آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • آگلونما و راهنمای کامل نگهداری
    آگلونما و راهنمای کامل نگهداری و پرورش شهریور 27, 1403
  • چند بار در روز به گربه غذا بدهیم
    چند بار در روز به گربه غذا بدهیم شهریور 27, 1403
  • پپرونی چیست
    پپرونی چیست؟ شهریور 27, 1403
صفحه پیدا نشد!
تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی
نکات و ترفندها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی

مینا اسماعیل بیگی 22 شهریور 1403 4 دقیقه

روغن خراطین اصل با استفاده از نوعی پودر وارداتی خاص و خالص تولید می‌شود و به همین دلیل، قیمت آن نسبت به دیگر روغن‌های رایج موجود در بازار بالاتر است. از این روغن بیشتر برای درمان‌های زیبایی استفاده می‌شود که نمونه آن افزایش حجم اندام‌های مختلف و رفع چین و چروک‌های پوستی است. متاسفانه فروشنده‌هایی در بازار هستند که نمونه‌های تقلبی این روغن‌ها را تولید کرده‌اند و آن‌ها را در اختیار کسانی که اطلاعات کافی ندارند، قرار می‌دهند. به همین دلیل باید بدانیم که هنگام خرید، چگونه روغن خراطین اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟ مطلب پیش‌رو به‌طور دقیق و کامل پاسخ این پرسش را به شما خواهد داد.

راهکارهای تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی

راهکارهای تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی

چگونه روغن خراطین اصل را بشناسیم ؟ برای پاسخ به این پرسش سعی کرده‌ایم که از تجربه فروشندگان و افرادی استفاده کنیم که به‌طور تخصصی در زمینه فروش انواع روغن فعال هستند یا از این ماده، زیاد استفاده می‌کنند. بر اساس نظر این افراد، چند روش برای تشخیص تقلبی بودن روغن خراطین وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

توجه به ته نشین شدن روغن

زمانی که روغن خراطین اصل را برای مدتی در مکانی آرام و ساکن قرار دهید، شاهد ته‌نشین شدن ذرات آن خواهید بود؛ درصورتی‌که این ته‌نشینی اتفاق نیفتد، احتمالا روغن خالص و اصل نیست. حتی بر اساس نظر متخصصان، هرچه مقدار این مواد ته‌نشین‌شده بیشتر باشد، روغن خالص‌تر است.

توجه به رنگ تیره روغن خراطین اصل

ویژگی بعدی برای تشخیص خراطین اصل ، توجه به رنگ آن است. روغنی که رنگش قهوه‌ای سوخته باشد، نمونه خالص است. البته هنگامی که ساکن باشد و ذرات موجود در آن ته‌نشین شوند، رنگ روغن زرد خواهد بود.

وجود بوی گرم و تند در روغن خراطین اصل

معمولا روغن خراطین اصل، بویی تند و گرم دارد. حتی بوی آن در اولین برخورد ممکن است برای برخی افراد کمی زننده باشد؛ به‌طوری‌که گاهی تولیدکنندگان از ترکیباتی مانند هل و دارچین استفاده می‌کنند تا این رایحه کمی ملایم‌تر شود. اضافه کردن متعادل این ترکیبات مشکلی در روغن ایجاد نمی‌کند.

بالاتر بودن قیمت روغن خراطین اصل

هنگام خرید روغن خراطین اصل باید به قیمت آن هم توجه کنید. پودر خراطین وارداتی است و قیمت بالایی دارد؛ به همین دلیل معمولا قیمت روغن خراطین اصل نسبت به نمونه‌های تقلبی گران‌تر است.

غلظت بالای روغن خراطین اصل نسبت به نمونه‌های تقلبی

ویژگی بعدی روغن خراطین اصل، غلظت آن است. برخی از فروشندگان برای افزایش سود خود ترکیبات اضافی به روغن اضافه می‌کنند تا حجم آن بیشتر شود. در این شرایط غلظت روغن کم خواهد شد که این نشانه‌ای از تقلبی بودن آن است.

توجه به تاثیر روغن خراطین اصل بر روی پوست

زمانی که روغن خراطین را به پوست خود می‌زنید، باید حسی از گزگز کردن یا گرم شدن ناحیه مورد نظر را داشته باشید. اگر این تاثیر را در روغن نبینید، احتمالا با محصول تقلبی روبه‌رو هستید.

نکات مهم در استفاده از روغن خراطین اصل

نکات مهم در استفاده از روغن خراطین اصل

در قسمت‌های قبل به این پرسش پاسخ دادیم که چگونه روغن خراطین اصل را تشخیص دهیم ؟ موضوع بعدی، نحوه مصرف این روغن است. معمول‌ترین روش استفاده شامل مالیدن روغن روی ناحیه مورد نظر و ماساژ به اندازه 10 تا 15 دقیقه است. پس از این مدت نیز پوست آن ناحیه شسته می‌شود؛ اما چند نکته مهم برای استفاده از روغن خراطین وجود دارد که بهتر است آن‌ها را بدانید:

  • به هیچ وجه نباید اجازه دهید که نور خورشید به روغن خراطین بتابد. این موضوع باعث از بین رفتن خاصیت روغن خواهد شد.
  • حتما روغن خراطین را در جای تاریک قرار دهید.
  • افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، باید قبل از مصرف این روغن با پزشک مشورت کنند.
  • دمای مناسب را برای نگهداری از روغن رعایت کنید. معمولا بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد برای این روغن، دمای خوبی است.
  • روغن خراطین مصرف خوراکی ندارد.
  • استفاده از این روغن برای کودکان زیر 10 سال و زنان باردار مناسب نیست.
  • افرادی که حساسیت پوستی دارند، باید قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنند.

خرید روغن خراطین اصل از اسنپ فود

خرید روغن خراطین اصل از اسنپ فود

همان‌طور که مشاهده کردید، تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی کار سختی نیست و هرکسی با کمی دقت می‌تواند آن را متوجه شود. از آنجایی که علاقه به استفاده از این محصولات بیشتر از قبل شده است، با نمونه‌های تقلبی زیادتری از آن در بازار روبه‌رو هستیم؛ درنتیجه داشتن اطلاعات کافی درباره اصالت آن‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

البته خرید از فروشگاه‌های معتبر، کار را برای شما آسان‌تر می‌کند و لازم نیست برای خرید روغن خراطین به همه‌ی نکات بالا توجه داشته باشید؛ پس بهتر است این روغن را از فروشگاه‌ها و مغازه‌های معتبر تهیه کنید. پیشنهاد ما این است که خرید روغن را به عطاری آنلاین اسنپ فود بسپارید تا ضمن اطمینان از اعتبار فروشگاه‌ها، زحمت خرید حضوری را نیز برای خود کاهش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2717 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود