع استیک مدیوم کمی سفت است.

استیک مدیوم ول

اگر استیکی کاملا پخته اما نرم می‌خواهید این مدل کاملا مناسب شما است. زیرا وسط گوشت نیز کاملا پخته شده و تنها رگه‌های صورتی در آن دیده می‌شود. سطح رویی این نوع استیک نیز بافت سفتی دارد، اما داخل آن کاملا نرم و لذیذ است. برای پخت این غذا بهتر است گوشت ۱۲ دقیقه روی حرارت مناسب قرار بگیرد.

استیک ول دان  (Well done)استیک ول دان

این مدل که محبوب ایرانی‌ها است، زمان پخت طولانی‌تری دارد. کافیست یک نمونه از انواع برش استیک ول دان را از یک طرف تا ۱۲ دقیقه و از سمت دیگر تا ۵ دقیقه روی گریل قرار دهید تا به طور کامل پخته و قهوه‌ای رنگ شود. فرق استیک مدیوم و ولدان، در میزان پخت آن‌ها است.

اسم انواع استیک گوساله

استیک‌ همانطور که گفته شد از قسمت‌های مختلف گوشت گاو یا گوساله تهیه می‌شود. بنابراین با توجه به قسمتی که انتخاب می‌کنید، انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

استیک تی-بن Steak T-Bone

استیک تی-بن برای افرادی که طرفدار گوشت‌های با استخوان هستند مناسب است. این استیک از یک تکه فیله و راسته گوساله تشکیل شده که از طریق استخوانی T شکل به یکدیگر وصل می‌شوند. به همین علت طبخ آن نیاز به مهارت بالایی دارد. برای درست کردن این مدل از استیک از طریق خرید آنلاین گوشت قرمز ، ترکیبات اولیه آن را فراهم کنید.

استیک پورتر هاوس Steak PoterHouse

این مدل استیک کاملا مشابه با تی-بن است و از قسمت کمر گاو تهیه می‌شود. تنها تفاوتی که این دو استیک با یکدیگر دارند، در اندازه و میزان فیله آن‌ها بوده که در این مدل استیک بیشتر است. در هر صورت اگر مایل به پخت این نوع غذا هستید، بهتر است آن را تنها با نمک و فلفل سیاه مرینیت کرده و روی گریل یا تابه کبابی کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

استیک شاتوبریان استیک شاتوبریانSteak Chateaubriand

استیک شاتوبریان که به فیله مینیون نیز معروف است، درصد چربی بسیار کمی دارد و برای ورزشکاران انتخاب مناسبی خواهد بود. بافت این استیک که از قسمت فیله یا راسته گوساله است، کاملا نرم و لطیف بوده و بسیار سریع پخته می‌شود. به همین علت بهتر است آن را با قطر بیشتری برش بزنید.

شل استیک Steak Shell

اگر به دنبال مدل کلاسیک استیک هستید، شل استیک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این گوشت که برای قسمت کمر گاو یا گوساله است، طعم بی نظیری دارد و کاملا آبدار و نرم سرو می‌شود. پیشنهاد می‌شود حتما این نوع استیک را امتحان کنید.

استیک اسپنسر SPENCER STEAK

استیک اسپنسر یا ریب-آی از گوشت بین دنده‌های گاو تهیه می‌شود و بسیار لذیذ و چرب است. بنابراین اگر به خوبی پخته شود، کاملا نرم و آبدار خواهد بود. بهتر است این گوشت را تنها با نمک و فلفل و به صورت نیمه خام طبخ کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

استیک دنده استیک دنده Rib steak

استیک دنده که طرفداران خاص خود را دارد، از دنده گاو تهیه می‌شود. این استیک نیز چرب و لذیذ است و معمولا آن را روی تابه یا گریل کبابی می‌کنند تا قسمت دور استخوان به طور کامل پخته شود.

استیک هنگر Steak Hangar

استیک هنگر درواقع ماهیچه گوساله است که هیچ استخوانی به آن وصل نیست. این استیک بسیار خوشمزه و محبوب است و بافت بسیار نرم و خوبی دارد. به شرطی که به خوبی طعم دار شده و کاملا پخته شود.

توی دورهمی ها، استیک یادتون نره…

در سال‌های اخیر استیک به عنوان یک غذای محبوب در رستوران‌های مختلف دیده می‌شود و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. بنابراین در این مطلب سعی کردیم تا انواع مختلف این غذا و درجه‌های پخت‌شان را معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با ذائقه‌ خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. البته این غذا را در منزل نیز می‌توان درست کرد، به شرطی که گوشت مناسبی تهیه شود. به این منظور، سرویس اسنپ فود انواع گوشت گاو، گوساله، استیک تام و جری ( ران گوسفندی )، انواع استیک گوسفندی را با بهترین کیفیت و کاملا تازه و بهداشتی در اختیارتان قرار می‌دهد. کافیست به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود