آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • روش تکثیر آگلونما و آموزش قلمه زدن
    تکثیر آگلونما و آموزش 3 روش اصلی شهریور 28, 1403
  • کالباس چیست
    کالباس چیست؟ شهریور 28, 1403
  • ژامبون چیست؟
    ژامبون چیست؟ شهریور 28, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه اشکنه سیب زمینی
آموزش آشپزی
3.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی مخصوص قم

مینا اسماعیل بیگی 17 اردیبهشت 1402 3 دقیقه

اگر از غذاهای گوشتی خسته شده‌اید و دلتان یک غذای ساده می‌خواهد که زود آماده شود و خوشمزه هم باشد، طرز تهیه اشکنه سیب زمینی ، یک انتخاب ایده‌آل است. طبخ این غذا، سابقه‌ای طولانی در ایران دارد و با ورود به هر شهری، رنگ فرهنگ و سبک زندگی آن شهر را به خود گرفته است. برای مثال؛ شمالی‌ها این غذا را با لوبیا طبخ می‌کنند و مشهدی‌ها در آن، کشک می‌ریزند. اما در این شماره از مجله اسنپ فود قصد داریم سری به قم بزنیم و ببینیم تهیه اشکنه سیب زمینی در این شهر، چگونه است. با ما همراه باشید.

اشکنه سیب زمینی

تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر وعده غذایی 250 واحد

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی

اشکنه سیب زمینی

با ساده‌ترین مواد در دسترس؛ یعنی چند عدد سیب زمینی، پیاز و تخم مرغ می‌توانید یک اشکنه سیب زمینی خوشمزه و فوری تهیه کنید. البته به کار بردن شنبلیله را فراموش نکنید. چون یکی از فوت و فن‌های مهم این غذای محلی قم است و تاثیر زیادی در عطر و بو و طعم آن دارد. به علاوه، شنبلیله خواص درمانی زیادی هم دارد و می‌تواند به رفع کم خونی، سوء هاضمه و بیماری‌های تنفسی کمک کند. در ادامه می‌توانید مواد لازم و مراحل تهیه اشکنه سیب زمینی قم را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه اشکنه سیب زمینی

مواد اولیه برای طرز تهیه اشکنه سیب زمینی بسیار ساده و شامل موارد زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی 2 عدد
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 4 عدد
آرد 2 قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک شده 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه اشکنه سیب زمینی

مراحل تهیه اشکنه سیب زمینی

مراحل طرز تهیه اشکنه سیب زمینی به ترتیب زیر است:

  • مرحله اول: پیاز را بشویید، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.
  • مرحله دوم: در تابه‌ای مناسب، مقداری روغن بریزید و پس از آنکه داغ شد، پیازها را در آن تفت دهید و مقداری زردچوبه و فلفل سیاه هم به آن اضافه کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه اشکنه سیب زمینی، داخل پیاز 1 قاشق رب گوجه بریزید و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رنگ خود را آزاد کند.
  • مرحله چهارم: شنبلیله خشک را با دست خرد کرده و در مخلوط رب و پیاز بریزید و پس از آن، آرد را هم به تدریج اضافه کنید.

نکته: برای جلوگیری از گلوله شدن آرد، آرد را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید.

  • مرحله پنجم: سیب زمینی‌ها را هم بشویید، پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس، آن‌ها را داخل تابه بریزید و حدود 2 دقیقه دیگر، با بقیه مواد تفت دهید.
  • مرحله ششم: حالا 3 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و درب آن را بگذارید. ابتدا حرارت را زیاد کنید و پس از جوشیدن آب، حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد اشکنه سیب زمینی با حرارت ملایم، کاملا بپزند.
  • مرحله هفتم: در آخرین مرحله از طرز تهیه اشکنه سیب زمینی و پس از پخت کامل سیب زمینی‌ها، تخم مرغ‌ها را داخل قابلمه بشکنید و مدام هم بزنید تا سفت شوند.

نکته: دقت کنید که کمی باید صبر کنید تا آب اشکنه کم شود و غذا به غلظت مناسبی برسد. حالا حرارت را خاموش کنید و اشکنه سیب زمینی را در ظرفی مناسب ریخته و همراه با مخلفات دلخواه و نان، میل کنید.

اشکنه سیب زمینی را نباید از دست بدهید…

اگر در سفر به شهر قم، هوس یک غذای غیر گوشتی و محلی را کردید، اشکنه سیب زمینی را از قلم نیندازید. تهیه این غذای محلی از طریق بهترین رستوران های شهر قم، کار بسیار ساده‌ای است، اما اگر امکان مراجعه حضوری به رستوران‌ها را هم ندارید، در هتل محل اقامت خود بمانید و از طریق اینترنت و سایت اسنپ فود، غذای خود را سفارش دهید.

روند کار از طرز تهیه اشکنه سیب زمینی هم ساده‌تر است! کافیست وارد سایت شوید و عبارت سفارش آنلاین غذا قم را جست‌وجو کنید. به همین سادگی، لیستی از رستوران های شهر قم مقابل شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید انواع غذاهای دلخواه خود مانند اشکنه سیب زمینی را از آن‌ها سفارش دهید. البته، اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید ابتدا مطلب معرفی بهترین رستوران های قم را مطالعه کنید و بعد از آن سفارش خود را از رستوران‌ها ثبت کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2719 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود