آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کره گردو
آموزش آشپزی
3/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

کره گردو چیست؟ + بهترین طرز تهیه کره گردو

زهرا دهقان 26 مهر 1400 5 دقیقه

اگر تا به حال فکر کرده‌اید که طرز تهیه کره گردو خانگی بسیار پیچیده و وقت گیر است، پس بهتر است که دوباره به آن فکر کنید. شما فقط به یک غذاساز و یک ماده نیاز دارید و آن هم گردو است. درست کردن کره گردو باعث آزاد شدن روغن‌های طبیعی شده و تبدیل آن به کره را بسیار ساده می‌کند. پس اگر می‌خواهید طرز تهیه این کره خوشمزه را به طور کامل آموزش ببینید، با با ما همراه باشید.

کره گردو
تعداد نفرات 4
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا 8 دقیقه
میزان سختی آسان

کره گردو چیست؟

کره گردو چیست

کره گردو با خرد کردن گردوی خام یا برشته به صورت خمیر تهیه می‌شود. با تجزیه گردوها در فرآیند مخلوط کردن، روغن‌های طبیعی آزاد می‌شوند تا یک کره خامه‌ای شکل بگیرد. می‌توانید از کره گردو در کاربردهای مختلفی، از شیرینی گرفته تا طعم‌دار کردن مواد غذایی دیگر استفاده کنید. گردو منبع آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر است.

چرا تهیه کره گردو توصیه می‌شود؟

اما ببینیم چرا تا این اندازه تهیه کره گردویی توصیه می‌شود. تا جایی که در سفارش آنلاین از کافه نیز اغلب مشتریان، این کره را همراه با کیک ساده سفارش می‌دهند.

  • تهیه کردن آن آسان است: این دستور غذا فقط به یک ماده یعنی گردو، به علاوه هرگونه افزودنی دیگر نیاز دارد. پس از تست کردن گردوها کافی است آنها را به غذاساز اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید.
  • همه کاره است: کرد گردو یک دستور غذایی عالی است. بعد از این که گردوها را به کره تبدیل کردید، می‌توانید آن را به اندازه دلخواه خود شیرین کنید. شکلات را به آن اضافه کرده یا طعم‌ها و ترکیب‌های مختلفی را آزمایش کنید.
  • سالم است: گردو خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. گردو سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست، منبعی باور نکردنی از امگا 3 است، می‌توانند بیماری‌های قلبی را کاهش دهن، التهاب را کم کند و بسیاری فواید دیگر را به همراه داشته باشد.

مواد اولیه کره گردو

مواد اولیه کره گردو

برای تهیه کره گردو به مواد زیر نیاز دارید:

  • گردو:  گردوی خام برای این دستور توصیه می‌شود. فقط مطمئن شوید که از گردو به اندازه کافی برای پوشاندن تیغه غذاساز خود استفاده کنید (ما حداقل از 3 فنجان گردو استفاده می‌کنیم).
  • مواد غذایی اختیاری: خلاق باشید. ترکیب مورد علاقه شما می‌تواند پودر کاکائو، شربت افرا (یا خمیر خرما) و نمک دریایی باشد؛ اما می‌توانید شکر نارگیل، عصاره وانیل، پودر نارگیل برشته، دارچین و جوز هندی، شکلات آب شده، دانه‌های چیا، تخم کتان آسیاب شده و موارد دیگر را نیز امتحان کنید.

مراحل تهیه کره گردو به صورت مرحله به مرحله

مراحل تهیه کره گردو

طرز تهیه کره گردو به شرح زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا فِر خود را روی 175 درجه سانتی گراد گرم کنید، سپس گردوی خام را در یک لایه یکنواختی به یک ورقه پخت متوسط ​​اضافه کنید. گردوها را در دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت 7 تا 8 دقیقه تست کنید. وقتی به علامت 7 دقیقه رسید، خیلی دقت کنید تا نسوزد و بلافاصله آن را از فر خارج کنید. به همین شکل که در طرز تهیه گرانولا خانگی دیده بودیم، اهمیت زیادی دارد که در استفاده از فر دقت کرده و مراقب باشید که به مرحله سوختگی نرسد.
  • مرحله دوم: گردوهای برشته شده را با دقت به غذاساز منتقل کنید (نیازی به خنک شدن ندارند). سپس قسمت بالای غذاساز را در حالت بسته قرار داده و شروع به هم زدن کنید. کل این فرآیند تقریبا چیزی بین 5 تا 10 دقیقه به طول مینجامد. پس از آن، این مخلوط به صورت یک مخلوط خشک و خرد شده در می‌آید. سپس به یک خمیر غلیظی تبدیل می‌شود. مخلوط کردن را تا رسیدن به حالت خمیری ادامه دهید.
  • مرحله سوم: در این مرحله، می‌توانید تیغه را برداشته و هر یک از مواد اختیاری را مستقیماً به غذاساز اضافه کنید و هم بزنید یا آن را به یک کاسه دیگری منتقل کنید تا مخلوط شوند. اگر می‌خواهید طعم‌های مختلف را آزمایش کنید، فقط کمی کره گردو را به یک کاسه کوچکی اضافه کرده و طعم‌های مورد نظر خود را به آن اضافه کنید.

دستورالعمل نگهداری کره گردو

دستورالعمل نگهداری کره گردو

با این دستور 1 فنجان کره گردو درست می‌شود. 2 تا 3 ماه در ظرف دربسته در یخچال یا حدود یک ماه در انبار می‌توانید آن را نگهداری کنید. اگر از سفارش آنلاین شیرینی از طریق اسنپ فود استفاده می‌کنید، می‌توانید به شیرینی‌های ساده، این کره خوشمزه را نیز اضافه کرده و یک میان وعده عالی نوش جان کنید.

نحوه استفاده از کره گردو

برای استفاده از خواص کره گردو، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. کرده گردو را روی مافین‌های برشته شده، نان تست، کرامپت و سایر بریزید و روی آن را با پودر نارگیل یا دارچین آسیاب شده تزیین کنید.
  2. یک قاشق غذاخوری از کره را به اسموتی اضافه کنید.
  3. مقداری پودر کاکائو و شربت افرا را به کره گردویی خود اضافه کنید و آن را با بلغور جو دوسر مخلوط نمایید. این دستور غذا را برای بلغور جو دوسر فوری تهیه کنید تا راهی بسیار آسان برای تهیه جو دوسر باشد.
  4. مقداری کره گردو را در داخل خرما پر کنید و برای یک میان وعده سریع و شیرین آماده کنید.
  5. کره را به کوکی‌ها، کیک‌ها و کلوچه‌ها اضافه کرده و میان وعده‌های خوشمزه تهیه کنید.
  6. با کره سس درست کرده یا از آن به جای کره بادام زمینی در وعده‌های خود استفاده کنید.
  7. ساندویچ کره گردو و ژله درست کنید. آن را سرد یا کبابی بخورید.
  8. کره را به سوپ اضافه کنید.
  9. مقداری کره گردو را به سیب زمینی شیرین پخته شده اضافه کنید.

سفارش آنلاین کره گردو 

طرز تهیه کره گردو بسیار آسان است و شما تنها به یک ماده اولیه، یعنی گردو نیاز دارید. با تبدیل گردوها به کره می‌توانید یک ماده مغذی با خواص فراوان را تهیه کنید. کره را می‌توانید در وعده صبحانه به همراه نان‌های تازه میل کنید. همچنین، از گره گردو می‌توان برای تهیه انواع غذاهای مختلف مانند سوپ نیز استفاده کرد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.  شما تا به حال تجربه تهیه کدام یک از کره‌های مختلف مغزها را دارید؟ لطفا تجربیات خود را با ما در پایان مقاله به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  1. آیا باید ابتدا گردو را خیس کنم؟

خیساندن گردو برای این دستور غذا ضروری نیست اما خیس کردن گردو را کمی تلخ می‌کند.

  1. آیا گردو تلخ تر از سایر آجیل‌ها نیست؟

بله، گردو به طور طبیعی تلخ‌تر از سایر آجیل‌هاست. بنابراین کره گردو کمی تلخ می‌شود. می‌توانید از شیرین کننده و مواد اضافی ذکر شده در دستور غذایی استفاده کنید. اگر هنوز کره گردو برای ذائقه شما بسیار تلخ است، می‌توانید انواع مختلف آجیل مانند بادام هندی را با گردو مخلوط کنید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود