آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • کالباس چیست
    کالباس چیست؟ شهریور 28, 1403
  • ژامبون چیست؟
    ژامبون چیست؟ شهریور 28, 1403
  • آگلونما و راهنمای کامل نگهداری و پرورش
    آگلونما و راهنمای کامل نگهداری و پرورش شهریور 27, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه خورش میگو
آموزش آشپزی
2/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

‌طرز تهیه خورش میگو با طعمی تند و تیز

مینا اسماعیل بیگی 16 مرداد 1402 4 دقیقه

اگر در یک رژیم لاغری به سر می‌برید و میانه خوبی با غذاهای دریایی دارید، طرز تهیه خورش میگو، یک انتخاب مناسب و ایده‌آل برای شماست. میگو در کنار ادویه‌های تند و تیز این غذا، به خوبی انرژی بدن شما را تأمین کرده و حالت خستگی و رخوت را برطرف می‌کند. بنابراین، اگر دوست دارید طرز تهیه این خورش خوشمزه و فوری جنوبی را یاد بگیرید، با ما همراه باشید. در ادامه جدول مشخصات غذایی خورشت میگو آمده است:

خورش میگو

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه خورش میگو

عکس خورش میگو

هرچند که در طرز تهیه خورشت میگو از هر میگویی می‌توانید استفاده کنید، اما معمولا میگو پلویی، انتخاب مناسب‌تری است. دقت کنید که میگوها حتما باید رگ‌گیری و شسته شوند. البته در صورتی که زمان کافی برای پاک کردن میگوها ندارید هم می‌توانید از طریق سفارش آنلاین از اسنپ فود، میگوی آماده و بسته‌بندی شده را خریداری کنید. در ادامه مواد لازم و مراحل طرز تهیه خورش میگو آمده است.

مواد لازم برای تهیه خورش میگو

برای تهیه این خورش جنوبی خوشمزه، مواد اولیه زیر را فراهم کنید. لازم به ذکر است که ادویه خورشتی؛ نوعی ادویه همه کاره است که در طبخ انواع خورشت‌ها، پلوهای مخلوط و خوراک‌ها استفاده می‌شود. معمولا ترکیبات این ادویه؛ شامل زیره سیاه و سبز، جوز هندی، دارچین، تخم هل سبز، پودر تخم گشنیز، پودر زنجبیل و فلفل سیاه و قرمز است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
میگو پاک شده 200 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
سیب زمینی متوسط 1 عدد
سیر 3 تا 4حبه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری
ادویه خورشتی 1 قاشق مرباخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم

مراحل تهیه خورش میگو

مراحل تهیه خورش میگو

خورشت میگو به ترتیب مراحل زیر طبخ می‌شود:

  • مرحله اول: در تابه‌ای مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس، پیازهای خرد شده را در تابه تفت دهید.
  • مرحله دوم: وقتی پیازها سبک و نرم شدند، سیر خرد شده را هم به آن اضافه کرده و یکی دو دقیقه تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.
  • مرحله سوم: حالا موقع اضافه کردن میگوهای پاک شده است. میگوها را داخل تابه بریزید و کمی با سیر و پیاز تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کرده و آب آن‌ها هم کشیده شود.

نکته مهم: از تفت دادن زیاد میگوها خودداری کنید. زیرا این کار، بافت میگو را سفت و لاستیکی می‌کند. ضمنا شعله گاز باید کم باشد.

  • مرحله چهارم: در ادامه کار، زردچوبه و فلفل را هم روی میگوها بپاشید و با بقیه مواد تفت دهید.
  • مرحله پنجم: حالا پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. سیب زمینی‌ها را به تابه میگو اضافه کرده و همراه با آن‌ها تفت دهید تا سرخ شوند.
  • مرحله ششم: بعد از چند دقیقه، رب گوجه را به محتویات تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ باز کند.
  • مرحله هفتم: در ادامه طرز تهیه خورش میگو بندرعباس، ادویه خورشتی را همراه با 1.5 لیوان آب داخل تابه ریخته و درب ظرف را بگذارید. حرارت زیر تابه را کم کنید و اجازه دهید تا خورش میگو کاملا جا بیفتد.
  • مرحله هشتم: در پایان، نمک خورش را اندازه کرده و بعد از یکی دو جوش، حرارت زیر تابه را خاموش کنید.

اگر به طرز تهیه میگو سوخاری هم علاقه مند بودید، پیشنهاد می کنیم از این مجله دستور تهیه آن را مطالعه کنید.

طرز تهیه خورشت میگو قشم

طرز تهیه خورشت میگو قشم

خورشت میگو قشم که به آن دوپیاز میگو هم می‌گویند، دستورالعملی شبیه دستور بالا دارد. با این تفاوت که این خوراک یا خورشت، کمی ساده‌تر است و کافیست پس از تفت دادن پیاز و سیر و میگو با هم، ادویه‌جات لازم را اضافه کرده و مقداری هم چاشنی رب گوجه بریزید. به همین سرعت، دوپیازه میگو آماده است. این غذا، یکی از غذاهای سنتی جزیره قشم است که کمتر از 1 ساعت، حاضر می‌شود و می‌توانید آن را در کنار مخلفاتی مانند ترشی انبه یا ترشی بندری، نوش جان کنید.

سفارش انواع غذاهای دریایی با اسنپ فود

هرچند که طرز تهیه خورش میگو بسیار راحت است، اما برای بعضی افراد، پاک کردن میگو و اصلا مواجه شدن با میگوی خام، چندان خوشایند نیست. اگر شما هم جزو این دسته هستید، چرا برای چشیدن این غذای خوشمزه یا انواع غذاهای دریایی دیگر، از اسنپ فود کمک نمی‌گیرید؟ روند کار بسیار ساده است و کافیست سری به صفحه سفارش آنلاین غذا بزنید تا غذاهای محبوب و دلخواه خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت اینترنتی خریداری کرده و به صورت گرم و تازه، در محل آدرس تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2719 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود