آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه قارچ شکم پر
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه قارچ شکم پر با فر و بدون فر

مینا اسماعیل بیگی 29 مرداد 1403 5 دقیقه

قارچ شکم پر غذایی لذیذ است که خیلی زود آماده می‌شود و گاهی در مهمانی‌ها نقش پیش‌غذا را بازی می‌کند. برای تهیه قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده ، چند قارچ درشت و سالم را بشویید و پس از جدا کردن ساقه‌ها، داخل آن‌ها را خالی کنید. در ادامه، مخلوطی از پیاز تفت‌خورده، گوشت چرخ‌کرده، فلفل دلمه‌ای خرد‌شده و پیازچه آماده کنید. سپس، نمک و ادویه‌های لازم را در این مواد بریزید. حالا داخل قارچ‌ها را با مواد میانی پر کنید و روی هر کدام مقداری پنیر پیتزا و آویشن بریزید. در نهایت هم باید قارچ شکم پر در فر ، مایکروفر یا تابه پخته شود.

در ادامه، جدول مشخصات غذایی قارچ شکم پر را با هم می‌بینیم:

قارچ شکم پر

تعداد نفرات 4 تا 5 نفر
زمان آماده سازی حدود 30 دقیقه
زمان پخت غذا 10 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه قارچ شکم پر

قارچ شکم پر یک فینگرفود خوشمزه و شیک است که با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. برخی دوست دارند آن را با گوشت چرخ‌کرده درست کنند و بعضی طعم مرغ را ترجیح می‌دهند؛ البته نمونه‌های گیاهی این غذا هم واقعا لذیذ است. در ادامه، مواد لازم جزئیات تهیه قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده را به صورت مرحله به مرحله با هم می‌بینیم:

طرز تهیه قارچ شکم پر خوشمزه

مواد لازم برای طرز تهیه قارچ شکم پر

مواد اولیه برای تهیه این غذای لذیذ به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
قارچ درشت 10 عدد
گوشت چرخ‌کرده 150 گرم
پیاز 1 عدد
پیازچه 5 شاخه
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، پودر سیر و آویشن به مقدار لازم
روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم
کره یا روغن زیتون به مقدار لازم

مراحل تهیه طرز تهیه قارچ شکم پر خوشمزه

مراحل تهیه طرز تهیه قارچ شکم پر خوشمزه

طرز تهیه قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده شامل مراحل زیر است:

مرحله اول

ابتدا قارچ‌ها را خوب بشویید و ساقه آن‌ها را جدا کنید. سپس داخل قارچ‌ها را کمی خالی کنید و خرده‌های داخل آن را کنار بگذارید تا بعدا در مواد میانی از آن‌ها استفاده کنید.

مرحله دوم

پیاز و فلفل دلمه‌ای را هم به صورت نگینی خرد کنید و ساقه‌های پیازچه‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. البته پیازچه در این دستور قابل حذف است و می‌توانید به‌جای آن از مقداری جعفری خرد‌شده استفاده کنید.

مرحله سوم

حالا تابه‌ای مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و داخل آن مقداری روغن بریزید تا داغ شود. در ادامه، پیاز خرد‌شده را اضافه کنید و وقتی تفت خورد و سبک شد، گوشت چرخ‌کرده را به تابه بیفزایید.

مرحله چهارم

صبر کنید تا گوشت تغییر رنگ دهد، سپس فلفل دلمه‌ای خرد‌شده و پیازچه‌ها را هم اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم تفت دهید. در ادامه، خرده‌های باقیمانده از قارچ را داخل تابه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه قارچ شکم پر ، نمک، فلفل وبقیه ادویه‌ها را اضافه کنید. سپس نصف استکان آب داخل تابه بریزید و اجازه دهید مواد با هم بپزند و مزه‌ها به خورد هم بروند.

مرحله ششم

در همین فاصله، فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. حالا سینی فر را با کمی کره یا روغن زیتون چرب کنید و قارچ‌ها را روی آن بچینید.

مرحله هفتم

تا اینجای کار، مواد میانی قارچ‌ها هم آماده شده‌اند. داخل هر قارچ را با 1 قاشق غذاخوری از این مواد پر کنید و روی هر کدام، مقداری پنیر پیتزا و آویشن بریزید. حالا سینی فر را داخل دستگاه بگذارید و بین 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا قارچ‌ها بپزند و پنیر پیتزای روی آن‌ها آب شود.

چند نکته مهم در طرز تهیه قارچ شکم پر

نکات مهم در طرز تهیه قارچ شکم پر

این قسمت مخصوص کسانی است که می‌خواهند یک قارچ شکم پر خوشمزه درست کنند یا دستورهای دیگری برای تهیه آن را یاد بگیرند:

  • دستور کلی قارچ شکم پر با مرغ هم به همین صورت است؛ اما برای مواد میانی باید از مخلوط تکه‌های کوچک مرغ با پیاز، خامه و اسفناج استفاده کنید. استفاده از ادویه‌ها هم سلیقه‌ای است، اما وجود آویشن، عطر و بوی خوبی به این غذا می‌دهد.
  • دقت داشته باشید که حتما از قارچ‌های درشت، تازه و سالم استفاده کنید؛ زیرا بافت قارچ‌های کهنه در اثر حرارت تغییر شکل می‌دهد و غذا خراب می‌شود.
  • برای مواد میانی قارچ شکم پر با سوسیس ، از ترکیب پیاز، فلفل دلمه‌ای و سوسیس خرد‌شده استفاده کنید و اگر دوست داشتید، مقداری سس تند هم در مواد میانی بریزید.
  • اگر می‌خواهید این غذا را به صورت کاملا گیاهی درست کنید، بافت داخلی و ساقه‌های قارچ‌ها را خرد کنید و با مقداری سیر، پیازچه، جعفری و ادویه تفت دهید. سپس، داخل قارچ‌ها را با این مواد پر کنید و روی آن‌ها کمی پنیر پیتزا بریزید.
  • قارچ شکم پر با سیب زمینی سرخ‌شده و انواع سس‌های دلخواه قابل سرو است و می‌توانید در کنار آن سبزیجات دیگری مانند جعفری و گشنیز هم قرار دهید.
  • برای طرز تهیه قارچ شکم پر بدون فر ، تابه‌ای مناسب را کمی چرب کنید و قارچ‌های شکم پر را داخل آن بچینید. سپس 1 قاشق غذاخوری آب داخل تابه بریزید و درب آن را ببندید تا قارچ‌ها با حرارت ملایم بپزند.
  • یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه این غذا که وقت خیلی کمی می‌گیرد، تهیه قارچ شکم پر با پنیر پیتزا است. برای این کار باید داخل قارچ‌ها را با مقداری پنیر پیتزا یا پنیر موزارلای رنده‌شده پر کنید و پس از اضافه کردن ادویه‌های لازم، آن‌ها را برای چند دقیقه در فر، مایکروفر یا روی گاز بپزید.
  • برای تهیه قارچ شکم پر در ماکروفر ، به راهنمای دستگاه مراجعه کنید و حواستان باشد که این غذا خیلی زود می‌پزد؛ پس زمان پخت را طولانی نکنید.

طعم قارچ شکم پر را با اسنپ فود امتحان کنید…

در این مطلب، چند روش برای تهیه قارچ شکم پر را با هم دیدیدم، اما اگر وقت کافی ندارید، اصلا نگران نباشید و سری به اسنپ فود بزنید. با سفارش آنلاین غذا از این سایت هم می‌توانید طعم این غذای لذیذ را امتحان کنید. حتی اگر بخواهید می‌توانید چند مدل مختلف قارچ شکم پر را سفارش دهید و تنوع بیشتری ایجاد کنید.

سوالات متداول

زمان و درجه حرارت پخت قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده در فر چقدر است؟

در یک رنج متداول، پخت این غذا چیزی بین 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد و حرارت فر باید روی 180 درجه سانتی‌گراد باشد.

برای تهیه قارچ شکم پر بدون فر چه کنیم؟

برای این کار، تابه‌ای را چرب کنید و قارچ‌ها را داخل آن بچینید. سپس، 1 قاشق آب اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا قارچ‌ها با حرارت ملایم بپزند و پنیر پیتزا آب شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود