آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
سوجوک چیست
پروتئین
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

سوجوک چیست؟

مینا اسماعیل بیگی 03 مهر 1403 3 دقیقه

سوجوک چیست ؟ شاید برای شما هم سوال باشد که این محصول نوعی فرآورده‌ گوشتی چرب با طعم تند و شور است که ریشه آن به کشور ترکیه برمی‌گردد و در مناطق خاورمیانه و آسیای مرکزی نیز طرفداران زیادی دارد. روش درست کردن سوجوک برگرفته از شیوه نگهداری گوشت از سوی عشایر در قدیم است. این مدل از سوسیس به‌صورت خشک‌شده است و با استفاده از گوشت گاو یا بره و ترکیب آن‌ با انواع چاشنی‌ها و ادویه‌های تند و متنوع تهیه می‌شود. درنهایت نیز خمیر ایجادشده درون روده گوسفند که از قبل شسته و آماده شده است، قرار می‌گیرد و برای مدت زمان 3 هفته در محیطی خشک در مقابل نور خورشید گذاشته می‌شود. با این کار سوسیس خشک‌شده و ادویه‌ها کاملا به خورد آن می‌روند. در ادامه این مطلب می‌توانید اطلاعات کامل‌تری را درباره سوجوک به‌دست آورید.

اصلی‌ترین دلیل مجبوبیت سوجوک

سوجوک چیست

محبوبیت سوسیس سوجوک به‌ویژه در خارج از ایران بسیار زیاد است. دو دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برای درست کردن این سوسیس ترکیه ای ، از گوشت چربی‌دار استفاده می‌شود و به همین دلیل برای باربیکیو مناسب‌تر است. همچنین زمانی که می‌خواهید آن را سرخ کنید، دیگر نیازی به روغن ندارید و همین طعم آن را بهتر خواهد کرد.
  • برای درست کردن این سوسیس از ادویه‌هایی استفاده می‌شود که طعم خاصی به سوجوک می‌دهند. این ادویه‌ها نه‌تنها طعم گوشت را بهتر می‌کنند، بلکه به حفظ کیفیت آن نیز کمک خواهند کرد.

اصلی‌ترین ادویه‌ها برای تهیه سوجوک چیست؟

اصلی‌ترین ادویه‌ها برای تهیه سوجوک

برای درست کردن سوجوک، ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلفی به‌کار می‌روند که باعث می‌شوند مزه نهایی آن نسبت به سوسیس معمولی متفاوت‌ باشد. اصلی‌ترین چاشنی برای این سوسیس ترکی ، نمک است؛ البته به غیر از نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پاپریکا، پودر سیر، زنجبیل، آویشن و سماق نیز در آن به‌کار می‌روند. وجود این ترکیبات تند و قوی باعث می‌شود تا طعم سوجوک مانند پپرونی تند و آتشین شود.

کالری سوجوک

کالری سوجوک

اگر ورزشکار هستید یا از طرفداران مصرف غذاهای سالم محسوب می‌شوید، می‌توانید سوجوک را در بین وعده‌های غذایی خود قرار دهید. هر 100 گرم سوجوک، چیزی در حدود 332 کیلوکالری دارد. همچنین عدد مربوط به انرژی در آن 160.35، میزان کربوهیدرات 3.15، پروتئین 16 و چربی آن 8.95 گرم است.

فواید اصلی سوجوک چیست؟

فواید سوجوک

درست است که سوجوک نوعی فرآورده‌ گوشتی است، اما اگر برای تهیه آن از افزودنی‌های غیرمجاز استفاده نشود، می‌تواند فوایدی هم برای بدن داشته باشد. از جمله اثراتی که مصرف این غذا روی بدن دارد، عبارتند از:

  • سوجوک همانند کالباس دارای مقدار زیادی پروتئین است؛ درنتیجه اثرات خوبی روی عضلات بدن دارد.
  • مقدار چربی‌های سالم در سوجوک بالاست و باعث آسیب به قلب و گرفتگی عروق نمی‌شود.
  • برای درست کردن سوجوک از انواع ادویه‌های مفید مانند زیره و سیر استفاده می‌شود. این ترکیبات خاصیت ضدالتهابی دارند و می‌توانند برای بدن مفید باشند.
  • مصرف سوجوک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش هم کمک می‌کند.
  • برای درست کردن سوجوک از ترکیباتی مانند سیر استفاده می‌شود که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارند.
  • مواد به‌کار رفته برای درست کردن سوسیس سوجوک، سرشار از ویتامین‌های گروهی B و آهن هستند که هم برای تولید انرژی و هم سلامت عمومی بدن بسیار مفید خواهند بود.

خرید سوجوک ترکیه از اسنپ فود…

خرید سوجوک

برندهای مختلفی سوسیس سوجوک را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. اگر شما هم به این فرآورده گوشتی علاقه دارید، می‌توانید سری به قصابی آنلاین اسنپ فود بزنید. در این مجموعه انواع کالباس و سوسیس وجود دارد و هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند محصول دلخواه خود را انتخاب کند. درنهایت نیز خرید شما در سریع‌ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید. اگر شما هم تجربه استفاده از سوجوک را داشته‌اید، نظرات خود را درباره مزه و بافت آن با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود