آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • آگلونما و راهنمای کامل نگهداری
    آگلونما و راهنمای کامل نگهداری و پرورش شهریور 27, 1403
  • چند بار در روز به گربه غذا بدهیم
    چند بار در روز به گربه غذا بدهیم شهریور 27, 1403
  • پپرونی چیست
    پپرونی چیست؟ شهریور 27, 1403
صفحه پیدا نشد!
تشخیص عسل طبیعی از تقلبی
دانستنی ها و راهنماها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

راه های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

مینا اسماعیل بیگی 23 شهریور 1403 4 دقیقه

امروزه مصرف عسل تنها به دلیل طعم و مزه آن نیست، بلکه از این ماده شیرین و خوشمزه برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود. برای مثال، برخی انواع عسل گیاهی در بازار هستند که به‌طور طبیعی توسط زنبورهایی که در مناطق خاص زندگی می‌کنند، تولید می‌شوند و قیمتشان نیز معمولا بالاتر از عسل‌های معمولی است. از آنجایی که تقاضا برای مصرف این عسل‌ها بیشتر از قبل شده، افراد بسیار زیادی هستند که نمونه‌های تقلبی و ناخالص را به جای نمونه‌های طبیعی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. بنابراین داشتن اطلاعات کافی درباره روش‌های تشخیص عسل طبیعی ، برای هر فردی لازم و ضروری است. در این مطلب می‌خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که می‌توانید به راحتی آن‌ها را هنگام خرید این خوراکی شیرین به‌کار ببرید.

بهترین روش تشخیص عسل طبیعی در خانه

بهترین روش تشخیص عسل طبیعی در خانه

چند روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را پس از خرید در منزل تست کنید. چند نمونه از این روش‌ها را در اینجا می‌بینید:

روش تشخیص عسل طبیعی با آب

یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. برای این منظور کافی است یک قطره عسل را در آب بریزید. عسلی که تقلبی باشد، به سرعت در آب حل و پخش می‌شود؛ اما عسل طبیعی به‌صورت یک قطره باقی می‌ماند.

روش تشخیص عسل طبیعی با کبریت

هم یکی از راه‌های شناسایی اصل بودن عسل محسوب می‌شود. کافی است کبریت را به عسل آغشته و سپس آن را پاک کنید. زمانی که عسل طبیعی باشد، کبریت روشن می‌شود؛ اما اگر عسل تقلبی باشد، کبریت دیگر روشن نخواهد شد.

روش تشخیص عسل طبیعی با تخم مرغ

برخی افراد برای تشخیص اصل بودن عسل از تخم‌مرغ استفاده می‌کنند. برای این کار عسل و زرده تخم‌مرغ خام را مخلوط کنید؛ اگر پس از مدتی، شبیه زرده پخته شد، نشان می‌دهد که عسل تقلبی است.

روش تشخیص عسل طبیعی با پارچه سفید

روش دیگر برای تشخیص عسل طبیعی ، استفاده از پارچه سفید است. یک قطره عسل را روی پارچه سفید بریزید و سپس آن را بشویید. اگر لکی روی پارچه باقی نماند، یعنی عسل طبیعی است.

روش تشخیص عسل طبیعی با حرارت

با حرارت دادن عسل هم می‌توانید متوجه تقلبی بودن آن شوید. رنگ عسل طبیعی در اثر حرارت به سرعت کاراملی می‌شود؛ اما کف و حباب ایجاد نمی‌کند. در مقابل، روی عسل‌های تقلبی پس از حرارت دادن، حباب و کف ایجاد می‌شود.

روش تشخیص عسل طبیعی با دستمال کاغذی

می‌توانید از دستمال کاغذی هم برای تشخیص اصل بودن عسل استفاده کنید. برای این کار کافی است یک قطره عسل را روی دستمال بریزید. اگر پشت دستمال خیس شد، نشان‌دهنده این است که رطوبت زیادی دارد و احتمالا عسل تقلبی است.

  • پیشنهاد می کنیم بلاگ خواص عسل را از مجله اسنپ فود مطالعه کنید.

راه های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی در زمان خرید

راه های تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

هنگام خرید باید روش‌های خاصی را برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی به‌کار ببرید. این موارد شامل بررسی عسل از لحاظ رنگ، بو، مزه، بافت، غلظت و… هستند:

تست مزه عسل

ساده ترین روش تشخیص عسل طبیعی ، تست مزه آن است. طعم شیرین و ملایم، مهم‌ترین ویژگی عسل اصل محسوب می‌شود؛ درنتیجه، بهتر است هنگام خرید کمی از آن را تست کنید. علاوه بر این، بعد از مدتی طعم عسل طبیعی دیگر در دهان حس نمی‌شود؛ اما طعم شیرین نمونه‌های تقلبی برای مدتی در دهان باقی خواهد ماند.

بررسی رنگ عسل

رنگ عسل معمولا شفاف و روشن است؛ بنابراین، عسل تیره ممکن است اصل نباشد. البته برخی از عسل‌ها، رنگشان تیره است که بیشتر نمونه‌های دارویی هستند که باید این موضوع را هم در نظر بگیرید.

توجه به بوی عسل

بوی عسل هم از روش‌های تشخیص عسل طبیعی است. هنگام بوییدن عسل باید رایحه ملایم و مطبوع آن را کاملا حس کنید. البته با توجه به نوع گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده، این عطر ممکن است متفاوت باشد؛ اما در تمام نمونه‌های عسل تقلبی، بوی اسانس و شیرینی زیاد کاملا حس می‌شود.

بررسی بافت و غلظت عسل

یکی دیگر از کارهایی که برای تشخیص عسل طبیعی می‌توانید انجام دهید، بررسی غلظت آن است. بافت غلیظ و منسجم از ویژگی‌های عسل طبیعی به‌شمار می‌آید و رقیق‌تر یا غلیظ‌تر بودن آن نشان می‌دهد که با نمونه تقلبی روبه‌رو هستیم. برای این روش تست کافی است شیشه حاوی عسل را خم کنید؛ اگر عسل اصل باشد، مدتی طول می‌کشد تا حرکت کند؛ اما عسل تقلبی به سرعت حرکت خواهد کرد.

بررسی چسبندگی عسل

چسبندگی عسل هم بهترین روش تشخیص عسل طبیعی است. برای این منظور کمی عسل را بین انگشتان خود قرار دهید؛ اگر چسبندگی خوبی داشت، یعنی محصول مورد نظر اصل است.

حالا می‌توانید عسل اصل را از تقلبی تشخیص دهید…

تشخیص عسل اصل را از تقلبی

در این مطلب به معرفی انواع روش تشخیص عسل طبیعی در خانه و هنگام خرید اشاره کردیم. پیشنهاد ما این است که از بین این موارد، ساده‌ترین شیوه را انتخاب کنید. البته مراجعه به فروشگاه‌های معتبر برای خرید نیز خیال شما را بابت طبیعی بودن عسل راحت خواهد کرد. بنابراین، خوب است به عطاری آنلاین اسنپ فود مراجعه کنید تا ضمن خرید عسل طبیعی از غرفه‌های معتبر، زحمت خرید حضوری را نیز کاهش دهید.

راستی، شما از کدام روش برای تشخیص طبیعی بودن عسل استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2717 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود