آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

پاچانگا؛ به آسانی یک پیش‌غذای خوشمزه درست کنید!

مینا اسماعیل بیگی 27 فروردین 1403 4 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

در دنیای آشپزی، پیش‌غذاها نقشی کلیدی در جلب نظر و تحریک اشتهای افراد دارند. پاچانگا، یک پیش‌غذایی ساده و خوشمزه از کشور ترکیه است که با ظاهری فریبنده و طعمی دلچسب هر ذائقه‌ای را مجذوب خود می‌کند.

آنچه در این مقاله میخوانید

 

پاچانگا؛ پیش‌غذایی خوشمزه و دلچسب

این پیش‌غذای بین‌المللی با مواد اولیه‌ای ساده و در زمانی کم تهیه می‌شود و به‌عنوان یک گزینه ایده‌آل برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی زینت‌بخش سفره‌های شما خواهد بود.

در این مقاله، به شما طرز تهیه پاچانگا را به‌صورت گام‌به‌گام آموزش خواهیم داد تا بتوانید این پیش‌غذای خوشمزه و دلچسب را در منزل درست کنید و یک سفره متفاوت با پیش‌غذایی لذیذ برای عزیزان خود بچینید.

میزان کالری در هر 100 گرم 250 کالری
زمان لازم برای آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 6 نفر
درجه سختی آسان

 

پاچانگا؛ به آسانی یک پیش‌غذای خوشمزه درست کنید!

پاچانگا یک پیش‌غذای ساده و خوشمزه ترکیه‌ای است که با خمیر یوفکا، کالباس، پنیر، گوجه‌فرنگی و فلفل‌دلمه‌ای تهیه می‌شود. این پیش‌غذا به دلیل طعم دلچسب و ظاهر فریبنده، در بین ایرانیان نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

 

پاچانگا، پیش‌غذایی ساده و لذیذ

اصلی‌ترین ویژگی پاچانگا، سادگی در طرز تهیه آن است. خمیر یوفکا به‌عنوان پایه این پیش‌غذا با مواد دلخواه شما پر شده و رول می‌شود. تنوع در انتخاب مواد اولیه برای تهیه این پیش‌غذا، این امکان را به شما می‌دهد تا پاچانگا را مطابق باسلیقه و ذائقه خود درست کنید.

مواد لازم برای تهیه پاچانگا

خمیر یوفکا مثلثی 12 عدد
کالباس یا پاسترامی یا بیکن یا ژامبون 300 گرم
پنیر موزارلا یا پنیر ورقه‌ای 250 گرم
گوجه‌فرنگی 6 عدد
فلفل چارلستون رنگی (سبز و قرمز) 6 عدد
روغن ‌زیتون 3 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 1.5 لیوان
تخم‌مرغ 4 عدد
شیر 1.2 لیوان
روغن‌مایع، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پولبیبر به مقدار لازم

 

طرز تهیه پاچانگا

مرحله اول: فلفل چارلستون‌ها را پس از شستشو به‌صورت نگینی خرد کنید. سپس در تابه‌ای روغن ‌زیتون بریزید و فلفل‌ها را در آن تفت دهید تا نرم شوند.

مرحله دوم: گوجه‌فرنگی‌ها را شسته و از وسط نصف کنید. قسمت سفت وسط گوجه‌فرنگی را جدا کرده و مابقی آن را نگینی خرد کنید. می‌توانید قسمتی از گوجه‌فرنگی‌ها را تفت دهید و قسمتی را خام در پاچانگا استفاده نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه پاچانگا

مرحله سوم: کمی روغن ‌زیتون در تابه‌ای دیگر ریخته و روی حرارت بگذارید و گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را در آن تفت دهید تا آب گوجه‌فرنگی‌ها بخار شود. سپس نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به گوجه‌فرنگی اضافه کرده و به فلفل‌های تفت‌داده شده را نیز به گوجه‌فرنگی بیفزایید.

مرحله چهارم: خمیر یوفکا را روی سطح نمناکی قرار دهید. از مخلوط فلفل و گوجه‌فرنگی تفت ‌داده شده همراه با گوجه‌فرنگی خام و کالباس یا پاسترامی یا بیکن یا ژامبون (هر کدام را که بیشتر دوست دارید.) در قسمت منحنی‌شکل خمیر قرار دهید.

مرحله پنجم: حالا خمیر را از سمت لبه‌گرد آن، روی مواد بگذارید و لبه‌های خمیر را به سمت داخل تا کنید. سپس خمیر را به سمت بالا تا نمایید تا رول شود.

مرحله ششم: تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای شکسته و با چنگال خوب هم بزنید. سپس شیر، ادویه پول بیبر و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا ترکیب یکدست شود.

 

مواد را در یک طرف خمیر یوفکا بریزید.

مرحله هفتم: پودر سوخاری را در ظرفی جداگانه بریزید. رول‌ها را ابتدا در تخم‌مرغ و سپس در پودر سوخاری بغلتانید تا کاور شوند.

مرحله هشتم: در تابه‌ای روغن‌ مایع بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود. سپس رول‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شوند.

مرحله نهم: پاچانگاهای سرخ‌شده را روی دستمال‌کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس آن‌ها روی ظرف سرو بچینید و با سس کچاپ، مایونز یا خردل میل نمایید.

خواص پاچانگا

به دلیل تنوع مواد اولیه‌ای که در تهیه پاچانگا استفاده می‌شود این پیش‌غذا خواص و فواید متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سرشار از پروتئین
  • منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • منبع کربوهیدرات
  • حاوی فیبر بالا

 

پاچانگا، مقوی و سرشار از ویتامین

  • مؤثر در ساخت و ترمیم بافت‌های بدن
  • کمک به تولید آنزیم‌ها و هورمون‌ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • انرژی‌زا
  • پیشگیری از یبوست
  • کاهش کلسترول خون

سخن نهایی

پاچانگا پیش‌غذایی خوشمزه و مغذی است که می‌توانید با خیال راحت آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. طرز تهیه پاچانگا به سبک اصیل ترکیه‌ای را در این مقاله به شما آموزش دادیم.

 

پاچانگا، یک جایگزین عالی برای پیراشکی و پیتزا!

امیدواریم این پیش‌غذای خوشمزه و مغذی ترک را در خانه درست کنید و از طعم دلچسب و خواص بی‌شمار آن لذت ببرید.

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود