اختلالات در ارسال سفارشهای اسنپفود، ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روز گذشته، ارسال تعدادی از سفارشهای اسنپفود به سبب اختلالات زیرساختی در پارسآنلاین با مشکل روبرو بود. ضمن عذرخواهی از همه کاربران عزیزی که از این اتفاق متاثر شدند، در ادامه نگاهی به مشکلات پیشآمده و اقدامات اسنپفود در جهت رفع مشکل خواهیم داشت.
زیرساخت فنی اسنپ فود در دیتاسنترهای افرانت و پارسآنلاین قرار گرفته است. تمامی سرویسهای مرتبط با مدیریت زیرساخت ارسال و همینطور اطلاع رسانی پیامکی در زمان بروز مشکل در دیتاسنتر پارسآنلاین زیربار بودند.
ساعت ۸:۴۵ صبح، لینک شبکه دیتاسنتر پارسآنلاین با اختلال روبرو شد. تیم فنی اسنپفود در تماسهای مکرر با پارسآنلاین به نتیجهای نرسید.
از ساعت ۱۴، این دیتاسنتر به کل از دسترس خارج شد و دو سرویس اسنپفود، یعنی سرویس ارسال سفارشها (اکسپرس دلیوری) و سرویس ارسال پیامک نیز از کار افتادند.
قطعی دیتاسنتر پارس آنلاین باعث شد تا سفارش کاربرانی که در زمان بروز اختلال اقدام به ثبت سفارش کرده بودند، متاسفانه برای شبکه ارسال فرستاده نشود و به دلیل عدم امکان دسترسی به پایگاه داده و پنلهای مربوطه، امکان تعیین تکلیف بخشی از این سفارشها تا زمان برقراری مجدد دسترسی که بیش از ۷ ساعت به طول انجامید، وجود نداشت.
به تجربه در زمان روی دادن چنین اختلالهایی، انتظار رفع مشکل در بازه زمانی کوتاه وجود دارد و بنابراین مهاجرت به راهحلهای پشتیبان با توجه به هزینهای که متوجه سیستم خصوصا در همگام نگاه داشتن دیتا میشود، کمی به تاخیر میافتد.
پس از اطمینان از زمانبر بودن رفع مشکل از دیتاسنتر پارسآنلاین (که متاسفانه به دلیل عدم شفافیت در پاسخگویی به طول انجامید)؛ برای زمان سفارشگیری شب ابتدا در ابعاد محدود از راهحل پشتیبان در دیتاسنتر دیگر اسنپ فود استفاده شد و پس از اطمینان از عملکرد مناسب، وضعیت سفارشگیری به حالت عادی بازگشت.
بروز این اختلال مشکلات غیرقابل جبرانی را برای کاربران و همینطور همکاران در شبکه ارسال ایجاد کرد که از طرف تیم اسنپفود از همه عزیزان صمیمانه عذرخواهی میکنیم و متعهد میشویم که با تقویت زیرساختها و تعدد آنها، تمامی تلاش خود را در جهت جلوگیری از بروز چنین تجربه کاربری حتی در صورت بروز مشکلات زیرساختی به کار گیریم.
ضمن عذرخواهی از کاربران عزیزی که ثبت سفارش انجام داده و هزینه سفارش را پرداخت کردند، هزینه سفارش طی روز گذشته بازگردانده شد و موارد باقیمانده نهایتا امروز، دوشنبه، ۱۷ مهر، به حساب آنها برگشت داده میشود.
همچنین کد تخفیف ناقابلی به عنوان عذرخواهی برای این عزیزان ارسال خواهد شد.
در پایان یک بار دیگر صمیمیانه از همه کاربران عزیزی که دیروز سفارشهای خود را دریافت نکردند یا با تاخیر دریافت کردند و همچنین همکاران عزیز شبکه ارسال، عذرخواهی میکنیم.
جدیدترین ها
آبان 30, 1403
آبان 30, 1403
آبان 30, 1403
آبان 30, 1403
پیشنهاد سردبیر
آبان 23, 1403
مهر 24, 1403
شهریور 20, 1403
مرداد 7, 1403
پربازدیدترین مطالب
مهر 28, 1403
اردیبهشت 4, 1403
بهمن 10, 1402
فروردین 8, 1402