آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • آگلونما و راهنمای کامل نگهداری
    آگلونما و راهنمای کامل نگهداری و پرورش شهریور 27, 1403
  • چند بار در روز به گربه غذا بدهیم
    چند بار در روز به گربه غذا بدهیم شهریور 27, 1403
  • پپرونی چیست
    پپرونی چیست؟ شهریور 27, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهيه سالاد تبوله
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهيه سالاد تبوله و یک رژیم غذایی خوشمزه

مینا اسماعیل بیگی 10 مرداد 1402 4 دقیقه

اگر از دوستداران انواع سالاد هستید، باید بگوییم که طرز تهیه سالاد تبوله ، یک رسپی دو منظوره است. به عبارت دیگر این سالاد رژیمی، می‌تواند غذایی سبک و کامل برای افراد دارای رژیم باشد یا اینکه به عنوان یک پیش‌غذای پر و پیمان، در کنار غذای اصلی سرو شود. به هر حال، سفره ناهار یا شام با وجود سالاد تبوله، رنگین‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی سالاد تبوله را با هم می‌خوانیم:

سالاد تبوله

تعداد نفرات 8 نفر
زمان آماده سازی 45 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهيه سالاد تبوله

عکس طرز تهيه سالاد تبوله

اصالت سالاد تبوله به مناطق خاورمیانه برمی‌گردد و این سالاد در میان یونانی‌ها، لبنانی‌ها، ساکنان مراکش، ترکیه و سوریه، طرفداران زیادی دارد. البته بین طرز تهیه سالادتبوله لبنانی و یونانی با نوع ترکیه­‌ای آن، تفاوت‌هایی وجود دارد که بیشتر مربوط به چاشنی‌های این سالاد است که در این مطلب از مجله اسنپ فود درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه سالاد تبوله به سبک یونانی و لبنانی آمده است:

مواد لازم برای تهیه سالاد تبوله

برای تهیه این سالاد رژیمی خوشمزه، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بلغور گندم 2 پیمانه
آب جوش 4 پیمانه
پیاز کوچک قرمز 2 عدد
پیازچه 8 عدد
خیار خرد شده بزرگ 1 عدد
گوجه فرنگی کوچک 2 عدد
جعفری خرد شده 3 پیمانه
نعنای خرد شده 1.5 پیمانه
آب لیموترش تازه نصف پیمانه
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
کاهو برای تزئین 1 بوته کوچک

مواد لازم برای تهیه سس سالاد تبوله

برای تهیه سس سالاد، مواد زیر را فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
موسیر 1 عدد متوسط
سرکه انگور نصف پیمانه
روغن زیتون 3/2 پیمانه
نمک 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه 1 قاشق غذاخوری
خردل 2 قاشق چایخوری

مراحل تهیه سالاد تبوله

برای تهیه یک سالاد تبوله اصل ، به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: ابتدا بلغور را با مقداری روغن زیتون، داخل ظرف درب‌داری بریزید. سپس، روی این مخلوط آب جوش ریخته و درب آن را ببندید. مخلوط بلغور باید بین 15 تا 30 دقیقه استراحت کند.
  • مرحله دوم: در این فاصله پیاز، پیازچه و گوجه فرنگی‌ها را خرد کرده و خیار را رنده کنید. کاهوها را هم برگ برگ کرده، بشویید و داخل آبکش قرار دهید.
  • مرحله سوم: پس از مدت زمان گفته شده در مرحله اول، بلغورها را آبکش کنید. سپس، آن‌ها را با بقیه سبزیجات خرد شده داخل ظرفی مناسب مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: حالا برگ‌های کاهو را در کف ظرف سرو سالاد بچینید. سپس، مواد سالاد را با مقداری آب لیمو ترش تازه مخلوط کرده و در ظرف بریزید.
  • مرحله پنجم: در نهایت باید سس سالاد را درست کنید. برای این کار، موسیر را خرد کرده و با خردل، سرکه انگور، روغن زیتون، نمک و فلفل ترکیب کنید. سس را روی سالاد بریزید و ظرف را سر میز بیاورید.

طرز تهیه سالاد تبوله گل کلم

طرز تهیه سالاد تبوله گل کلم

سالا تبوله گل کلم هم یکی دیگر از انواع سالاد تبوله است که در آن از ترکیب گل کلم، گوجه فرنگی، جعفری و گشنیز تازه استفاده می‌شود. کافیست تمام مواد گفته شده را خرد کرده و با هم مخلوط کنید. به عنوان چاشنی هم می‌توانید از ترکیب پودر سیر، آب لیموترش تازه، مقداری نمک و فلفل استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد تبوله ترکی

طرز تهیه سالاد تبوله ترکی

تمام مواد گفته شده در طرز تهیه سالاد تبوله ، در مدل ترکی آن هم وجود دارند. با این تفاوت که در مدل ترکیه‌­ای، بعد از خیساندن بلغورها، باید پیاز را با مقداری روغن تفت داده و مقداری رب گوجه، پودر فلفل قرمز و فلفل سیاه به آن بیفزایید. پس از سرد شدن این ترکیب و آماده شدن بلغور گندم، دو ماده را با هم ترکیب کرده و بقیه سبزیجات خرد شده را هم به سالاد تبوله اضافه کنید. ناگفته نماند که در بین چاشنی‌های سالاد، رب انار هم حضور دارد و باید در انتهای کار، همراه با آبلیمو و مقداری نمک داخل سالاد ریخته شود.

چند نکته در طرز تهیه سالادتبوله

چند نکته در طرز تهیه سالادتبوله

در طرزتهیه سالادتبوله ، این نکات را هم مد نظر داشته باشید:

  • بلغور، ماده‌ای نیم پز و خشک شده است. بنابراین، همین اندازه که مدتی در آب خیسانده شود، کافیست و نیازی به پخت آن نیست. با این حال، افرادی که معده‌های ضعیفی دارند می‌توانند بلغور گندم را همراه با آب جوش و کمی روغن زیتون، به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم بپزند تا هضم راحت‌تری داشته باشد.
  • سالاد تبوله یونانی یا لبنانی، بلافاصله پس از آماده شدن قابل سرو است. اما اگر عجله ندارید، حدود 1 ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها کاملا به خورد هم بروند.
  • افزودن مقداری پنیر فتا به سالاد تبوله لبنانی یا یونانی، طعم آن را لذیذتر خواهد کرد.
  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه سالاد تبوله رژیمی ، به جای سس گفته شده فقط از ترکیب نمک، فلفل و روغن زیتون، همراه با مقداری لیموترش استفاده کنید.
  • به طور معمول، سالاد تبوله با بلغور جو درست نمی‌شود و برای تهیه آن از بلغور گندم استفاده می‌کنند.
  • شما می‌توانید در طرز تهیه سالاد تبوله ، از مواد دیگری مانند تخم مرغ آبپز، تکه‌های سینه مرغ، گوشت کبابی یا گریل شده و حتی میگو هم استفاده کنید.

سالاد تبوله با دنیایی از طعم و رنگ

همان طور که دیدید، طرز تهیه سالاد تبوله بسیار آسان است و شما می‌توانید به راحتی این سالاد رژیمی خوشمزه را در منزل تهیه کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید. با این حال، اگر دوست دارید میز پذیرایی از مهمان‌ها را به شکل مفصل‌تری بچینید و در آن از انواع سالادها داشته باشید، از اسنپ فود کمک بگیرید. ‌اسنپ فود و سفارش آنلاین غذا کار شما را راحت کرده است و می‌توانید انواع سالادهای خوشمزه را از طریق خرید اینترنتی سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2717 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود