طرز تهیه سالاد عدس خوشمزه و رستورانی

طرز تهیه سالاد عدس
4.7/5 - (3 امتیاز)

در میان ترکیبات غذایی که در سرتاسر دنیا سرو می‌شوند، انواع سالاد ها را هم می‌توانیم ببینیم که هر کدام با استفاده از مواد اولیه مخصوص به خود تهیه می‌شوند. برخی از سالادها ترکیباتی دارند که حتی می‌توان به عنوان یک غذای اصلی نیز روی آن­‌ها حساب کرد. مانند سالاد عدس مجلسی که ممکن است در بسیاری از مراسم و مهمانی‌ها آن را با طعم‌های مختلف دیده باشید. در این مطلب می‌خواهیم روش‌های ساده‌ای را برای طرز تهیه سالاد عدس در منزل به شما آموزش دهیم تا با ساده‌ترین مواد بتوانید آن­‌ها را در منزل تهیه کنید.

سالاد عدس

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 1 ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه سالاد عدس مجلسی

عکس سالاد عدس

سالاد عدس یک خوراکی مقوی و خوشمزه است که به دلیل استفاده از عدس در ترکیبات اصلی به همراه دیگر سبزیجات، می‌توانیم از آن به عنوان یک وعده غذایی کامل یاد کنیم. ترکیب این سالاد با سس مخصوص طعمی بی‌نظیر و فراموش نشدنی را ایجاد می‌کند. بسیاری از ورزشکاران نیز این سالاد را با دستورالعملی خاص در بین وعده‌های غذایی خود قرار می‌دهند.

مواد لازم برای تهیه سالاد عدس

همانند طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی که با توجه به نام آن، با استفاده از لوبیا چیتی تهیه می‌شود، ترکیب اصلی این سالاد هم عدس است. بقیه مواد مورد نیاز را هم می‌توانید در جدول زیر ببینید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
عدس 1 پیمانه
خیار 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
پنیر فتا ½ پیمانه
پیاز قرمز 1 عدد
نعنا و جعفری 2 قاشق غذاخوری
مغز گردو 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سالاد عدس

مراحل طرز تهیه سالاد عدس

اکنون باید مراحل زیر را برای درست کردن این سالاد انجام دهید:

  • مرحله اول: عدس را بشویید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت درون کاسه آب خیس بخورد.
  • مرحله دوم: عدس را درون آبکش بریزید و اجازه دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود.
  • مرحله سوم: عدس‌ها را درون قابلمه بریزید و آن­‌ها را روی حرارت متوسط بپزید.
  • مرحله چهارم: نعناع و جعفری را بشویید سپس خرد کنید.
  • مرحله پنجم: گوجه و خیار را هم بشویید و آن­‌ها را به صورت نگینی و ریز خرد کنید.
  • مرحله ششم: پنیر فتا را به صورت مکعب‌های کوچک برش بزنید.
  • مرحله هفتم: درون یک کاسه مناسب، خیار، گوجه، سبزی، پنیر و پیاز را بریزید و آن­‌ها را مخلوط کنید.
  • مرحله هشتم: اکنون باید مغز گردوها را نیز خرد کرده و به مواد اضافه کنید.
  • مرحله نهم: حال زمان اضافه کردن عدس پخته و نرم شده است.
  • مرحله دهم: سس سالاد را با ترکیب آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه درست کرده و آن را به مخلوط مورد نظر اضافه کرده و هم بزنید.

سالاد عدس مراکشی

این مدل از طرز تهیه سالاد عدس، به همراه هویج رنده شده، کرفس و پیاز حلقه شده، نعناع تازه، کشمش بدون دانه و مغز گردو یا دانه آفتابگردان تهیه می‌شود. در واقع طعم اصلی که باعث تفاوت در آن می‌شود به واسطه سس مخصوصی است که از ترکیب آب لیمو ترش، روغن زیتون، فلفل قرمز تند، فلفل سیاه، عسل یا شکر، سیر له شده، پودر زیره و پودر دارچین درست شده است. در نهایت باید همه این مواد با هم ترکیب و به سبزیجات خرد شده اضافه شوند.

سالاد عدس و رشته

همانطور که از نام این سالاد پیداست، برای درست کردن آن به رشته و دیگر مواد شامل سیر رنده شده، ماست، گردو پودر شده، کره و پاپریکا نیاز داریم. در تهیه این سالاد، عدس و رشته باید به خوبی پخته شوند سپس آن­‌ها را با هم ترکیب و با ماست هم زده، سیر و نمک خوب مخلوط شوند. در نهایت نیز گردو را درون تابه با کره و پاپریکا تفت داده و به این مواد اضافه کنید.

سالاد عدس رژیمی

سالاد عدس رژیمی

اگر ورزشکار هستید و به دنبال یک سالاد خوش طعم اما رژیمی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سالاد عدس رژیمی را امتحان کنید. برای درست کردن این سالاد به عدس پخته شده، لبو پخته شده، انار، کلم قرمز، گشنیز نیاز دارید و باید آن­‌ها را خرد و با هم ترکیب کنید. برای سس سالاد هم تنها ترکیب آب لیمو ترش، روغن زیتون، عسل، نمک و فلفل سیاه کافی است. در نهایت با مخلوط کردن تمام مواد و قرار دادن آن درون یخچال برای چند ساعت می‌توانید آن را سرو کنید.

سالاد عدس ترکیه

در روش ترکی سالاد عدس، از ترکیب عدس، به همراه هویج، نعنا، خیار شور، ذرت، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه­‌ای قرمز استفاده می‌شود. همچنین برای تهیه سس آن نیز ترکیب آبلیمو، نمک و فلفل به همراه جعفری مورد استفاده قرار می­گیرد. این روش طرز تهیه را می‌توانید در بسیاری از رستوران‌های اصیل ترکیه ببینید و یکی از پرفروش‌ترین سالادها در این کشور است.

سالاد عدس و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد عدس و سیب زمینی را نیز امتحان کنید، زیرا استفاده از سیب زمینی در سالاد عدس، آن را به یک وعده غذایی کاملا سیر کننده تبدیل می‌کند. در این روش باید سیب زمینی پخته شده را به همراه عدس پخته شده، پیازچه، شوید، گشنیز، جعفری و نعناع درون یک ظرف ترکیب کنید. همچنین برای سس آن نیز ترکیب سرکه، روغن زیتون، آبلیمو، سس خردل، سس مایونز، زیره، سیر له شده، نمک و فلفل سیاه کافی است. به این مدل سالاد عدس و شوید نیز گفته می‌شود.

سالاد عدس و کاهو

سالاد عدس و کاهو

روش دیگری که برای درست کردن این سالاد می‌توانید از آن استفاده کنید، ترکیب عدس و کاهوست. در این روش عدس را با زیره، نمک، فلفل، آبلیمو، جعفری و پیازچه خرد شده مخلوط کنید. سپس روغن زیتون را هم به آن­‌ها اضافه کنید. اکنون باید کاهو را در کف ظرفی مناسب قرار داده و سالادی که درست کرده‌اید را درون آن بریزید. سپس پنیر سفید را به صورت مکعبی و همچنین گوجه خرد شده را روی سالاد قرار داده و با کمی کنجد آن را تزئین کنید.

سالاد عدس را باید امتحان کنید…

طرز تهیه سالاد عدس را به طور کامل و به روش‌های مختلف برای شما توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم این سالاد را برای دورهمی‌ها تهیه کرده و با این سالاد خوشمزه از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید. البته، اگر می‌خواهید چند نوع غذا و پیش غذا را برای مهمانی‌ها تهیه کنید اما فرصت کافی ندارید، سری به اسنپ فود بزنید. خرید آنلاین غذا اسنپ فود در خدمت شما است و می‌توانید تهیه غذاهای سخت را به آن بسپارید و سالادها و پیش غذاهای ساده همچون این سالاد را خودتان تهیه کنید.

نظرات کاربران

vahidiyanardekani
18.آبان.1402

سلام مواد اولیه سالاد عدس رژیمی چیا هستش

    snappfoodadmin
    22.آبان.1402

    سلام برای درست کردن و تهیه سالاد عدس رژیمی مواد اولیه:عدس پخته شده، لبو پخته شده، انار، کلم قرمز، گشنیز نیاز دارید و
    باید آن­‌ها را خرد و با هم ترکیب کنیداگر برای این سالاد خوشمزه که باعث کاهش وزن می شود سس استفاده می کنید با
    موادهای آب لیمو ترش، روغن زیتون، عسل،نمک و فلفل سیاه یک مزه خوشمزه را تجربه کنید