آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
پیتزا مرغ و قارچ
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
1

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

مینا اسماعیل بیگی 21 مرداد 1403 5 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

یکی از خوشمزه‌ترین پیتزاهایی که می‌توانید برای وعده شام یا ناهار درست کنید، پیتزا مرغ و قارچ است. برای طرز تهیه این فست فود لذیذ، ابتدا گوشت مرغ را با پیاز، نمک و ادویه بپزید و ریش‌ریش کنید. سپس، فلفل دلمه‌ای نگینی و قارچ ورقه‌ای را در کمی روغن تفت دهید و گوشت مرغ را با نمک و ادویه‌های لازم به آن‌ها اضافه کنید. روی خمیر پیتزا، یک لایه سس و یک لایه پنیر پیتزا بریزید و مخلوط مرغ را روی آن پخش کنید. در نهایت، روی مواد را با پنیر پیتزا و چند ورقه قارچ بپوشانید و آن را داخل فر یا توستر یا تابه بپزید.

در ادامه، جدول مشخصات غذایی پیتزا قارچ و مرغ را با هم می‌بینیم:

پیتزا مرغ و قارچ

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی در صورت استفاده از خمیر پیتزای آماده، حدود 30 دقیقه
زمان پخت غذا بین 20 تا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم 216 کالری

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی

یکی از مزیت‌های تهیه این فست فود در منزل این است که می‌توانید به‌جای پخت مرغ تازه، از مرغ پخته‌شده و باقیمانده از وعده غذایی قبل استفاده کنید که در این صورت، کارها خیلی سریع‌تر پیش می‌روند. درست کردن این پیتزا ساده‌تر از آن است که نیازی به دیدن فیلم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ باشد و در ادامه، تمام مراحل کار با جزئیات کامل آمده است.

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

مواد اصلی پیتزا مرغ و قارچ ایتالیایی به صورت زیر است که در صورت تمایل می‌توانید پیتزا را پرملات‌تر درست کنید و مواد دیگری مثل زیتون و ذرت هم روی آن قرار دهید؛ اما حواستان باشد که با پرملات کردن پیتزا، از اصالت این غذای ایتالیایی دور می‌شوید. مواد اولیه به شرح جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 500 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 250 گرم
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
خمیر پیتزا 2 عدد
پنیر پیتزا 400 گرم
سس پیتزا یا سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری
آویشن ½ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه پیتزا قارچ و مرغ

دستور تهیه پیتزا قارچ و مرغ به صورت مراحل زیر است:

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

مرحله اول

اگر برای طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی، از خمیر پیتزای آماده استفاده ‌کنید، کار شما راحت‌تر است؛ اما اگر خمیر پیتزای خانگی را ترجیح می‌دهید، پیش از هر کار با استفاده از طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، یک خمیر ترد و لطیف درست کنید و بعد به‌سراغ بقیه کارها بروید.

مرحله دوم

گوشت مرغ را با پیاز خرد‌شده، ادویه‌جات و نمک در قابلمه‌ای مناسب بریزید و 2 لیوان آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت زیاد بگذارید و وقتی آب به جوش آمد، حرارت شعله را ملایم کنید تا مرغ کاملا مغزپخت شود.

مرحله سوم

وقتی مرغ کاملا پخت و آب مرغ به خورد آن رفت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی سرد شود. سپس، مرغ را به صورت ریش ریش درآورید یا نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی و قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. در تابه‌ای مناسب، مقدار کمی روغن بریزید و فلفل دلمه‌ای خرد‌شده را کمی در آن تفت دهید تا نرم‌تر شوند. در ادامه، یک چهارم قارچ‌ها را کنار بگذارید و بقیه را در تابه بریزید و با فلفل دلمه‌ای تفت دهید.

مرحله پنجم

پس از چند دقیقه تفت دادن، قارچ‌ها آب می‌اندازند. صبر کنید تا آب آن‌ها کاملا تبخیر شود. سپس، مرغ خرد شده را همراه با نمک، فلفل و آویشن در تابه بریزید و حدود 2 دقیقه دیگر همه مواد را با هم تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مراحل تهیه پیتزا قارچ و مرغ

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ ، خمیرهای پیتزا را در ظرف‌های مخصوص پیتزا قرار دهید. حالا روی هر کدام، 1 قاشق غذاخوری سس پیتزا یا سس کچاپ بریزید و با قاشق، سس را به طور یکنواخت روی سطح خمیر پخش کنید.

مرحله هفتم

در ادامه، کمی پنیر پیتزا روی سس بریزید و آن را هم به صورت یکنواخت روی خمیر پخش کنید. سپس، مخلوط قارچ و مرغ را روی خمیر پیتزا بریزید و روی آن را با پنیر پیتزای باقیمانده، بپوشانید. در نهایت، قارچ‌های ورقه‌ای را که کنار گذاشته بودید، به شکلی زیبا روی پنیر پیتزا بچینید.

مرحله هشتم

حالا پیتزاها را داخل فری که از 15 دقیقه قبل با حرارت 220 درجه سانتی‌گراد گرم شده است، قرار دهید. پخت این پیتزا بین 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد و می‌توانید در 2 دقیقه پایانی پخت از حرارت گریل استفاده کنید تا پنیر روی پیتزاها، طلایی و خوش‌رنگ شود.

نکات مهم در طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ خانگی

توجه به این نکات باعث می‌شود که سبک آشپزی شما در پخت این پیتزا به طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی نزدیک‌تر شود و یک فست فود خوشمزه و حرفه‌ای سرو کنید:

  • اگر به خمیر پیتزا آماده دسترسی ندارید و فرصتی هم برای تهیه خمیر پیتزای خانگی نیست، از نان باگت استفاده کنید. در این صورت، پیتزا قارچ و مرغ شما زودتر آماده می‌شود و همچنان ظاهر شکیل و اشتها‌آوری دارد.
  • بهتر است از فلفل دلمه‌ای رنگی استفاده کنید تا ظاهر غذای شما جذاب‌تر شود.
  • برای درست کردن یک پیتزای کش‌دار شبیه پیتزا مرغ و قارچ رستورانی ، کمی آب روی پنیر پیتزا اسپری کنید.
  • در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ در توستر ، ظرف مخصوص آون توستر را با کمی روغن چرب کنید و خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید. 3 تا 4 دقیقه قبل از قرار دادن پیتزا داخل توستر، المنت بالا و پایین دستگاه را روشن کنید و حرارت را بسته به نوع توستر در محدوده‌ای بین 130 تا 150 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. در ادامه، پیتزا را در طبقه وسط توستر بگذارید و المنت بالا را خاموش کنید. پخت پیتزا به این روش بین 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. بعد از پخت پیتزا، المنت پایین را خاموش و المنت بالا را یکی دو دقیقه روشن کنید تا روی پیتزا هم طلایی شود. اگر دستگاه توستر شما، کانوِکشن یا فن گردش هوا دارد، نیازی به روشن کردن المنت بالا نیست.
  • برای جلوگیری از خشک شدن خمیر پیتزا، یک کاسه آب هم داخل فر قرار دهید.
  • آموزش پیتزا مرغ و قارچ بدون فر هم بسیار ساده است. در این حالت، پیتزا را مطابق دستوری که گفتیم، آماده کنید و آن را داخل تابه‌ای نچسب که از قبل کف آن را کمی چرب کرده‌اید، قرار دهید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید پیتزای خوشمزه شما با حرارت ملایم بین 15 تا 20 دقیقه بپزد و آماده سرو شود.

نکات مهم در طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ خانگی

آیا پیتزا مرغ و قارچ آماده را ترجیح می دهید؟…

اگر برای درست کردن پیتزا قارچ و مرغ در خانه وقت ندارید اما می‌خواهید طعم این غذای خوشمزه را بچشید، روی اسنپ فود حساب کنید. شما می‌توانید با سفارش آنلاین غذا از این سایت، انواع پیتزاها و غذاهای دلخواه خود را در کسری از ثانیه به صورت اینترنتی سفارش دهید و کار خود را به‌مراتب راحت‌تر کنید.

سوالات متداول

چطور یک پیتزا مرغ و قارچ کش دار درست کنیم؟

برای کش آمدن بیشتر پنیر پیتزا، کمی آب روی پنیر اسپری کنید و آن را داخل فر قرار دهید.

برای جلوگیری از خشک شدن خمیر پیتزا چه کنیم؟

برای این منظور، یک کاسه آب داخل فر قرار دهید. بخار آب مانع خشک شدن خمیر پیتزا می‌شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود