آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سالاد میگو
آموزش آشپزی
2.7/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه سالاد میگو (ساده، رژیمی، با پاستا و …)

مینا اسماعیل بیگی 14 مرداد 1402 6 دقیقه

طرز تهیه سالاد میگو با چندین روش مختلف انجام می‌شود. هر کسی با استفاده از مواد مورد علاقه خود می‌تواند دستورالعمل متفاوتی را برای آن اختراع کند. این ترکیب در میان انواع سالاد ها برای مهمانی و دورهمی‌ها انتخاب مناسبی بوده و علاه بر طعم جذابی که دارد، جلوه بسیار خوبی را نیز روی میز پذیرایی شما خواهد داشت. البته گاهی از این سالاد برای وعده‌های اصلی غذایی نیز استفاده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی روش‌های مختلف درست کردن سالاد میگو بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

سالاد میگو

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه سالاد میگو با کاهو

طرز تهیه سالاد میگو با کاهو

سالاد میگو با استفاده از میگوی سرخ شده، پخته یا گریل شده تهیه می‌شود. اینکه کدام مدل پخت را انتخاب کنید کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و البته نحوه درست کردن سالاد نیز روی این موضوع تاثیر گذار است. معمولا این سالاد را با استفاده از سبزیجات، گوشت، پاستا و … درست می‌کنند و سس مخصوصی را هم برای طعم دار کردن آن به کار می‌برند.

مواد لازم برای تهیه سالاد میگو

سالاد میگو با دستورالعمل‌های مختلفی درست می‌شود، اما ساده‌ترین آن با استفاده از ترکیبات زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
میگو 300 گرم
کاهو فرانسوی 1 عدد متوسط
گوجه فرنگی 4 عدد متوسط
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 8 قاشق غذاخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پاپریکا به مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد میگو

دستور درست کردن این سالاد به شکل زیر است:

  • مرحله اول: میگوها را شسته و آن‌ها را پاک کنید.
  • مرحله دوم: میگوها را درون یک ظرف مناسب ریخته و روغن زیتون، نمک، فلفل و پودر سیر را به آن‌ها اضافه کنید. سپس به خوبی مواد را مخلوط کنید تا کاملا طعم دار شوند.
  • مرحله سوم: روی ظرف میگوها و مواد دیگر سلفون کشیده و اجازه دهید برای مدت زمان 30 دقیقه درون یخچال استراحت کنند؛ این کار باعث می‌شود تا به خوبی طعم دار شوند.
  • مرحله چهارم: پس از گذشت این مدت زمان، درون یک تابه کمی روغن ریخته و میگوها را درون آن تفت دهید تا سرخ شوند.
  • مرحله پنجم: برای تهیه سس، روغن زیتون باقیمانده، سرکه بالزامیک، پاپریکا، پودر سیر و کمی نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله ششم: برگ‌های کاهو را جدا کرده و آن‌ها را پس از شستشو خرد کنید.
  • مرحله هفتم: کاهو را درون یک ظرف ریخته و گوجه فرنگی خرد شده را هم به آن اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: در این مرحله میگوهایی که سرخ کرده‌اید را به ظرف سالاد اضافه کرد و سس را روی آن بریزید. این ترکیب را به صورتی مخلوط کنید که تمام مواد و سس کاملا با هم ترکیب شوند. اکنون می‌توانید سالاد را درون ظرف مخصوص ریخته و سرو کنید.

سالاد میگو و سیب زمینی

سالاد میگو و سیب زمینی

سالاد میگو اگر به همراه سیب زمینی درست شود، می‌تواند یک وعده غذایی کامل برای افراد علاقه‌مند به غذاهای دریایی باشد. برای درست کردن این مدل از سالاد به مواد اولیه متفاوت‌تری نیاز خواهیم داشت. در این میان می‌توان به کلم بروکلی، لوبیاسبز، قارچ، روغن کنجد، پودر سیر، پودر پیاز، گوجه گیلاسی، سیب زمینی و میگو اشاره کرد.

بهتر است سیب زمینی‌ها را قبل از اضافه کردن به سالاد، به مدت 45 دقیقه و با حرارت 400 درجه سانتی‌گراد، درون فر کبابی کنید. همچنین میگوهای آغشته شده با پودر سیر، پیاز و روغن کنجد، با پخت درون فر در دمای 400 درجه سانتی‌گراد و مدت زمان 30 دقیقه، طعم بهتری می‌گیرند.

سالاد میگو و پاستا

یکی از جذاب‌ترین دستورالعمل‌ها مربوط به طرز تهیه سالاد میگو با ماکارونی است که رنگی کاملا سفید دارد. برای درست کردن آن نیازمند پاستا فتوچینی، میگو، خامه، پنیر پارمسان، پیاز، سیر، کره، آبلیمو، نمک، فلفل، جعفری، پاپریکا، کاین و فلفل خواهید بود. روش درست کردن آن نیز بسیار آسان بوده و تنها مرحله اضافه، پخت پاستاها است. در نهایت نیز باید سس آن را با استفاده از خامه، پنیر و ادویه‌ها درست کرده و به ترکیب پاستا و میگو اضافه کنید.

سالاد میگو با شوید

سالاد میگو با شوید

در این روش طرز تهیه، از ماست و شوید به عنوان طعم دهنده‌های اصلی سالاد استفاده می‌شود. بنابراین برای درست کردن آن، علاوه بر میگو تازه پخته شده و ترکیب آن با پیازچه و شوید، به سس مخصوص آن که شامل ماست پر چرب، سس مایونز، آبلیمو و شوید است هم نیاز خواهید داشت. در نهایت همه این مواد را باید با هم مخلوط کرده و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید.

طرز تهیه سالاد میگو رژیمی

در طرز تهیه سالاد میگو رژیمی، موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرد کمی متفاوت است. برای این طرز تهیه هم نیاز دارید که میگوها را پس از مزه دار کردن بپزید. در سالاد میگو رژیمی، به جای سرخ کردن میگو باید آن را به مدت 5 دقیقه درون آب جوش قرار داده و سپس آبکشی کنید. در نهایت نیز آن را با کاهو و کلم، پیاز، گوجه فرنگی، ذرت و سس تهیه شده از روغن زیتون، سس خردل، نمک، فلفل سیاه و سرکه سفید سرو کنید.

سالاد میگو مکزیکی

معمولا غذاهای مکزیکی به دلیل طعم تندشان معروف هستند. پس سالاد میگو مکزیکی نیز مخصوص کسانی است که به این سبک از غذاها علاقه دارند. روش درست کردن این سالاد میگو هم شبیه به مدل‌های قبلی است و می‌توانید در کنار میگو، از کاهو، کلم و پیازچه نیز در ترکیبات اصلی آن استفاده کنید. همچنین در طرز تهیه سالاد میگو مکزیکی، از سس سالاد خردل، سرکه سفید، روغن زیتون، نمک و فلفل به مقدار زیاد استفاده کنید.

سالاد میگو اسپایسی تایلندی

سالاد میگو اسپایسی تایلندی

اسپایسی بودن یک غذا به معنی طعم تند آن است و سالاد میگو اسپایسی تایلندی نیز این ویژگی را دارد. برای درست کردن آن نیازمند روغن زیتون، سس سویا، شکر قهوه‌ای، آبلیمو، فلفل قرمز، دانه سویا، نمک و فلفل خواهید بود و میزان فلفل در آن باید بیشتر از دیگر روش‌های پخت باشد. همچنین در ترکیبات اصلی این سالاد تایلندی معمولا از گوجه گیلاسی، کاهو، نودل، گشنیز و دانه‌های سویا به همراه میگوی سرخ شده استفاده می‌شود.

سالاد میگو و آووکادو

اگر به طعم‌های جدید سالاد و غذا علاقه دارید، بهتر است طرز تهیه سالاد میگو با آووکادو را امتحان کنید و از خواص میگو غافل نشوید. برای این کار آووکادو را بریده و پس از خارج کردن هسته، آن را به شکل قطعات مربعی خرد کنید. سپس با اضافه کردن آب لیموترش از سیاه شدن آن‌ها جلوگیری کنید. میگوها را هم باید درون آب بپزید و سپس با کرفس، تربچه و کاهو پیچ خرد شده و همچنین آووکادوهای طعم دار شده ترکیب کنید. سس مربوط به این سالاد نیز از ترکیب روغن زیتون، نمک، سس مایونز و کمی فلفل تهیه می‌شود.

سالاد میگو و انبه

سالاد میگو و انبه

با وجود شیرین بودن انبه، احتمالا طعم نهایی سالاد میگو و انبه نیز کمی شیرین خواهد بود. اگر به این مدل از غذاها علاقه دارید، بهتر است این روش را هم امتحان کنید که بیشتر در فصل تابستان سرو می‌شود. برای درست کردن سالاد میگو و انبه، نیازمند آبلیمو، شکر و روغن برای سس و همچنین انبه، آووکادو، پیاز، گشنیز، فلفل تند و میگوی پخته هستید. همه این مواد را باید با هم ترکیب و برای مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده سرو شود.

سالاد میگو، پیشنهادی ایده‌آل برای طرفداران غذاهای دریایی

در این مطلب طرز تهیه سالاد میگو به روش‌های مختلف را به شما آموزش دادیم. همانطور که مشاهده کردید، اصلی‌ترین ماده در تمام دستورالعمل‌ها، میگوی پخته شده، میگو سوخاری یا کبابی شده است. این سالاد مزه خوبی داشته و پیشنهاد می‌کنیم آن را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

البته، شما می‌توانید این سالاد و دیگر مدل‌های مشابه آن را در اپلیکیشن اسنپ فود و فست فودهایی که در آن فعال هستند نیز سفارش دهید. کافی است در قسمت سفارش انلاین غذا ، به صفحه مخصوص انواع سالاد سر زده و گزینه دلخواه‌تان را انتخاب کنید تا پیک اسنپ فود، آن را در کمترین زمان ممکن به محل آدرس شما ارسال کند.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود